mar
06
2009
6

Problemy przy pracach nad Tekken 6 w wersji na Xbox 360

Tekken 6Zazwyczaj słychać głosy o trudnościach przy programowaniu różnych gier na Playstation 3, tym razem jest jednak inaczej. Katsuhiro Harada, jeden z twórców Tekken 6, udzielił kolejnego wywiadu, z którego dowiadujemy się o problemach, jakie napotkali developerzy przy przenoszeniu gry na X360.

Trudność polega na zachowaniu płynności animacji, przy pełnych 60 klatkach na sekundę oraz zmieszczeniu całości gry na płycie DVD i zadbanie przy tym o dostatecznie szybką prędkość odczytu danych. Jak twierdzi Harada, optymalizacja silnika graficznego, który teraz prezentuje nowy poziom gładkiego i dynamicznego ruchu, była sporym wyzwaniem przy pracach nad wersją arcade, której płyta, jak wiemy, bazuje na architekturze Playstation 3. Dzięki temu o wersję na konsolę Sony możemy być spokojni, jednak teraz kolejnym wyzwaniem jest osiągnąć te same efekty na X360. Oby tylko kłopoty optymalizacyjne przy pracach na konsoli Microsoftu nie skończyły się kolejnym opóźnieniem premiery, oficjalnie zapowiedzianej dosyć nieprecyzyjnie na jesień 2009.

Poniższy filmik to Lili Combo Video, warto obejrzeć w wysokiej jakości (przycisk HD).