mar
15
2009
14

Samurai Shodown Anthology – recenzja

Samurai Shodown Anthology wydane zostało na 15-lecie serii, pierwsza część ukazała się w 1993 roku. Do tej pory ukazało się 6 części głównej serii, a także wiele nieudanych prób przeniesienia samurajów w 3D.
Pożyczyłem od kolegi PSP wraz z tą składanką (wersja japońska) aby pograć w część VI z którą to nie miałem wcześniej styczności. Tyle wstępu.

Antologia sprzeda się w USA i Europie pewnie dzięki możliwości
zagrania w VI gdyż jest to debiut tej części poza Japonią.
Gdyby ktoś nie grał i nie miał pojęcia co to są za gry już tłumaczę.
Są to bijatyki 2D których akcja toczy się w XVIII wiecznej Japonii, a
bohaterowie najczęściej walczą za pomocą broni białej. Nie są to bijatyki proste i przystępne dla każdego. To gry dla ludzi inteligentnych i cierpliwych.

Zawartość tej składanki to części I,II,III,IV,V i VI (wielki minus brak V
Special). Obecny jest dział MEDIA w którym obejrzymy arty z postaciami oraz posłuchamy muzyki z poszczególnych części. Ogólnie całość to konwersja Arcade Perfect. Jedynym dodatkiem jest tryb Training i multiplayer. Dla niektórych może to być plus. Gdybym grał na konsoli stacjonarnej to również nie przeszkadzał by mi brak dodatkowych trybów czy bonusów. Natomiast na przenośnej konsolce ta kompilacja aż prosi się o jakieś urozmaicenia których niestety brakuje, a znalezienie kogoś w naszym kraju posiadającego PSP wraz z SSA i na dodatek chętnego do gry jest nierealne.

O ile części I-V są znane większości osób i nie chce mi się ich opisywać
tak o części VI napiszę kilka zdań. Nie da rady uruchomić VI w trybie pełnoekranowym, nie wiem czemu, poprzednie części chodzą bez problemu, tu nawet nie ma takiej opcji. Dostajemy wszystkie postaci ze wszystkich Samurai Shodown’ów, a także 4 nowe co daje nam (o ile dobrze policzyłem) 39 postaci.
Po wyborze naszego zawodnika możemy wybrać jeden z 6 stylów walki, a każdy z nich jest tak jakby namiastką systemów z poprzednich części. „Plansze” posiadają jakieś elementy 3D co wg mnie jest zbędne. Same areny to miejscówki w różnych rejonach świata np. walczymy pod budową białego domu, czy w okolicach zamku w Irlandii.
Muzyka na niektórych arenach daje radę poprzez obecność klimatycznego wokalu w kilku utworach. Na innych znowu usłyszymy jakieś badziewne melodyjki jak z taniego westernu. Nie pograłem za dużo w tę część bo zwyczajnie mnie odrzuciła. Włączając PSP przez ostatnie kilka dni wybierałem część IV czasami II.

Antologia wydana została na PSP, Wii i PS2, niestety nie wiem czym te
konwersje się różnią. Wersja PS2 jest już chyba dostępna od jakiegoś czasu w Europie. Wersja PSP i Wii powinna pojawić się w sklepach pod koniec marca albo na początku kwietnia.
Ocena końcowa nie jest oceną tych ponadczasowych gier, a oceną składanki!

Ocena: 7/10

Samurai Shodown Anthology PSP