Tekken | Dead or Alive | Street Fighter IV | Guilty Gear | Virtua Fighter | Mortal Kombat | Melty Blood | Customize-Arena

Zapamiętaj mnie
Rejestracja | Odzyskaj hasło
Select language: Honmaru TK3Online in English
 
Artykuł

Guilty Gear XX #Reload - Legenda & System (poradnik)

Wpis dodany dnia: 18.04.2007
przez: Yamada
Legenda:

Kierunki:
======
f - przód
d - dół
b - tył
u -góra

u/f - skos góra/ przód
d/f - skos dół / przód
d/b - skos dół /tył
u/b - skos góra/ tył

qcf - ćwierć koła do przodu (d, d/f, f)
hcf - pół koła do przodu (b, d/b, d, d/f, f)
qcb - ćwierć koła do tyłu (d, d/b, b)
hcb - pół koła do tyłu (f, d/f, d, d/b, b)

[] - przycisk należy przytrzymać
~ - natychmiast po sobie


Ciosy:
====
P - punch
K- kick
S - slash
HS - hard slash
D - dust
T - rzut


System & Legenda -ciąg dalszy:
====================

-Techniki defensywne:
--------------------------

Blocking - przytrzymując b blokujemy ataki przeciwnika na high i mid. Cios na low mozemy zablokować wciskając d/b. Jest to najprostrza forma bloku - podczas blokowania jesteśmy narażeni na guard damage od. Dodatkowo pod paskiem energii znajduje się kilejny pasek - każdą rundę zaczyna się z nim pełnym w połowie. Gdy otrzymujemy obrażenia pasek staje się coraz bardziej pusty - im pustrzy jest tym mniejszy damage przeciwnik nam zadaje. Z drugiej strony - jeżeli natarczywie blokujemy to pasek się napełnia - gdy zacznie się świecić to każdy atak jakim dostaniemy trafi jako CH. Pasek sam wraca do neutrala gdy nie blokujemy badz nie jesteśmy bici.

Fortress Defense (FD) - inny rodzaj bloku. Wciskając P+K podczas blokowania wokoło naszej postaci pojawia się zielona aura - gdy blokujemy w ten sposób nie dostajemy żadnego guard damage, pasek blokowania pod energią nie zapełnia się, oraz możemy tym rodzajem bloku bronić się w powietrzu. Brzmi pięknie czyż nie? Niestety jest minus - używanie tego bloku zżera nam pasek tension więc lepiej korzystać z tego ostrożnie.

Perfect Defense (PD) - zdecydowanie najlepszy rodzaj bloku, ale też najtrudniejszy do wyegzekwowania. Aby się powiódł musimy wcisnać blok w ściśle określonym momencie przed atakiem oponenta (taki just frame). Gdy uda się postać zabłyśnie na biało i zobaczymy drobne błyskawice. Co w tym takiego świetnego? Tym blokiem redukujemy swoje opóźnienie i mozemy wciać się w atak przeciwnika ze znacznie większym prawdopodobieństwem. Ponadto ten rodzaj bloku troszkę odpycha napierającego oponenta dajac nam troszkę więcej miejsca.

Dead Angle Attack (DAA) - swoistego rodzaju kontratak. blokując atak przeciwnika możemy odpowiedzieć swoją kontrą - wykonuje się ją wciskając p+ 2 dowolne przyciski ataku z wyjątkiem D. Zaletą jest to, że podczas wykonywania DAA jesteśmy nietykalni (klatki nieśmiertelności). Wadą jest niestety z reguły mały damage, konsumpcja połowy paska tension oraz to, że DAA nie ma gwarantowanego trafienia - jezeli oponent przerwie combo i zacznie blokować istnieje szansa ze mu sie to uda.

Otrzymywany damage:
---------------------------
Podobnie jak w wielu bijatykach tóżne postaci otrzymują różny damage - innymi słowy mają różną wytrzymałość. W GGXX#R przedstawia to się tak (1 - wartość neutralna - im wyższa liczba tym mniejsza wytrzymałość na ataki (postać dostaje więcej damage):

Slayer.......0.96
I-No..........1.00
Zappa.......1.00
Bridget .....1.06
Sol............1.00
Ky.............1.03
May...........1.06
Millia..........1.21
Eddie.........1.06
Potemkin....0.87
Chipp.........1.30
Faust.........1.00
Baiken.......1.18
Jam...........1.06
Johnny.......1.00
Axl.............1.06
Anji............1.06
Venom .......1.00
Testament...1.00
Dizzy..........1.06
Kliff............1.31
Justice........1.06
Robo Ky......0.89

Sprawa jest prosta - jeżeli jakiś cios defaultowo zabiera 50 pkt damage to takiemu Potemkinowi zabierze 50 x 0,87 = 43,5 pkt damage, podczas gdy takiemu Chippowi zeżre 50 x 1,30 = 65 pkt. Mam nadzieję, ze wszytsko jest zrozumiałe:).

Air Recovery (AR) - ocknięcie się w powietrzu wykonujemy wciskając obojętnie jaki przycisk ataku z wyjątkiem D. Pozwala nam to zacząć swoj taka bądź użyć FD. Niewszystkie ciosy pozwalają na AR.


Techniki Ofensywne:
------------------------
Atak - levele ataku dzielimy na high, mid, low - nie ma sensu się rozpisywać bo i tam każdy wie o co chodzi :P . Jedyną wartą wspomnienia rzeczą jest crossover attacks które trzeba blokować w przeciwnym kierunku.

Dust attack - wolny atak, ale za to wybija oponenta bardzo wysoko i jeżeli trafimy nim i od razu wciśniemy u możemy kontynuować combo.

Speciale - są to unikalne dla każdej postaci zagrania, o różnych właściwościach i o różnym inpucie - przyklad to uwielbiany przez Actiona qcf+HS by Ky :P .

Overdrives - "supery" - nic dodać nic ująć. jeden super zabiera pół paska tension (ale są bardzo nieliczne wyjatki). Input i efekty są oczywiście sprawą indywidualną każdej postaci.
Inna nazwa Overdives to Tension Moves.

Destroyer_Instatn Kill (IK) - atak który jeżeli trafi zabija na miejscu postać przeciwnika. Wykonuje się to tak samo dla każdej postaci (z wyjatkiem May) 2 x qcf+HS. Aby jednak wykonać IK należy wcisnąć P+K+S+HS aby aktywować IK mode - pasek tension spada, a gdy dojdzie do 0 powoli zaczyna spadać nam życie. Możemy wyjść z IK mode poprzez ponowne wciśnięcie P+K+S+HS. Podczas IK mode nie mozemy używać żadnych technik kóre wymagają tension do egzekucji. Jedyną postacią nie posiadającą IK mode i Destroyera jest Dizzy.

Rzuty (T) - aby rzucić oponentem należy podbiec bardzo blisko niego i wcisnąć f_b+HS. Rzutów naturalnie nie da się zablokować i są NIEWYRYWALNE.

Rzuty z powietrza (AT) - wykonanie to samo, z tym, że zarówno nasza postać jak i postać przeciwnika musi znajdować się w powietrzu.

Podstawowy Cancel - podstawa combosów trafiajac oponenta możemy scancelować recovery ciosu w następny cios i tak tworzyć zestawy. Kolejny cios wstukujemy w momencie gdy poprzedni trafia. Przykład Robo Ky - K->S->HS. Nie działa ze wszystkimi ciosami.

Jump Cancel - jw z tym, że w określonym momencie wciskając u postać scanceluje recovery w skok i możemy wykonywać ciosy z powietrza. Działa tylko z niektórymi ciosami.

Roman Cancel (RC) wciskając 3 przyciski ataku możemy cancelować całkowicie recovery niektórych ataków - zalażek wielu combosów. Cancel moze być dokonany tylko gdy oponent wpuści bądź zablokuje dany cios - nie można użyć RC gdy cios poleci w powietrze. Udany RC można rozpoznać po tym, że na chwilę w około postaci znajduje się czerwona aura. Zżera połowę paska tension.

False Roman Cancel (FRC) - bardzo podobne do powyższego. FRC moze zostać użyty w bardzo nielicznych ciosach. Od RC różni się tym, ze zabiera ćwierć (1/4) paska tension. Jest to zalazek często bardzo silnych combosów jako, ze wiele ciosów można tylko FRC. Wykunuje się to tak samo ja RC, ale timing jst tutaj ZNACZNIE trudniejszy - często klatkowe sprawy, więc nie jest to rzecz która siedzi zawsze i bezstresowo (niektóre FRC są bardzo trudne). Udane FRC rozpoznamy po tym, że na chwilkę w około naszej postaci pojawi się niebieska aura.

dizzy - podczas tego stuna oponent nie może ani atakować , ani blokować (charakterystyczne "ptaszki" nad głową). Jednak czas tuna może zostać skrócony jeżeli zestunowany gracz będzie naprzemian szybko naciskał b i f.

stagger - bardzo podobne w działaniu do dizzy, z tym, ze znacznie szybciej oponent dochodzi do siebie (czas ten moze zostać dodatkowo zmniejszony, gdy ogłuszony mashuje f i b). Stagger moża poznać po gałce która pojawia się z boku ekranu.


Skakanie:
------------
Jump Install (JI) - Tutaj już się trochę sprawy komplikują:). Jump Instal pozwana na użycie skoku po ciosie/w sytuacji gdzie nie jest to możliwe w normalny sposób. Aby to zrobić podczas comba po danym ciosie klepiemy u z tym, ze postać nie podskakuje, a skok zostaje zapamiętany i możemy użyć go za chwilę.

Double Jump - wciśnięcie po skoku drugiego skoku spowoduje double jumpa.

Air Dash - po podksoku mozemy wykonać air dasha wciskając f,f lub b,b.

Hi-jump - wciskając d~u postać podskoczy znacznie wyżej niż normalnie (nie można jednak dołożyć drugiego podskoku).



Udostępnij: Udostępnij na Facebook  Udostępnij na Sledziku  Udostępnij na Wykop  Udostępnij na Gadu Gadu Live  Udostępnij na Blip  Udostępnij na Twitter  Udostępnij na Flaker  Udostępnij na Grono  Udostępnij na MySpace  Udostępnij na Delicious  Udostępnij na Digg  Udostępnij na Google  Udostępnij na YahooMyWeb



PANEL UŻYTKOWNIKA
user
OSTATNIO NA FORUM
 
POLECAMY W SERWISIE
OBECNE/NADCHODZACE TURNIEJE
NAJNOWSZE PLIKI
HONMARU.PL
ANKIETA
Która serię bijatyk cenisz najbardziej?

Tekken
Dead or Alive
Soul Calibur
Virtua Fighter
Street Fighter
KAILLERA CENTER
WIDEO TYGODNIA
Tekken 3 - Just Old Monsters
(download)

Wideo Tygodnia
BUTTONY
Nakarm głodne dziecko - wejdŸ na stronę www.Pajacyk.pl PSEmu.pl - PlayStation Emulation
Geek World – daj się pożreć pasji i rozrywce! Weird Stuff
Mortal Kombat PL XboxArcade.pl
Pixele gry pilkarskie
Backdash Mortal Kombat Dragon's Lair
STATYSTYKI
- Zarejestrowanych użytkowników: 7826
- Najnowszy użytkownik: MarliPL
na forum
więcej statystyk

stat4u