EOTT

Dla jednych są sposobem na zabicie wolnego czasu, dla innych hobby, a dla jeszcze kogoś innego rozrywką, bez której nie można się obyć. Gry video i konsole - wszystko na ich temat.

Moderator: ModTeam

Awatar użytkownika
Action
Moderator
Posty: 2042
Rejestracja: 10-07-2006, 19:14
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

EOTT

Post autor: Action »

Ostatnio często na Honmaru mówi się o EOTT, więc wypadałoby wreszcie wyjść z podziemia (podziemnej, tajnej siedziby... #Honmaru@IRCHighWay). :D Rozwiniecie EOTT to Everything Online Testers Team… „czyli?” EOTT to grupa osób zajmująca się nałogowym testowaniem opcji Online/Netplay/Multiplayer (jak zwał, tak zwał) w grach (lub emulatorach) na PC. Napisałem grupa? :D echh… no dobra… powinienem napisać „dwuosobowa grupa zapaleńców” gdyż stanowią ją ja (czyli Action, jak nietrudno się domyśleć) i SubZero, oczywiście często korzystamy z pomocy innych userów i na pewno nie zapomnę ich niżej wymienić. :) Jak już wyżej napisałem my „testujemy” a nie „gramy” wiec tytuły które wybieramy do przetestowania to najczęściej:

• Stare, zapomniane, ale wciąż „jare” tytuły w których o dziwo znajdziemy tryb Online (taki Virtua Cop 2 np.)

• Gry które „znamy i kochamy” lecz, w które nigdy nie graliśmy online.

• Lub wręcz przeciwnie, gry w które nigdy nie graliśmy czy też o których nigdy nie słyszeliśmy a gdy na nie wpadamy, okazuje się, że posiadają Tryb Online. :)

• Czyli ogólnie coś nowego/oryginalnego/niepowtarzalnego z trybem Online. ;)

Niżej wymienię to co przetestowaliśmy, przy okazji będąc na tyle trzeźwi by pamiętać jak nam poszło :D (a i jeszcze jedno… ta lista nie ma nic wspólnego z chronologią :P).

Fierce Gear (PC) (Action & SubZero)
Programik, który miał na celu dodać tryb Online do kilku bijatyk w tym Guilty Gear XX#Reload… twórcom nie za bardzo to wyszło, wprawdzie połączyliśmy się ze sobą aczkolwiek sterowanie zostało wyłączone (dosłownie). Zresztą sam twórca napisał iż „może działać, ale nie musi”. ;)

Melty Blood: Re-ACT - Final Tuned (PC) (Action & SubZero)
Świetna bijatyka offline, online się już sprawuje troszke gorzej… chyba nigdy nie chodziła szybciej niż 50FPS… za to wartość FPS zawsze jest stała wiec grać się da. ;)

Ehrgeiz: God Bless the Ring (Sony Playstation/ePSXe) (Action & SubZero)
Gierka to czysta zabawa, masterować jej niema sensu, za to raz na jakiś czas można porywalizować. :) Oczywiście z Online nie było żadnych problemów.

Duke Nukem 3D: Atomic Edition (PC) (Action & SubZero)
Stary dobry Duke z odświeżoną grafiką, Multiplayer dalej daje rade. :) (a raczej specyficzny humor „zastosowany” w Multi ;))

Tekken 2 (Sony Playstation/ePSXe) (Action & SubZero)
Tak, tak… Tekken 2, niby nic nowego, lecz było to jakiś rok temu, gdy praktycznie nikt w to nie grał… i od razu się online-memorkę zrobiło. ;)

Little Fighter 2 (PC) (Action & SubZero)
Grało się przyjemnie, ale po dłuzszej grze wychodzi na wierzch najwiekszy minus... brak jakiegokolwiek zbalansowania postaci, dzięki czemu nie opłaca się grać vs... ale od czego jest co-op? :D

Rival Schools (Sony Playstation/ePSXe) (Action & SubZero)
Niewiele z tego pamiętam, ale chyba dobrze było. ;)

Destrega (Sony Playstation/ePSXe) (Action & SubZero)
Gierka „oryginalna” i niesamowicie grywalna… dziwie się, że nie zdobyła zbytniej popularności.

Wu-Tang: Shaolin Style (Sony Playstation/ePSXe) (Action & Baro)
Jedna z tych gier, które na pierwszy rzut oka wydają się niezłe, jednak nudzą się szybciej niż niż trwa ich ładowanie. :P

Thrill Kill (Sony Playstation/ePSXe) (Action & Baro)
Po prostu “ostrzejsza” wersja Wu-Tanga. :)

WWF Smackdown! 2: Know Your Role (Sony Playstation/ePSXe) (Action & Baro)
Kolejna gierka, którą przetestowałem razem z Barem, tym razem perełka w swoim gatunku czyli najlepszy Wrestling, w którego można zagrać na PC. :) Klatka rlz!

Street Fighter Ex 2 Plus (Sony Playstation/ePSXe) (Action & Aserot)
Sam nie wiem co mam o tym tytule napisać… może to – działa :D

Capcom vs. SNK Pro (Sony Playstation/ePSXe) (Action & Aserot)
Jedna z najlepszych bijatyk Capcomu w jaką mi było dane zagrać, chociaż obaj nie pokazaliśmy nic specjalnego. :)

Tony Hawk’s Pro Skater 3 (Sony Playstation/ePSXe) (Sub & Ren)
MIEJSCE NA KOMENTARZ SUBA :P
Komentarz Suba :P
Tony jak tony, grało się fajnie, co prawda to nie to samo co na konsoli :) A no i co by była jasność - Ren mnie posprzątał :P

Star Gladiator (Namco System 11/Zinc) (Action & Aserot)
Grało się średnio – ogromny spadek FPS, ale możliwe, ze zawiniła moja Winda… trzeba będzie przetestować jeszcze raz. :)

Taekwon-do (SNES/Snes9K) (Action & SubZero)
Według mnie jest to Taekwondo’wa wersja IK z lepsza grafiką i wnerwiającymi japońskimi krzaczkami w menu, bardzo grywalne. ;)

Akatsuki: Blitzkampf (PC) (Action & SubZero)
Online spisuje się nieźle (przemyślane menu, zapisują się statystyki graczy) jedynym mankamentem było to iż musieliśmy troszkę powiększyć FrameSkip. :)

Jazz Jackrabbit 2 (PC) (Action & SubZero)
Jazz vs. Lori, straszenie wyrzutnia rakiet a następnie ucieczka przed „bubble shield” by na końcu wykorzystać Bug z jetpackiem… trzeba by było zagrać jeszcze raz. :P

Need For Speed: Hot Pursuit 2 (PC) (Action & SubZero)
Mustang Cobra R vs. Corvette ZO6, 2 okrążenia, nerwy biorą góre, ale ostatecznie wygrałem wyścig na ostatnim odcinku :D przydałoby się więcej konkurentów. :)

Need for Speed 2: Special Edition (PC) (Action & SubZero)
Tym razem role się odwróciły :D Nie zdajecie sobie sprawy co czułem gdy biorąc ostatni łuku moim Fordem GT90 śmigającym na najwyższym biegu wyprzedzało mnie bliżej niezidentyfikowane „coś” (chyba Lotus V8 :P). Muszę także przyznać, ze nieźle rozwiązano tryb Online (wszystko ładne, czytelne a co najważniejsze – przejrzyste)

Get Medieval (PC) (Action & SubZero)
Gierka z ’98… krótko i na temat - Crimsonland w świecie fantasy… polski dubbing rlz! :D

Dave Mirra Freestyle BMX (PC) (Action & SubZero)
Według Gier-online ta gra ma tryb online… my takiego nie zauważyliśmy. :D

Good Game, Peace Out (Capcom Play System 2/GGPO/FinalBurn) (Action & SubZero)
GGPO to netplay client do (jak na razie) Final Burna (emulator arcade)… ma wielkie predyspozycje by konkurować z kaillerą a to dzięki jednemu, banalnemu rozwiązaniu… lagi w żaden sposób nie wpływają na input kontrolera. :) Testowaliśmy wersje alpha, która uruchamia tylko SFA2.

Virtua Cop 2 (PC) (Action & SubZero)
Sama grę chyba wszyscy znają dla online są przewidziane 2 tryby, co-op (2 celowniczki rozwalające wszystko co ruchome i nie woła o pomoc :D) i vs… pierw wybór respawnu a później jak najszybsza rozwałka przeciwników by pierwszy zabić współgracza. ;)

NullDC Online (Sega Dreamcast) (Action & SubZero)
Emulator Dreamcasta tym razem online… testowany tytuł to SF3, maxymalna szybkość to 14FPS… fajnie się Parry’owało. :D

Puyo Puyo Fever (PC) (Action & SubZero)
Wszystko fajnie, tylko trzeba pierw, przebijając się przez krzaczki założyć konto na SEGA… na tym się zakończyła nasza przygoda z testowaniem Puyo Puyo. :P

StarCraft (PC) (Action & SubZero & S4m)
Dobra… to może niezbyt oryginalne... ale gierka stara, nikt z nas wcześniej online nie grał (no oprócz S4ama)… trzeba było spróbować a przy okazji nieźle wciągnęliśmy w to paru userów Honmaru (pozdro AK ;)).

WinUAE Online (Amiga 500/600) (Action & SubZero)
Komentarz zostawiam Subowi, jedyne co mogę powiedzieć to to, że cholernie trudno to skonfigurować, za to Online gra sie nieźle (jak na kaillere ;))
Komentarz Suba :P
Konfiguracja o tyle skomplikowana, że wersja online emulatora nie umożliwia zmiany dyskietek więc trzeba było kombinować z 'instalowaniem' gier na 'hdd' Amigi. No ale co to dla EOTTa :P A graliśmy w Kick Offa, Lotusa i chyba w któregoś Sensible Soccer?
No i (cytat by Action)"cziterski wiatr"(koniec cytatu) w Lotus 3 rlz :D

Spy vs. Spy (Commodore 64/CCS64) (Action & SubZero)
Drobne problem z konfiguracją sterowania… oprócz tego “cud miód”. (mimo, iż to także kaillera xP)

GTA 2 (PC) (Action & Pattrick)
Ogrooomna ilość zabawy i śmiechu. Do końca życia nie zapomnę pewnej akcji z taksówką i Żółwiami. :P Wbrew pozorom mapy do online są genialnie zaprojektowane a nie "na odwal". :)

Guilty Gear XX #Reload Online (PC) (Action & Aserot & Dumian & Jo-Jo & SubZero)
Co tu dużo pisać… świetny tryb Online do świetnej gry… a wszystko stracone przez próbę ulepszenia tego co dobre… poczekamy może kolejne patche wreszcie przywrócą gry walność temu tytułowi.

Nestopia (NES) (Action & SubZero)
Konfiguracja jest banalnie prosta, dzięki czemu w prosty sposób można zagrać w świetne tytuły z przed lat. :) (Contra i Micro Mashines rlz!)

Jazz Jackrabbit 3D (PC) (Action & SubZero)
Taaak, nie przewidziało wam się :D Trzecia część Jazza, w oparciu o Unreal Engine miała wyjść w '99, lecz Epic Games nie znalazło wydawcy... No ale jakiś "mądry" betatester po latach udostępnił światu wersję beta tej gry dzięki czemu można samemu zobaczyć co stracili gracze czekający na ten tytuł. :) O Single napisze tylko tyle, ze do dyspozycji mamy jedną postać - Jazza (lecz w finalnej wersji miało być ich więcej). Teraz kilka słów o Online. Nie spodziewaliśmy się po tym niczego, dzięki czemu zbytnio nie zniechęcaliśmy się gdy na początku za nic gra nas nie chciała ze sobą połączyć... No ale wreście się udało i jedyne o czym mogę napisać to bugi. :) Straszne Lagi i disconnect w trakcie teleportu i końca rundy... no cóż w końcu to wersja Beta. :)

Splinter Cell: Chaos Theory – Versus (PC) (Action & Baro & SubZero)
Gierka znana i ceniona na świecie ma swój klimat i to szczególnie Online (chociaż to naprawde 2 rózne gry). Naprzeciw siebie stają Spy (agenci przypominający Sama Fishera) i Merc (najemnicy przypominający wyglądem żołnierzy z GRAW). Gra jest o tyle fajna, ze obydwie strony róznia się praktycznie WSZYSTKIM… i wcale tu nie przesadzam. Grając Spy mamy do dyspozycji kamerę TPP i masę gadżetów jak i zdolności do cichego przemykania za plecami przeciwników (jak i do cichych zabójstw ;)). Za to gdy gramy Merc gierka zamienia się w FPSa, niczym Arnie polujący na Predatora (?), strzelamy we wszystko co się rusza i nie jest naszym sojusznikiem (oczywiście pomagają nam w tym różne tryby widzenia ;)). Dalej się dziwie dlaczego tak trudno jest znaleźć ludzi do grania… a jak już się znajdzie cała 4, to okazuje się, że jeden zostawił włączone żelazko, drugiemu się komp spalił etc…. Grać ludzie, grać! :D

Metal Slug (1-6hack) (NeoGeo/Kawaks) (Action & S4m)
Mieliśmy zagrac tylko w "trójkę"... no ale wiecie jak to jest z MS... zagrasz chwile i nie spoczniesz, póki nie przejdziesz całej serii. :P

Marvel vs. Capcom: Clash of Super Heroes (4P) (Capcom Play System 2/HK²ailleraV5) (Action & Dumian & Oen & Pattrick)
Po prostu najlepsza bitka, w która można zagrać w 4P na PC... Action & Pattrick (PATeam) vs. Dumian & Oen (Admins Team), mój Gambit vs. Gambit Oena, Pattrick'owa kapa Spiderem vs. reszta świata i jedyny Dumian, który probował coś "wynieść" z tej gry. :D Nikt nic nie umiał... ale mniejsza, dzięki ogromnej ilości czystej zabawy... i zaj****tym tekstom na czacie ("TAGUJ!" "TAGUJ!!" "K***A TAGUJ!!!" :D) az chce się wrócić do tego tytułu :)

SpellForce: The Order of Dawn (PC) (Action & Fury)
Oryginalne połączenie RTSa z cRPG, godziny przygotowań by stoczyć ostateczny bój... aż wreszcie ruszyłem... Fury bronił się dzielnie w przesmyku niczym 300 spartan w bitwie pod termopilami. :P I juz gdy miałem miałem pozbyć się jego ostatnich oddziałów (coś sobie z falanga nie radził ;D) stało się coś niezwykłego... zapomniałem wcisnąć Enter by zacząć pisać w chacie, przez co przez pomyłkę pozbyłem się większości swoich oddziałów w tym dwóch bohaterów. Niby mogłem się jeszcze rozbudować, ale zbytnio czasu nie miałem i poszedł walkower na konto Fury'ego. :P

Carmageddon II Carpocalypse Now (PC) (Action & SubZero)
Testowaliśmy... nie udało nam się ze sobą połączyć a to za sprawa tego, iż gra sie crashuje po wejściu w opcje internetowe (Może to wina WinXP). :P

Na razie tyle, poczekamy na Suba, aż wróci z kądśtam… na pewno dopisze do tego wszystkie coś od siebie… a i jeszcze jedno… w tej liście NA PEWNO nie znalazły się wszystkie tytuły, które testowaliśmy, po prostu nie jestem w stanie sobie przypomnieć wszystkiego. :)

Update: 29.09.2007

Motorhead (PC) (Action & SubZero)
Po pewnych drobnych komplikacjach z patchami, crackami, ripami itp. gierkę udało się uruchomić i okazała się wyjątkowo miodna (bączki i wskakiwanie na most rlz :D ) co nie Akcja? :P
Action: Ty mi dawaj cynk, ze update robisz :P Co do Motorheada to IMO jedna z najlepszych arcade'owych samochodówek w jakie grałem, OST z gry po prostu rzadzi, a bugi mimo, ze sa to w tym wypadku zaliczam je na plus (nie ma to jak frajda z driftowania na niewidzialnym moście). :)

Freak Out: Extreme Freeride (PC) (Action & SubZero)
Taki SSX, tyle że na nartach :P Niestety do testów otrzymaliśmy wersję beta :P która nie chciała współpracować w temacie grania online. Czekamy na wersję ostateczną... ;)
Action: Cos wydawca nie spieszy sie z udostępnieniem mi tego za pośrednictwem sieci sklepów torrent. xP

Melty Blood Act Cadenza ver.B (PC) (Action & SubZero & Aserot & Pattrick & Sil3nt)
Zapomnijcie o wszelkich Fierce Gearach, GGXX#netach czy innych badziewiach :P MBCaster - przykład jak napisać dobry online patch do bijatyki ;)

Captain Tsubasa J - Get in Tomorrow (Sony Playstation/ePSXe) (Action & SubZero)
Gierka niby japońska, ale co to dla nas :P Nie jest to typowy 'Tsubasa' (czyli 'piłkarski RPG' - jak ktoś grał na NESie to wie o co biega) a zwykła zręcznościowa piłka nożna z lekką domieszką bijatyki :D - wszelkiej maści super strzały wykonuje się przez odpowiednie kombinacje przycisków (np. u,d,X). Juventus Actiona uległ mojemu Sao Paulo FC 5:0 :P
Action: Speciale są przegięte bardziej niż w Pet Soccerze. :P

Circuit Breakers (Sony Playstation/ePSXe) (Action & Cargo)
Klon Micro Mashines z NESa, tyle ze w 3D... zabawa przednia tylko troszke razi brak analogowego sterowania (bez różnicy czy przechyle kierownice o 5° czy 90°, i tak pojazd zawsze skręca "na maxa").

Update: 14.10.2007

Heroes of Might & Magic II (PC) (Action & Aserot & SubZero)
Jak na razie z powodu problemów z Hamachi (ostatnio coś strajkuje) udało nam się tylko połączyć. Raport z samej rozgrywki w późniejszym terminie ;)

Last Bronx (PC) (Action & SubZero)
Pecetowa konwersja 3D bijatyki od Segi podobnie jak VF2 posiada tryb online :) Drobne problemy z uzyskaniem połączenia (Hamachi dalej strajkuje), ale dzięki temu odkryliśmy programik zastępczy dla Hamachi - NatNix. Grało się niestety nieszczególnie z powodu dość nieprzyjemnych lagów.

Good Game, Peace Out (Capcom Play System 2/GGPO/FinalBurnAlpha) (Action & SubZero)
Zmiana emulatora z FB na FBA przyniosła poprawę :) W testowanej wersji (build 20) lagów praktycznie nie uświadczyliśmy, no i dodano drugą :P obsługiwaną grę: Marvel vs Capcom (niestety tylko 2P).

Virtua Fighter 2 (PC) (Dumian & SubZero & Action)
Dziwne, że Act zapomniał napisać o tej grze, która przecież już jakiś czas na Honmaru gości. Pecetowa konwersja gry Segi z exclusive trybem online ;) Nieco laguje, ale pograć się da całkiem miło.

Update: 18.12.2007

FlatOut 2 (PC) (Action & SubZero)
Druga część gry, która przedefiniowała pojęcie samochodówki :P Autobus rlz :D A na dodatek wersja nie-do-końca-legalna w pełni obsługuje grę po necie ;)

Trackmania United (PC) (Action & SubZero)
Ktoś pamięta Stunts ? No to to coś podobnego, tyle że w odświeżonej wersji. Co prawda online nieszczególnie udało się przetestować (znowu problemy Hamachi?) ale gierka ogólnie spoko.

Serious Sam (PC) (Action & SubZero)
FPP to nie moja dziedzina, więc damy Actionowi się wypowiedzieć :P

Komentarz Actiona: Nie przetestowaliśmy jeszcze najważniejszego trybu, czyli co-opa... jak przetestujemy to się wypowiem:p

Unreal Tournament 2004 (PC) (Action & SubZero & kilku innych playerów na serwie ;) )
Niby gierka stara, ale miodu co nie miara, szczególnie w większej ekipie. Niestety zainteresowanie ze strony Honmaru było nikłe, więc nie udało nam się przetestować trybu Onslaught (no dobra Act coś tam testował we własnym zakresie :P )

IL-2 Sturmovik (PC) (Action & SubZero)
Symulator ruskich latadeł :P (polskie też się znalazły ;) ) Nie polecam ustawiać realizmu na max jak ktoś nie jest wyjadaczem w takie gierki ;) Niestety znowu grze online przeszkodziły (chyba) problemy z Hamachi :(

KKnD Xtreme (PC) (Action & SubZero)
Klasyczny RTS, ludzie vs mutanty itd. itp. swego czasu dość popularny. Testom online niestety przeszkodziło to, że gra obsługuje jedynie protokół IPX...

MONSTER (PC) (Action & SubZero)
Dość ciekawy doujin fighter. Netplay... grywalny choć 'nieco' lagujący :P

Justice League Task Force (Nintendo SNES/Snes9k & Sega Genesis/Gens) (Action & SubZero)
Dość wiekowa bijatyczka 2D z postaciami z komiksów DC (Superman, Batman...), do której przetestowania przekonało nas to, że została zrobiona przez... Blizzard :D Ogólnie gra dość przyjemna, w wersji na Genesisa nieco bardziej rozbudowana (kocica jest przegięta :P ) chociaż 'życie' dość szybko schodzi.

Update: 11.03.2008

Mortal Kombat 4 (Sony Playstation/ePSXe) (Action & SubZero)
MK4 jaki jest, każdy widzi :P Testowaliśmy wersję na PSXa, bo wersja MAME nadal nie jest do końca grywalna.

Shogo: Mobile Armor Division (PC) (Action & SubZero)
"Mangowy" FPP o mimo wszystko dość dużej popularności chociaż z braku supportu ostatnio mało o nim słychać. Przyciemniana mapa, 'czitowe' transformacje i kapa na 'kto pierwszy dobiegnie do Red Riota' rlz :D

One Must Fall: Battlegrounds (PC) (Action & SubZero)
Nieco 'inne' podejście do bijatyki (widok zza pleców) z naciskiem na tryb online.

Street Fighter III: 3rd Strike (Capcom Play System 3/FinalBurn Alpha Enhanced) (K' & Action & SubZero)
Dzięki dodaniu do FBAe drivera CPS3 złom Actiona :P wreszcie uciągnął SF3 i można było potestować ;) Moja 'kapiąca' Makoto vs. 'skillowy' Ryu Actiona ruszyli do boju :P
Dziękuję też K' za pomoc w przetestowaniu wersji dla MAME.

Claw (PC) (Action & SubZero)
No patrz, kto by pomyślał, że platformówki też mają tryb online :D Po drobnych problemach z konfiguracją i uruchomieniem można było potestować. Tryb online podobny do połączenia Race i Treasure Hunt z Jazza 2.

Soul Calibur (Sega Dreamcast/nullDC) (Krelian & Mastach & SubZero)
Niestety oba podejścia do testów zakończyły się niepowodzeniem, później okazało się że nullDC nie obsługuje jeszcze Soul Calibura przy grze online (tak to jest jak się nie czyta README :P ).

SiN (PC) (Merc & Action & SubZero)
Kolejny FPP zaliczony :P Niestety ten nie był skłonny do współpracy w temacie grania online. Co dziwne nie mogłem zagrać w trybie multi nawet na moich dwóch komputerach połączonych bezpośrednio kablem, więc wina leży raczej po stronie samej gry.

Kensei: Sacred Fist (Sony Playstation/ePSXe) (Action & SubZero)
Bitka na PSXa z systemem nieco podobnym VF, chociaż nieco 'wolniejsza'. Z kolei duża część postaci jest bazowana na postaciach z innych bijatyk.

Vs. (Sony Playstation/ePSXe) (Action & SubZero)
Ciężko coś o tym tytule napisać. Kolejna bijatyka 3D na PSXa z nieco dziwnym systemem i przegiętymi przechwytami :P

Super Dodgeball (NeoGeo/Kawaks) (Dumian & Action & SubZero)
Jedna z licznych gier z Kuniem (poza nią przelotnie testowaliśmy także kilka innych), nieco 'brutalniejsza' odmiana popularnego dodgeballa (u nas się to chyba Dwa Ognie nazywa) wzbogacona o 'ciosy specjalne' i 'ataki drużynowe' :P Ogólnie miła rozrywka w przerwie od innych, 'poważniejszych' gier ;)

Update: 12.05.2008

Mtp Target (PC) (Action & SubZero)
Ciekawa zręcznościówka, która polega na szybowaniu pingwinem w kierunku danej kry. Gierka naprawdę wciąga no i muzyczka rządzi. :D

FIFA 2002 (PC) (Action & SubZero)
Gierka podczas testów nieźle krytykowana przez pewnych "znawców" (pfff fifa ble, pes rlz), ale widać młodzi nie wiedzą, że do edycji 2K2 FIFA nie probowała się robić na siłę realistyczna (co jej wyszło, tak jak wyszło ;)), tylko była bezstresową i świetną dawka arcade, dzięki czemu zdobyła tak wielką rzeszę wiernych fanów. Wiec co by nie mówic, 2k2 to jedna z najlepszych (jezeli nie najlepsza obok rtwc '98) częsci serii co także się potwierdziło online - wg. mnie i Suba jest to jedna z najlepszych gier jakie testowaliśmy online. :)
Sub: dawno nie miałem takiej polewki przy żadnej grze online czy offline :D jedyny ból to taki, że gra nie chce działać na prockach szybszych niż 2GHz, przez co musiałem grać na laptopie.

DEFCON (PC) (Action & SubZero)
DEFCON to skrót od sformułowania Defense Condition używanego w USA na określenie 5-stopniowego stanu pogotowia sił zbrojnych, gdzie 5 oznacza stopień najniższy (stan pokoju). Sama gra jest oryginalnym RTSem, w którym podejmujemy działania mając wgląd na całą mape świata (cos jak Europa Universalis tyle, ze bez ekonomii) i sprowadza się do jak najszybszego zbombardowania obszaru przeciwnika za pomocą broni masowego rażenia. Co do rozgrywki online, tak się złożyło, że mieliśmy okazje zdobyć z Subem dwa oryginalne cd-keye i muszę powiedzieć, że gra naprawdę wciąga (i nie tylko tych, którzy lubują w strategiach typu "a teraz siedź cicho i wyczekuj na ruch przeciwnika").
Sub: zapomniałeś wspomnieć, że muza wymiata ;)

1 on 1 Basketball (PSX/ePSXe) (Action & SubZero)
Idiotyczna gierka zrobiona przez idiotycznych japońców, którzy widocznie o baskecie wiedza niewiele więcej niż o "poczuciu dobrego smaku", o! :P

Bootfighter Windom XP sp-2.NET (PC) (Action & Merc)
Doujinowa bijatyka trzecioosobowa, która opiera się na walce różnych systemów operacyjnych w formie mechów (wyobraźnia japońców nigdy nie przestanie mnie zadziwiać :P). Jak komuś się podobają takie klimaty (Gundam itp.) to polecam, w innym przypadku szczerze odradzam (chyba, że masz ochotę pograć sobie kilka min, następnie się znudzić i wyrzucić gierkę z dysku). :)

Red Baron Arcade 2008 (PC) (Action & SubZero + Aserot, który zarzucił pomysł lecz sprzęt mu odmówił posłuszeństwa)
Gierka w sumie fajna, fanom starszych części na pewno się spodoba, lecz tryb multi na dłuższą mete nudzi.

Aliens vs. Predator 2 (PC) (Action & Aserot & SubZero)
Zaprawdę powiadam wam, AvP2 posiada najklimatyczniejszy tryb online ze wszystkich FPSów w jakie grałem. Zawodzi trochę balans (np. żadna rasa nie ma najmniejszych szans sam na sam z Predatorem, który nie musi się wtedy bawić sie w zmianę trybów widzenia), lecz gdy gra się pełną gamą klas to balans powraca i problem znika. Co buduje ten cały klimat? Oprócz dokładnego wzorowania się na filmach i komiksach z uwzględnieniem najdrobniejszych detali, zapewne różnica klas. Całkiem różna filozofia gry zależna od danej rasy. Grając Predatorem rozgrywka skupia się na kampieniu i stealth killu, za to już grając alienem sytuacja zmienia się o 180° gdyż nacisk kładziony jest na szybkie rushe. Gierka jest świetna i na pewno jeszcze nieraz do niej powrócimy. :)

Tiger Woods PGA Tour 07 (PC) (Action & Aserot & SubZero)
Fajny golf, fajny... eee... jeżeli ktoś jest w stanie przez dłuższy okres czasu irytować się tj. "jakim cudem nie moglem trafic do dołka?!" to przy odpowiednim "asortymencie" (tym wiecej % tym lepiej) może się nieźle bawić. Dodam, że udało mi się z Aserotem rozegrać pełny mecz - 18 dołków (trwało to jakieś 2godz. jak nie więcej, ale spoko:P).

Mortal Kombat Trilogy (PC) (Action & SubZero)
W kwestii technicznej była niezła jazda, ale pozostawiam opisanie problemu Subowi, a sam od siebie napisze, że MKT tak jak MK3 nie umywa się do MK2.:P
Sub: kwestie techniczne sprowadziły się do tego, że gra działa tylko przez modem i IPXa, ale co to dla EOTTa :P Po ściągnięciu modemu z netu :P mogliśmy pograć (szkoda tylko że gra chodziła w zwolnionym tempie).

Update: 19.09.2008

Halo (PC) (Action & SubZero & Tobiash)
Pierwsza odsłona znanego konsolowego FPP, które doczekało się także portu na PeCety. Wprowadzenie pojazdów (mimo ich niewielkiej ilości) okazało się świetnym pomysłem (Scorpion+Blood Gulch=win :D )

F-22 Raptor (PC) (Action & SubZero)
Pseudo-symulator najlepszego (na tamte czasy) amerykańskiego myśliwca stworzony przez firmę Novalogic (która na swoim koncie ma też serię F-22 Lightning). Mimo drobnych problemów z połączeniem udało się wylatać kilka pojedynków, ale jednak w 2 osoby to nie ta zabawa :P

Interstate '76 (PC) (Action & SubZero)
Dość już wiekowa gierka (1997 rok), którą można opisać jako Quake na kółkach :P Masakra z odpaleniem, ale stopień upierdliwości gry w zmuszeniu jej do działania online okazał się wprost proporcjonalny do miodności rozgrywki :D

Daytona USA (Sega Model 2/Model 2 Emulator) (Action & SubZero)
Po tym jak Elsemi zaemulował 'podwójne' automaty Segi (Daytona, Sega Rally itp.) oczywiście trzeba było przetestować :) Konfiguracja standardowo nie należała do najprostszych, ale czego się nie robi dla testów ;) Niestety emulacja ma dość wysokie wymagania jeśli chodzi o parametry łącza (oryginalne automaty były połączone światłowodem i stały może metr od siebie :P ) przez co połączenie zrywało praktycznie natychmiastowo :(

Real Bout: Fatal Fury 2 - The Newcomers (NeoGeo/Kawaks) (Action & SubZero)
Kiedyś wzięło mnie na przypominanie sobie klasyków i padło na serię Fatal Fury, po czym pomyślałem że można by pograć online. Act stwierdził, że jeśli grać to tylko w 'wersję' Real Bout. KoF to nie jest (system dość prosty, nieduża liczba ciosów) ale grało się całkiem przyjemnie, po czym Act oczywiście stwierdził, że kapię/czituję/turtluję itp. :P

Race Driver GRID (PC + Xbox 360) (Action & SubZero)
Miał być pierwszy w historii EOTT test międzyplatformowy, jednak... Codemasters nie pomyślało o tym, że ludzie mający grę na różne sprzęty chcieli by pograć ze sobą, co zaowocowało tym, że gracz na PC może grać tylko z innymi graczami PC itd. :( No cóż...

Fight Night Round 3 (Xbox 360) (Action & Komandos)
Tutaj pozwolę się wypowiedzieć uczestnikom testu :P

Action: Cóż mogę rzec... po prostu najlepsza gra bokserska na rynku. Po kilku sparach doszliśmy z Komandosem do wniosku, że standardowe sterowanie (ciosy wyprowadzane prawym analogiem) jest naprawdę do niczego i po paru minutach (czy też godzinach, ale whatever:P) prawdziwa gra się zaczela (config3, ciosy wyprowadzane zwyklymi buttonami, o wiele przyjemniejsza rozgrywka). To mnie kilka razy rozwalałem Komandosa Alim lub Toneyem, to później komandos rewanżował się Frasierem czy innym DeLaHoya... ogólnie grało się super i doszedłem do dwóch znaczących wniosków -gra jest naprawdę rozbudowana i róznica miedzy wersja na X360/PS3 a ta na PS2/X1 to przepaść pod każdym względem. :)

Gears of War (Xbox 360) (Action & Komandos)
J.w.

Action: Sweet... i wszystko jasne. :D Gra wymiata samym trybem single, a multi...? Zmiata wszystko inne:P Co-op w tej grze bawi jak nigdy, ale mimo wszystko nie ma to jak starym dobrym Vs podejść do przeciwnika niezauważonym i zaatakować go piłą mechaniczną (której oczywiscie komandos się zawsze spodziewał;P), groovy. ;)

League Bowling (NeoGeo/MAME 0.67) (Action & Aserot & SubZero)
Spontan rlz :D Wczoraj na IRCu Action wspomniał, że wybiera się na kawalerski szwagra, który odbędzie się w kręgielni. Na to Aserot rzucił pomysła, żeby potrenować :D Jak? Sieciowo oczywiście :D League Bowling - gierka na NeoGeo umożliwiająca granie nawet w 4. Po początkowych problemach z Kawaksem zmieniliśmy emulator na MAME i cud-miód. Gra nie jest jakaś szczególnie skomplikowana ani wymagająca, idealna na szybką partię przy piwku :P Trzy różne tryby rozgrywki (standardowy, Flash - zbierasz tyle punktów, ile było podświetlone w momencie zbicia kręgli, Strike 90 - za trafienie Strike (wszystkie kręgle w jednym uderzeniu) lub Spare (... w dwóch) dostaje się bonusowe punkty). Zagraliśmy w każdy po jednym razie i co ciekawe w każdej grze kto inny wygrywał :)

Update: 26.11.2008

Z (PC) (Action & Aserot & SubZero)
W sumie to Z+, czyli wersja kompatybilna z XP ale to taki drobny szczegół :P
Standardowe metody grania (Hamachi) zawiodły z powodu braku obsługi protokołu IPX, więc trzeba było kombinować inaczej. Z pomocą przyszedł po raz kolejny wirtualny modem, niestety co prawda połączyć się udało, ale gra wysypywała się w momencie załadowania planszy...

Soul Calibur IV (XBox 360) (Action & SubZero)
Pierwszy tytuł który testowałem online na 360. Ogólnie wrażenie dość pozytywne, tylko kod netplayowy chyba nieco niedopracowany bo gra potrafiła nieprzyjemnie przylagować.

Virtua Fighter 5 (XBox 360) (Action & SubZero)
Action stwierdził, że po 'masherce' w SC4 trzeba zagrać w coś bardziej 'technicznego' :D więc kolejny test objął VF5. Prezentowany poziom lepiej pomińmy milczeniem :P ale grało się przyjemnie, lagów praktycznie brak, szkoda tylko że pomiędzy pojedynkami nie da się zmienić postaci.

Dead or Alive 4 (XBox 360) (Action & SubZero)
Po 'technicznym' VF czas na nieco mniej wymagającą rozrywkę (fani DoA zaraz mnie pogryzą :P ), po której obaj z Actionem doszliśmy do wniosku, że nie czaimy systemu tej bitki :P Ale lobby w multi jest genialne :D

Dune 2000 (PC) (Action & Aserot & SubZero)
Kolejny z klasyków obsługujący jedynie grę po sieci lokalnej za pomocą protokołu IPX, przez co Hamachi okazało się bezużyteczne. Pozostało... postawić własny serwer Westwood Online :D Niestety mimo pomyślnego założenia konta na serwerze gra po połączeniu odmawiała posłuszeństwa (przynajmniej u współtesterów, u mnie było git). Po krótkiej analizie okazało się, że gra posiada zbyt starą wersję komponentów internetowych. Użycie nowszych (z Emperora) umożliwiło pomyślne zalogowanie na serwer i rozgrywkę.

Pro Evolution Soccer 2009 (XBox 360) (Action & SubZero)
Po FIFie (2002) przyszedł czas na test konkurencji. Pierwsza (a właściwie druga) część PESa na X360 umożliwia bezproblemową rozgrywkę na XBL. Grało się dość znośnie mimo okresowych 'Matrixów' (teleportujący się zawodnicy, nagle przerwane akcje - spowodowane moim nieco zapchanym netem w weekend). Gra ma ciekawy system uproszczonego chatu (po zakończeniu akcji np. bramce, naciśnięcie przycisku LB i jednego z przednich (A,B,X,Y) daje w efekcie określony komunikat (coś na kształt tauntów ustawianych w FPSach)), jednak po rozegraniu spotkania doszliśmy do wniosku, że należało by go uzupełnić o pozycje typu 'WTF?' oraz 'LOL XD', szczególnie przy kilku samowolnych akcjach Actionowego bramkarza :P

Crucis Fatal+Fake (PC) (Action & Zachariasz)
Testował Action, więc jego poprosimy o wypowiedź

Action: W sumie sam nie wiem co napisać. Nie znaliśmy kompletnie gry, wiec masherka (oczywiscie skillowa:P) a do tego lagowało. I tak dobrze, ze nie nadzialiśmy się na żadnego buga. :P

Hinokakera fragment: Eclipse (PC) (Aserot & SubZero)
Testy online przeprowadził Aserot, ale nie pamiętam z kim więc prosimy jego o wypowiedź :P
Aserot: Test przeprowadzony wraz z Sub'em nie odbyło się bez paru zgrzytów, ale w końcu się udało. Co prawda zagraliśmy tylko jedną ale za to długą walkę. Z powodu lagów Matrix dał się w znaki.
Sub: lol :D

Need for Speed: Undercover (XBox 360) (Action & SubZero)
Jak to stwierdził Akcja "Dać nam samochodówkę do przetestowania" :D Pierwsze dwa wyścigi wyglądały w miarę normalnie, dalej było już tylko... dziwniej :D Model jazdy powiedzieć uproszczony to było by... uproszczenie :D Widać, że twórcy postanowili wrócić do korzeni (chociaż już chyba NFS1 miał lepszy). Ostatni wyścig (Corvette vs. Viper) to już totalna parodia. Berek i końcówka 'na wstecznym' ownz XD Poza standardowym wyścigiem (otwarty - sprint i zamknięty) w online do dyspozycji jest jeszcze zabawa w 'policjantów i złodziei'. Jedna drużyna gra jako przestępcy i na małej mapie ma za zadanie szukać kasy (symbol dolara) a potem przewozić ją do kryjówki. Druga drużyna - policjanci oczywiście im w tym przeszkadza. Gra trwa z góry określony czas po czym następuje zamiana miejsc. Gdy obie drużyny zagrały po obu stronach mecz się kończy i następuje podliczenie punktów. Ogólnie zabawa nienajgorsza (chociaż standardowo przydało by się więcej graczy) jednak nie ma sensu wybierać słabszego samochodu, bo jako złodzieje zostaniemy zmasakrowani (policjanci dostają zawsze ten sam samochód - chyba Nissana 370Z).

Mortal Kombat vs. DC Universe (XBox 360) (Action & SubZero)
Pojawiła się nowa gra z serii MK, netplay included więc oczywiście trzeba było przetestować ;) Rozgrywkę online dość mocno 'urozmaiciły' lagi (pewnie z tego powodu, że w czasie grania mój upload był prawie w 100% zapchany :P ) powodując wiele 'ciekawych' akcji (ciosy w powietrze, nie trafiające kiedy powinny i vice-versa, 'teleportujące' się postacie itp. itd.) co w ogólnym rozrachunku spowodowało, że walki były dość śmieszne :D No i jest to jedna z tych gier, w które spokojnie można grać kompletnie nie znając postaci, poznając ją niejako w czasie gry :P

Tatsunoko Fight (Sony Playstation/ePSXe) (NMChris & Aserot)
Tutaj także poprosimy testerów właściwych o wypowiedź :)
Aserot: Tutaj muszę troszkę sprostować bo test był przeprowadzony offline na drobnym zgrupowanku. To co mogę powiedzieć to że gra jest zdeczka sztywna, a i słowo balans jest temu tytułowi obce. Nie mniej jednak można zagrać typowo dla zabawy bo niektóre ciosy zwalają z nóg.

Update: 23.03.2009

Forza Motorsport 2 (XBox 360) (Action & SubZero)
Odpowiedź Microsoftu na Gran Turismo :) Świetnie odwzorowany model jazdy, duża liczba samochodów (co prawda chyba mniej niż w GT4), drobne możliwości customizacji. Duży nacisk położono na zabawę online, można nawet podarować komuś jeden ze swoich samochodów :D Sama rozgrywka w sumie wygląda standardowo (wybór trasy, ustawień, samochodu i jazda), jednak dziwnym trafem w każdym wyścigu Action zaliczał bandę zaraz na początku, przez co miał problemy z nawiązywaniem walki :P

Quake 2 (PC) (Action & Aserot & SubZero & Zachariasz)
A tak jakoś wyszło :P Aserot wspomniał na IRCu, że akurat ściąga Q2, Zachariasz stwierdził że też gdzieś ma no więc można potestować :P Action i ja szybko wyskoczyliśmy do sklepu Torrent po naszą kopię gry i zaczęła się odmóźdzająca rzeźnia :P Quake jaki jest, każdy widzi, więc rozpisywać się nie ma sensu, dodam tylko że graliśmy w podstawową wersję, bez żadnych dodatków/modów/rozszerzeń.

Unreal Tournament (PC) (Action & Aserot & SubZero & Zachariasz)
Po Gwoździu 2 czas na konkurencję :P Testowaliśmy wcześniej UT2004 więc teraz zabraliśmy się za pierwszą część serii. Nieco zabawę utrudniły lagi, ale jak to stwierdził Zach 'każdy głupi potrafi grać na czystym łączu, tylko pr0 grają na lagach' :D Poza standardowym Deathmatchem przetestowaliśmy z Akcją mod Bullet Time, który pozwala graczom zabawić się w Neo/Maxa Payne'a. Gratisowo Act wykopał gdzieś mapkę o jakże wymownej nazwie PrisonBreak :P Mapka standardowo jest przeznaczona do trybu Capture the Flag, jednak my najwyraźniej prezentujemy niewystarczający poziom umiejętności, bo do flagi udawało nam się dobiec średnio raz na 20 prób (i nie było to wcale spowodowane poziomem przeciwników, bo takowych nie było :P ) :D Jak stwierdziłem po kilkudziesięciu minutach 'zabawy' "to już Another World był prostszy" :P

Tetris Attack (Nintendo SNES/Snes9k 0.07z) (Action & SubZero)
Pierwszy EOTT-test na zamówienie :D Bartaaz zapytał Actiona na GG czy testowaliśmy Tetris Attack na SNESa, bo jakieś problemy ma. Oczywiście EOTT nie mógł obok takiej sprawy przejść obojętnie :P Po ściągnięciu roma i dopasowaniu odpowiedniej wersji Kaillery (najnowsze P2P nie chciały współpracować z emu, trzeba było użyć wersji wcześniejszej - v0r6 1 Nov 2007) przeprowadziliśmy szybki test versusa. Sama gra to 'tuningowany' klon tetrisa, w którym zamiast dopasowywać klocki do siebie układamy kwadraty jednego koloru w trójki, przesuwając je po planszy zamieniając je miejscami. Ogólnie poza nieco przeszkadzającymi lagami problemów nie uświadczyliśmy.

Street Fighter IV (XBox 360) (Action & SubZero & other players :) )
SF4 chyba opisywać nie muszę, bo większość jeśli nie grała to przynajmniej widziała :P Netplay sam w sobie sprawuje się świetnie, przy czystym łączu gra się bardzo komfortowo.

Battle Fantasia (XBox 360) (Action & SubZero)
Bitka Arc System Works więc czego można się spodziewać? Pokręconych postaci i świetnego systemu. O ile to pierwsze założenie spełnione jest (ziomal z piłą łańcuchową, cat-girl kelnerka, czy królik(!) to kilka przykładów :D ), to z tym drugim niestety już nieco gorzej. Liczba ciosów każdej postaci dość ograniczona oraz praktycznie brak juggli to tyle co udało nam się ogarnąć w ciągu tych szybkich 10 meczy.

Tenchu Z (XBox 360) (Action & Aserot & Komandos & SubZero)
Kolejna część sagi Tenchu, pierwsza na XBoxa 360. Nie kierujemy tutaj jedną ze standardowych postaci, ale zaraz na początku tworzymy swojego własnego ninja, którego potem możemy ulepszać za kasę z misji. Tryb multi to standardowy co-op (można grać max w 4). wybieramy misję u Rikimaru i śmigamy ją wypełnić. Misje są rózne: wycięcie w pień wszystkich przeciwników, zabicie konkretnej osoby czy znalezienie jakiegoś przedmiotu. Ogólnie poza pierwszym typem zawsze ownował Action, bo skubaniec trenował i wszystkie misje zna na pamięć :P

Update: 07.04.2010

Dragon Ball Z: Burst Limit (Xbox 360) (Action & SubZero)
Szybki test, nie ma o czym za bardzo pisać. Gra systemowo podobna do trzech części Budokai na PS2 (czyli standardowa naparzanka 1v1, nie mylić z syfem pod tytułem Budokai Tenkaichi), postacie do Cell Saga włącznie (no Videl? blah).

Revenant (PC) (Aserot & Action & SubZero)
Pomysła na przetestowanie tego klasyka ('99 rocznik) zarzucił Aserot. Ogólnie gierka to takie zmodyfikowane Diablo II. Poszukaliśmy, zaopatrzyliśmy się, czas na testy. No to jako że zarzucił pomysłem pytanie do Aserota - jak w to się gra?
Odpowiedź: "sam grałem 5 min" :D Gra w single wygląda nawet nieźle, niestety mimo różnych prób uruchomienia, gra zawsze działała tylko dla hostującego, u dołączających powodując różne błędy od natychmiastowego rozłączenia po
'wysypanie' się całej gry.

Diablo II (PC) (Zachariasz & Action & SubZero)
Jak już bawiliśmy się w stawianie serwera Battle.netu to padł pomysł, żeby śmignąć w Diabła. Zachu się postarał i postawił nam serwer po czym zaczął się speedrun gry :P Zachu znając grę na pamięć parł do przodu jak lokomotywa, a nam pozostało próbować dotrzymać kroku :D Niestety jakoś tak wyszło, że do końca nie dotarliśmy (stanęliśmy chyba na 3 akcie). Trzeba by kiedyś dokończyć...


Splinter Cell: Double Agent (Xbox 360) (Komandos & Action & SubZero)
Szybki i krótki test, z którego pamiętam tylko to, że gra (multi) niestety nie dorównuje miodnością Chaos Theory.

Mortal Kombat: Deception (Xbox @ Xbox 360) (Action & SubZero)
Stwierdziliśmy z Actionem, że wypadało by w końcu przetestować jakąś grę z pierwszego X-pudła. Pierwszy wybór padł na CvS2, niestety gra nie chciała działać na X0, więc trzeba było zadowolić się Mortalem. Ogólnie nawet nas połączyło, ale gra chyba ma niezłe wymagania co do łącza, bo praktycznie natychmiast po rozpoczęciu gry (nawet 'szachów') nas rozłączało.

Serious Sam (PC) (Zachariasz & Action & SubZero)
Testowaliśmy singla, ale Act stwierdził że coop to podstawa więc gdy znalazł się trzeci fan gry - Zachu, postanowiliśmy spróbować. Tu znowu współgracze okazali się expertami w grze, więc szło szybko, ale znowu nie dobrnęliśmy do końca. Sama gra w singlu już jest dość interesująca głównie ze względu na dość humorystyczne podejście, a w coopie jest jeszcze lepiej.

Vanguard Princess (PC) (Zachariasz & SubZero)
Chyba nie ma sensu się rozpisywać

The King of Fighters XII (Xbox 360) (Aserot & Action & SubZero)
KoFa chyba opisywać nie muszę, 'mięcha' jakie leciało podczas testów gdy próbowałem na refleks odpalać Psycho Sword Atheny na padzie z X-a też :D Gra najlepszym z KoFów nie jest, ale pograć się dało.

Street Fighter IV (PC) (szostakfm & SubZero)
Wersję na konsole chyba testowaliśmy wcześniej, a że grzebiąc po necie natknąłem się na mod 'made in China', który umożliwia granie online na 'nie całkiem legalnej' wersji PC, to wypadało przetestować. Szostak na IRCu wyraził chęć pomocy i nawet dało się dzięki temu modowi dość znośnie pograć.

Need for Speed: Shift (Xbox 360) (Action & SubZero)
NFS jaki jest, każdy widzi, stwierdziliśmy tylko, że drift w tej grze jest dziwny :P

Update: 25.04.2011

SuperMaze (PC) (Action & SubZero)
Co to takiego? SuperMaze to remake MIDI Maze, jednego z pierwszych (jeśli nie pierwszego) FPSa z możliwością gry po sieci, wydanego na Atari ST wydanego w 1987 roku (o Doomie wtedy jeszcze nikt nawet nie marzył :P ) Chcieliśmy co prawda przetestować oryginał, jednak ograniczenia techniczne to uniemożliwiły :P

X-wing vs. Tie Fighter (PC) (Action & SubZero)
Trzecia z serii kosmicznych symulatoro/strzelanek osadzonych w świecie Gwiezdnych Wojen. Po sieci da się grać całkiem przyjemnie, jednakże Action miał drobne problemy ze sterowaniem, przez co nie bardzo umiał nawiązać walkę ;)

Serious Sam HD Second Encounter (PC) (Action & SubZero)
Kolejna promocja na Steamie = kolejny test :D Któryś weekend na Steamie można było za free pograć w odświeżoną wersję drugiej części przygód 'Poważnego Sama', więc stwierdziliśmy, że po coopie w FE trzeba sprawdzić i ten. Niestety z powodu ograniczeń czasowych ukończyć gry się nie udało.

Power Stone (Sega Dreamcast/Demul?) (Action & SubZero)
Ktoś rzucił plotą, że podobno wersja DC Power Stone obsługuje grę na 4 graczy. Niestety nasze testy zaprzeczyły istnieniu takiej opcji.

Ultimate Mortal Kombat Trilogy hack (Sega Genesis/Gens) (Action & SubZero)
Hack UMK3 na Segę Genesis, dodający postacie z wszystkich części MK (od 1 do U3), wraz z ich ciosami specjalnymi itp. podobno lepiej zbalansowany niż oryginalna Trilogy (w co nie trudno uwierzyć). Niestety z powodu rozległości modyfikacji nie działa na oryginalnej konsoli oraz większości emulatorów.

Demul netplay (Sega Dreamcast/Demul) (Action & SubZero)
Jak już wyszła wersja Demula z obsługą netplaya to i trzeba było przetestować, szczególnie że wersja ta dodawała także obsługę Guilty Gear XX Accent Core i kilku innych gier z Naomi. Testowane gry 2D (ggac, mvc2) działały całkiem płynnie, niestety 3D (vf4ft) chodził dość wolno.

Source SDK (PC) (Action & SubZero)
Zaopatrzyłem się w końcu w Orange Boxa, więc Act natychmiast wyszukał jakieś dziwne mody do HL2 do testowania :P
Z tych co sprawdziliśmy:
Neotokyo - mod silnie bazowany na serii Ghost in the Shell. Akcja dzieje się jakieś 30 lat w przyszłości w Japonii. Mamy dwie grupy (rządowa NSF i anty-rządowa JINRAI), które wzajemnie ze sobą konkurują.
ios - próba stworzenia gry piłkarskiej na silniku Source, niestety wyszła dość średnio (może w dalszych wersjach będzie lepiej)
Goldeneye - dość ciekawy mod w realiach Bonda. Rozgrywka ma interesujący patent - mamy tylko jedną broń, która zmienia się na lepszą po zdobyciu fraga (z kolei gdy to nas sfragują, wracamy do podstawowej broni - pistoletu).

Moto Racer (PC) (Action & SubZero)
Zawsze chciałem wypróbować motorki po sieci, więc gdy GoG wydało wersję (podobno) działającą na nowych systemach trzeba było przetestować. Okazało się, że co prawda gra działa, ale czasami nie wykorzystuje kart graficznych, przez co na niektórych bardziej wymagających trasach potrafiła przyciąć. Poza tym drobnym mankamentem online grało się całkiem spoko.

Ougon Musou Kyoku (PC) (Zach & SubZero)
Nowy (ok, teraz już może nie tak nowy) doujin fighter, bazowany na uniwersum VN Umineko no Naku Koro ni. Tagowa walka 2v2, szybka i widowiskowa akcja (jak to 2D) i bardzo przyzwoity netplay daja całkiem interesującą pozycję. W planach część druga oraz port na X0.

Update: 03.04.2012

Grief Syndrome (PC) (Zachariasz & mg1987 & SubZero)
aka Metal Slug Madoka, chodzony "shooter" podobny nieco do właśnie serii Metal Slug, w uniwersum anime Mahou Shoujo Madoka Magica. Rozgrywka dość standardowa - tłuczemy moby przez całą planszę (przy okazji levelując postać, co przydaje się później) a na końcu boss. Różnica taka, że po pełnym przejściu gry (tzw. lap)... zaczynamy od nowa z silniejszymi przeciwnikami (i tu przydaje się levelowanie postaci).

Pokemon Type Wild (PC) (Zachariasz & SubZero)
Jak Zachu stwierdził: 'a trafiłem na filmik YT na jakiejś losowej stronie', a ze przy okazji okazało się, ze w paczce jest lunaport = trzeba było sprawdzić. Gierka to bijatyka z pokemonami (jak można się domyślić po nazwie) z helperami jak w KoFach, ogólnie całkiem miodna.

Melty Blood: Actress Again (Sony Playstation 2/PCSX2Online) (Zachariasz & SubZero)
Gdy pewien gość o nicku sat0ri nie mogąc się doczekać na pecetową wersję MBAA (wtedy jeszcze z niepotwierdzonym netplayem) stworzył moda emulatora PCSX2 z trybem online przetestować trzeba było, szczególnie że emulacja AA szczególnie wymagająca pod względem sprzętu nie jest. Samej gry chyba opisywać nie muszę, zainteresowani znają. Netplay spisywał się całkiem nieźle, desynców prawie nie uświadczyliśmy.

Melty Blood: Actress Again Current Code (PC) (Zachariasz & SubZero)
Gdy w końcu pojawiła się wersja PC (jednak z wbudowanym trybem online) test był obowiązkowy. Wbudowany netplay miał swoje humory i działał co najmniej randomowo, dopiero lekki tuning przez graczy doprowadził go do używalnej postaci (chociaż poziom Castera to jeszcze nie jest).

X-Men 6 players (Arcade/MAME32k) (Zachariasz & SubZero & mg & TeeVar)
Gadaliśmy na kanale o starych dobrych salonach i gierkach multi, kiedy to TeeVar rzucił, że widział automat na 6 graczy. Po krótkich poszukiwaniach udało się ustalić co to za gra i przeszliśmy do testów. Pierwotnie na 4 bo nie było tylu chętnych - grało się znośnie, chociaż widać wiek gry (krótka i nieco drętwa). Dzień później udało się zebrać ekipę 5 graczy i można było przetestować limity możliwości kaillery. Niestety okazało się, że równocześnie grać może max 4 graczy (chociaż mg, któremu przypadła rola 5p uparcie twierdził, że gra z nami :P )

King of Fighters XI (PS2/PCSX2) (Zachariasz & SubZero)
Jak już sprawdzaliśmy online na PS2 to pomyślałem o KoF-ie. Niestety, gierka ma dość 'losowy' sposób losowania plansz do vs. co owocowało tym, że po pierwszej walce praktycznie zawsze trafialiśmy na różne areny = OOS.

Suggoi! Arcana Heart (PS2/PCSX2) (Zachariasz & SubZero)
Bo tak. Tutaj w przeciwieństwie do KoF-a grało się całkiem fajnie.

Update: 08.04.2012

Kunio Kun Nekketsu Soccer League (Nintendo NES/różne) (SubZero & mg)
Kunia już kiedyś testowaliśmy przy okazji sprawdzania ogólnie netplaya na NES-a, ale tylko na 2p. A że gra ma całkiem miodny tryb na 4 graczy, trzeba było wypróbować. Niestety okazało się, że żaden z emulatorów NESa nie obsługuje gry po sieci na więcej niż 2 graczy.

Ninja Baseball Batman (Irem M92/MAME32k) (Zachariasz & mg)
No sami powiedzcie, jak można nie zagrać w grę o takim tytule? :D
Gierka ogólnie to klasyczny beat-em up, więcej info dla zainteresowanych tutaj.


Wielkie dzięki dla Aserota, Fury'ego, Bara, Rena, S4ma, Oena, Pattricka, Merca, Dumiana, Jo-Jo i innych wymienionych powyżej za pomoc w testowaniu niektórych tytułów.
:)
Ostatnio zmieniony 08-04-2012, 13:20 przez Action, łącznie zmieniany 43 razy.
Fighter
Beginner
Beginner
Posty: 11
Rejestracja: 20-08-2007, 19:18

Re: EOTT

Post autor: Fighter »

Co do Tekkena 2 to ja bym chętnie zagrał,a skoro już pan pisze o wyścigach np.nfs to bardzo dobrze by było grać w GT2 na sieci!!! :)
Awatar użytkownika
JJK
Grand Master
Grand Master
Posty: 1332
Rejestracja: 25-02-2007, 18:06

Re: EOTT

Post autor: JJK »

Action, a w Carmaggedon'a nie graliście przypadkiem i Syphon Filter? Klasyczny Quake i Doom też przydałby się na liście. W remake'u Dooma (niezły, choć zamula czasem :P ) też chyba jest tryb online i warto by go było wypróbować. Coś z Bomberman'ów (wiem że NESowy oryginał jest najlepszy :) ) etc.
Życie to wojna. Ale nie bezmyślna wojna ze światem, ludźmi, czasem czy śmiercią. To wojna bez użycia ataku i obrony. Jedyna słuszna i szlachetna wojna... wojna z samym sobą.
Awatar użytkownika
KRELIAN
Junior Admin
Posty: 2343
Rejestracja: 23-02-2006, 17:37
Lokalizacja: ta pewność?
Ogrywam: Tenchu: Burning Shadows,Ronin Blade Crusade,Gex Origins
Kontakt:

Re: EOTT

Post autor: KRELIAN »

Twisted Metal 2, Duke Nukem : Time to Kill (oj boska kapa na RPG w Warehause do dzis sie krzata w umysle) , quake 2 (psx) oraz Medal of Honor 1 i 2 (z nastawieniem na multi z jedynki) i EKHEM Wipeouty (do ktorych sam podawalem linki na forum) - az za mocno w to szarpalem na psxie takze jesli to sprawdziliscie i mozecie cos wiecej powiedziec o rozgrywce online to sie raczej nikt nie obrazi ;)
Obrazek

https://www.change.org/p/from-software- ... on-the-ps4 - wejdź i podpisz jeśli czekasz na powrót 'starego, dobrego Tenchu' na PS4!!!!
Awatar użytkownika
Ana
Friend
Posty: 2114
Rejestracja: 26-03-2006, 20:43
Kontakt:

Re: EOTT

Post autor: Ana »

A np. w Metal Slugi daloby sie pograc online?
Obrazek
Awatar użytkownika
Action
Moderator
Posty: 2042
Rejestracja: 10-07-2006, 19:14
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: EOTT

Post autor: Action »

JJK pisze:Action, a w Carmaggedon'a nie graliście przypadkiem
Ana pisze:A np. w Metal Slugi daloby sie pograc online?
o! Przykład tego, iz moja pamięc nie funkcjonuje juz tak jak dawniej :P (ech... starość nie radośc xP). MSy jak i dwa Carmaggedony oczywiscie testowaliśmy. (trzeba dopisać ;))
KRELIAN pisze:Wipeouty
no własnie Masta... Wip3outa mieliśmy testować :P
Awatar użytkownika
Dumian
Administrator
Posty: 2943
Rejestracja: 20-02-2006, 18:13
Lokalizacja: Bydgoszcz
Ogrywam: Tekken 7 (DJ, Xiao), DOA5 i 6 (Jann Lee), VF (Jacky)
Kontakt:

Re: EOTT

Post autor: Dumian »

Chłopaki z EOTT odwalają kawał dobrej roboty i w niejedną gierkę sie dzięki temu pograło. Chyba nawet jako pierwsi w Polsce odpalili Guilty Gear XX #Reload Online i kto wie co tam jeszcze :P
Tak trzymać :ok:
"Using no way as way, having no limitation as limitation"
IE nadaje się do neta jak klawa do Tekkena, nie zwlekaj - Firefox
Obrazek
Awatar użytkownika
Nadra
Student
Student
Posty: 56
Rejestracja: 13-04-2007, 06:41
Lokalizacja: Ciechanów
Ogrywam: Tekken 7
Kontakt:

Re: EOTT

Post autor: Nadra »

Z chęcią bym został EOTT. Jeżeli potrzebujecie pomocy pisać do mnie. ;)
Awatar użytkownika
Action
Moderator
Posty: 2042
Rejestracja: 10-07-2006, 19:14
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: EOTT

Post autor: Action »

Z chęcią bym został EOTT. Jeżeli potrzebujecie pomocy pisać do mnie.
Jeżeli chcesz pomóc to czekamy na #Honmaru. :)
Awatar użytkownika
Action
Moderator
Posty: 2042
Rejestracja: 10-07-2006, 19:14
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: EOTT

Post autor: Action »

Mały update i temat przylepiam. :)
Awatar użytkownika
Cargo
Graphic Master
Graphic Master
Posty: 246
Rejestracja: 03-08-2006, 10:11
Lokalizacja: Cz-wa

Re: EOTT

Post autor: Cargo »

Teraz mi się przypomniało...
Circuit breakers - pamietasz Action? Testowalismy razem dawno temu, mi sie podobalo, a ty wolales orginal z NES'a :D
EDIT//: Latajace chomiki tez przecierz mozna dodac xDDD
Awatar użytkownika
Action
Moderator
Posty: 2042
Rejestracja: 10-07-2006, 19:14
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: EOTT

Post autor: Action »

Cargo pisze:Circuit breakers - pamietasz Action?
dodane :)
Cargo pisze:EDIT//: Latajace chomiki tez przecierz mozna dodac xDDD
To nie ma trybu online :P
Awatar użytkownika
SubZero
Moderator
Posty: 3785
Rejestracja: 14-04-2006, 16:51
Lokalizacja: Myslovitz
Ogrywam: Killer Instinct, WWF Wrestlemania, SuperSidekicks
Kontakt:

Re: EOTT

Post autor: SubZero »

Mały update pierwszego posta ;)
Awatar użytkownika
SubZero
Moderator
Posty: 3785
Rejestracja: 14-04-2006, 16:51
Lokalizacja: Myslovitz
Ogrywam: Killer Instinct, WWF Wrestlemania, SuperSidekicks
Kontakt:

Re: EOTT

Post autor: SubZero »

Kolejny mały update
Awatar użytkownika
Arucardo_1
Grand Master
Grand Master
Posty: 605
Rejestracja: 03-04-2006, 18:59
Lokalizacja: Toruń/Poznań
Ogrywam: FIFA 11/Tekken 6 (offline)

Re: EOTT

Post autor: Arucardo_1 »

przydalyby sie jakies linki do tych gier czy coś...

BTW. <głupie pytanie mode on> Testujecie tylko opcje online czy multiplayer też? :P <głupie pytanie mode off>
Nie gram w Tekkena online.
Nie męcz mnie o spary (chyba, że jesteś z Poznania i chcesz się zmierzyć "w realu", wtedy to do pomyślenia ;) )
ODPOWIEDZ

Wróć do „Gry video”