Virtua Fighter 5 R

Seria bijatyk z bardzo rozbudowanym systemem walki, której po prostu nie wypada nie znać!

Moderator: ModTeam

Awatar użytkownika
Yamada
Moderator
Posty: 1956
Rejestracja: 04-03-2006, 01:38
Ogrywam: VF5: Final Showdown
Kontakt:

Re: Virtua Fighter 5 R

Post autor: Yamada »

Ale nie bierzmy pod uwagę takich starych gier jak VF2 kiedy ten gatunek dopiero co na dobrą sprawę raczkował i w których każda postać juggem typu PPPd+K kosiła ponad pół paska, a sama gra była mega uboga systemowo (z dzisiejszego punktu widzenia). A przegrana Liona z masterem Eileen wcale nie jest taka pewna bo to przecież nie chodzi tylko o siłę postaci. Liczą się też takie elementy jak ogranie na postać przeciwnika, znajomość systemu itd.

Tier Lista to tylko 'gołe' zestawienie możliwości i potencjału postaci.
Obrazek
Awatar użytkownika
Waaagh
Student
Student
Posty: 59
Rejestracja: 01-10-2008, 16:48
Lokalizacja: oklice 3City
Kontakt:

Re: Virtua Fighter 5 R

Post autor: Waaagh »

Yamada pisze:Ale nie bierzmy pod uwagę takich starych gier jak VF2 kiedy ten gatunek dopiero co na dobrą sprawę raczkował i w których każda postać juggem typu PPPd+K kosiła ponad pół paska, a sama gra była mega uboga systemowo (z dzisiejszego punktu widzenia). A przegrana Liona z masterem Eileen wcale nie jest taka pewna bo to przecież nie chodzi tylko o siłę postaci. Liczą się też takie elementy jak ogranie na postać przeciwnika, znajomość systemu itd.

Tier Lista to tylko 'gołe' zestawienie możliwości i potencjału postaci.
Albo jednak jestem pusty i niereformowalny, albo za słaby dla nowych gier. Autentycznie dla mnie sysem w VF5 się na prawdę bardzo niewiele różni od tego z VF2. To co dla wielu jest zaletą od części czwartej (brak high jump) dla mnie jest wadą, ale to mało ważne.

Autentycznie najważniejsze zależności rzut/high/mid/low frame rate'y ciosów niewiele się różnią od VF2. Uproszczenie przycisków dla rzutów/reversali to dla mnie żadna zmiana.

Możliwość chodzenia w pełnym 3D nie wpływa bardzo znacząco na rozgrywkę. 80% walk jak nie więcej i tak odbywa się przy pomocy ruchów obejmujących zwykłe przód/tył.

Ok, rozpisałem się jak zwykle nie na temat (patrz topic) i strasznie konserwatywnie. Za stary na to wszystko jestem :zalamany:

PS. Nie banujcie mnie za Offtopy.... czasem tak mam, ale robię to nieświadomie i głównie po to, aby rozruszać towarzycho...
Virtua Fighter RLZ
XboxLiveID: RealWaaagh
Awatar użytkownika
Ana
Friend
Posty: 2114
Rejestracja: 26-03-2006, 20:43
Kontakt:

Re: Virtua Fighter 5 R

Post autor: Ana »

Waaagh jak ktokolwiek spróbuje Cie zbanować za offtopowanie o VF w dziale VF (i nie tylko :D ) to włączy mi się system ID (czytaj: zacznę drzeć ryja :) a baby to potrafią). Nie masz się co martwić i proszę Was ślicznie kontynuować temat.
Obrazek
Awatar użytkownika
Yamada
Moderator
Posty: 1956
Rejestracja: 04-03-2006, 01:38
Ogrywam: VF5: Final Showdown
Kontakt:

Re: Virtua Fighter 5 R

Post autor: Yamada »

Właśnie, rzuty - są "inne i takie same" zarazem. Wróciły 0fr throws z VF1-3, ale rame rzuty zostały bardzo spowolnione i dodano możliwość clashowania ich zwykłymi atakami w określonych warunkach (genialna moim zdaniem zmiana).


W Rce nie podoba mi się jedna zmiana systemowa - ściany. teraz to dosłownie miks ścian z TK5/6 (wall splat i tłuczenie goscia przypietego do sciany) i SC4 (można chyba posadzić 2 ściany - wysoką i niską). Ja wiem, ze dotychczasowe ściany są trochę randomowe i czasami wychodzą dziwne kąty, ale bardziej wolę chyba ten dotychczasowy system.
Obrazek
ghettokingsas
Beginner
Beginner
Posty: 21
Rejestracja: 02-10-2008, 12:18
Kontakt:

Re: Virtua Fighter 5 R

Post autor: ghettokingsas »

imo sciany w Rce sa wypasione :)
no ale sciana sciana ;) ale kazdy kto gra dluzej w vf5 wie ze ciezko jest sciane posadzic :)
w vf5 mozna bylo robic sciany za 110-120 dmg w R mocna nawet 140 wycisnac hehe, no ale wiekszosc tych "combosow" to staggery :)

waaagh :) system sie rozni :) i to sporooooo

masz przeciez 2 rodzaje evade, kilka crumpli(side crumple rulez!), ciosy crouchujace przeciwnika, ciosy obracajace przeciwnika, staggery(!), sciany, bounce :) catch throw
no jest tego troche hehe ;)
to ze ty grasz w 5 jak w 2 to inna sprawa :hyhy:
Namuuuuuuuuu ^^
Awatar użytkownika
Waaagh
Student
Student
Posty: 59
Rejestracja: 01-10-2008, 16:48
Lokalizacja: oklice 3City
Kontakt:

Re: Virtua Fighter 5 R

Post autor: Waaagh »

ghettokingsas pisze:to ze ty grasz w 5 jak w 2 to inna sprawa :hyhy:
To jest to czego bardzo ciężko się oduczyć i co często mnie boli, ale czasem zauważam że odruchy z VF2 zaskakują wrogów, bo nikt się danego zagrania w danym momencie nie spodziewa, a jest nadal skuteczne.

Co do rozwoju VF to oczywiście jest masa zmian, ale sama gra, to stary, poczciwy VF.

Tak analizując to co poznałem w VF5, to wspominana w innym wątku Sarah, chyba uległa największej przemianie od VF2 do VF5. Całkowicie zmienił się jej styl walki (nawet już nie jest opisywany jako Jeet Kune Do)
Virtua Fighter RLZ
XboxLiveID: RealWaaagh
Awatar użytkownika
Action
Moderator
Posty: 2042
Rejestracja: 10-07-2006, 19:14
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Virtua Fighter 5 R

Post autor: Action »

Waaagh pisze:
ghettokingsas pisze: to ze ty grasz w 5 jak w 2 to inna sprawa :hyhy:

To jest to czego bardzo ciężko się oduczyć i co często mnie boli, ale czasem zauważam że odruchy z VF2 zaskakują wrogów, bo nikt się danego zagrania w danym momencie nie spodziewa, a jest nadal skuteczne.
Sasowi chodziło raczej o to, że nie wykorzystujesz w pełni systemu a nie move listy. ;)
Awatar użytkownika
Sylvan Wielki
Grand Master
Grand Master
Posty: 881
Rejestracja: 23-03-2008, 12:52

Re: Virtua Fighter 5 R

Post autor: Sylvan Wielki »

Waaagh pisze:odruchy z VF2 zaskakują wrogów, bo nikt się danego zagrania w danym momencie nie spodziewa, a jest nadal skuteczne.
No, powiem ci, że jeśli customy i setupy Akiry z VF2 wykorzystasz w VF5R to będziesz rzeźnik jak Chibita.
Hwoarang2000
Beginner
Beginner
Posty: 27
Rejestracja: 21-03-2009, 08:20
Lokalizacja: Z Kazachstanu xD

Re: Virtua Fighter 5 R

Post autor: Hwoarang2000 »

kemot722 pisze:simian_raticus napisał/a:
na emulatorze? hehe


"indyk myślał o niedzieli..." - marzyciel z Ciebie :D
Za kilkanaście/dziesiąt lat będą takie dobre kompy ze emulowanie np.PS3 będzie łatwe jak emulacja C64.
Awatar użytkownika
SubZero
Moderator
Posty: 3785
Rejestracja: 14-04-2006, 16:51
Lokalizacja: Myslovitz
Ogrywam: Killer Instinct, WWF Wrestlemania, SuperSidekicks
Kontakt:

Re: Virtua Fighter 5 R

Post autor: SubZero »

A kto powiedział, że emulacja C64 jest łatwa?
Hwoarang2000
Beginner
Beginner
Posty: 27
Rejestracja: 21-03-2009, 08:20
Lokalizacja: Z Kazachstanu xD

Re: Virtua Fighter 5 R

Post autor: Hwoarang2000 »

SubZero pisze:A kto powiedział, że emulacja C64 jest łatwa?
Co jest trudnego w ściągnięciu emulatora i romu a potem odpalanie roma i potem tylko cieszenie sie z najlepiej emulowanej platformy na PC-tach ?
Awatar użytkownika
SubZero
Moderator
Posty: 3785
Rejestracja: 14-04-2006, 16:51
Lokalizacja: Myslovitz
Ogrywam: Killer Instinct, WWF Wrestlemania, SuperSidekicks
Kontakt:

Re: Virtua Fighter 5 R

Post autor: SubZero »

Nie myl emulacji z używaniem emulatora.
Hwoarang2000
Beginner
Beginner
Posty: 27
Rejestracja: 21-03-2009, 08:20
Lokalizacja: Z Kazachstanu xD

Re: Virtua Fighter 5 R

Post autor: Hwoarang2000 »

Nie myl emulacji z używaniem emulatora.
I tak emulacja C64 jest łatwa.Jest taka łatwa że nawet PSP2 by sobie z nią poradził
Awatar użytkownika
Komandos
Grand Master
Grand Master
Posty: 1615
Rejestracja: 08-12-2006, 21:35
Lokalizacja: Amsterdam
Kontakt:

Re: Virtua Fighter 5 R

Post autor: Komandos »

Hwoarang2000 pisze:
Nie myl emulacji z używaniem emulatora.
I tak emulacja C64 jest łatwa.Jest taka łatwa że nawet PSP2 by sobie z nią poradził
PSP2 jak masz pisać takie głupoty to lepiej nic nie pisz ;)
Awatar użytkownika
kemot722
Grand Master
Grand Master
Posty: 1030
Rejestracja: 01-09-2006, 11:04
Lokalizacja: 1 kreska zasięgu

Re: Virtua Fighter 5 R

Post autor: kemot722 »

Hwoarang2000 pisze:Za kilkanaście/dziesiąt lat będą takie dobre kompy ze emulowanie np.PS3 będzie łatwe jak emulacja C64.
Za kilkanaście lat, to już mało kogo będzie interesowała emulacja PS3 (PS4?) :P

Najpierw niech SEGA wyda "R" na konsole ;) Może przeniosą ten ładny Opening
ODPOWIEDZ

Wróć do „Virtua Fighter”