nullDC Tutorial

Zanim o coś zapytasz przeczytaj dokładnie.

Moderator: ModTeam

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
kemot722
Grand Master
Grand Master
Posty: 1030
Rejestracja: 01-09-2006, 11:04
Lokalizacja: 1 kreska zasięgu

Re: nullDC Tutorial

Post autor: kemot722 »

"Kocham" problemy z grami ze stajni SEGA, które od jakiegoś czasu próbuję rozwiązać :mad:

Bijatyki SEGI nie obsługują Analogów. Jeśli ustawiłeś w kontrolerze Digital i Analog na odrót, to taki teraz efekt. Jakby tego mało było, to pady XBOX-podobne sie świetnie sprawdzają, bo mają analogi, tam gdzie pluginowi kontrolera jest dobrze. Przy padach PS2-podobnych, trzeba zamienić miejscami lewy analog w krzyżakiem, bo inaczej sterowanie świruje - żyje własnym życiem (kierunki same sie aktywują wedle uznania). Na padzie PS2-podobnym wyłączyłem obsługę analogów, skonfigurowałem od zera, pozostawiając pola przy analogach "None". W ten sposób uniknąłem fiksacji, ale w końcu wróciłem do pada X-podobnego.

Inna sprawa to jeśli lubisz pady i korzystasz z nullDC w wersji beta 1.6, to nie jest koniec świata. W wersji 1.0.3 (nowszej) w ogóle nie zaimplementowano obsługi padów - emulator ich nie "czuje".
Awatar użytkownika
Action
Moderator
Posty: 2042
Rejestracja: 10-07-2006, 19:14
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: nullDC Tutorial

Post autor: Action »

I właśnie po to stworzono takie programy jak Xpadder czy Joy2Key byś w takich przypadkach z nich skorzystał. :)
Awatar użytkownika
Arris
Grand Master
Grand Master
Posty: 423
Rejestracja: 05-05-2007, 18:12
Lokalizacja: Z nienacka :O

Re: nullDC Tutorial

Post autor: Arris »

to wie ktos?? :D
Awatar użytkownika
SubZero
Moderator
Posty: 3785
Rejestracja: 14-04-2006, 16:51
Lokalizacja: Myslovitz
Ogrywam: Killer Instinct, WWF Wrestlemania, SuperSidekicks
Kontakt:

Re: nullDC Tutorial

Post autor: SubZero »

A przeczytałeś dwa poprzednie posty?
Awatar użytkownika
kemot722
Grand Master
Grand Master
Posty: 1030
Rejestracja: 01-09-2006, 11:04
Lokalizacja: 1 kreska zasięgu

Re: nullDC Tutorial

Post autor: kemot722 »

Aktualizacja tutoriala pod kątem problemów z padem. Wszelkie zgłoszone w temacie problemy PADowe chętnie rozpatrzę w wolnym czasie ;)
Awatar użytkownika
Damix
Elite player
Elite player
Posty: 198
Rejestracja: 15-12-2008, 05:22
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: nullDC Tutorial

Post autor: Damix »

Ja mam problem z Savowaniem wiecie moze jak sie save'uje na NullDC bo mi cos nie chce sie savowac.Prosze o pomoc bede wdzięczny.....
NieZaczaisz Clan
Obrazek
Awatar użytkownika
kemot722
Grand Master
Grand Master
Posty: 1030
Rejestracja: 01-09-2006, 11:04
Lokalizacja: 1 kreska zasięgu

Re: nullDC Tutorial

Post autor: kemot722 »

Przeważnie wystarczy wejść do opcji w grze i aktywować "autosave". Gorzej z grami gdzie nie ma tego... luksusu, bo trzeba ręcznie save'ować i ręcznie load'ować.

Jakaś konkretna gra fochy strzela? Pamiętam, że najgorszy pod tym względem był Mortal Kombat Gold, z gier co uruchamiałem na nullDC. Savy szły, ale tylko do ustawień - endingi trzeba za każdym uruchomieniem gry odblokowywać. Tu jednak w MKG jednak wada gry nie nullDC, bo Midway schrzaniło obsługę VMU z tego co czytałem na temat produkcji.
STarcraft
Beginner
Beginner
Posty: 7
Rejestracja: 26-02-2009, 12:01
Lokalizacja: Częstochowa

Re: nullDC Tutorial

Post autor: STarcraft »

Witam map problem z konsola nullDC.Chciałem uruchomic gre Mortal Kombat Gold przez v1.0.01b czy cos takiego.Kiedy rozpakowalem MKG to mialem dwa pliki MDS i MDF.Problem w tym kiedy naciskam file--Normal Boot i wybieram ikonke MDS (bo tylko taka sie wyswietla) to laduje sie i nagle jakes menu tej konsoli biore back i tam jest play naciskam to a tu pisze Please insert game Disc. PROSZĘ O POMOC !
Awatar użytkownika
kemot722
Grand Master
Grand Master
Posty: 1030
Rejestracja: 01-09-2006, 11:04
Lokalizacja: 1 kreska zasięgu

Re: nullDC Tutorial

Post autor: kemot722 »

Troche absurdalne, bo podajesz mu obraz płyty, a on mówi: dawaj płytę. Strzelam, że obraz z grą jest schrzaniony, ale jeszcze troche pogrzebię. Na razie nie mam żadnego obrazka w formacie .mds - wszystko .cdi. Przerobię .cdi na .mds, sprawdze i zapodam wnioski.
Awatar użytkownika
SubZero
Moderator
Posty: 3785
Rejestracja: 14-04-2006, 16:51
Lokalizacja: Myslovitz
Ogrywam: Killer Instinct, WWF Wrestlemania, SuperSidekicks
Kontakt:

Re: nullDC Tutorial

Post autor: SubZero »

Ja bym obstawiał niewłaściwy region BIOSu.
STarcraft
Beginner
Beginner
Posty: 7
Rejestracja: 26-02-2009, 12:01
Lokalizacja: Częstochowa

Re: nullDC Tutorial

Post autor: STarcraft »

Bo poprostu jak biore mds wybiera ja a potem laduje MDF. Ej Chłopaki a moglibyscie mi podac Mortal Kombat Gold ???
Awatar użytkownika
Arris
Grand Master
Grand Master
Posty: 423
Rejestracja: 05-05-2007, 18:12
Lokalizacja: Z nienacka :O

Re: nullDC Tutorial

Post autor: Arris »

ja tez tak mialem ale z DoA 2...po prostu sciagnij inna gre (z innej strony)
Awatar użytkownika
kemot722
Grand Master
Grand Master
Posty: 1030
Rejestracja: 01-09-2006, 11:04
Lokalizacja: 1 kreska zasięgu

Re: nullDC Tutorial

Post autor: kemot722 »

STarcraft pisze:Bo poprostu jak biore mds wybiera ja a potem laduje MDF.
Czasem trafi sie rom, który nie chce sie odpalić i trudno coś na to poradzić. :/
STarcraft pisze:Ej Chłopaki a moglibyscie mi podac Mortal Kombat Gold ???
Mógłbym podać, bo ciekawa pozycja - Klik
Względem MK4 wszystkiego ma więcej:
- więcej postaci
- więcej aren i więcej detali na tych co były w MK4
- więcej opcji
- więcej błędów
Awatar użytkownika
Arris
Grand Master
Grand Master
Posty: 423
Rejestracja: 05-05-2007, 18:12
Lokalizacja: Z nienacka :O

Re: nullDC Tutorial

Post autor: Arris »

kemot722 pisze:- więcej opcji
- więcej błędów
ooo :) gralem troche w mk gold na dreamcascie kumpla ale zadnych bledow nie zauwazylem szczegolnie jak sie gra meliną (mileeną)
Awatar użytkownika
kemot722
Grand Master
Grand Master
Posty: 1030
Rejestracja: 01-09-2006, 11:04
Lokalizacja: 1 kreska zasięgu

Re: nullDC Tutorial

Post autor: kemot722 »

Praca kamery to miejscami coś strasznego. Widzisz jakiś obiekt 3D należący do otoczenia i wiesz, że zanim są walczące postacie. Jakby gracz sie krył na tym np. głazem nie chcąc zobaczyć co potrafi postać w jego rękach :D W MK Gold jest więcej obiektów 3D, które dopełniają treść aren będących głównie oteksturowanymi ośmiokątnymi graniastosłupami foremnymi. Kamera wpada, za te upiększenia 3D i psuje zabawe graczowi.

Reszta wpadanie obiektów na siebie i np. postać jak upadnie to jego głowa jest już po drugiej stronie ściany. Nie ma "kolizji", które by blokowały wypadanie padających plackiem postaci (od pasa w góre) i rzucanych przez nich obiektów poza arene. Postać rzuci głazem, to jak nie trafi w przeciwnika, to kamyczek leci poza arene i nie ma jak go więcej razy użyć. Choć to głównie "spadek" po MK4.
ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ & Tutorials”