Tenchu, Shinobido,...

Dla jednych są sposobem na zabicie wolnego czasu, dla innych hobby, a dla jeszcze kogoś innego rozrywką, bez której nie można się obyć. Gry video i konsole - wszystko na ich temat.

Moderator: ModTeam

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Action
Moderator
Posty: 2042
Rejestracja: 10-07-2006, 19:14
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Tenchu, Shinobido,...

Post autor: Action »

Komandos pisze:Gameplay z TGS'a- http://www.gametrailers.com/player/41006.html (są 4 części)
Kolejny tytuł po RedStill i NMH zachęcający mnie do zakupu Łiii, niech jeszcze zrobią Hitmana Wii Edition (garota + nunchuk... ech, marzenia:P) i już biegnę do najbliższego Empiku. Ciekaw jestem czy tym tenchu osiągnęli już max konsolki pod względem grafiki.


a z ciekawostek - dziś (lub wczorej) na XboxLive pojawił się Tenchu: Shadow Assault, który nie jest niczym innym jak Bombermanem przebranym za Rikimaru.;)
Awatar użytkownika
Yamada
Moderator
Posty: 1956
Rejestracja: 04-03-2006, 01:38
Ogrywam: VF5: Final Showdown
Kontakt:

Re: Tenchu, Shinobido,...

Post autor: Yamada »

Po solidnym wymeczeniu 3ki teraz gram ponownie w Tenchu Kurenai - wkręt jak za starych czasów, masakra, genialne po prostu;].

A to Tenchu na Wii dziwne jakieś...

dajta linka do ost z tenchu kurenai/fatal shadows:P
Obrazek
Awatar użytkownika
Yamada
Moderator
Posty: 1956
Rejestracja: 04-03-2006, 01:38
Ogrywam: VF5: Final Showdown
Kontakt:

Re: Tenchu, Shinobido,...

Post autor: Yamada »

Po lolu jaki zafundował mi Remnant (po 20h grindu + side questy pograłem chwile i trafilem na kolejna walke gdzie musze podpakowac postacie lol) odpaliłem w końcu Tenchu Z i jestem w szoku. Prawda jest taka, że Zka to pierwsza cześć serii która jest PRAWDZIWYM krokiem do przodu. Dotychczas największy skok był w przypadku 1 i 2 (możliwosć pływania, nurkowania, noszenie ciał, wyciaganie /chowanie broni), ale to i tak malutko przy tym co można wyprawiać w Zce. Dodano nareszcie 2 bardzo, bardzo ważne 'paski' w hubie - jeden dynamicznie określa naszą widoczność - czyli w im jaśniejszym otoczeniu przebywamy, tym prosciej nas dostrzec. Drugi pasek pokazuje jak głośno się poruszamy - każde podłoże ma inny współczynnyk 'głosności' więc trzeba po prostu uważać. Kolejnymi fajnymi zmianami z którymi miałem już doczynienia (a jestem na samym początku) są: delikatne uchylanie drzwi w celu obadania co jest po drugiej stronie (NARESZCIE koniec z przyleganiem do sciany z nadzieja ze drzwi sie otworza, lub stawaniem pod dziwnymi kątami, aby drzwi stanęly otworem i straż po drugiej stronie nas nie zauważyła), stealth kille (łapiemy goscia za fraki, mozemy zaciągnać go w 'ustronne' miejsce i ubić lub ogłuszyć) oraz uwaga fizyka /RECOVERY TIME naszych akcji :D - tak, gdy biegniemy i zatrzymujemy się nasz ninja juz nie robi tego błykawicznie tylko zatrzymuje się dopiero po krótkiej animacji hamowania. Inny przykład - chcemy użyc linki i co? - nie ma już instant throwa - teraz rzut linką trwa znacznie dłuzej:). Na deser usunięto z gry niebywale pomocny czit obecny w serii od zawsze i często znacznie ułatwiający rozgrywkę a mianowicie cancel opóźnienia po upadku /skoku z dachu itd - w poprzednich Tenchu trzymając kucnięcie podczas skoku upadku i błyskawicznie puszczając je w momencie zetknięcia z podłozem, nie mieliśmy absolutnie zadnego opóźnienia i mozna bylo np. blyskawicznie ruszyć do biegu. Teraz już nie ma tak dobrze - po upadku postać ma chwile laga i musi się pozbierać po lądowaniu (no bo kurde, mówimy tutaj o skoku z dachu na obie nogi :D).

Pewnie jest tego znacznie więcej, ale dopiero dzis zaczne w to powaznie grać wiec wyszystko przede mną. Denerwuje mnie tylko troszke zmienione sterowanie (a konkretnie przyleganie do sciany i celowanie przy pomocy wcisnięcia danej gałki) ale liczę na to, ze to kwestia przyzwyczajenia. Ta gra po prostu sprawia wrażenie o wiele bardziej skillowej, przy której trzeba zwracac uwagę na o wiele wiecej elementów niż w odsłonach z konsol sony:).
Obrazek
Awatar użytkownika
KRELIAN
Junior Admin
Posty: 2343
Rejestracja: 23-02-2006, 17:37
Lokalizacja: ta pewność?
Ogrywam: Tenchu: Burning Shadows,Ronin Blade Crusade,Gex Origins
Kontakt:

Re: Tenchu, Shinobido,...

Post autor: KRELIAN »

Dobre, dobre :).

Skoro już tu jestem to 'polecam' Tenchu: Shadow Assasins. 'Innowacja' powoduje niedowład mięśni od walki z przeciwnikiem, zaś sama gra jest bardziej liniowa niż Spyro: A new beginning ... kurcze, a wydawało mi się, że nie da się już zrobić gry z prostą ścieżką i ewentualnie jednym zakrętem - to nie mogło zrobić Acquire, a już na pewno nie ta sama ekipa. Muzyka jeszcze jakoś ją trzyma, ale to zupełnie nie jest Tenchu - poziomem potrafię ją porównać tylko do 'Tenchu 2d Mobile', którego miałem na cegle dekadę temu.

Ja miałem początkowo radochę, że za grę biorą się twórcy 'jedynki'. Później zacząłem się 'burzyć' na Front Software że jak oni tak mogli. Na szczęście mają już swoją 'wymówkę', bo Demon's Souls rozniósł wszystko w swojej kategorii, ale to już wątek na kiedyś tam.
Obrazek

https://www.change.org/p/from-software- ... on-the-ps4 - wejdź i podpisz jeśli czekasz na powrót 'starego, dobrego Tenchu' na PS4!!!!
Awatar użytkownika
Action
Moderator
Posty: 2042
Rejestracja: 10-07-2006, 19:14
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Tenchu, Shinobido,...

Post autor: Action »

Wy chyba sobie naprawdę jaja robicie tym zachwalaniem Zki. :D Ta gra to największa parodia w jaką dane mi było zagrać w tej dekadzie i żaden jej aspekt (no może prócz muzyki*) nie zasługuje na ocenę większa jak 5/10.
Słuchajcie, ja naprawdę myślałem że to demko jest ubogie. Trochę biegania tu i tam, trochę uciekania przed spider-psami, na koniec walka z bossem na 2 ciosy. Ogólnie śmieszno, ale Krelian mnie zapewnił jako tylko demko miałby być takie zepsute. No spoko, sięgnąłem po pełną wersje i co? Okazało się, że w demku mieliśmy do czynienia z tym najlepszym fragmentem Zki. :D Jak prezentuje się wszystko naprawdę.
Oprawa super... by wyglądała na poprzedniej generacji, chociaż na ps2 wiedziałem dużo tytułów wyglądających lepiej niż ten potworek. Po prostu grając ciągle się zastanawiasz czy aby nie grasz w gierkę z pierwszego X'a przez ten emulator w x360. Ciekaw jestem czy ktoś nie pozwał jakiś sklepów konsolowych o sprzedanie gry nie na ten system.
Gameplay, czyli fatality na graczach szukających fajnej skradanki. Misje wyglądają tak, masz dwie drogi wyboru. Pierwsza - zachować się jak "ninja" i wyeliminować cel po cichu bez żadnych świadków, co trwa... kilkanaście sekund. Tak, to żaden błąd nie kilkanaście minut, naprawdę kilkanaście (a czasem i kilka) sekund. Rozłożyło mnie to tymbardziej, że rozmawiając z kumplem przez live, który akurat grał w GRIDa wpadliśmy na pomysł by zrobić mały zakład. Ja pierwszy przejdę misje w TZ czy on przejedzie okrążenie w GRIDzie. Nikomu się chyba nie udało przejechać rundkę na laguna seca w 14 sekund... Jak tylko się pozbieraliśmy z ziemi to poszedł następny zakład o to czy zdąży przejechać cały korkociąg (+prosta) zanim przejdę misje, rezultat ten sam. :D
Dobra, ale to była jedna droga wyboru, zabijasz cel w kilka/naście sekund nie zwracając na siebie niczyjej uwagi, prawie 'pro'... prawie, gdyż okazuje się że mimo tak świetnego wyniku dalej nie uzyskujemy najlepszej rangi, tzw. Ninja 5. Otóż gra nas zachęca do wybrania tego drugiego sposobu na misje, czyli? Sorki, teraz pojawił się niezły banan na mojej twarzy, po prostu dalej nie wierze w to co dane mi było zobaczyć. :D By zdobyć "elitarną konnichiwa pro ninja range 5" należy wyrżnąć całą wioskę/miasto/whatever w pień. :D :D Naprawdę, dużo w życiu widziałem, ale nawet rozwalanie pzkpfw tygrysa "z partyzanta" w wilczym szańcu nie zrobiło na mnie takiego wrażenia jak rambo ninja nagradzany elitarną rangą. Do tego trzeba mieć więcej browarów jak do filmów Uwe Bolla.
Podsumowując, gra to istna parodia gatunku, nie wiem jak wydawca mógł wyprowadzić coś takiego na rynek w czasach gdy mamy do dyspozycji takie tytuły jak Thief, Hitman, Splinter Cell czy MGS. Myślałem, że dołączony do gry co-op multi poprawi sytuacje... niestety multi to takze parodia co mogą potwierdzić Sub, Aserot i Komandos. :D



*polecam obejrzeć creditsy na końcu (są naprawdę króciutkie)... okazuje się, że przy muzyce pracowało więcej chłopa jak przy samej grze. :D
Awatar użytkownika
KRELIAN
Junior Admin
Posty: 2343
Rejestracja: 23-02-2006, 17:37
Lokalizacja: ta pewność?
Ogrywam: Tenchu: Burning Shadows,Ronin Blade Crusade,Gex Origins
Kontakt:

Re: Tenchu, Shinobido,...

Post autor: KRELIAN »

No generalnie pojechałeś, choć w najważniejszych aspektach muszę się zgodzić. Moje zachwalanie Z skończyło się po 5 minutach grania, więc nie wiem skąd ta liczba mnoga :P.

Do dziś gra ma u mnie 6+ bo prawdą jest, że wniosła sporo do gameplayu. Problem polega WYŁĄCZNIE na poziomie trudności. To tak jakby wypuścić najbardziej zaawansowaną bijatykę wszechczasów z idealnym systemem walki i balansem jakiego w życiu nie widzieliście dając każdej postaci po 'instant finisherze' pod każdym przyciskiem. Cóż z tego, że gra zachęcała nowinkami, skoro poziom nie pozwalał przy nich grzebać. A nie trzeba było wiele - system rang + rozmieszczenie wrogów na miarę Fatal Shadows skutecznie podbiłby ocenę.

A co do reszty - o grafie nie ma sensu rozmawiać, bo widzę, że nie widziałeś brzydkich gier :P. W każdym razie (żeby nie było) nie twierdzę, że koniecznie pasuje do epoki ;).

Kompletnie za to nie rozumiem o co biega z zarżnięciem całej wioski bo 'nie zaliczyło mi ninja 5'. Ja nie zabijałem nikogo z cywila na hardzie, całą reszte poganiałem i ZAWSZE miałem ninja 5 :|. Inna sprawa, że faktycznie w niektórych misjach było tak wielu wrogów, że nawet zabicie cywila gwarantowało max rangę.

Kompromitacją serii jest jednak niedawno wydana 'czwórka' na Wii/PSP. Z przy niej jest naprawdę miodna :).
Obrazek

https://www.change.org/p/from-software- ... on-the-ps4 - wejdź i podpisz jeśli czekasz na powrót 'starego, dobrego Tenchu' na PS4!!!!
Awatar użytkownika
Action
Moderator
Posty: 2042
Rejestracja: 10-07-2006, 19:14
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Tenchu, Shinobido,...

Post autor: Action »

Po prostu chodzi o to, że przechodzisz misje w 10 sekund (niezauważony prosto do celu) to nie dostajesz max rangi (na ogół ninja 4). A gdy zabijasz kilkunastu przeciwników (jak zawadzisz o cywila to tez nie ma się czym przejmować) na mapie po czym bierzesz się za cel - ninja 5. :D
Awatar użytkownika
KRELIAN
Junior Admin
Posty: 2343
Rejestracja: 23-02-2006, 17:37
Lokalizacja: ta pewność?
Ogrywam: Tenchu: Burning Shadows,Ronin Blade Crusade,Gex Origins
Kontakt:

Re: Tenchu, Shinobido,...

Post autor: KRELIAN »

Aaa to o to chodzi? W Tenchu 1, Hyakusen, T:WoH i FS też dało się skończyć misje w kilkanaście sekund także ten argument już nie istnieje :P.

Największą przeginką była zwłaszcza 'jedynka' gdzie jednym przedmiotem pokonywałeś wszystkie plansze do końca ale to już inna historia ;).
Obrazek

https://www.change.org/p/from-software- ... on-the-ps4 - wejdź i podpisz jeśli czekasz na powrót 'starego, dobrego Tenchu' na PS4!!!!
Awatar użytkownika
KRELIAN
Junior Admin
Posty: 2343
Rejestracja: 23-02-2006, 17:37
Lokalizacja: ta pewność?
Ogrywam: Tenchu: Burning Shadows,Ronin Blade Crusade,Gex Origins
Kontakt:

Re: Tenchu, Shinobido,...

Post autor: KRELIAN »

Na PSP pojawią się Tenchu WOH i FS z PS2. Polecam nawet jeśli znacie je na pamięć, bo pomijając super gałkę do wykonywania Crimson Blade, to na pewno będzie lepsza zabawa niż przy Shadow Assasins, także można sobie tłumaczyć, że seria idzie w dobrym kierunku :oczami: .
Obrazek

https://www.change.org/p/from-software- ... on-the-ps4 - wejdź i podpisz jeśli czekasz na powrót 'starego, dobrego Tenchu' na PS4!!!!
Awatar użytkownika
Vader171
Beginner
Beginner
Posty: 21
Rejestracja: 10-04-2008, 17:58

Re: Tenchu, Shinobido,...

Post autor: Vader171 »

Nie wiem czy to się komuś przyda, ale wrzucam swoją mapę do Tenchu 2. Mapa nazywa się "Napad na Magazyn" :D
http://odsiebie.com/pokaz/3521403---c668.html

Edit: Zapomniałem dodać, save do wersji NTSC/U
Awatar użytkownika
KRELIAN
Junior Admin
Posty: 2343
Rejestracja: 23-02-2006, 17:37
Lokalizacja: ta pewność?
Ogrywam: Tenchu: Burning Shadows,Ronin Blade Crusade,Gex Origins
Kontakt:

Re: Tenchu, Shinobido,...

Post autor: KRELIAN »

Kurcze kompletnie nie mam motywacji do odpalania dwójki. W Shinobi Gaisen też tworzysz levele? Daj powód do powrotu ;).
Obrazek

https://www.change.org/p/from-software- ... on-the-ps4 - wejdź i podpisz jeśli czekasz na powrót 'starego, dobrego Tenchu' na PS4!!!!
Awatar użytkownika
Vader171
Beginner
Beginner
Posty: 21
Rejestracja: 10-04-2008, 17:58

Re: Tenchu, Shinobido,...

Post autor: Vader171 »

Na razie tworze levele tylko do dwójki, jak mi się znudzi, to pewnie zabiorę się do innych części ^^
Awatar użytkownika
shinobi
Master of the Shakers
Master of the Shakers
Posty: 68
Rejestracja: 01-03-2010, 12:52
Lokalizacja: Siewierz
Ogrywam: SFXT, DoAO

Re: Tenchu, Shinobido,...

Post autor: shinobi »

- Witam! Mój pierwszy post w "Honmaru". Właśnie skończyłem dziś Tenchu Stealth Assassin, chciałem przejść ją kiedyś jak miałem Psx'a, ale nie mogłem jej wtedy dostać i dziś nadrabiam braki na ps2. Na psx'sie grałem tylko w 2 część (T:BotSA) i do dziś jest dla mnie ona najlepszą z serii. Tenchu SA tak jak inni uważam, że ma najlepszą ścieżkę dźwiękową z serii i sam osobno jej słucham. Największy bug jaki w niej nie raz spotykam to to, że nieraz przeciwnicy mogą zobaczyć cię nawet przez dwie ściany i twój "stealth" na nic się nie zdaje. W drugą część dawniej wiele godzin namiętnie szarpałem, ale z takim błędem się tak często nie spotykałem. W każdym razie ile to już czasu minęło, a ja wciąż chętnie wracam do starego Tenchu. Aż żal się robi na myśl, jak od trzeciej części jakość tej gry spada coraz bardziej.
- Z Tenchu 2 miałem moje konstrukcje level'i na karcie, ale moje Ps2 obecnie nie jest wstanie jej odczytać i musiałem dokupić nową specjalnie do Ps One. Za to mam ShinobiDo z własnymi poziomami. ShinobiDo też jest niezłe, przeszedłem go na wiele sposobów (patent z możliwością pracy dla 3 lordów jest świetny), aż zrobił się dla mnie za prosty (jakoś też nie odczuwam specjalnie różnicy między poziomem Normal a Very Hard).
- Tenchu Wrath of Heaven dawniej też ukończyłem i grę sprzedałem, ale zabrakło mi jej klimatu i kupiłem ją po raz kolejny.
- Fatal Shadows jest trudniejsze od poprzedniej części co wychodzi grze na lepsze (nie ma to jak dawka adrenaliny wychodząca z niepewności wykrycia przez wroga), gdzie przeciwnicy są rozstawieni w zasięgu swojego wzroku. Jednak to zaś pozwala wykonać podwójnego stealth kill'a w dogodnym podejściu. Natomiast jej trudność nie wywodzi się tylko od trochę bystrzejszych przeciwników. Najdokuczliwsza potrafi być kamera, której nie można dowolnie ustawiać, tylko dopasowuje się sama, co nie jest wcale ułatwieniem, ale znacznie wręcz utrudniającą grę przeszkodą. Względem scenariusza i reżyserii daleko jej od klasy dwóch pierwszych odsłon serii z PsX'a.

- Dla wszystkich tych którzy chcą kontynuacji gry "Shinobido" z ps2, mogą składać petycje pod tym adresem!:

http://www.petitiononline.com/shinoma1/petition.html

- Jeżeli obecne Tenchu nie spełnia waszych oczekiwań, cała nadzieja w kontynuacji "Shinobido"!
Awatar użytkownika
rekkimaru
Elite player
Elite player
Posty: 167
Rejestracja: 21-02-2010, 13:58
Lokalizacja: Netherealm
Ogrywam: The King of Fighters, Street Fighter

Re: Tenchu, Shinobido,...

Post autor: rekkimaru »

Oj dokładnie. Podpisuję się pod wszystkim co powiedziałeś. A najbardziej podzielam Twoje zdanie na temat Tenchu 2 i Wrath of Heaven. Tenchu idzie na dno. Do dziś przypominam sobie drugą część. Już trzecia nie miała tego klimatu i grywalności co pierwsza. I mimo że był to tytuł na ps2,jakoś wydawało mi się że poziomy w T2 były bardziej rozległe i było więcej swobody poruszania. Chyba rzeczywiście jedyna nadzieja w Shinobido. Ostatni Tenchu sprawił mi dwa zawody,nie dość że na Wii to jeszcze takie dziwactwo.
Obrazek
Awatar użytkownika
shinobi
Master of the Shakers
Master of the Shakers
Posty: 68
Rejestracja: 01-03-2010, 12:52
Lokalizacja: Siewierz
Ogrywam: SFXT, DoAO

Re: Tenchu, Shinobido,...

Post autor: shinobi »

rekkimaru pisze:Już trzecia nie miała tego klimatu i grywalności co pierwsza. I mimo że był to tytuł na ps2,jakoś wydawało mi się że poziomy w T2 były bardziej rozległe i było więcej swobody poruszania. Chyba rzeczywiście jedyna nadzieja w Shinobido. Ostatni Tenchu sprawił mi dwa zawody,nie dość że na Wii to jeszcze takie dziwactwo.
- Poziomy w T2 były zdecydowanie większe. Nie wiem czy to nie przez ograniczenie zasięgu widzenia, bo w T na Ps2 widoczność jest już większa. Tylko co z tego, jak np. w T:FS jest tak ciasno że czuje klaustrofobie nawet w otwartym terenie, to przy tym ograniczona widoczność pierwszych Tenchu nie powiem żeby specjalnie mi dokuczała. Chociaż i tak największą skargę mógłbym zrzucić na kamerę. Co prawda w T zawsze były z nią pewne problemy, ale w FS funkcjonuje tak jakby sama robiła na złość i głównie z jej powodu najczęściej zostawałem wykryty. Żeby chociaż dodali tak istotną zdolność jak przylgnięcie do ściany przy kucnięciu, bo zdarzyło mi się nie raz jak skradam się w zaroślach, próbuje dostosować pozycję dogodną do obserwacji i przypadkowo postać styka mi się ze ścianą za plecami, ujawniając się bezpośrednio strażnikowi na przeciwko.
- Jakby wyszła prawdziwa kontynuacja, oryginalnego Tenchu, byłbym skłonny nawet kupić nową konsole, ale z tego co pokazuje "Shadow Assassins", robi mi się tylko skrzywienie na twarzy (przez tą kamerę chyba jeszcze bardziej). Grałem trochę w Dead Space i ta kamera "przymontowana" do pleców bohatera sprawia tylko wrażenie większej sztuczności. Ogólnie całe "Tenchu 4" wydaje mi się najsztuczniejsze ze wszystkich. Chowając się w zaroślach postać Rikimaru otacza cień który mówi "w tej chwili jesteś niewidzialny", chociaż przetaczasz się na oczach strażnika tuż przed jego nosem z krzaka do krzaka, to on i tak cię nie widzi ani nie słyszy. Zamiast autorzy zaimpletować strażnikom większy dopał mózgowy (dodając chociaż zmysł słuchu), to wolą upośledzić jeszcze bohaterów, odbierając im nawet linkę z hakiem (po swobodzie oryginału niemal nic nie zostaje).
- Zamiast kierować się motywem z dwójki, udoskonalając to co było dobre i sprawdzone, to teraz wszystko prócz grafiki cofa się jakby w rozwoju. Dla mnie druga część była już o krok od ideału. Grafika była wyraźnie podciągnięta, większa ilość poziomów, trzy ścieżki bohaterów, zwiększona ilość animacji świetnych stealth kill'i, zwiększony arsenał przedmiotów, mapka rysowana w trakcie eksploracji, umiejętności pływania, chowania ciał, wykradania przedmiotów z ich kieszeni, chowanie broni w celu zwiększenia mobilności, edytor poziomów podwajający potencjał gry, świetnie reżyserowane filmiki renderowane i ciekawszy scenariusz. A to tylko przecież gra robiona na tym samym systemie...
ODPOWIEDZ

Wróć do „Gry video”