Bijatyka idealna?
Moderator: ModTeam
- JJxenon
- Master
- Posty: 288
- Rejestracja: 16-08-2007, 09:18
Re: Bijatyka idealna?
Pamiętacie może bijatykę KENSEI - SACRET FIST na poczciwego szaraczka ?
Był to jak dla mnie klon tekkena połączony z vf , ale miała swoje unikalne cechy . Jedną z nich było w jaki sposób opracowano tam blokowanie i unikanie ciosów , bo dzięki temu walka na wysokim poziomie była bardzo efektowna . Naprawdę można było poczuć że twoja postać unika , odchyla lub podskakuje tudzież schyla się pod ciosami oponenta . Nie widziałem we współczesnych bijatykach tak rozwiniętego zaplecza uników jakim dysponował właśnie starusieńki już Kensei
Walka też nie polegała na ciągłym wybijaniu przeciwnika do juggli . Owszem były kombinacje które to oferowały , ale nie były tak bardzo ważne , bo większość zagrań opierała się właśnie na ziemi .
Z wad należy wymienić przede wszystkich powolność i ślamazarność postaci . Gdyby ten element został wtedy dopracowany i oferowała by większą dynamikę wyszło by jej to tylko na plus , bo miała prawie przemyślany system jak na tamte czasy i mogła cieszyć oczy
Tutaj widać fajnie jak postacie unikają ciosów , ,
Jak dla mnie to właśnie KENSEI oferował najgenialniejsze połączenie systemu tekkena i vf , mimo tego że brakowało mu trochę do ideału
W zasadzie miał prawie wszystko : Fajne postacie , dynamiczną muzykę , genialny system bloku i uniku ciosów , ładne i przemyślane areny . Była bardzo trudna w walce z komputerem na najwyższym poziomie więc się nie nudziła . Miała bardzo ładną grafikę . Jugglowanie przeciwnikiem w powietrzu nie nudziło bo nie był to istotny wariant w tej bitce ( co akurat uważam za duży plus )
Jak dla mnie prawie bijatyka idealna . Ale może sami ją wypróbujcie dlaczego tak się nią zachwycałem . Mimo tego że dynamika tego tytułu może was odrzucić
A wracając do tematu jaka według mnie powinna być bijatyka idealna :
Taka przy której nie liczysz upływającego czasu bo rozgrywka na ekranie nie pozwala ci odłożyć pada lub sticka . Co świadczyło by o tym że chcesz w taki tytuł grać w nieskończoność
Był to jak dla mnie klon tekkena połączony z vf , ale miała swoje unikalne cechy . Jedną z nich było w jaki sposób opracowano tam blokowanie i unikanie ciosów , bo dzięki temu walka na wysokim poziomie była bardzo efektowna . Naprawdę można było poczuć że twoja postać unika , odchyla lub podskakuje tudzież schyla się pod ciosami oponenta . Nie widziałem we współczesnych bijatykach tak rozwiniętego zaplecza uników jakim dysponował właśnie starusieńki już Kensei
Walka też nie polegała na ciągłym wybijaniu przeciwnika do juggli . Owszem były kombinacje które to oferowały , ale nie były tak bardzo ważne , bo większość zagrań opierała się właśnie na ziemi .
Z wad należy wymienić przede wszystkich powolność i ślamazarność postaci . Gdyby ten element został wtedy dopracowany i oferowała by większą dynamikę wyszło by jej to tylko na plus , bo miała prawie przemyślany system jak na tamte czasy i mogła cieszyć oczy
Tutaj widać fajnie jak postacie unikają ciosów , ,
Jak dla mnie to właśnie KENSEI oferował najgenialniejsze połączenie systemu tekkena i vf , mimo tego że brakowało mu trochę do ideału
W zasadzie miał prawie wszystko : Fajne postacie , dynamiczną muzykę , genialny system bloku i uniku ciosów , ładne i przemyślane areny . Była bardzo trudna w walce z komputerem na najwyższym poziomie więc się nie nudziła . Miała bardzo ładną grafikę . Jugglowanie przeciwnikiem w powietrzu nie nudziło bo nie był to istotny wariant w tej bitce ( co akurat uważam za duży plus )
Jak dla mnie prawie bijatyka idealna . Ale może sami ją wypróbujcie dlaczego tak się nią zachwycałem . Mimo tego że dynamika tego tytułu może was odrzucić
A wracając do tematu jaka według mnie powinna być bijatyka idealna :
Taka przy której nie liczysz upływającego czasu bo rozgrywka na ekranie nie pozwala ci odłożyć pada lub sticka . Co świadczyło by o tym że chcesz w taki tytuł grać w nieskończoność
Ostatnio zmieniony 24-10-2010, 12:37 przez JJxenon, łącznie zmieniany 2 razy.
- Aserot
- Support
- Posty: 1900
- Rejestracja: 23-02-2006, 17:50
- Lokalizacja: Silent Hill
- Kontakt:
Re: Bijatyka idealna?
To znaczy że ja już znalazłem kilka tytułów "idealnych"JJxenon pisze: Taka przy której nie liczysz upływającego czasu bo rozgrywka na ekranie nie pozwala ci odłożyć pada lub sticka . Co świadczyło by o tym że chcesz w taki tytuł grać w nieskończoność
Nikt nie wie, gdzie był człowiek, zanim się urodził, ale kiedy już się urodzi, dość szybko odkrywa,
że przybył z skasowanym biletem powrotnym.
że przybył z skasowanym biletem powrotnym.
- JJxenon
- Master
- Posty: 288
- Rejestracja: 16-08-2007, 09:18
- gascan
- Friend
- Posty: 513
- Rejestracja: 13-01-2009, 15:10
- Kontakt:
Re: Bijatyka idealna?
Bijatyki idealne to te tytuły wiecznie żywe, które nigdy nie będa zapomniane i nigdy się nie znudzą - SSF2T, 3S, Garou, KOF98 i inne. Tytuły 3D się nie łapią bo zaraz wyjdzie nowsza wersja i w starszą nikt już nie będzie pykał bo to gówno. Kiedyś jeszcze jakiś poziom grafiki 3D trzymały obecnie nie.
(Wyjątek potwierdzający regułę - Tekken 3)
(Wyjątek potwierdzający regułę - Tekken 3)
- JJxenon
- Master
- Posty: 288
- Rejestracja: 16-08-2007, 09:18
Re: Bijatyka idealna?
Gascan a co sądzisz o KOF 99 Evolution , bo na DC zagrywałem się w niego do upadłego
- gascan
- Friend
- Posty: 513
- Rejestracja: 13-01-2009, 15:10
- Kontakt:
Re: Bijatyka idealna?
Darzę go sentymentem bo również zagrywałem się na dreamcascie. 98 i 99 to najlepsze kofy jak dla mnie chociaż w 99 ciężko kogoś znaleźć do pogrania.
- keNzo
- Master of the Shakers
- Posty: 90
- Rejestracja: 01-12-2009, 09:32
- Lokalizacja: Spod monopolowego ;)
- Kontakt:
Re: Bijatyka idealna?
Nie jestem aż takim wymiataczem KoF'a ale mi osobiście najbardziej pod pasował maximum impact 2. Bardzo dynamiczna rozgrywka, świetna gra świateł, grafika, rozbłyski występujące przy ciosach specjalnych... Jak dla mnie najlepsza gra 3D przeniesiona z 2D. Nie będę się zagłębiał w cały system walki w KoF:MI2, udając, że wiem o tej grze wszystko bo tak naprawdę jestem w niej botem, ale nawet dla mnie rozgrywka była dość widowiskowa i grę chyba mógł opanować każdy...
-
- Grand Master
- Posty: 423
- Rejestracja: 27-03-2008, 15:50
- Lokalizacja: Wałcz
- Kontakt:
Re: Bijatyka idealna?
*6keNzo pisze:Nie jestem aż takim wymiataczem KoF'a* ale mi osobiście najbardziej pod pasował maximum impact 2. Bardzo (dynamiczna/)** rozgrywka, świetna gra świateł, grafika, rozbłyski występujące przy ciosach specjalnych***... Jak dla mnie najlepsza gra 3D przeniesiona z 2D. Nie będę się zagłębiał w cały system walki w KoF:MI2*4, udając, że wiem o tej grze wszystko bo tak naprawdę jestem w niej botem,*5 ale nawet dla mnie rozgrywka była dość widowiskowa i grę chyba mógł opanować każdy...
*w MI wymiataczem może być każdy.
** (/maszerska)
*** w 1997 roku toshinden 3 też to miał, tylko specjalnej uwagi nie wzbudził. nawet wczesniejsze toshindeny to całkiem dobry przykład własnie takiej bijatyki.
*4 bo go nie ma. klepiesz klawisze. kof mi, to mniej wiecej to samo co vf4evo na hyper mode, tylko ze specjalami. a weź tam!
*5 jak to tak? bierzesz albe i napierdalasz. no, chyba, że próbujesz coś clarkiem, to współczuję
*6 czyli to jest definicja bijatyki idealnej? wiem, ze sie czepiam, ale kojarzy mi sie z powiedzieniem "hamburgery w maku sa dobre, bo wszyscy je jedza i szybko sie je robi". bijatyka z której wyciska się wszystko po godzinie grania, to nie bijatyka.
ale nevertheless hyena im wyszedł, nawet ciekawa postać, bardzo pasuje do cukierkowego klimatu.
za to wkurzaja mnie tam wszystkie laseczki i ash, glównie dzięki designowi.
hej [you]!! pamiętaj o funkcji [ you ]!!
- Martins
- Grand Master
- Posty: 835
- Rejestracja: 06-10-2009, 18:04
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Bijatyka idealna?
Jeśli chodzi o Kensei: Sacred Fist to zagrywałem się w tę gierkę prawie tyle samo co w T3 i SFA3 na psxa. Patent z blokowaniem jest naprawdę przedni. Faktycznie miała w sobie coś ta giera.
Maximum Impact jest bardzo efektowną bitką, ale od pierwszego kontaktu z nią miałem wrażenie, że to mashing w najczystszej formie. Najbardziej drażniły mnie w niej dwie rzeczy: bardzo proste combosy, które zaczynały się od zwykłego kilku klatkowego puncha, a mogące zakończyć się prawdopodbnym zgonem (nie wiem na "stówę", gdyż w obie części rozegrałem może z 50 walk), oraz okizeme, które w systemach walki rodem z 2d według mnie to niepotrzebny motyw. Leżącego można bylo tak zeszmacić (szczególnie w rogu), że odechciewało się wszystkiego. Gdyby nie wymienione wady, giera mogła być naprawdę kozacka i zgadzam się, że to jedno z najbardziej udanych prób przeniesienia bijatyki 2d w trzeci wymiar.
Maximum Impact jest bardzo efektowną bitką, ale od pierwszego kontaktu z nią miałem wrażenie, że to mashing w najczystszej formie. Najbardziej drażniły mnie w niej dwie rzeczy: bardzo proste combosy, które zaczynały się od zwykłego kilku klatkowego puncha, a mogące zakończyć się prawdopodbnym zgonem (nie wiem na "stówę", gdyż w obie części rozegrałem może z 50 walk), oraz okizeme, które w systemach walki rodem z 2d według mnie to niepotrzebny motyw. Leżącego można bylo tak zeszmacić (szczególnie w rogu), że odechciewało się wszystkiego. Gdyby nie wymienione wady, giera mogła być naprawdę kozacka i zgadzam się, że to jedno z najbardziej udanych prób przeniesienia bijatyki 2d w trzeci wymiar.
Ostatnio zmieniony 26-10-2010, 18:33 przez Martins, łącznie zmieniany 1 raz.
- keNzo
- Master of the Shakers
- Posty: 90
- Rejestracja: 01-12-2009, 09:32
- Lokalizacja: Spod monopolowego ;)
- Kontakt:
Re: Bijatyka idealna?
No tak jak mówię nie znam się na KoF'ach ^^
Aczkolwiek tak naprawdę zastanówmy się czy istnieje bitka idealna lub czy może taka powstać...To tak jak z ideałem kobiety... Każdemu podoba się inny szczegół a zgadzamy się przeważnie przy ogóle, więc idąc dalej tą myślą wychodzi na to że do mojej definicji pasuje Tekken 6. Pomimo szczegółów, które mi się nie podobają uważam Tekkena 6 może nie jest bijatyką idealną, ale najlepszą jaka obecnie jest na rynku...Do czasu TTT2
Nie, nie jest to definicja bijatyki idealnej bo co do takiej to zgodził bym się z tą o Kensei...Rozbudowując tą grę na PS3 można by uzyskać naprawdę niezły efekt...Szkoda , że o niej zapomnieli...s[h/z]inden pisze:*6 czyli to jest definicja bijatyki idealnej?
Aczkolwiek tak naprawdę zastanówmy się czy istnieje bitka idealna lub czy może taka powstać...To tak jak z ideałem kobiety... Każdemu podoba się inny szczegół a zgadzamy się przeważnie przy ogóle, więc idąc dalej tą myślą wychodzi na to że do mojej definicji pasuje Tekken 6. Pomimo szczegółów, które mi się nie podobają uważam Tekkena 6 może nie jest bijatyką idealną, ale najlepszą jaka obecnie jest na rynku...Do czasu TTT2
- EasY_PL
- Elite player
- Posty: 145
- Rejestracja: 29-04-2007, 10:16
- Lokalizacja: sie wziąłem
- Kontakt:
Re: Bijatyka idealna?
tak poczytałem i faktycznie...jak pisał keNzo T6 wg mnie jest ideałem... właściwie nie... cała seria jest idealna... no może po za T4... która wniosła do systemu tyle ile z niego zabrała... no ale każdemu zdarzają sie potknięcia... nie zdarzyło mi sie posiedzieć przy żadnej innej grze tyle co przy Tekkenie...
i ciągle siedze i bede siedział... po prostu to lubie...
i ciągle siedze i bede siedział... po prostu to lubie...
piewien koleś pyta laske "dasz?"
a laska backdash
a laska backdash
-
- Grand Master
- Posty: 423
- Rejestracja: 27-03-2008, 15:50
- Lokalizacja: Wałcz
- Kontakt:
Re: Bijatyka idealna?
i wszystko jasneEasY_PL pisze:tak poczytałem i faktycznie...jak pisał keNzo T6 wg mnie jest ideałem... właściwie nie... cała seria jest idealna... (...) nie zdarzyło mi sie posiedzieć przy żadnej innej grze tyle co przy Tekkenie...
hej [you]!! pamiętaj o funkcji [ you ]!!
- eq2D
- Friend
- Posty: 903
- Rejestracja: 16-02-2007, 20:20
Re: Bijatyka idealna?
W samsho 4 gram od 16 lat, więc to chyba moja bijatyka idealna. Wiadomo, że można by to i owo poprawić, ale takiej opcji (jak na razie) nie ma, więc co tu wydziwiać. Go go power rangers!
- KRELIAN
- Junior Admin
- Posty: 2343
- Rejestracja: 23-02-2006, 17:37
- Lokalizacja: ta pewność?
- Kontakt:
Re: Bijatyka idealna?
To nie kwestia grafiki 3d a systemu i osobistych preferencji z tym związanych. Dla starych wyjadaczy wszystko po Tekken 3 jest grywalne pod warunkiem, że ma zjadliwy system. Sam znam osoby, dla których ideałem jest SC2 bądź VF4 i grają w to do dziś mając gdzieś kolejne części. Zresztą wystarczy spojrzeć na Taga (dla mnie bijatyka idealna bo wciąż do niej powracam), który swego czasu podzielił scenę, przez co spora grupa olała TK4. Ta sama reguła dotyczy 2d - jeśli o mnie chodzi to w stare mortale wciąż mogę grać bez skrzywienia, natomiast w podany SSF2T kiedyś męczyłem sporo a dziś nawet nie chce go odpalać. Z drugiej strony nie mam problemów z odpaleniem takiego DOA:U którego też męczyłem a ma trochę lat na karku a przecież jest 3d. Mam natomiast problem z odpaleniem TK6 (mimo że tą serię lubię bardziej) i tu już nie chodzi o to że grafika nie powala...gascan pisze:Bijatyki idealne to te tytuły wiecznie żywe, które nigdy nie będa zapomniane i nigdy się nie znudzą - SSF2T, 3S, Garou, KOF98 i inne. Tytuły 3D się nie łapią bo zaraz wyjdzie nowsza wersja i w starszą nikt już nie będzie pykał bo to gówno. Kiedyś jeszcze jakiś poziom grafiki 3D trzymały obecnie nie.
(Wyjątek potwierdzający regułę - Tekken 3)
https://www.change.org/p/from-software- ... on-the-ps4 - wejdź i podpisz jeśli czekasz na powrót 'starego, dobrego Tenchu' na PS4!!!!
- simian_raticus
- Master of the Shakers
- Posty: 86
- Rejestracja: 29-01-2007, 01:44
- Lokalizacja: Final nightmare
- Kontakt:
Re: Bijatyka idealna?
Jeden dobry silnik z dodawanymi ciosami w cześciach następnych i grafą lepszą nakładaną i muzolą nie komercyjną.
Tekken 7 i Virtua Fighter 6 nadchodzą powoli!