Bijatyka idealna?
Moderator: ModTeam
- Dumian
- Administrator
- Posty: 2944
- Rejestracja: 20-02-2006, 18:13
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Bijatyka idealna?
Trzeci temat z mojej dzisiejszej serii nowych tematów
Chodzi o to aby podać elementy, które najbardziej wam się spodobały w różnych bijatykach. Na początek słówko ode mnie. Myślę, że bijatyki są gatunkiem zbyt rozbudowanym aby kiedykolwiek udało się stworzyć tytuł idealny. W każdym razie wiele bijatyk posiada elementy, które trzymają fanów przy danej serii. Co ciebie trzyma przy tytułach w które grasz? Co powinna zawierać bijatyka aby można ją nazwać idealną? Jak dla mnie to na pewno klimatyczne postacie, balans, dobry soundtrack, oczywiście versus (dobrze jak jest online) i już można cisnąć ile wlezie (byle było z kim). Jeśli sie temat rozwinie to pewnie jeszcze coś podopisuje
Chodzi o to aby podać elementy, które najbardziej wam się spodobały w różnych bijatykach. Na początek słówko ode mnie. Myślę, że bijatyki są gatunkiem zbyt rozbudowanym aby kiedykolwiek udało się stworzyć tytuł idealny. W każdym razie wiele bijatyk posiada elementy, które trzymają fanów przy danej serii. Co ciebie trzyma przy tytułach w które grasz? Co powinna zawierać bijatyka aby można ją nazwać idealną? Jak dla mnie to na pewno klimatyczne postacie, balans, dobry soundtrack, oczywiście versus (dobrze jak jest online) i już można cisnąć ile wlezie (byle było z kim). Jeśli sie temat rozwinie to pewnie jeszcze coś podopisuje
"Using no way as way, having no limitation as limitation"
IE nadaje się do neta jak klawa do Tekkena, nie zwlekaj - Firefox
IE nadaje się do neta jak klawa do Tekkena, nie zwlekaj - Firefox
- kemot722
- Grand Master
- Posty: 1030
- Rejestracja: 01-09-2006, 11:04
- Lokalizacja: 1 kreska zasięgu
Re: Bijatyka idealna?
Wow, kolejny temat rzeka - nie spodziewałem sie tego po Tobie
Według mnie idealna bijatyka (3D) musi posiadać nastepujące cechy (kolejność przypadkowa):
1) TO COŚ - Postacie mogą wykonywać dłuższe kombinacje, ale nie na zasadzie uprzedniego pobudzania przeciwnika do latania kilka metrów ponad ziemią. Bijatykę chętniej widzę jako zgadywankę niż piłkę plażową.
2) RÓŻNORODNOŚĆ STYLOWA - Gry jednego stylu np. WWE Smackdown są OK, ale według mnie znacznie ciekawsze są gry z dużym zróżnicowaniem stylów walki np. DOA, TK, VF itp. Lubię jak jest duży wybór stylów, ale bez jaj typu Leon w DOA2, gdzie dano mu styl Baymana, czy Panda/Kuma w TK3.
3) MUZYKA - muzyka, której nie będzie sie chciało wyłączyć w opcjach gry, tylko słuchać wszędzie gdzie się da - btw muzykę z DOA często słucham na mieście z mp4
4) ONLINE - bez tego bijatyka, dzisiaj nie ma większego sensu bytu na rynku, bo ludzie chcą konfrontować między sobą skille, bo walka tylko z CPU to przeżytek, a trudno na ulicy znaleźć chętnego do wspólnej zabawy. Do tego mile widziana konfrontacja między platformowa typu PC vs Konsola.
5) CIEKAWE POSTACIE - Ważne, żeby były postacie, którymi będzie sie chciało grać, czyli wyglądały atrakcyjnie, ale miały quoty, które się będzie z przyjemnością cytować, nie mówiąc już o dopracowaniu ich stylu walki, bo to rzecz podstawowa.
6) ARENY - Najlepiej rozbudowane, interaktywne i dobrane tematycznie, a kolorystyka nie raziła. Ojej, takie to proste
7) CUSTOMIZACJA - Wiem, że jestem wymagający jak rozpuszczony dzieciak, ale... Każdy chciałby móc decydować o wyglądzie swojej ulubionej postaci (ubrania, fryzury) bez zabawy w edycję romu gry. To będzie przydatne szczególnie jeśli standardowe/ukryte stroje będą obrazowały wtórność lub kicz w pomysłach autorów gry.
Według mnie idealna bijatyka (3D) musi posiadać nastepujące cechy (kolejność przypadkowa):
1) TO COŚ - Postacie mogą wykonywać dłuższe kombinacje, ale nie na zasadzie uprzedniego pobudzania przeciwnika do latania kilka metrów ponad ziemią. Bijatykę chętniej widzę jako zgadywankę niż piłkę plażową.
2) RÓŻNORODNOŚĆ STYLOWA - Gry jednego stylu np. WWE Smackdown są OK, ale według mnie znacznie ciekawsze są gry z dużym zróżnicowaniem stylów walki np. DOA, TK, VF itp. Lubię jak jest duży wybór stylów, ale bez jaj typu Leon w DOA2, gdzie dano mu styl Baymana, czy Panda/Kuma w TK3.
3) MUZYKA - muzyka, której nie będzie sie chciało wyłączyć w opcjach gry, tylko słuchać wszędzie gdzie się da - btw muzykę z DOA często słucham na mieście z mp4
4) ONLINE - bez tego bijatyka, dzisiaj nie ma większego sensu bytu na rynku, bo ludzie chcą konfrontować między sobą skille, bo walka tylko z CPU to przeżytek, a trudno na ulicy znaleźć chętnego do wspólnej zabawy. Do tego mile widziana konfrontacja między platformowa typu PC vs Konsola.
5) CIEKAWE POSTACIE - Ważne, żeby były postacie, którymi będzie sie chciało grać, czyli wyglądały atrakcyjnie, ale miały quoty, które się będzie z przyjemnością cytować, nie mówiąc już o dopracowaniu ich stylu walki, bo to rzecz podstawowa.
6) ARENY - Najlepiej rozbudowane, interaktywne i dobrane tematycznie, a kolorystyka nie raziła. Ojej, takie to proste
7) CUSTOMIZACJA - Wiem, że jestem wymagający jak rozpuszczony dzieciak, ale... Każdy chciałby móc decydować o wyglądzie swojej ulubionej postaci (ubrania, fryzury) bez zabawy w edycję romu gry. To będzie przydatne szczególnie jeśli standardowe/ukryte stroje będą obrazowały wtórność lub kicz w pomysłach autorów gry.
- Jo-Jo
- Grand Master
- Posty: 1458
- Rejestracja: 23-02-2006, 18:07
- Lokalizacja: ze wszystkąd
Re: Bijatyka idealna?
1. brak juggli
2. różnorodne, charyzmatyczne postacie
3. muzyka by Daisuke Ishiwatari
... więcej mi nie trzeba X3 ( opowiedziałem to w MEGA skrócie )
2. różnorodne, charyzmatyczne postacie
3. muzyka by Daisuke Ishiwatari
... więcej mi nie trzeba X3 ( opowiedziałem to w MEGA skrócie )
Bewildering Impending Spiriting Away ~ Border of Death
You'll be nowhere to be found after your bewildering, indolent spiriting away
My desire becomes to search out those who will never return
https://www.playfire.com/JoJokun
You'll be nowhere to be found after your bewildering, indolent spiriting away
My desire becomes to search out those who will never return
https://www.playfire.com/JoJokun
- Arris
- Grand Master
- Posty: 423
- Rejestracja: 05-05-2007, 18:12
- Lokalizacja: Z nienacka :O
Re: Bijatyka idealna?
1 brak przesadzonych bossow
2 ponad 10 ciekawych i ladnie wygladajacych postaci (chodzi o grafike)
3 interaktywne areny (chodzi o areny mniej wiecej takie jak sa w DoA ze mozna sie odbic o mur i naskoczyc na przeciwnika)
4 brak juggli
5 fajna muzyka
6 ma byc na pc bo konsoli nie mam xD
2 ponad 10 ciekawych i ladnie wygladajacych postaci (chodzi o grafike)
3 interaktywne areny (chodzi o areny mniej wiecej takie jak sa w DoA ze mozna sie odbic o mur i naskoczyc na przeciwnika)
4 brak juggli
5 fajna muzyka
6 ma byc na pc bo konsoli nie mam xD
- Sylvan Wielki
- Grand Master
- Posty: 881
- Rejestracja: 23-03-2008, 12:52
-
- Grand Master
- Posty: 423
- Rejestracja: 27-03-2008, 15:50
- Lokalizacja: Wałcz
- Kontakt:
Re: Bijatyka idealna?
bijatyka idealna powiadacie?
"Fighting Force" na PSX xD, macie interaktywne otoczenie, mase rozwalania i brak przesadzonych bossów xD
a tak w ogole, jak chcecie bijatyki idealnej, to proponuje wyjśćn adwór i zacząć się dobierać do pobliskiego przedstawiciela subkultury blokersów, powiedzieć skinheadowi, że jest żydem, albo pójść na dyskotekę przebranym w strój gothic lolitki xD
satysfakcja gwarantowana, zwrotów czegokolwiek nie przewidujamy, chyba, że jetsescie ubezpieczeni xD
"Fighting Force" na PSX xD, macie interaktywne otoczenie, mase rozwalania i brak przesadzonych bossów xD
a tak w ogole, jak chcecie bijatyki idealnej, to proponuje wyjśćn adwór i zacząć się dobierać do pobliskiego przedstawiciela subkultury blokersów, powiedzieć skinheadowi, że jest żydem, albo pójść na dyskotekę przebranym w strój gothic lolitki xD
satysfakcja gwarantowana, zwrotów czegokolwiek nie przewidujamy, chyba, że jetsescie ubezpieczeni xD
hej [you]!! pamiętaj o funkcji [ you ]!!
- Di
- Grand Master
- Posty: 495
- Rejestracja: 24-10-2006, 11:18
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Bijatyka idealna?
@s[h/z]inden
Ale w opisanej przez Ciebie bijatyce możemy wybrać tylko przeciwnika z którym walczymi, nie postać którą gramy.
Ale w opisanej przez Ciebie bijatyce możemy wybrać tylko przeciwnika z którym walczymi, nie postać którą gramy.
-
- Grand Master
- Posty: 423
- Rejestracja: 27-03-2008, 15:50
- Lokalizacja: Wałcz
- Kontakt:
Re: Bijatyka idealna?
jezeli masz na mysli Fighting Force, to w pierwszej czesci mozna bylo wybrac posatc, a dam sobie jaja uciać, że topem był SmasherDi pisze:@s[h/z]inden
Ale w opisanej przez Ciebie bijatyce możemy wybrać tylko przeciwnika z którym walczymi, nie postać którą gramy.
a jezeli chodzi o te drugą... no moze i nie mozemy zmieniać postaci, ale za to ile mamy mozliwości wyboru stroju , a jakie wątki fabularne
hej [you]!! pamiętaj o funkcji [ you ]!!
- Di
- Grand Master
- Posty: 495
- Rejestracja: 24-10-2006, 11:18
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Bijatyka idealna?
Chodziło o drugą "bitkę"
FF ukończyłem wiele razy. Jak na czasy kiedy ta gra wyszła to tytuł ten był naprawdę świetny.
FF ukończyłem wiele razy. Jak na czasy kiedy ta gra wyszła to tytuł ten był naprawdę świetny.
- kemot722
- Grand Master
- Posty: 1030
- Rejestracja: 01-09-2006, 11:04
- Lokalizacja: 1 kreska zasięgu
Re: Bijatyka idealna?
Rzeczywiście jak grałem w Fighting Force na PC, to najchętniej wybierałem Smashera. Gość ma klimatyczną posturę
Fighting Force 2 mi się nie psodobał, bo aż jedna postać do wyboru, a to duży krok w tył względem pierwozwzoru.
Odnośnie mojej listy życzeń (coś pominąłem):
BOSS - może sie wydawać, że sprawa mało istotna, ale ja lubię bossów taktyków-ekspertów, a nie skrzydlatych dziwadeł ziejących czy wiejących (Tengu) na odległość. Dural (VF) czy Raidou (DoA) to bossy, których zawsze lubiałem mieć za przeciwnika, mimo porażek. Jak zrobili w VF3 i VF4 taką opcję, że Dural może być niewidzialna... Giń szybko bossie, bo mi sie nie podobasz!
9) BLOK W ODDZIELNYM KLAWISZU - dla mnie rzecz ważna i najlepiej, żeby reversale szły właśnie przez ten klawisz jak w DOA.
Fighting Force 2 mi się nie psodobał, bo aż jedna postać do wyboru, a to duży krok w tył względem pierwozwzoru.
Odnośnie mojej listy życzeń (coś pominąłem):
BOSS - może sie wydawać, że sprawa mało istotna, ale ja lubię bossów taktyków-ekspertów, a nie skrzydlatych dziwadeł ziejących czy wiejących (Tengu) na odległość. Dural (VF) czy Raidou (DoA) to bossy, których zawsze lubiałem mieć za przeciwnika, mimo porażek. Jak zrobili w VF3 i VF4 taką opcję, że Dural może być niewidzialna... Giń szybko bossie, bo mi sie nie podobasz!
9) BLOK W ODDZIELNYM KLAWISZU - dla mnie rzecz ważna i najlepiej, żeby reversale szły właśnie przez ten klawisz jak w DOA.
- Sylvan Wielki
- Grand Master
- Posty: 881
- Rejestracja: 23-03-2008, 12:52
Re: Bijatyka idealna?
I niezły multiplayer dodaj xD"Fighting Force" na PSX xD, macie interaktywne otoczenie, mase rozwalania i brak przesadzonych bossów xD
- szyper
- Grand Master
- Posty: 340
- Rejestracja: 15-09-2007, 10:23
- Sylvan Wielki
- Grand Master
- Posty: 881
- Rejestracja: 23-03-2008, 12:52
Re: Bijatyka idealna?
Idealna bijatyka ? International Karate. Za uniwersalność oraz wyważenie postaci.
- Ana
- Friend
- Posty: 2114
- Rejestracja: 26-03-2006, 20:43
- Kontakt:
- Sylvan Wielki
- Grand Master
- Posty: 881
- Rejestracja: 23-03-2008, 12:52
Re: Bijatyka idealna?
Ale pamiętaj o idealnym balansie IK. Chyba ,że komuś (przypadłość polaków) zależy na danej stronie.