Strona 5 z 8

Re: Virtua Fighter 5

: 20-11-2008, 19:46
autor: Komandos
Ja też chyba wrócę do VF5 bo lagi w DR Online już mnie irytują na maxa :P

Re: Virtua Fighter 5

: 23-11-2008, 21:11
autor: Sylvan Wielki
Yamada pisze:A teraz o samej grze - jest super szybka, super płynna, dynamiczna i w zadnym wypadku nie jest tak sztywna systemowo jak VF4. Widać jakiś balans (lowy są karalne o.o) i generalnie gra zamiata.
No tak, ale nie od dziś wiadomo, że VF to nie Tekken jeśli o balans chodzi.

[ Komentarz dodany przez: Action: 23-11-2008, 22:23 ]
i po co ten zbędny podjazd?

Re: Virtua Fighter 5

: 23-11-2008, 23:05
autor: Yamada
Pograłem już trochę w to i mogę to napisać - to jest nabardziej techniczna, najlepsza, najbardziej uczciwa systemowo bijatyka 3d na rynku. Tutaj nie ma szansy na przekłamanie we frame dacie. Tutaj nawet przewagę po udanym Side Stepie się oblicza z wzoru matematycznego. O ile w tekkena, sc4 i doa na chama mozna spokojnie grac bez frame daty (do dzisiaj nie przeczytałem daty Hildy na przykład) tak w VF5 jest to absolutny mus bo tam rozgrywka jest jak jeden wielki algorytm matematyczny - klatki są tam wszędzie i mają ogromne znaczenie w rozgrywce.

VF5 ma zdecydowanie najlepszy system rzutów jaki powstał dla potrzeb bijatyki 3d - jest to zmodernizowany odpowiednik tego z VF4, z tym, ze zmiany to strzał w 10. Po pierwsze są wolniejsze i trwają 12 klatek a nie 8 - co to oznacza? To, że teraz ciosy są karalne najpierw na proste NC typu P,P,P a dopiero potem na rzuty, czyli całkowite przeciwienstwo VF4. Ponadto wprowadzili clashing rzutów z ciosami - jak rzut trafi w pierwsza polowe animacji ciosu - to i to zostaje zniwelowane, postacie się odpychają i są ja równowadze. Bardzo dobra zmiana. VF5 to też jedyne 3d na rynku w którym jest PRAWDZIWE fuzzy guarding - polegające na schyleniu się pod rzutem i wstaniu w porę aby zablokować najszybszego mida - kazdy kto grał np w sc4 wie jak tam wyglada sprawa fg - rzuty mają rozne szybkosci i czesto sie zdarza ze jakies postacie maja szybsze midy niż rzuty wiec na dobra sprawe nie wiadomo co najpierw robic - czy sie schylac pod rzutem czy blokwoac mida. W VF5 rzuty maja zawsze 12 klatek, a najszybszy mid z reguły 14 - fuzzy guard jest więc normalnie wykonywalny - a to działa, po treningu mozna spokojnie z duza skutecznoscia to stosowac co znacznie ulatwia rozgrywke. To nie jest jedyny sposób ochrony przez rzutami - jest tego znacznie, znacznie więcej co samo w sobie jest niesamowite ile opcji mamy do wyboru w obronie - system jest POTĘŻNY - gosciom z AM2 należy się szacunek.

Gra zabija, bijatyka mojego życia amen;].

Re: Virtua Fighter 5

: 24-11-2008, 09:50
autor: Waaagh
Jak to kiedyś gdzieś przeczytałem i do dzisiaj powtarzam:

"Virtua Fighter to po prostu diebelnie szybka gra w szachy"

Do dzisiaj autentyczne i bardzo dobrze opisujące tę grę.

I nieprawdą jest że bez frame daty nie da się grać. Da się i to całkiem nieźle.

Re: Virtua Fighter 5

: 24-11-2008, 14:20
autor: Action
W VF możesz po prostu na oko określić który cios ma mniej więcej ile klatek, jest szybszy itp. co nieczęsto się zdarza w bitkach 3D :)

Re: Virtua Fighter 5

: 24-11-2008, 14:40
autor: Komandos
Action pisze:W VF możesz po prostu na oko określić który cios ma mniej więcej ile klatek, jest szybszy itp. co nieczęsto się zdarza w bitkach 3D :)
W każdej bijatyce 3D możesz na oko określić jaki cios ma jaką szybkość a już na pewno w Tekkenie jest to bardziej widoczne niż w VF5 ;) I przestańcie się już tak nad tym VF5 rozpływać jakby to była bijatyka doskonała :P

Re: Virtua Fighter 5

: 24-11-2008, 15:11
autor: kemot722
Waaagh pisze:"Virtua Fighter to po prostu diebelnie szybka gra w szachy"
Virtua Fighter to szachy na dwie figury - takie mam zdanie :ok:

Re: Virtua Fighter 5

: 24-11-2008, 15:43
autor: Waaagh
Komandos pisze:
Action pisze:W VF możesz po prostu na oko określić który cios ma mniej więcej ile klatek, jest szybszy itp. co nieczęsto się zdarza w bitkach 3D :)
W każdej bijatyce 3D możesz na oko określić jaki cios ma jaką szybkość a już na pewno w Tekkenie jest to bardziej widoczne niż w VF5 ;) I przestańcie się już tak nad tym VF5 rozpływać jakby to była bijatyka doskonała :P
Tego nikt nie twierdzi, ale na pewno jej do tego najbliżej, bynajmniej wg. większości osób piszących w tym dziale.

PS. A wg. mnie VF2 to bijatyka doskonała, mimo bug'ów (wpływających pozytywnie na rozgrywkę :D )

Re: Virtua Fighter 5

: 24-11-2008, 19:56
autor: kemot722
Może dzięki bugom wpływającym na rozgrywkę? :P
(ja lubię jak w VF2 postać przeciwnika wstanie czasem po rzucie bokiem do mojej)

Re: Virtua Fighter 5

: 25-11-2008, 14:07
autor: Waaagh
Właściwie jakby się zastanowić to właśnie te bug'i powodowały sporą głębię rozgrywki. Iaigieri Kick, Senbon Punch, Shun Puri, Rzuty na Body Check i siedzącego Shuna, oraz kilka innych dają sporą głębię.

Re: Virtua Fighter 5

: 25-11-2008, 17:38
autor: Ana
noob kłeszczyn: Waaagh możesz jakoś rozpisać to o czym piszesz? Byłabym bardzo wdzięczna :)

Re: Virtua Fighter 5

: 26-11-2008, 08:06
autor: Waaagh
Ana pisze:noob kłeszczyn: Waaagh możesz jakoś rozpisać to o czym piszesz? Byłabym bardzo wdzięczna :)
Iaigeri Kick - Kick cofnięty G w 12tej klatce animacji. Cios w jednej klatce pozwala wrócić do podstawowego Stance'a z pełną możliwością ataku, lecz mimo to uderza jak normalny Kick (błąd twórców, cios zadaje Hit'a w 12 Frame, a aż do 13ego można go cofnąć)

Senbon Punch - jw, tylko że punch.

Shun Puri - Sztuczka Sarah. Sarah może się obrócić tyłem do przeciwnika (T,T+K) i cios ten także cofnąć G. Co pozwala jej wykonać bardzo szybko, bardzo mocne podcięcie (które robi tylko stojąc tyłem) które początkuje bardzo wiele juggli jeśli wejdzie jako Major Counter. A dzięki szybkości (i bycia low) robi to bez problemów.

Przerzuty - W VF2, jeśli Akira robi Bodycheck, przeciwnik może zrobić zwykły przerzut z dowolnego miejsca i dowolnej pozycji na ringu. Gra go przeteleportuje i wykona rzut na Akira. Jeśli chodzi o Shuna, to gdy sobie siądzie na ziemi (nie pamiętam, bodajże D,D) to postacie mające przerzut na kucającego mogą go także zrobić z dowolnego miejsca na ringu.

Re: Virtua Fighter 5

: 26-11-2008, 12:42
autor: kemot722
Waaagh pisze:Jeśli chodzi o Shuna, to gdy sobie siądzie na ziemi (nie pamiętam, bodajże D,D) to postacie mające przerzut na kucającego mogą go także zrobić z dowolnego miejsca na ringu.
Pierwszy raz to widziałem na filmiku w Playback Mode. Shun siada (d, d), nawet tyłem do przeciwnika, a Jeffry lub Wolf z drugiego końca ringu wykonać mogą na nim Low Throw, za sprawą teleportu. Jeśli jednak Shun usiądzie przodem do krawędzi ringu, to wykonujący rzuta delikwent przegra rundę przez Ring Out (wyleci po wykonaniu rzutu) :P

Re: Virtua Fighter 5

: 30-11-2008, 12:15
autor: Yamada
No Iaigeri jest obecne nadal w VF5 :P .

Pograłem trochę i tak się patrzę na tą tier listę i dochodzę do wniosku, że albo ja jestem tak słaby, albo różnica między klasą S a C jest taka mała bo kurczę, ja nie wiem czym taka Sarah która ma co po trzecim ciosie przewagę na bloku ustępuje takiej Eileen - szczególnie teraz gdy wydaje mi się potężniejsza niż w VF4:P.

To samo Lion - toż to ciągle ten sam, stary, dobry metros idealny jako postać dla begginerów.

Różnice miedzy klasami są naprawdę bardzo małe, jeżeli w ogóle jakieś są.

Re: Virtua Fighter 5

: 01-12-2008, 12:40
autor: ghettokingsas
jak nie wiesz to zagraj z dobra sara :) ja ostatnio padem o sciane rzucilem jak 5 walke z rzedu przegralem,
fakt ze kompletnie nie ogarniam sary, nawet nie znam jej movelisty i obrona to spontan byl :)

ale ogolnie te tiery to sa chu.ja warte :spi: :cwaniak: to nie tekken :)