Poradnik BlazBlue - mechanika gry

Sammy za sprawą wydania Guilty Gear znalazł miejsce w sercach graczy. Ale nie tylko GG'em Sammy żyje! Tutaj rozmawiajmy o wszelakich bijatykach 2D wydawanych przez Sammy, a także o produkcjach Arc System Works (m.in. BlazBlue).

Moderatorzy: ModTeam, 2DModTeam

ODPOWIEDZ
Bellevar

Poradnik BlazBlue - mechanika gry

Post autor: Bellevar »

A - Słaby atak
B - Średni atak
C - Silny atak
D - Przycisk Drive

1. Health Bar - Pokazuje ile masz w danym momencie życia.
2. Barrier Gauge - Pasek ten potrzebny jest do "barier", które będą Cię chronic przed obrażeniami zadawanymi przez przeciwnika. Z czasem pasek się sam regeneruje.
3. Barrier Burst - Raz na runde masz dostęp do "ataku", ktory przerywa inne. Będziesz dzięki temu zadawał troche więcej obrażeń. Jednak kiedy go zużyjesz do końca trwania rundy będziesz musiał się borykać z mniejszym współczynnikiem obrony.
4. Offense Gauge - Im bardziej ofensywny jesteś tym więcej paska jest po Twojej stronie. Kiedy pasek będzie całkowicie po Twojej stronie przeciwnik znajdzie się w sytuacji gdzie będziesz mógł na nim wykonać dowolne combo, a on nic nie będzie mógł w tym momencie na to poradzić.
5. Heat Counter - To pokazuje ilu hitowe jest jakieś combo. Kiedy jakiś hit się połączy ale przeciwnik mimo wszystko mógł się z combo wyrwać ale tego nie zrobił to słowo "Heat" będzie przyciemnione.
6. Heat Gauge - Pasek ten potrzebny jest do wykonywania silniejszych ataków takich jak choćby "Distortion Drive". Jak również do wykoniania "Rapid Cancel". Pasek napełnia się jak atakujesz przeciwnika.
7. Charakterystyczne paski postaci - Niektóre postaci takie jak Tager, Rachel, Arakune, Carl i Bang posiadają takie paski pokazując informacje, o których inaczej byś nie wiedział.

...::MECHANIKA GRY::...


Zaniżanie obrażeń
Obrażenia w BlazBlue mogą zostać zniżone całkowicie do zera. Także w pewnym momencie kiedy nasze combo będzie miało dość dużą ilość hitów nie będzie zadawać żadnych obrażeń. Co tym samym czyni wszelkie infinity(jeśli w ogóle takowe w BB są)pozbawionymi sensu.

Rzuty
- W momencie kiedy ktoś zostaje rzucony i może użyć recovery to nad głową postaci pojawiają się dwa duże !!
- Przy każdym rzucie wykonanym na trafieniu lub na bloku możliwe jest zrobienie recovery, włączając w to ciosy specjalne i supery. Jeszcze niestety do końca nie wiadomo jak to jest z tym recovery po rzucie kiedy przeciwnik ani nie atakuje ani nie blokuje.
- Przy każdym rzucie jaki trafi na counter hit nie jest możliwe recovery. Nad głową postaci pojawi się duży X
- Żeby zrobić recovery po rzucie trzeba nacisnąć jednocześnie B+C. Jeśli będziesz mashował B+C i naciśniesz te przyciski razem chocby dwa razy w okienku na recovery to nie powiedzie się ono. Otrzymasz tzw. Throw Escape Failure.
- Każdy udany rzut w trakcie combo zada pełne obrażenia nawet jeśli combo już zostało wcześniej zaniżone do zera. Jednak jeśli dalej będziemy kontynuować combo po rzucie to zaniżenia będą dalej liczone.

Blokowanie Burstów
- Jest podział tak jak w GG na Ofensywny Burst i Defensywny. Zablokowanie Ofensywnego Bursta to automatyczne złamanie guarda, nieważne w jakiej pozycji znajduje się nasz pasek guarda. Można więc zrobić coś mniej wiecej jak - pressing na blok, jumpcancel i burst ale...to nie jest normalne przełamanie guarda. Jak sie okazuje nieważne co po nim zrobisz i tak nie możesz zabić postaci. Pomimo, że taki burst nie zaniża nawet obrażen. Pasek życia przeciwnika może zejść do zera ale i tak żeby zabić musisz przerwać combo i sprobować zabić postać inaczej.
Ostatnio zmieniony 01-01-1970, 01:00 przez Bellevar, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Dumian
Administrator
Posty: 2943
Rejestracja: 20-02-2006, 18:13
Lokalizacja: Bydgoszcz
Ogrywam: Tekken 7 (DJ, Xiao), DOA5 i 6 (Jann Lee), VF (Jacky)
Kontakt:

Re: Poradnik BlazBlue - mechanika gry

Post autor: Dumian »

Temat BlazBlue kwitnie to może przyda się tutaj filmik:

<object width="480" height="295"><param name="movie" value=" name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="295"></embed></object>

Więcej poradników wideo do BlazBlue na kanale YouTube BlazBlueDVDTutorials.
"Using no way as way, having no limitation as limitation"
IE nadaje się do neta jak klawa do Tekkena, nie zwlekaj - Firefox
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Sammy / Arc System Works”