King of Fighters XIII

SNK to kawał historii w świecie 2D. Takie tytuły jak Garou: MotW, The King of Fighters, czy też Last Blade pozostaną w sercach graczy na wieki. Porozmawiajmy zatem o królach 2D, którymi Shin Nihon Kikaku niewątpliwie są!

Moderatorzy: ModTeam, 2DModTeam

Awatar użytkownika
eq2D
Friend
Posty: 903
Rejestracja: 16-02-2007, 20:20

Re: King of Fighters XIII

Post autor: eq2D »

Ale klasycznych wałków jest masa. W wersji na konsole.

A co go grafiki. Nie ma w sumie co porównywać jej do tego co tworzą kolesie z Arcsów, bo to zupełnie inna technika. SNK poszło w stronę starej szkoły (pixel arty!), choć wspomagali się wymodelowanymi wcześniej modelami 3D, a Arcsy to głównie wektory, co by przyśpieszyć proces tworzenia gry. To widać gołym okiem. I nie mówię że to jest lepsze, a tamto gorsze, jeno efekt końcowy jest zgoła inny, więc i innym ludziom przypadnie gustu styl SNK, a jeszcze innym to co robią chłopaki od GG czy BB. Mnie, osobiście, nigdy nie odpowiadał styl Arcsów, jakby z to wszystko było zrobione z krzywych, wektorów. Trochę jak flash. Uczepił bym się jedynie designu "Brazylii", bo wyglądają strasznie (choć Ralfowi to nawet pasuje).

A sam system to miazga. W końcu gra w której nie odpala się jednego, wcześniej wytrenowanego kombola w danej sytuacji. Dalej normale są cholernie ważne, a timing tychże musi być idealny jeśli chcemy gasić supery zwykłym kopem (AoF?). Brakuje mi jeszcze roll cancela, ale jestem pewien że w XIV on zawita. Podoba mi się delikatne uproszczenie max mode, gdzie nie musimy już wciskać przód, przód, zmieścić się z ciosem, specjalem który scancelujemy na inny, bądź super. Postać sama wykonuje podejście, a my przed tą krótką chwilę możemy bufforować dany gwałt na przeciwniku.
Gra stała się bardziej przystępna i efektowna, co może zapewnić jej nowych fanów, jednak żeby wymiatać na odpowiednim poziomie to trzeba przy grze posiedzieć i to nie mało.

Ta, świetna gra. SNK wie co robi. Zapowiedzieli nam (przy XII, który jest straszny) że chcą zrobić nowoczesną bitkę 2D i... nie udało się. Jeden numerek wyżej i już mamy to co zapowiadali, a nawet trochę więcej. Bo gra dalej jest bijatyką 2D bez zbędnych udziwnień, typowych dla nowoczesnych produkcji, a frajda jaka płynie z gry jest niesamowicie duża.


No i najważniejsze (dla wielu fanów kofika) - XIII to kolejna po 2002 ewolucja kultowej "dziewięć ósemki".

Ale Wy to wszystko wiecie :-)
srogie tytuły jak nowy Mortal, UMvsC3
To zupełnie inna liga, ja polecam zostać przy Kofikach.
Obrazek
Awatar użytkownika
J.a.r.e.k.
Master
Master
Posty: 292
Rejestracja: 28-04-2010, 18:50
Lokalizacja: Kraków

Re: King of Fighters XIII

Post autor: J.a.r.e.k. »

Odgrzebując temat.

Poszukuję jakiegoś przystępnego faqa do tej gry (konkretnie tej części), w formacie pdf albo html? Jest coś na kształt poradnika do mvc3? Czy mam po prostu szukać na gamefaqs. Jeśli wiecie o czymś drodzy fanatycy kof'a podzielcie się serdecznie proszę.

EDIT:
O to, to właśnie! Dzięki.
Ostatnio zmieniony 29-07-2012, 12:57 przez J.a.r.e.k., łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
TeeVar
Support
Posty: 318
Rejestracja: 19-12-2010, 19:11
Ogrywam: all Capcom SNK MK
Kontakt:

Re: King of Fighters XIII

Post autor: TeeVar »

MK Ranking, Spar & On-line Tournaments - dostepny zawsze w godzinach 20-23, no prawie zawsze.
ODPOWIEDZ

Wróć do „SNK”