Odpowiedz do tematu
Refleks w Tekkenie - wyrywanie z rzutów i hit confirmation
Autor Wiadomość
Dumian 
Administrator


PSN ID: DumianPL
Zagram w: Tekken 7 (PC, PS4), MKX (PC)
Steam ID: Dumian
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 20 Lut 2006
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 02-09-2011, 21:55   Refleks w Tekkenie - wyrywanie z rzutów i hit confirmation

O wyrywaniu z rzutów było już na forum wielokrotnie (np. tutaj), w skrócie można napisać, że z rzutów na 1+3 wyrywamy się 1, z rzutów na 2+4 wyrywamy się 2, a z rzutów na dwie ręce (1+2) poprzez 1+2. Jeśli przyjrzymy się animacji danego rzutu, przykładowo rzutu 2+4, idzie zauważyć, że bardziej wysunięta jest prawa ręka - to sygnał dla nas, że należy wyrwać się właśnie prawą ręką, tzn 2. Podobnie sprawa wygląda z rzutami z których wyrywamy się 1 - bardziej wysunięta lewa ręką oraz wyrwania 1+2 - obie ręce równo wysunięte.

Tyle teorii, przejdźmy do praktyki. Wyrywanie z rzutów na refleks jest możliwe i wielu bardzo dobrych graczy to uskutecznia. W przypadku online sprawa jest o tyle utrudniona, że mogą występować opóźnienia i w zależności od warunków nie zawsze da radę odpowiednio szybko zareagować.

Nauczyć wyrywania z rzutów można się np. w practice albo za pomocą programu stworzonego specjalnie do tego celu. Nazwa się on Tekken Throw Break Trainer i jego najnowsza wersja znajduję się online na tej stronie wraz z instrukcją korzystania po angielsku (bardzo prostą, raczej każdy sobie poradzi). Jeśli ktoś woli to starszą wersję programu pobrać można na kompa tutaj.


Drugim zagadnieniem dotyczącym refleksu i jednocześnie drugim programem jaki chciałem przedstawić jest Tekken Hit Confirmable Move Trainer (do pobrania tutaj).

Zapyta ktoś o co chodzi z tym hit confirmation? Jest to po prostu (jak sugeruje nazwa) możliwość "potwierdzania" (kontynuowania) danej akcji/stringa poprzez wciśnięcie kolejnego hita na refleks. Najlepiej wyjaśnić to na przykładzie 1,1,2 Jina/Devil Jina/Kaza. Nie musimy całej akcji robić na pałę i narażać się na karę na bloku - odpalamy 1,1 i w momencie gdy widzimy, że oba hity wchodzą dokładamy do tego 2 (jeśli 1,1 idzie na blok możemy na tym poprzestać). Oznacza to że akcję, a dokładnie 2 w tej akcji można hit confirmować (więcej confirmowalnych akcji na przykładzie Tekkena 6 znajdziecie tutaj).

Efektywne stosowanie tego typu zagrań w praktyce korzystnie wpływa na skuteczne pozbawianie paska życia przeciwnika lub powstrzymanie przed odebraniem własnego paska, więc jeśli ktoś czuje że ma dobry refleks i jest w stanie się tego nauczyć to warto trenować, tym bardziej gdy przyjdą rezultaty, a przeciwnicy bezradnie będą obserwować jak wyrywacie się im z rzutów;).
_________________
Tekken 7 na PC oficjalnie!
"Using no way as way, having no limitation as limitation"
IE nadaje się do neta jak klawa do Tekkena, nie zwlekaj - Firefox
Kaillera P2P Client
 
 
 
 
KRELIAN 
Junior Admin


PSN ID: KrelianTK
Zagram w: Tenchu: Burning Shadows,Ronin Blade Crusade,Gex Origins
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 23 Lut 2006
Skąd: ta pewność?
Wysłany: 04-09-2011, 16:41   Re: Refleks w Tekkenie - wyrywanie z rzutów i hit confirmati

Dumian napisał/a:
w skrócie można napisać, że z rzutów na 1+3 wyrywamy się 1, z rzutów na 2+4 wyrywamy się 2, a z rzutów na dwie ręce (1+2) poprzez 1+2. Jeśli przyjrzymy się animacji danego rzutu, przykładowo rzutu 2+4, idzie zauważyć, że bardziej wysunięta jest prawa ręka - to sygnał dla nas, że należy wyrwać się właśnie prawą ręką, tzn 2. Podobnie sprawa wygląda z rzutami z których wyrywamy się 1 - bardziej wysunięta lewa ręką oraz wyrwania 1+2 - obie ręce równo wysunięte.


Warto jeszcze dodać o rzutach specjalnych pod 1 - mają je np. Nina, Anna i King. Z takich również wyrywamy się wciskając 1.
_________________


https://www.change.org/p/...game-on-the-ps4 - wejdź i podpisz jeśli czekasz na powrót 'starego, dobrego Tenchu' na PS4!!!!
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   

Podobne Tematy
Przekierowanie portów - hostowanie gier (Kaillera P2P, 2DF)
Jaką wybrać postać w Tekken 7 - cechy postaci i styl gry
Zmiana areny w Tekkenie 6 na PSP mini tutorial.
Tekken 3 - 5 jaki emulator do tego i jak skonfigurowany
xGameCenter Challenge - Tekken 6 - Dąbrowa Górnicza - 14.05.
 
Udostępnij: Udostępnij na Facebook  Udostępnij na Sledziku  Udostępnij na Wykop  Udostępnij na Gadu Gadu Live  Udostępnij na Twitter
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group