Z innej beczki niż zazwyczaj.
Odpaliłem właśnie sobie TTT na MAME i mnie olśniło. Ta wersja Tekkena na automaty jest postawiona na tym samym silniku graficznym co Tekken 3. Można się wręcz uprzeć i stwierdzić, że to identycznie skonstruowana gra. Postanowiłem rozpakować sobie mój ROM z TTT, aby może przypadkiem trafić na kontener z teksturami, tak jak w przypadku TEKKEN3.BNS w T3, ale moim oczom ukazała się lista randomowo ponazywanych plików z dziwnymi rozszerzeniami, o zadziwiająco małym rozmiarze. Domyślam się, że są to mocno skompresowane kontenery z danymi. Czym są skompresowane i jak je rozkodować pewnie nawet w namco nie wiedzą, ale może ktoś się domyśla jakich narzędzi można wypróbować?
Nowsze części Tekkena - Romhacking
Moderator: ModTeam
- Mr_Editor
- Support
- Posty: 836
- Rejestracja: 26-06-2007, 11:55
- Lokalizacja: Skąd: Skąd: Skąd:
- Kontakt:
- SubZero
- Moderator
- Posty: 3785
- Rejestracja: 14-04-2006, 16:51
- Lokalizacja: Myslovitz
- Kontakt:
Re: Nowsze części Tekkena - Romhacking
Skompresowane raczej nie, są to po prostu binarne zrzuty kości ROM znajdujących się na płycie (a raczej płytach) automatu.
Bebechy automatu TTT (Namco System 12) są podobne do PSX, ale nie identyczne (tu bliżej do Namco System 11) - inny procesor, inny układ graficzny, no i ogólnie inny sposób przechowywania danych więc podejrzewam, że soft przeznaczony do modowania wersji PSX raczej tutaj nie da rady.
Jeśli już, to grzebałbym w plikach teg3rom*.
Fakt faktem nie jestem szczególnie obeznany w modowaniu T3 więc nie wiem co mamy do dyspozycji
Bebechy automatu TTT (Namco System 12) są podobne do PSX, ale nie identyczne (tu bliżej do Namco System 11) - inny procesor, inny układ graficzny, no i ogólnie inny sposób przechowywania danych więc podejrzewam, że soft przeznaczony do modowania wersji PSX raczej tutaj nie da rady.
Jeśli już, to grzebałbym w plikach teg3rom*.
Fakt faktem nie jestem szczególnie obeznany w modowaniu T3 więc nie wiem co mamy do dyspozycji
- Mr_Editor
- Support
- Posty: 836
- Rejestracja: 26-06-2007, 11:55
- Lokalizacja: Skąd: Skąd: Skąd:
- Kontakt:
Re: Nowsze części Tekkena - Romhacking
Z narzędzi mi znanych i używanych, to jedynym niezbędnym narzędziem jest timwiever - eksporter tekstur. Ale prawdopodobnie w TTT tekstury nie są w formacie *.tim, bo to raczej format PSXa.
Luc wspominał mi coś o jakichś 'skanerach uniwersalnych'. Nie wiem o co w tym kaman, ale takie programy pewnie szukają znajomych hexów w 'kontenerach' z zawartością gry. Niestety nie mam bladego pojęcia gdzie i jak takie cudo dorwać.
Luc wspominał mi coś o jakichś 'skanerach uniwersalnych'. Nie wiem o co w tym kaman, ale takie programy pewnie szukają znajomych hexów w 'kontenerach' z zawartością gry. Niestety nie mam bladego pojęcia gdzie i jak takie cudo dorwać.
- SubZero
- Moderator
- Posty: 3785
- Rejestracja: 14-04-2006, 16:51
- Lokalizacja: Myslovitz
- Kontakt:
Re: Nowsze części Tekkena - Romhacking
Jak kiedyś się tym bawiłem to kojarzę tylko WinRippera, ale takie 'uniwersalne' rozpruwacze znajdują raczej tylko formaty ogólnie znane (.bmp, .jpg, .png itp.) gorzej z formatami mniej rozpowszechnionymi (jak wspomniany .tim).
Przy czym o ile wyciągnięcie takiego formatu z dumpa jeszcze było by możliwe do zrealizowania (o ile nie jest spakowany/zaszyfrowany) to większym problemem będzie wpakowanie go tam z powrotem (no chyba że uda się plik zmodyfikować tak, żeby miał identyczny rozmiar co plik źródłowy).
Przy czym o ile wyciągnięcie takiego formatu z dumpa jeszcze było by możliwe do zrealizowania (o ile nie jest spakowany/zaszyfrowany) to większym problemem będzie wpakowanie go tam z powrotem (no chyba że uda się plik zmodyfikować tak, żeby miał identyczny rozmiar co plik źródłowy).
- Mr_Editor
- Support
- Posty: 836
- Rejestracja: 26-06-2007, 11:55
- Lokalizacja: Skąd: Skąd: Skąd:
- Kontakt:
Re: Nowsze części Tekkena - Romhacking
WinRipper po przeskanowaniu wszystkich plików z TTT nie znalazł nawet dźwięków.
W T3 znalazł wszystkie timy i jeden plik SWF.
Myślę, że te pliki mogą być jednak skompresowane.
W T3 znalazł wszystkie timy i jeden plik SWF.
Myślę, że te pliki mogą być jednak skompresowane.