King of Fighters XI

SNK to kawał historii w świecie 2D. Takie tytuły jak Garou: MotW, The King of Fighters, czy też Last Blade pozostaną w sercach graczy na wieki. Porozmawiajmy zatem o królach 2D, którymi Shin Nihon Kikaku niewątpliwie są!

Moderatorzy: ModTeam, 2DModTeam

Awatar użytkownika
Aserot
Support
Posty: 1900
Rejestracja: 23-02-2006, 17:50
Lokalizacja: Silent Hill
Ogrywam: kof 2k2, VF5 (ps3)
Kontakt:

King of Fighters XI

Post autor: Aserot »

KoF XI nie jest grą w którą można zagrać na emulatorze narazie (no chyba że PS2), ale jeśli jesteś fanem serii lub lubisz bitki 2d musisz go mieć (ja już mam :P).

Plusy:

- Dość duża liczba postać (na PS2 mam 7 nowych fighterów których nie było na automacie :))
- opcja gry przez internet
- Możliwość tagowania podczas walki (teraz to już standard)
- Skill Bar (nowość jeśli chodzi o serie kof'a)
- Bardzo dobra grafika i animacja

Minusy:
- Brak wielu starych (znaczy się kultowych :P) fighterów (czemu nie dali K 9999 :()
- częste zwiechy gry jeśli gra się z HDD na PS2 :(

Teraz dla zachęty opisze jeden z zalet systemu walki jaki mamy w Kof XI, a mianowicie wykorzystanie Skill Bar'a. Jest to specjalny pasek energii, która potrzebna jest do wykonywania specyficznych zagrań Quick Shift(QS) - szybka zmiana, Saving Shift – zmiana ratunkowa, Dream Cancel(DC) – możliwość przerwania supera przez inny super. QS jest zmianą zawodnika którą wykonujemy podczas kombosa i pozwala na jego kontynuacje następnym zawodnikiem. Dzięki czemu można robić naprawde dobre i widowiskowe akcje. Dla tych którzy mają już gierke w domciu fajne kombo które dziś udało mi się wydusić w treningu :). Zapis powinien być zrozumiały dla fanów 2d jak chcecie legede to na PW :).

Team: Ryo King Yuri
Lider: Yuri

Ryo Jump HK, LP, LP, f,d,df+HP xx qcf,hcb+HP QS(king) jump HK,HK(2hit),df+HK ,b,d,db+HK xx qcf,hcb+HK QS(yuri) jump HP, HP, df+HK, qcb+HP, f,d,df+HPx2 xx qcf,hcb+HK DC qcf,hcb+BO

Do momentu zaznaczonego na żółto kombo da się zrobić podczas normalnej walki niestety końcówka tego komba siada tylko w treningu bo tam nie kończy się skill bar :). Postaram się to nagrać tylko kumpla musze o kamerke popytać.
Nikt nie wie, gdzie był człowiek, zanim się urodził, ale kiedy już się urodzi, dość szybko odkrywa,
że przybył z skasowanym biletem powrotnym.
Awatar użytkownika
Pattrick
Grand Master
Grand Master
Posty: 387
Rejestracja: 03-06-2006, 08:21
Ogrywam: TB, Tekken 7, Skullgirls

Re: King of Fighters XI

Post autor: Pattrick »

Wiesz... wydaję mi się że jak narazie nie pogramy na emu w KOF XI ... Ale wiesz z recenzji wynika , że gra jest bardzo rozbudowana
Awatar użytkownika
Aserot
Support
Posty: 1900
Rejestracja: 23-02-2006, 17:50
Lokalizacja: Silent Hill
Ogrywam: kof 2k2, VF5 (ps3)
Kontakt:

Re: King of Fighters XI

Post autor: Aserot »

No na emu raczej nie ale jak ktoś ma Networka w PS2 to można zargrać online, ale na kopi zapasowej jest cieżko chyba że jest jakiś system o którym nie wiem.
Nikt nie wie, gdzie był człowiek, zanim się urodził, ale kiedy już się urodzi, dość szybko odkrywa,
że przybył z skasowanym biletem powrotnym.
Awatar użytkownika
SubZero
Moderator
Posty: 3785
Rejestracja: 14-04-2006, 16:51
Lokalizacja: Myslovitz
Ogrywam: Killer Instinct, WWF Wrestlemania, SuperSidekicks
Kontakt:

Re: King of Fighters XI

Post autor: SubZero »

No tak jak pisałem w jakimś innym temacie, jeśli gra ma tryb gry po LANie (jak np. Gran Turismo 4) to dało by się coś wykombinować.
Awatar użytkownika
Aserot
Support
Posty: 1900
Rejestracja: 23-02-2006, 17:50
Lokalizacja: Silent Hill
Ogrywam: kof 2k2, VF5 (ps3)
Kontakt:

Re: King of Fighters XI

Post autor: Aserot »

W sumie nie wiem czy jest opcja gry na lana bo jak wejde do opcji network play to wyskakują jesazcze 3 opcje ale w cudownym japońskim języku, więc trudno mi powiedzieć czy to jest Lan :(. Jedyne co opczaiłem to opcja stworzenia custom charakters set. ksywka kolory zawodnika itp.
Nikt nie wie, gdzie był człowiek, zanim się urodził, ale kiedy już się urodzi, dość szybko odkrywa,
że przybył z skasowanym biletem powrotnym.
Awatar użytkownika
pablo_g_82
Beginner
Beginner
Posty: 26
Rejestracja: 27-03-2007, 12:48

Re: King of Fighters XI

Post autor: pablo_g_82 »

witam wszystkich na samym wstępie chciałem pogratulować świetnego forum.
A odnośnie gry kof XI to muszę powiedzieć że jestem z gry naprawde zadowolony posiadam wersje jap i mam mały kłopot mianowicie nie mam pojęcia jak wykrecic super speciala co wogule oznacza to BO w poprzednich częściach nie było takiego czegoś.
Ps.jesli można to proszę o napisanie co oznacza to BO.
Awatar użytkownika
Aserot
Support
Posty: 1900
Rejestracja: 23-02-2006, 17:50
Lokalizacja: Silent Hill
Ogrywam: kof 2k2, VF5 (ps3)
Kontakt:

Re: King of Fighters XI

Post autor: Aserot »

BO to Przycisk R1 (na domyślnych ustawienia) jest to odpowiednik C+D z strych KoF'ów.
Nikt nie wie, gdzie był człowiek, zanim się urodził, ale kiedy już się urodzi, dość szybko odkrywa,
że przybył z skasowanym biletem powrotnym.
Awatar użytkownika
Aserot
Support
Posty: 1900
Rejestracja: 23-02-2006, 17:50
Lokalizacja: Silent Hill
Ogrywam: kof 2k2, VF5 (ps3)
Kontakt:

Re: King of Fighters XI

Post autor: Aserot »

Odkopie troszkę temat opisem zadań z trybu Challenge myślę że może się przydać tym którzy mają jap. wersje gry.

Challenge 1:

Stopień: *
Zadanie: Wygrać walkę za pomocą normalnych ruchów.
Info: -----

Challenge 2:

Stopień: *
Zadanie: Wygrać walkę za pomocą cisów specjalnych lub superów
Info: -----

Challenge 3:

Stopień: *
Zadanie: Wykonać 10 razy Recover Roll
Info: Zaraz przed upadkiem nacisnąć A+B, nie możesz stracić całej energii

Challenge 4:

Stopień: *
Zadanie: 5 razy wyrwać się z rzutu
Info: wyrywamy się z rzutu przez kombinacje przód+C/D przy czym C gdy przeciwnik wykonuje rzut na C, a D gdy na D.

Challenge 5:

Stopień: *
Zadanie: Pokonaj Shion
Info: Masz nie nieskończony Power Bar i Skill Stock więc raczej bez większych kłopotów. Po tym zadaniu Shion jest już do wybrania.

Challenge 6:

Stopień: **
Zadanie: Pokonaj Magaki
Info: Jeden z najbardziej upierdliwych bossów w historii KoF'a ale dzięki nie skończonemu PB i SS spamuj LDM od King i po sprawie. Magaki dostępny po tym zadaniu.

Challenge 7:

Stopień: *
Zadanie: Wykonać 10 Guard Cancel Roll
Info: A+B podczas blokowania. Nieskończony PB I SS.

Challenge 8:

Stopień: *
Zadanie: Guard Cancel Blowout Atak
Info: Poprostu BO podczas bloku.

Challenge 9:

Stopień: *
Zadanie: Pokonaj trzy drużyny
Info: Po wybraniu team'u do następnej walki twój drużyna będzie wybrana losowo z tym że slot Leader'a pozostaje bez zmian. Jedyną trudnością w tym zadanku to jak wylosuje ci postacie którymi nie umiesz grać.

Challenge 10:

Stopień: ***
Zadanie: Przetrwać do końca rundy
Info: No w końcu prawdziwe wezwanie :). Kontrolujesz Roberta nie możesz robić nic prócz ciosów specjalnych. Jedyny przydatny to fireball które musisz puszczać tak by niszczył fireball'e którymi chce poczęstować cię King. Po zaliczeniu tego zadanka odkrywasz Roberta.

Challenge 11:

Stopień: *
Zadanie: Wykonać 5 razy Quick Shift
Info: Nieograniczony PB i SS. Po prostu naciśnij A+C lub B+D podczas ataku.

Challenge 12:

Stopień: *
Zadanie: Wykonać 5 razy Saving Shift
Info: Nieograniczony PB i SS znów A+C lub B+D tylko tym razem jak zostaniemy trafieni

Challenge 13:

Stopień: *
Zadanie: Wykonać Super Cancel
Info: Nieograniczony PB i SS co tu dużo mówić przerwać specjala superem np: Ryo dp+C qcf,hcb+C

Challenge 14:

Stopień: *
Zadanie: Wykonać Dream Cancel
Info: Nieskończony PB i SS Dream Cancel przerwanie superka, Ledar Super Desteration Move. Np Yuri qcf,hcb+D qcf,hcb+BO

Challenge 15:

Stopień: *
Zadanie: Odbić 10 Fireball'i
Info: Nic trudnego 10 razy trafić Hotaru qcb+B/D. Odblokowanie Hotaru.

Challenge 16:

Stopień: ***
Zadanie: Wygrać na czas
Info: Bardzo ciekawe zadanko mamy wygrać na czas ale paski życia są nie widoczne co może nieco utrudnić przejście tego wyzwania.

Challenge 17:

Stopień: *
Zadanie: Trafić 5 razy na konter
Info: -----

Challenge 18:

Stopień: *
Zadanie: Wykonać 5 razy Guard Cancel Shift
Info: Nieskończony PB i SS, nic trudnego A+C/B+D podczas bloku

Challenge 19:

Stopień: *
Zadanie: Przerwać Saving Shift przeciwnika
Info: -----

Challenge 20:

Stopień: **
Zadnie: Pokonać wszystkie przedstawicielki płci pięknej w 10 minut
Info: Mai musi pokonać następujące kobietki Elizabeth, Yuri, King, B.Jenet, Whip, Athena, Momoko, Vanessa,Blue Mary, Malin, Kasumi, Kula. PB i SS przechodzi do następnej walki.
Życie między rundami odnawia się w zależność od tego jakim ciosem skończymy walkę najmniej odnawia zwykły cios najwięcej LDM. Odkrywamy Mai po tym zadaniu.

Challenge 21:

Stopień: *
Zadanie: Wykonać combo z wykorzystaniem quick shift.
Info: -----

Challenge 22:

Stopień: ***
Zadanie: Wykonać LDM Clarkiem
Info: 5 sek. do końca rundy Ralf wykonuje Galactica Phantom my Clarkiem musimy wykonać jego LDM zaraz przed tym jak cios Ralf ma trafić. Nie możemy się poruszać po arenie.

Challenge 23:

Stopień: *
Zadanie: Wykonać combo z przynajmniej 15 hitami.
Info: Nieskończony PB i SS.

Challenge 24:

Stopień: **
Zadanie: Wygrać bez trafienia.
Info: Zaczynamy z zerowym stanem życia. Najłatwiej zaliczyć to zadanko Magakim ale nie ma to jak się pobawić swoimi faworytami.

Challenge 25:

Stopień: **
Zadanie: Pokonać przeciwnika któremu stale regeneruje się życie.
Info: Masz 10 sek. na pokonanie Tung Fu Rue. Zaczyna z zerowym stanem PB i SS. Tung fu regeneruje się do 30% życia.

Challenge 26:

Stopień: **
Zadanie: Pokonać 10 postaci w 7 minut.
Info: Zasady taki same jak w zadaniu z Mai ( Challenge 20 )

Challenge 27:

Stopień: **
Zadanie: Przetrwać do końca rundy
Info: Zaczynasz z zerowym stanem życia i musisz przetrwać 15 sek.

Challenge 28:

Stopień: *
Zadanie: Wykonać Super Cancel i Dream Cancel w kombosie.
Info: Nieskończony PB i SS

Challenge 29:

Stopień: *
Zadanie: Wykonać combo po Guard Crash'u
Info: -----

Challenge 30:

Stopień: *
Zadanie: Pokonać przeciwnika który robi tylko ataki po Guard Cancel
Info: Nie ograniczone PB i SS. Odkrywasz EX Kyo

Challenge 31:

Stopień: **
Zadanie: Pokonać przeciwnika jednym kombosem
Info: Nieskończony PB i SS. Nie można korzystać z LDM. Bardzo fajne zadanko dla tych co lubią łatwiejsze sposoby i nie chcą się bawić w quick shifty. Najlepiej wybrać postacie z wielo hitowymi specjałami i superami.

Challenge 32:

Stopień: *
Zadanie: Pokonać przeciwników.
Info: Do załatwienia mamy Ash'a, Duo Lon'a i Shen'a którzy ciągle są pod wpływem swoich LDM'ów.

Challenge 33:

Stopień: **
Zadanie: Pokonać przeciwników.
Info: Do pokonania mamy losowo wybranych mid-bossów.

Challenge 34:

Stopień: ***
Zadanie: pokonać przeciwnika jednym kombosem
Info: Nieskończony PB i SS. Powtórka z rozrywki z tym że tym razem Ryo ma 80% życia i tym razem można skorzystać z LDM.

Challenge: 35

Stopień: **
Zadanie: Pokonać przciwnika
Info: Nieskończony PB i SS. Mr. Big jest nieźle dopakowany w tym zadanku jego ataki jak i obrona jest 3 razy mocniejsza. Więc jeden błąd może kosztować bardzo dużo. Mr. Big odblokowany po tym zadanku

Challenge: 36

Stopień: **
Zadanie: Odbij wszystkie fireball
Info: Zaczynasz z zerowym życiem 2 sekundy do końca. Nie możesz się poruszać więc jedyne co możesz zrobić to qcf+A/C.

Challenge: 37

Stopień: **
Zadanie: Wykonać kombo na 20 trafień.
Info: Nieskończony PB i SS. Nie można korzystać z Dm i LDM'ów.

Challenge: 38

Stopień: **
Zadanie: Pokonaj Przeciwnika
Info: Jeśli zablokujesz cios dostajesz od razu Guard Crash'a. Shen ciągle jest pod wpływem LDM'a.

Challenge: 39

Stopień: *
Zadanie: Wykonać combo z wykorzystaniem każdego członka drużyny
Info. Nieskończony PB i SS

Challenge: 40

Stopień: **
Zadanie: Pokonaj przeciwnika
Info: Zadajesz obrażenia tylko przechwytami Geesa i lub kombosami które od nich zaczniesz. Odkrywasz Geesa za to zadanie.
Nikt nie wie, gdzie był człowiek, zanim się urodził, ale kiedy już się urodzi, dość szybko odkrywa,
że przybył z skasowanym biletem powrotnym.
Awatar użytkownika
Chris
Grand Master
Grand Master
Posty: 556
Rejestracja: 20-03-2007, 00:01
Lokalizacja: Krakow
Kontakt:

Re: King of Fighters XI

Post autor: Chris »

Hmm wychwalasz te gre pod niebiosa Krzychu, jestem ciekaw czy tak samo mi by sie spodobala :)?
Wlasnie poznaje glebiej kof00 o czym juz wiesz :P
Jestem ciekaw czy latwo moglbym przyswoic nowy system z kof XI ?
Byc moze ta gra ma cos w sobie jesli nawet Pychu ja chwalil :P
W psx extreme dostala chyba 7/10 ale pewnie nie byla to subiektywna opinia, jesli w ogole profesjonalna
Obrazek
Awatar użytkownika
Di
Grand Master
Grand Master
Posty: 495
Rejestracja: 24-10-2006, 11:18
Lokalizacja: Warszawa

Re: King of Fighters XI

Post autor: Di »

Przyjemnie się ogląda tego KOF-a. Fajnie patrzyło się na finał turnieju we Francji w którym brał udział The Throne, najlepszy w tą grę na świecie :D
Awatar użytkownika
Aserot
Support
Posty: 1900
Rejestracja: 23-02-2006, 17:50
Lokalizacja: Silent Hill
Ogrywam: kof 2k2, VF5 (ps3)
Kontakt:

Re: King of Fighters XI

Post autor: Aserot »

Di jakieś linki do tej walki czy coś?? Ale fakt faktem że XI daje ładne możliwość jeśli chodzi o widowiskowe akcje :D.
Nikt nie wie, gdzie był człowiek, zanim się urodził, ale kiedy już się urodzi, dość szybko odkrywa,
że przybył z skasowanym biletem powrotnym.
Awatar użytkownika
Di
Grand Master
Grand Master
Posty: 495
Rejestracja: 24-10-2006, 11:18
Lokalizacja: Warszawa

Re: King of Fighters XI

Post autor: Di »

Awatar użytkownika
Aserot
Support
Posty: 1900
Rejestracja: 23-02-2006, 17:50
Lokalizacja: Silent Hill
Ogrywam: kof 2k2, VF5 (ps3)
Kontakt:

Re: King of Fighters XI

Post autor: Aserot »

Dziękować walka naprawdę przednia. Kula i Oswold w jego rączkach to rzeczywiście maszynki do zabijania.
Nikt nie wie, gdzie był człowiek, zanim się urodził, ale kiedy już się urodzi, dość szybko odkrywa,
że przybył z skasowanym biletem powrotnym.
Awatar użytkownika
Yamada
Moderator
Posty: 1956
Rejestracja: 04-03-2006, 01:38
Ogrywam: VF5: Final Showdown
Kontakt:

Re: King of Fighters XI

Post autor: Yamada »

Ostatnio pogrywam sobie w tego kofika i jest całkiem fajny :) . Gram sobie Kulą, reszta teamu to póki co mięso armatnie i nie ma stałego składu, ale myślę nad Kasumi (wiadomo - Asukowata:)) i Atheną (wiadomo - school girl:P)).

Na moim koślawym padzie cięęęężko ciężko mi ta gra idzie. Chyba trzeba w końcu kupić tego ASa.

EDIT: No i wsiąkłem. To jest zdecydowanie jedna z najlepszych bijatyk na PS2 :) . Nawet RPGi poszły w częściową odstawkę. Jako, ze nie ma w to turów to bawię się dodatkowymi postaciami i mój team ma skład Kula, Shion i ofkoz Hotaru :D

Kula jest fajna, ładna, ma kozacki stage, fajną muze i da się nią wyrobić na padzie bo nie ma żadnych karkołomnych kombinacji - wystarczyło abym ją zobaczył i już widziałem, ze będe nią grał, no i nie zawiodłem się, bo "śnieżynka" to naprawdę przyjemna postać:)

Shion to sub-boss, ale jaki! Chinka operująca włucznią rodem z azjatyckich filmów! Sama włócznia jest jedną z jej 2óch dodatkowych postaw. Świetnie wygląda animacja zmiany jej postaw - gdy chcemy naparzać się łapkami to Shion wyrzuca włócznię hen w powietrze, a gdy chcemy znowu jej użyć po prostu łapie ją gdy ta spada. Wyczujcie wizualnia akcję - Shion wyrzuca włócznię w powietrze, sadzi combo oponentowi i na sam koniec łapie ją ponownie - po prostu mega :D . Aha jej stage rozwala czaszkę - ruiny wejścia do światyni, którą widać w oddali, walą pioruny...jest ostro :D .

Hotaru - po Garou pierwszy kontakt z nią to szok bo...dodali jej 2 nowe postawy! (ale jak to przecież te 2d są takie proste nie?... phi) i to jakie! Dostała odpowiedniki...Rain Dance i Art of Phoenix Xiajki! (oryginalnych nazw niestety nie przywołam bo mam "zakrzaczkowany" command list:P) co czyni ją jedną z najbardziej rozbudowanych postaci w grze. Niektóre ciosy linkują z postawy do postawy więc możliwości customowania jest naprawdę sporo!


Każda postać ma cioś zwany LDM (Leader Desperation Move) jest to cios który charakter może wykonać TYLKO gdy jest liderem teamu, a sam skład teamu można dowolnie customizować ustawiając lidera i kolejność, postaci tak więc liderem wcale nie musi być postać zaczynająca walkę co ma spore taktyczne znaczenie:). Bardzo przypomina mi to SF3:3s gdzie wybieramy przed walką jednego z 3 speciali, zależnie od naszego stylu gry i od tego co zamierzamy robić w danej walce. Podobnie mamy w KoFie XI - odpowiednio dobrany lider może znacznie zwiększyć nasze szanse na wygraną.

Gra jest w cholere rozbudowana - guard crushe, uniki, instant jumpy, stuny, cancele, sporo opcji tagowania (które mogą przynieść korzyści bądź wpędzić nas w spore tarapaty jeżeli przeciwnik nas przewidzi).

Wszystko co wiem jechałem na domyśle i testach w samej grze (odkrycie że LDM moze robić tylko lider to był prawdziwy przełom:P ("Dlaczego -kurczę- nie chce mi wyjść ten -niedobry- special!")) bo mam zakrzaczkowaną wersję, a faqów jeszcze nie szukałem. Dlatego prośba - jak ktoś ma jakiegoś dobrego faqa systemowego to byłbym wdzięczny gdyby mi ktoś go podesłał :) .

Gra rządzi :D
EDIT2: W tej grze można kustomizować kolor strojów postaci i nie byłoby w tym nic niezwykłego gdyby nie fakt, że...mozemy tez kolorystycznie customizować efekty graficzne ich technik! Np możemy zrobić tak że "śnieżynka" będzie waliła nie lodem, a ogniem! (zmieniamy kolory na odpowiednie odcienie czerwieni, żółci itd) Super sprawa :D.

Sorry za byki i składnię ale się spieszyłem:P.
Obrazek
Awatar użytkownika
Aserot
Support
Posty: 1900
Rejestracja: 23-02-2006, 17:50
Lokalizacja: Silent Hill
Ogrywam: kof 2k2, VF5 (ps3)
Kontakt:

Re: King of Fighters XI

Post autor: Aserot »

No ładnie widzę że w końcu będzie z kim pograć na ewentualnych zlotach bo powoli gra zyskuje coraz większe zainteresowanie na co bez wątpienia zasługuje.

Co do faq to jakiegoś kozackiego nie znam, a większość patentów jakie oferuje system da się wyczaić w challengach.
Nikt nie wie, gdzie był człowiek, zanim się urodził, ale kiedy już się urodzi, dość szybko odkrywa,
że przybył z skasowanym biletem powrotnym.
ODPOWIEDZ

Wróć do „SNK”