Tekken 3 modding tips 'n' tricks

Wszystko na temat gier z serii Tekken. Forum dotyczy wszystkich części Turnieju Króla Żelaznej Pięści.

Moderator: ModTeam

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Mr_Editor
Support
Posty: 836
Rejestracja: 26-06-2007, 11:55
Lokalizacja: Skąd: Skąd: Skąd:
Ogrywam: TTT2, T7
Kontakt:

Re: Tekken 3 modding tips 'n' tricks

Post autor: Mr_Editor »

W takim razie musisz źle eksportować plik bns. ja używam do tego celu starego, aczkolwiek wystarczająco dobrego programu, cdmage. nigdy po wyeksportowaniu pliku bns w tym programie nie miałem problemów ze skanowaniem pliku w timviewerze
Awatar użytkownika
asmoroth
Beginner
Beginner
Posty: 20
Rejestracja: 28-06-2011, 12:46
Lokalizacja: Katowice
Ogrywam: Tekken 6
Kontakt:

Re: Tekken 3 modding tips 'n' tricks

Post autor: asmoroth »

No widzisz. a ja problem jednak mam. Robię wszystko według wskazówek na tym forum...Najpierw dokładnie poczytałem zanim się za cokolwiek zabrałem. Używam cdmage, wyodrębniam tekken.bns, otwieram go w timviewer i lipa...nie widzi tekstur :( Nie wiem już co może być tego przyczyną
Awatar użytkownika
Mr_Editor
Support
Posty: 836
Rejestracja: 26-06-2007, 11:55
Lokalizacja: Skąd: Skąd: Skąd:
Ogrywam: TTT2, T7
Kontakt:

Re: Tekken 3 modding tips 'n' tricks

Post autor: Mr_Editor »

Ok.. ja mam za to inną sprawę, raczej do osób, które trochę siedzą w temacie. [repeatto? luc? :P ]
Czy wy również spotkaliście się z czymś takim, jak utrata jakości po zapisaniu TIMa w photoshopie?
Przykład:
Mam sobie teksturę bryana [powiedzmy twarz], wklejam na nią kominiarkę i zapisuję jako gif w 256 kolorach. Otwieram czystą teksturę ponownie i wczytuję paletę kolorów z zapisanego wcześniej gifa, a później wklejam teksturę z kominiarką. Wszystko pasuje idealnie do momentu zamknięcia i zapisania tekstury. Ale gdy otwieram ją ponownie, to tekstura ma widocznie gorszą jakość. Ktoś się już z czymś takim spotkał?
Na obrazku przykład tekstury przed zapisaniem i po zapisaniu.
http://img832.imageshack.us/img832/8724/unled1fu.jpg
wyprzedzam próby zwalenia tego na ograniczenia związane z paletą kolorów, bo obrazek po lewej też jest w 256 kolorach.
Awatar użytkownika
Repeatto
Beginner
Beginner
Posty: 9
Rejestracja: 08-01-2009, 20:15

Re: Tekken 3 modding tips 'n' tricks

Post autor: Repeatto »

Tak znam to zjawisko, bardzo ono mnie boli :< nie znalazłem jednak na nie "lekarstwa". Plik TIM zapisuje kolory tak jak w semitranie, czyli możliwości ich kombinacji jest bardziej ograniczona, niż w photku czy innym programie. W semitranie kolory w palecie ustawiasz 3 suwakami : red, green i blue, tyle, że każdy z nich ma maksymalną wartość jedynie 31 (w photoshopie max 255), przez to różnica pomiędzy 1 jednostką po przesunięciu suwaka jest bardziej widoczna, kolor zapisany w photoshopie jeżeli nie pasuje do takiego to idzie albo "semitranową" jednostkę wyżej albo niżej xP (patrz spadek jakości) Mam nadzieję, że zrozumiałeś mniej więcej o co mi chodzi xd jak nie to pisz na gadu :P

EDIT: przykładowo, jeżeli w photoshopie ustawie kolor czarny o jasności 1% (red:3 blue:3 green:3) lub 2% (red:5 blue:5 green:5), czyli nie całkiem czarny, to semitran widzi ten kolor jako całkowicie czarny o 0% jasności (0 0 0), a tekken 3 traktuje to jako przeźroczystość. Dopiero czarny o 3% (8 8 8 ) jasności jest traktowany jako "mniej czarny" :)

EDIT2: zauważ, że na wstawionym przez ciebie porównaniu tekstur widać, że ta część twarzy bryana wystająca spod kominiary (czyli ta nieedytowana przez ciebie) nie pogorszyła swojej jakości, tylko sama kominiara. Kolory wybrane przez ciebie na kominiarce nie przypasiły formatowi TIM, więc dopasował je do swojego zakresu.
Awatar użytkownika
Mr_Editor
Support
Posty: 836
Rejestracja: 26-06-2007, 11:55
Lokalizacja: Skąd: Skąd: Skąd:
Ogrywam: TTT2, T7
Kontakt:

Re: Tekken 3 modding tips 'n' tricks

Post autor: Mr_Editor »

no kumam. w takim razie raczej zalecane jest używanie możliwie jak najmniejszej ilości kolorów na palecie. To zmniejszy różnorodność kolorów, szczególnie na 'gładszych' teksturach. spróbuję zmienić odcień tych tekstur. Może to coś da.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tekken”