Rozmiar: 53134 bajtów


Rozmiar: 18758 bajtów
Rozmiar: 7820 bajtów
Nie upłynęło wiele czasu, kiedy to "mordowanie" Street Fightera czwartego na klony przestało bawić. Gdzie szukać winnych? Oczywiście wśród developerów gry, bo na jaką cholerę "modować" SFIV, skoro gra na dłuższą metę jest mocno średnia? Mimo wcześniejszych przypuszczeń nowa bitka Crapcomu nie stała się nowym Mugenem*, nie mamy milionów beznadziejnych tworów, moda który zmieni bijatykę na shmupa... ale czego ja właściwie się spodziewałem?

Chcieliśmy zagrać sobie na klonach w "mordoklepę" to mamy. Chcieliśmy wprowadzić jakieś malutkie zmiany? No to możemy. Ale wszystko to nie zmieni finalnego kształtu jaki przybrał SF IV, a że nie do końca mnie to zadowala, to dziś macie "trzy w jednym". Prawdopodobnie ostatnia lekcja, która zrobi Wam wodę z mózgów. Zapraszam do czytania.

Jako, że zapowiedziane jest "trzy w jednym", to do dodatkowych aplikacji ściągniętych przy okazji poprzedniej lekcji musimy dociągnąć jeszcze dwie rzeczy, a mianowicie:


Czytaj dalej...

Rozmiar: 18223 bajtów
Rozmiar: 2208 bajtów
Cierpliwość to znów nie jest taka zła cecha, bo opłaciło się czekać na kolejną edycję najpopularniejszego kącika Honmaru i setki fanów już zacierają ręce na myśl o tym co dziś będziemy robić.
Widać poczucie humoru i dystans też się przydaje. Słowo wyjaśnienia, bo właściwie dlaczego musieliście czekać tyle czasu, a żeby tylko zmienić kolor oczu Ryu? Bo, Drogi Czytelniku, jeszcze miesiąc temu "reteksturyzacja" postaci w SFIV to był ból w dupie przeciętnego użytkownika klona - masa podziemnych programów, linie komend, dragon unpackery, infusery, offzipy... uff. Sporo tego.

Za sprawą Piecemontee's SFIV Assets Explorer wszystko stało się tak banalnie proste, że wystarczy umiejętnie się myszką posługiwać, a to niewiele, prawda? Oczywiście nie obejdzie się bez odpowiednich programów z czego jednego Wam nie dostarczę, a mianowicie Adobe Photoshop.
Teoretycznie można by uzyć innych programów tego typu, ale pod jednym warunkiem - program musi umieć importować i eksportować pliki .dds.
Dzisiejsza lekcja (a właściwie następna) będzie jednak oparta o Photoshopa. Więc co potrzebujemy?


Czytaj dalej...

Rozmiar: 18758 bajtów
Rozmiar: 7820 bajtów
Nic już nie będzie takie same. Ryu z ciosami Dana, Dan z ciosami Setha i nikt już nie powie, że Dan to cienias. Ludzie, którzy modują od jakiegoś czasy Street Fighter'a IV doszli do tego jak wykonać move swap i wbrew temu co można myśleć, jest to banalnie proste do zrobienia. Jak wszystko, co tyczy się modowania się Street Fighter'a IV, move swap jest na razie bardzo ograniczony, gdyż trzeba mieć na uwadze, że gra na klonach pojawiła się stosunkowo niedawno, a więc i moderzy nie mieli zbyt dużej ilości czasu na rozgryzienie wszystkiego w 100%.

Największym problemem przy zmianie ciosów postaci jest to, że także i geometria postaci się zmienia i dostajemy w ten sposób, najczęściej, zniekształcone twarze. Czy na to jest sposób? Jak na razie tylko pośredni - jeśli z twarzy postaci wystają usta, to za pomocą odpowiednich narzędzi można je "schować" (wyłączyć ich widoczność), ale sprawdza się to naprawdę w niewielu przypadkach. Z narzędziami, które są dostępne na dzień dzisiejszy nie można niestety zbytnio cudować, więc jedynie czym się zajmiemy to podstawową zmianą ciosów dla postaci.

Postacią, którą się zajmiemy jest oczywiście Ryu, to ten pan z durnowatym uśmiechem po lewicy. A co dostanie Ryu? Ciosy Kena, a niech chłopak ma!

Czytaj dalej...

Także LightSFIV (czyli coś czym zajmowaliśmy się ostatnio został zapdejtowany, więc zapraszam do ponownego przyjrzenia się temu.


Rozmiar: 18758 bajtów
Rozmiar: 2208 bajtów
Jakiś czas temu posiadacze klonów dostali okazję przekonania się czym właściwie jest nowy Street Fighter. Jedni mówią, że wspaniały, a drudzy wręcz przeciwnie - gówno jakich mało. Prawda, jak zawsze, leży gdzieś po środku, ale nie ma co ukrywać, że parę elementów nowego "strita" i mnie nie przypadło do gustu, więc zebrałem informacje, narzędzia i zacząłem "naprawiać" to co moim zdaniem było zepsute. W kąciku nie znajdziecie strategii dla postaci, combosów i innych pierdów, lecz informacje odnośnie modowania SFIV.

A czym zajmiemy się dziś? Odchudzeniem Street Fighter'a i delikatną kustomizacją.

Czytaj dalej...




Oczywiście kącik nie powstał by gdyby nie praca masy ludzi, tak więc dzięki leci do:

SubZero, Amathar, PimpUigi, juw177, wildmonkey, LouNGeR, BeautifulViolence, Providenceangle, forthright55, goshanes, HawkinsT, RanShak, arayashiki01, Itze, chrrox, Luigi Auriemma, piecemontee.

Zobacz też: Forum | Polish Ryu | Wymagania sprzętowe | Informacje i screeny | Trailer i gameplay | Wiadomości