sty
28
2014
0

Kombosy w Melty Blood Actress Again Current Code – poradnik

Melty Blood Actress Again Current Code - logo

Melty Blood Actress Again Current Code - logoJesteście początkujący w świecie bijatyk 2D? Rozpoczynacie swoją przygodę z kombosami w Melty Blood? Jeśli na te pytania odpowiadacie twierdząco, powinniście zainteresować się dalszą częścią wpisu. Znajdziecie tam bowiem AMV przedstawiające podstawowe zagrania dla postaci w Melty Blood Actress Again Current Code, autorem tego zestawu dla początkujących jest Zachariasz.

 

Zanim przejdziecie do oglądania przypomnę jeszcze podstawową notację stosowaną w grze.

Kierunki:
7 8 9
4 5 6
1 2 31 to odpowiednio d/b (dół+tył), 2 – d (dół), 3 – f/d (przód+dół) itd.
zgodnie z klawiaturą numeryczną i analogicznie do standardowej notacji bijatyk 2D
Ataki:
A – słaby atak
B – średni atak
C – silny atak

Poniżej czeka już filmik zatytułowany [MBAACC] Pozdro i poćwicz, a pod nim dodatkowa adnotacja autora.

*Komba są łatwe i to jest ich podstawowa cecha; jeżeli zamierzasz zostać na dłużej, prędzej czy później powinieneś nauczyć się przyzwoitych.
*większość H jest kopią C. Zazwyczaj przyzwoite komba H uwzględniają 6aaa (5a6aa)
*zdecydowaną większością postaci da się zrobić kombo pasujące do jednego z dwóch schematów
1. ziemia – launcher (zazwyczaj 3C 6C lub 5BB) – powietrze – AT lub specjal
2. ziemia – podcinka (2C lub 2B) – podniesienie (5C lub 5B) – powietrze…

Słownik:
j – jump
dj – double jump
AT – air throw
AD – air dash
[] – przytrzymanie przycisku

C Meka: 2a 2b 5c 421a jBC djBC j236a/AT
//Stare kombo z AC, obecnie wyparte przez wersję z laserami 236a
H Meka: 2a 2b 5c 214a jAAC dj AC AT
//Aby zwiększyć obcażenia użyj jB zamiast jAA
F Meka: 2a 2b 5c 6c jAB dj BC AT
//Może być

C Miya: 2a 5b 2b 5c 2c 6c jBC djBC AT
//syf
H Miya: jw.
//jw.
F Miya: 2a 5b 2b 2c 6c jBC djBC AT
//jw.

C Wren: 2a 2b 623a 5b 4b jBC djBC AT
//Zubożała wersja z AC, obecnie przydatna tylko przy złapaniu na 623a. AT można zastąpić przez j214b. Można dodać j2C.
H Wren: 2a 5c 6aaa 2b 4b jBC djBC AT
//Można lepiej, cholera wie
F Wren: 2a 5b 2b 2cc jBC djBC AT
//Najprostsza wersja BnB, średnio przydatna

C Tono: 2a 5b 2b 2c 5c jBC djBC AT
//Zubożała wersja podstawowego BnB
H Tono: 2a 2b 5c 2c 6c jBC djBC AT
//Można dodać jeszcze 5bb
F Tono: 2a 5b 2b 6b 5C jBC djBC AT
//podstawowe BnB

C Akiha: 2a 5c 6c 4c 2c 5bb jBC djBC AT
//Stare BnB z AC, nieużywane z racji BE wstążek
H Akiha: 2a 5c 6c 4c 2c 5bb jBC sdj C2C
//Niemal to samo co wyżej, docelono należało by tam wcisnąć jeszcze 6aaa 4c/2[c]
F Akiha: 2a 5b 2b 2c 4c jBC sdjC j2C
//Podstawowe BnB, częściej stosuje się wersję z jAA… z racji poniesienia.

C Sion: 2a 5b 2b 5c 3c jBC djBC 623b
//BnB z AC. 623 można zastąpić przez AT. Nieużywane z racji wersji z j[C]
H Sion: 2a 5b 2b 5c 6aaa 214b 66 2a 5b 5c 6aaa 66 2a 2b 5c 2c 214a
//Dodaj 5b pomiędzy 2a a 2b i masz wyjątkowo użyteczne kombo.
F Sion: 2a 5b 2b 5c 214b jBC djBC AT
//Proste, nie używa się z racji wersji z j[C]

C Satsuki: 2a 2b 2c 5c 623[b]
//Nie miałem pomysłu, domyślnie stosuje się wersję z j[C]
H Satsuki: 2a 5b 2b 2c 5c jBC djBC AT
//Proste i tyle
F Satsuki: 2a 2b 2c 3c 623[a] AT
//podobnie jak w C

C Warc: 2a 5b 2b 2c 5c jBC djBC AT
//2hity jB (na filmiku jest tylko jeden) i masz podstawowe BnB. Można zakończyć przez j2C
H Warc: jw.
//Proste.
F Warc: 2a 5b 2b 5c 2c 236a jBC dj BC AT
//Podstawowe BnB

C Roa: 2a 2b 5c 2c 6c jBC dj BC AT
//Dodaj 5b po 2c dla zwiększenia obrażeń
H Roa: jw.
//Można pewnie lepiej
F Roa: 2A 5B 2B 5C(2Hits) 6C 214A 6C 214A
//Podstawowe BnB z oki

C Koha: 2a 2b 4b 5c jAB djAB AT
//można dużo lepiej. Wersja podstawowa obejmuje niestety j[C]
H Koha: 2a 2b 5c jBC djBC AT
//cholera wie. Dodanie 2C może zmniejszyć obrażena
F Koha: 2a 2b 4b 2c 3c jBC djBC AT
//Podstawowe BnB

C Sekisyu: 2a 5c 4c 2c 5bb jAB djBC
//Podstawowe BnB, o raczej wąskim zastosowaniu w ww. formie. Zamień djBC na djAB AT dla zwiększenia obrażeń
H Sekisyu: 2a 5c 4c 6aaa 2c jBC djBC AT
//Łatwe, ale bezużyteczne z racji pełnoekranowego momiji
F Sekisyu: 2a 5b 5c 4c jBC djBC AT
//Podstawowe BnB. Rzadko używane, wersja z tk. flamepitem zadaje więcej obrażeń

C Hime: 2a 5b 5c 2c 214b jAC djC AT
//Można dużo lepiej i fajniej
H Hime: 2a 5b 5c 2c 6c jBC djBC AT
//jw. syf
F Hime: 2a 5b 2b 5c 236a jBC jCB AT
//uproszczone BnB

C VSion: 2a 5b 2b 5c 3c jBC djBC AT
//Podstawowe BnB, można dodać jeszcze AD jC przed AT
H VSion: 2a 2b 5c 3c jBC djBC AT
//Proste i nic więcej. Można dodać 5b jak jesteś blisko
F VSion: 2a 5b 2b 5c 214b jABC djBC AT
//Podstawowe BnB

C Koma: 2a 2b 5bb 5c 2c 236a 236b jbc jbc AT
//Podstawowe BnB
H Koma: 2a 5b 2b 5c 2c 623b j236b
//Syf
F Koma: 2a 5b 2b 5c 236b 236b 236b
//Bez szału

C Nanaya: 2a 5b 2b 2c 5c jBC djBC AT
//Proste BnB
H Nanaya: jw.
//Można lepiej
F Nanaya: 2a 5b 2b 5c 236b x3
//Bardzo podstawowe BnB. Na niektórych postaciach może zajść potrzeba opóźnienia ostatinego 236b

C Ren: 2a 2b 5c jAC jBC AT
//Syf
H Ren: 2a 5c 6aaa 2b 4b jC dj C AT (C działa)
//Można lepiej
F Ren: 2a 5b 5c 3c 623a jBC djBC AT
//Podstawowe BnB