paź
17
2011
7

Relacja z turnieju Tekken 6 w Bydgoszczy (LaserFight & LaraGames)

Turniej Tekken 6 Bydgoszcz15 października 2011 to dzień który zapisze się w pamięci miłośników Tekkena z Bydgoszczy, bowiem to właśnie w sobotę o godzinie 11:00 w LaserFight Club przy ulicy Czartoryskiego 4e tłumnie zebrali się fani Turnieju Króla Żelaznej Pięści by stanąć do walki o tytuł najlepszego w grze Tekken 6. Warto w tym momencie nadmienić, iż był to od dłuższego czasu pierwszy tego typu duży turniej nie tylko w mieście Bydgoszczy, ale także w całym województwie kujawsko-pomorskim. Rozgrywki zostały zorganizowane przy współpracy wspomnianego wcześniej klubu LaserFight oraz sklepu konsolowego LaraGames i zakończyły się ok. godziny 18. Bilet wstępu na event kosztował jedyne 10 zł, a nagrodami w turnieju za pierwsze, drugie i trzecie miejsce były kolejno PlayStation Move Motion Controler, gra Killzone 3 oraz darmowe wejściówki do Laserfight Club.

Do dyspozycji graczy oddano 3 stanowiska z 53, 42 i 32 calowymi telewizorami marki LG i Samsung oraz podpiętymi konsolami PlayStation 3 i kontrolerami DualShock 3 (była jednak możliwość skorzystania z własnych padów i ustawienia przycisków, co zdecydowanie należy zaliczyć na plus). Udział wzięło aż 53 uczestników, podzieleni zostali oni na 7 grup, z których łącznie wyszło 16 graczy by następnie stanąć do pojedynków w systemie Double Elimination. Gracze z doświadczeniem turniejowym docenili tą właśnie formę rozgrywek tym bardziej, iż nadal na lokalnych imprezach tego typu można jeszcze spotkać drabinki pojedyncze – tutaj jednak nie było o tym mowy, co pokazuje poważne podejście organizatorów do sprawy oraz stanowi ukłon w stronę uczestników, na których uwagi byli także otwarci jeszcze przed turniejem. Pewnym minusem, który w przyszłości należałoby poprawić, dostosowując go do ogólnie przyjętych standardów turniejowych Tekkena okazała się ilość rozgrywanych walk – do 1 wygranej w grupach (walki 2-rundowe), do jednej wygranej walki w DE (walki 3-rundowe) oraz do 2 wygranych walk w wielkim finale (walki 3-rundowe). Zasady takie zostały podyktowane głównie czasem i jako, iż była to pierwsza edycja rozgrywek konsolowych, mająca na celu sprawdzić zainteresowanie graczy, szybkość przebiegu kolejnych meczów itp. można to zrozumieć, doceniając włożoną przez organizatorów pracę oraz bijąc brawo za świetny wybór premierowej gry turniejowej;). Trzeba w tym momencie przyznać, że organizatorzy stanęli na wysokości zadania prowadząc rozgrywki sprawnie, bez zbędnych przestojów, dodatkowo oferując darmowy poczęstunek oraz Red Bulle, które były miłym dodatkiem w przerwie od emocjonujących starć.

 
(Kliknij wybrane zdjęcie aby powiększyć)

Atmosfera podczas rozgrywek była bardzo pozytywna, klimat turniejowy dodatkowo potęgowało dobre nagłośnienie, stonowane oświetlenie oraz żywiołowo reagująca publiczność, która dopingowała swoich faworytów i nagradzała brawami zwycięzców. Emocje sięgały zenitu zwłaszcza w końcowej fazie drabinki Double Elimination, gdzie w walce spotykali się gracze, mający styczność z serią Tekken nie po raz pierwszy (że wspomnę tutaj chociażby zajmującego pierwsze miejsce w światowym rankingu online Tekkena 6 – Cerko, czy kilku innych graczy z czołowych miejsc turnieju – patrz wyniki – biorących udział w różnego rodzaju rozgrywkach jeszcze kilka lat temu w starsze części Tekkena), zapewniając moc wrażeń zarówno swoim przeciwnikom, jak i publiczności (często i gęsto walki na żyletkach, zaskakujące zwroty akcji, rozstrzygnięcia na rage’u, taunty, juggle i wiele innych pojęć wyjętych wprost z Tekkenowego słownika i zaprezentowanych szerszej publiczności w praktyce). I tak oto widownia mogła podziwiać m.in. interesującą, biegle prowadzoną Xiaoyu (Mada), wykalkulowaną i dobrze przemyślaną, skuteczną Asukę (Cerko), sway’ującego i częstującego swoich przeciwników skrojonym na miarę deadfistem Paula (Mors), szarżującego w ofensywie Lawa (Dumian) czy efektownie demonstrującego swoje graplerskie umiejętności (iSW included) Kinga (KingKY). Wcześniej jeszcze z dobrej strony za sprawą stosowania kilku gwarantów i juggli pokazali się m.in. zawodnik grający Xiaoyu (Adam), Lawem (Szymon) – obaj odpadli w fazie DE, a także Lars – niestety nie wyszedł z dobrze obsadzonej grupy (tylko 2 miejsca premiowane awansem). W pamięci widzów z pewnością zapisze się także próbujący swojego szczęścia laserami młody operator Devil Jina, którego walki budziły niemało emocji wśród widzów, czy uskuteczniający 10-hit combo Bryan (niestety w niektórych przypadkach nie znam imion ani ksywek graczy – jeśli to czytacie koniecznie dajcie znać).
Mimo, iż na turnieju zabrakło kilku dobrych graczy to ekipa, która się stawiła pokazała jednoznacznie, że Bydgoszcz to miasto, w którym Tekken zdecydowanie ma przyszłość i wielu fanów, a często brakującym elementem okazuje się brak ogrania i doświadczenia, zatem miejmy nadzieję, że godne uznania przedsięwzięcie organizatorów przyczyni się do kolejnych tego typu inicjatyw zrzeszających miłośników tej zacnej serii.

 

Sama lokalizacja, LaserFight Club, to bardzo nastrojowe i pasujące do gry turniejowej miejsce, w którym, poza grami wideo można także wziąć udział w zmaganiach laserowego paintballa. Frekwencja która zdecydowanie dopisała w sobotnim turnieju Tekkena 6 wyznaczyła chyba jednocześnie limit ilości uczestników, która może zostać pomieszczona w części konsolowej lokalu, gdyż większa ilość osób mogłaby już spowodować za duży tłok i wpłynąć niekorzystnie na komfort i bieg turnieju.

Podsumowując – czynniki takie jak sprawna organizacja, możliwość wcześniejszego rozgrywania freeplay’ów, miła atmosfera, fajna miejscówka oraz zadowolona publiczność i gracze, składają się na imprezę, na którą zdecydowanie warto mieć oko w przyszłości. Sami organizatorzy bydgoskiego turnieju Tekkena 6 są usatysfakcjonowani z przebiegu eventu oraz frekwencji i już wstępnie zapowiedzieli kolejne edycje, na które z niecierpliwością czekamy!

Wyniki:
1. Adam (Mada) – Xiaoyu
2. Adam (Cerko) – Asuka
3. Tomek (Mors) – Paul
4. Damian (Dumian) – Law
5/6. Krzysztof (KingKY) – King, ??

LaserFight Club | LaraGames | Bez Spinki Photography | Generator drabinek i tabel grupowych | System turniejowy