kwi
01
2013
3

Zapowiedź: Injustice: Gods Among Us

Injustice: Gods Among Us w Honmaru.plJuż niewiele czasu pozostało do premiery Injustice: Gods Among Us – najnowszej bijatyki 2d od NetherRealm Studios. Gra twórców serii Mortal Kombat stanowić będzie nowoczesne spojrzenie na dynamiczną i zarazem widowiskową rozgrywkę osadzoną w pełni interaktywnym i różnorodnym świecie komiksów DC.

Szczegółowa grafika i zapierające dech w piersiach animacje w połączeniu z bogatym katalogiem różnorodnych postaci, wielopoziomowych aren i rozbudowanym, choć nieskomplikowanym systemem walki, zagwarantować mają rozgrywkę na najwyższym możliwym poziomie.

O tym, jak wygląda i co dokładnie zaoferuje nowa bijatyka 2d dowiecie się ze specjalnej zapowiedzi gry znajdującej się w dalszej części newsa.

Injustice: GAU w Honmaru.pl

Twórcy gry – studio NetherRealm, korzystając z doświadczeń z wydanego w 2008 roku crossovera Mortal Kombat Vs. DC Universe, stworzyło zupełnie inną, nowoczesną grę, która stanowi ciekawe spojrzenie na popularny dziś gatunek bijatyk 2d, w których do walki stają herosi przeniesieni ze świata komiksów.

Gra oparta jest na mocno ulepszonym silniku Unreal Engine 3, który dzięki swojej zaawansowanej technologii i olbrzymim możliwościom nie od dziś stanowi uznaną markę wśród producentów gier na całym świecie. Jak już wspomniano we wstępie, Injustice: GAU stanowić będzie umiejętne połączenie szybkiej i zwartej rozgrywki w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu.

Fundamentem systemu walki będzie 3-stopniowalny mechanizm ciosów uzupełniony specjalnym atakiem, który odpowiedzialny będzie za użycie indywidualnych cech lub mocy danej postaci.
W grze, poza normalnymi atakami i rzutami, znajdziemy również ciosy specjalne wraz z ich ulepszonymi wersjami. W rozgrywce nie zabraknie również miejsca na potężne supery, widowiskowe stage transition moves, czy innowacyjny clash system.

Clash system przybrać ma postać tzw. combo breakera, czyli akcji dającej nam szansę do natychmiastowego przerwania kombinacji przeciwnika i uniknięcia obrażeń, jakie moglibyśmy odnieść gdyby nasz oponent wykonał na nas całą akcję.

Początkowo, system ten będąc inicjowanym przez broniącą się stronę, służyć miał nie tylko jako gwarancja skutecznej obrony przed mocnymi combosami, ale pozwalał również na zregenerowanie znacznej ilości życia, której wielkość odpowiadałaby tej, jaką utracilibyśmy w związku z przeprowadzonym atakiem przeciwnika.

Rywalizacja w clash system polegać ma na zakładzie, w którym obie strony obstawiają wybraną ilość z dostępnego paska energii. Rozpoczęciu zakładu towarzyszy dynamiczna animacja, która wymusza na przeciwnikach błyskawiczną decyzję, która podejmowana jest w tajemnicy przed przeciwnikiem.
Strona, która skutecznie postawi wszystko na jedną kartę uzyska bonus w postaci dużego zwiększenia całkowitych obrażeń przeprowadzonego combosa, lub – jeśli była w defensywie – przerwie kombinację przeciwnika oraz zregeneruje życie i tym samym zyska szansę na odwrócenie losów spotkania.

 

Clash System Wager in Injustice Gods Among Us

Od momentu pierwszej prezentacji funkcjonalności systemu clash, wokół tego rozwiązania powstała dyskusja, w której pojawiły się zarówno głosy za, jak i przeciw. Ostatecznie jednak, system ma przetrwać do finalnej wersji gry, lecz jego końcowa forma nie jest jeszcze znana w 100% i z całą pewnością zaprezentowana zostanie w nadchodzącej wersji demonstracyjnej gry, która pojawi się z początkiem kwietnia.

Rozgrywka w I:GAU przybierze formę rywalizacji 1 vs 1 z odważnym elementem jednorundowych potyczek. Walkę wygra ten z graczy, który jako pierwszy uszczupli siły witalne przeciwnika w postaci dwóch pasków health bar. Prostota i skuteczność tego rozwiązania pozwoli jasno ukazać, który z zawodników jest lepszy i zasługuje na wygraną. Nie ma tu miejsca na zwątpienie i chwile słabości znane z wielorundowych pojedynków.

Według najnowszych informacji, w grze uświadczymy od 22 do 24 różnych postaci, które – co jest dużym plusem – reprezentują nie tylko najbardziej znane serie komiksów z logiem DC. Tym sposobem do wyboru oddani zostaną m.in. Batman, Joker, Superman i Lex Luthor, ale i Aquaman, Green Arrow, Harley Quinn, czy The Flash. Ponadto, fizyka i właściwości każdej z postaci będą odzwierciedlać typ bohatera rozróżnionego według siły, posiadanych mocy, zwinności, czy choćby umiejętności posługiwania się w walce dodatkowym wyposażeniem.

Szeroki wachlarz różnorodnych postaci zostanie jeszcze bardziej poszerzony o co najmniej 4 dodatkowe postaci, które stanowić będą największą wartość planowanych paczek DLC do gry. Obsada dodatkowych herosów nie jest jeszcze znana, lecz jeśli twórcy gry bacznie obserwują liczne dyskusje w sieci, to można pokusić się o sformułowanie, że jednym z faworytów może być niezniszczalny i jedyny w swoim rodzaju – Lobo.

Lobo in Injustice: Gods Among Us

Polem walki dla licznej rzeszy bohaterów i antagonistów będzie co najmniej 15 oryginalnych, interaktywnych i wielopoziomowych aren. Chciałbym podkreślić słowo wielopoziomowe, albowiem w Injustice – Gods Among Us wyznaczono nowy kierunek w rozwoju tego elementu rozgrywki. W przeciwieństwie choćby do Street Fighter X Tekken, w którym system sam narzucał graczowi wcale nie unikatowy teren walki w kolejnych rundach, to w Injustice gracze sami decydują, wpływają i kreują swoje środowisko walki.

Przemyślana konstrukcja każdej z aren pozwala na umiejętne wykorzystanie właściwości interaktywnych elementów rozlokowanych w rozmaitych miejscach aren. W zależności od typu postaci, którą walczymy, ten sam element może zostać wykorzystany na kilka różnych sposobów.

Dla przykładu, postać o dużej sile takiej jak Superman może użyć stojący na uboczu samochód, jako pocisk, który wyceluje w swego przeciwnika, podczas gdy Batman korzystając ze swojej zwinności może dzięki temu samemu pojazdowi efektywnie uciec z potencjalnie niebezpiecznej sytuacji lub wykorzystać fizykę elementu do wzbogacenia combosa wykonywanego na przeciwniku.

NetherRealm postanowił dodatkowo, że kwestię toczenia rozgrywki z wykorzystaniem interaktywnych elementów w całości pozostawi graczom. Swoboda wyboru dostępności lub nieobecności interaktywnych elementów ma zagwarantować przystępność gry dla każdego, weekendowego, czy turniejowego gracza.

Wśród dostępnych w grze trybów rozgrywki nie zabraknie charakterystycznego dla Midway i jego następcy – studia NetherRealm, trybu Battle mode, jaki przybierze formę popularnej drabinki, po której szczeblach gracz będzie wznosić się w drodze na sam szczyt.
Głównym trybem gry będzie Story mode zaprojektowany na podobieństwo tego znanego z ostatniej odsłony Mortal Kombat.

Superman vs Batman in Injustice: GAU

Story mode podzielony zostanie na kilkanaście różnych części, w których podążać będziemy za losami wybranych postaci związanych z głównym wątkiem fabularnym gry. Tłem dla poczynań herosów będzie świat po nuklearnym ataku Jokera na Metropolis i śmierć żony Supermana – Lois Lane wraz z ich nienarodzonym synem.

Furia i chęć zemsty noszona przez Supermana prowadzi tylko do chęci unicestwienia Jokera za wszelką cenę. Batman będzie w jakiś sposób starał się nie dopuścić do niepohamowanego i niepotrzebnego rozlewu krwi towarzyszącemu misji Supermana. Tym samym przy obu bohaterach zgrupują się sojusznicy tworząc tym samym dwa przeciwstawne i wrogie obozy, które walczyć będą na śmierć i życie.

Podróż gracza po wydarzeniach ukazywanych w story mode urozmaicana będzie seriami cut scenek połączonych z quick time eventami oraz serią minigierek, których końcowy wynik będzie w istotny sposób rzutował na stan postaci w kolejnej walce.

Poza tradycyjnym Arcade i Story mode gra zaoferuje również szeroki pakiet różnorodnych trybów rozgrywki, wśród których znajdziemy Training, Versus oraz nowy tryb S.T.A.R. Lab, w którym przyjdzie nam wykonać 240 różnorodnych misji. Opcje gry w sieci obejmować mają nie tylko standardową walkę 1 vs 1, ale również sprawdzony King of the Hill dla 8 osób oraz specjalny tryb Practice mode dla dwóch graczy.

Ciekawym aspektem gry będzie także rozbudowany system zdobywania doświadczenia i levelowania. W zależności od osiągnięć, końcowego wyniku naszych poczynań oraz samego stylu walki, nagradzani będziemy punktami exp przyznawanymi w kilku różnych kategoriach. Zdobywanie kolejnych poziomów doświadczenia wiązać się będzie także z możliwością odblokowywania dużej ilości extra contentu gry. Potencjalnie najwyższym możliwym poziomem będzie level 100 – ciekawe jaka nagroda czeka na gracza, który dotrze na sam szczyt?

Characters in Injustice - Gods Among Us

Reasumując, Injustice: Bogowie Wśród Nas zapowiada się naprawdę interesująco. Być może będzie to jedna z tych nielicznych gier, które są w stanie przyciągnąć gracza nie tylko na długie godziny indywidualnych pojedynków w Story mode, ale swym wykonaniem i różnorodnością zapewni również niezliczone godziny zabawy płynącej z rywalizacji ze wszystkimi graczami z całego świata.

NetherRealm Studios jest gwarancją dostarczenia gry o wspaniałej grafice i nastrojowej ścieżce dźwiękowej, która stanowić będzie idealne uzupełnienie dla dynamicznej i pełnej wyzwań rozgrywki.

Europejska premiera gry, która trafi na konsole PlayStation 3, Xbox 360 oraz Nintendo Wii U, odbędzie się 19 kwietnia, a już na dniach w Polsce udostępniona zostanie wersja demonstracyjna tytułu i związana z nią niespodzianka. Śledźcie najbliższe dni z pełną uwagą.