Tekken | Dead or Alive | Street Fighter IV | Guilty Gear | Virtua Fighter | Mortal Kombat | Melty Blood | Customize-Arena

Zapamiętaj mnie
Rejestracja | Odzyskaj hasło
Select language: Honmaru TK3Online in English
 
Artykuł

Mini poradnik do BIGBANG BEAT 1st Impression

Wpis dodany dnia: 20.10.2007
przez: eq2D
Jeśli czytałaś / eś recenzję to już powinno zaistnieć jakieś pojecie o tej grze. Jednak w recenzji nie mogłem zamieścić wszystkiego, bo przerodziła by się w faq. Tutaj także nie zamieszczę wszystkiego, więc raczej traktujcie ten poradnik jak mini tutorial pt. "Pierwsze kroki w BIGBANG BEAT 1st Impression".

--------
Skróty
--------

W tym poradniku będziemy posługiwać się skrótami, gdyż jestem leniwy i nie chce mi się wypisywać za każdym razem choćby "Light Attack", po prościej i szybciej jest napisać "L". Tak więc wygląda to tak:

u - up - góra
d - down - dół
l - left - lewica
r - right - prawica
plus kombinacje mieszane typu ub (góra+tył), df (dół+przód) itd
qcf - ćwierćkole w przód - d, df, f
qcb - ćwierćkole w tył - d, db, b
hcf - półkole w przód - b, db, d, df, f
hcb - półkole w tył - f, df, d, db, b
dp - dragon punch - f, d, df
rdp - reversed dragon punch - b, d, db
L - light attack - słaby atak
M - middle attack - średni atak
H - heavy attack - cięzki atak
B - Break Action - Przerwanie akcji


--------
Chainy
--------

Wszystkie postacie w grze dysponują standardowym chainem, który wykonuje się w sposób następujący:

low -> d + L, d + M, d + H
mid -> L, M, H
air -> L, M, H (, H dla Senny)

Jedynym wyjątkiem od tej reguły jest Burai Yamamoto:
low -> d + L, d + M. Pełny chain to d + L, d + M, b + L, f + L, f + M, b + M.
mid -> b + L, f + L, f + M, b + M. Pełny chain to L, M, b + L, f + L, f + M, b + M.
air -> L, M

I jak napisałem w recenzji każdy command attack zabiera kawałek Power bara. Wszystkie postacie moga używać chainów bez power bara pomijając wyżej wymienionego Burai Yamamoto oraz Agito of the Dark. W przypadku Agito powodem jest chyba to, że rzut nożem traktowany jest jako cios specialny.
Nie istnieje żadna reguła dla, której postacie nie miały by chainów łączonych z low oraz mid. Czyli nie ma żadnych problemów by wykonać L, d + M, H, także i w przypadku Buraia z tym, że musi być to ciąg z zachowanym b + L, f + L, f + M, b + M.
Nic nie stoi także na przeszkodzie aby pominąć M w chainach.
Większość postaci może wykonać low chaina, a następnie mid chaina.

Przydkład:

Senna Kyoudou stoi naprzeciw swego przeciwnika. Jego facjata nie bardzo jej odpowiada, więc zajeżdza mu z L, M, H

Przykład drugi:

Senna Kyoudou stoi naprzeciw swego przeciwnika. Jego facjata nie bardzo jej odpowiada i do tego ciągle blokuje się na mid, więc zajeżdza mu z d + L, d + M, d + H, L, M, H


-----------------
Ciosy specialne
-----------------

Każda postać (nawet Burai Yamamoto) ma ciosy specialne, które wykonuje się poprzez wklepanie danej kombinacji kierównków + cios ataku. Wszystkie ciosy (nawet te, które nie trafią) zżerają kawałek Power bara, który znajduje sie pod energią postaci. Każdy cios specialny zabiera inną ilość Powera.

Przydkład:

Senna Kyoudou stoi naprzeciw swego przeciwnika. Jego facjata nie bardzo jej odpowiada, więc zajeżdza mu z hcf + L

Przykład drugi:

Senna Kyoudou stoi naprzeciw swego przeciwnika. Jego facjata nie bardzo jej odpowiada i do tego wygląda jak pokemon, więc zajeżdza mu z L, M, H, hcf + L


-----------
Follow up
-----------

Ciekawym motywem w BBB jest to, że większość ciosów specialnych może służyć jako follow-up move dla innych ciosów specialnych. Wypisywanie tu wszystkich kombinacji mija się troche z celem (nie chce mi się), więc najlepiej zaprezentowac to na przykładzie Senny i jej biednego oponenta;).

Przydkład:

Senna Kyoudou stoi naprzeciw swego przeciwnika. Jego facjata nie bardzo jej odpowiada, więc zajeżdza mu z hcf + L, dp + L

Przykład drugi:

Senna Kyoudou stoi naprzeciw swego przeciwnika. Jego facjata nie bardzo jej odpowiada i do tego wygląda jak brzydki pokemon, więc zajeżdza mu z L, M, H, hcf + L, dp + L


-------------
Super moves
-------------

Zapewne tak się one nie nazywają ale co tam:). Znane z KoF'a jako Desperation Moves, czy też ze SFIII Super Artsy. Każda postać posiada minimum dwa Super Moves i najczęścej są to "lepsze" wersje standardowych special moves. Wykonuje się je poprzez wsklepanie odpowiedniej kombinacji i naciśniecie B. Prawie wszystkie akcje mogą zostać przerwane na rzecz SM.

Przydkład:

Senna Kyoudou stoi naprzeciw swego przeciwnika. Jego facjata nie bardzo jej odpowiada, więc zajeżdza mu z dp + B

Przykład drugi:

Senna Kyoudou stoi naprzeciw swego przeciwnika. Jego facjata nie bardzo jej odpowiada i do tego wygląda jak brzydki, gruby pokemon, więc zajeżdza mu z L, M, H, hcf + L, dp + L, dp + B


----------
B-Action
----------

B-Action (B) to button któregy powinniśmy polubieć ;) . Służy on do wielu akcji takich jak:
Guard Cancel - wczasie blokowania ciosu f + B
Quick Air Dash - B w powietrzu
Overhead combo starter - stojąc d + B
Canceling - o tym poniżej.
Stun Breaker - f / b + B w czasie stuna po otrzymanym ciosie spowoduje quick recovery i niemożność kontynuacji kombola przez przeciwnika. Konsumuje trzy paski.
Każda z wyżej opisanych akcji zabiera jeden pasek supera (pomijając SB)


--------------------
B-Action cenceling
--------------------

Bijatyki 2D nie były by nimi gdyby nie sławny canceling, czyli przerywanie animacji danego ciosu na rzecz innego. W BBB 1st Impression sprawa się ma tak, że 95% akcji z grze da się przezrwać poprzez naciśnięcie B (np.: Back Hop [b, b]). Akcja uda się pod warunkiem, że postac posiada conajmniej jeden pasek supera. Same scancelowanie nie spowoduje zadania innego ciosu (nie jest to super canceling). B-Action może działać na dwa sposoby:

Short hop - d + B - postać wykona mały podskok w kierunku przeciwnika (nawet w powietrzu)
B dash - jakiekolwiek kierunek (prócz d) plus B - postac wykona szybki suw w stronę przeciwnika.

W video tutorialu zamieszczonym na płycie BBB można "zauważyć" (po krzaczkach), że f + B rózni się od b + B ale sam żadnej róznicy w samej już grze nie zauważyłem. Przyszedł czas na przykłady z Senną w roli głownej.

Przydkład:

Senna Kyoudou stoi naprzeciw swego przeciwnika. Jego facjata nie bardzo jej odpowiada, więc zajeżdza mu z L, M, H, B, L, M, H

Przydkład drugi:

Senna Kyoudou stoi naprzeciw swego przeciwnika. Jego facjata nie bardzo jej odpowiada, więc zajeżdza mu z L, M, H, B, L, M, H, B, L, M, H, B, L, M, H, B, L, M, H,

Przydkład trzeci:

Senna Kyoudou stoi naprzeciw swego przeciwnika. Jego facjata nie bardzo jej odpowiada i do tego wygląda jak brzydki, gruby pokemon, a ona naprawdę nienawidzi pokemonów więc zajeżdza mu z L, M, H, B, L, M, H, B, L, M, H, B, L, M, H, B, L, M, H, hcf + L, dp + L, dp + B, d + B, L, M, dp + M, dp + B itd...

Mam nadzieję, że w ten sposób BBB 1st Impression stało się dla Was trochę bardziej przystępne. Dobrej zabawy życzy

eq



Udostępnij: Udostępnij na Facebook  Udostępnij na Sledziku  Udostępnij na Wykop  Udostępnij na Gadu Gadu Live  Udostępnij na Blip  Udostępnij na Twitter  Udostępnij na Flaker  Udostępnij na Grono  Udostępnij na MySpace  Udostępnij na Delicious  Udostępnij na Digg  Udostępnij na Google  Udostępnij na YahooMyWeb



PANEL UŻYTKOWNIKA
user
OSTATNIO NA FORUM
 
POLECAMY W SERWISIE
OBECNE/NADCHODZACE TURNIEJE
NAJNOWSZE PLIKI
HONMARU.PL
ANKIETA
Która serię bijatyk cenisz najbardziej?

Tekken
Dead or Alive
Soul Calibur
Virtua Fighter
Street Fighter
KAILLERA CENTER
WIDEO TYGODNIA
Tekken 3 - Just Old Monsters
(download)

Wideo Tygodnia
BUTTONY
Nakarm głodne dziecko - wejdŸ na stronę www.Pajacyk.pl PSEmu.pl - PlayStation Emulation
Geek World – daj się pożreć pasji i rozrywce! Weird Stuff
Mortal Kombat PL
Pixele
Backdash Mortal Kombat Dragon's Lair
STATYSTYKI
- Zarejestrowanych użytkowników: 7962
- Najnowszy użytkownik: Lela