Melty Blood Act Cadenza Ver.B Online - Tutorial

Wszystko co dotyczy bijatyk online, informacje o prowadzonych na Honmaru turniejach, aktualnych zapisach, platformach do gry w bijatyki online oraz wszelkie inne sprawy związane z 2D i 3D fighterami w sieci.

Moderatorzy: ModTeam, Support

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Action
Moderator
Posty: 2042
Rejestracja: 10-07-2006, 19:14
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Melty Blood Act Cadenza Ver.B Online - Tutorial

Post autor: Action »

[center]Obrazek[/center]

Producent: TYPE-MOON, French-Bread
Wydawca: Ecole
Gatunek: Bijatyka 2D
Data wydania: 2007
Wymagania: Windows 2000/XP/Vista, Pentium III 500MHz, 256MB RAM, karta graficzna 64MB VRAM

Po wielu nieprzespanych nocach wreszcie doczekaliśmy się... Netplay Client do Melty Blood Act Cadenza Ver.B jest już dostępny! To wszystko dzięki niejakiemu Tropsy, który zmodyfikował programik Caster na potrzeby ww. MBAC. (czego możecie dowiedzieć się z Newsa).
Poniżej przedstawiam wam tutorial do MBCastera:

To czego potrzebujesz:
• Melty Blood Act Cadenza Ver.B w wersji 1.03A (Patch znajduje się TUTAJ)
MBCaster (aktualna wersja to 08/04/24)

Instalacja Netplay Clienta:

• MBCastera należy wypakować do głównego katalogu gry. (czyli tam, gdzie znajduje się mbacPC.exe)

Konfiguracja Gry:

Gra za pomocą klawiatury:

• By zagrać na klawiaturze ściągnij dokument tekstowy keycodes. Uruchom config_caster.ini za pomocą notatnika i zmień wartość linijki inputDevice=0 na inputDevice=255. Następnie korzystając z keycodes przypisz kolejnym przyciskom klawisze z klawiatury. Więc jeżeli chcesz przypisać np. dla f na klawiaturze, słaby atak to szukasz w tabeli "keycodes" danej linijki. W tym przypadku będzie to vk_f = 0x21 gdzie 0x21 będzie wartością którą musisz przypisać słabemu atakowi (kA) w config_caster.ini (mam nadzieje, że zbytnio nie namieszałem). :P

Gra na pełnym ekranie:

• Uruchom config_caster.ini za pomocą notatnika i zmień wartość linijki windowMode = 1 na windowMode = 0

Gra Online:

1. Uruchom w mbcaster.exe
2. Jeżeli jesteś Hostem (czyli zakładasz grę) to wpisz 1 i czekaj, aż ktoś dołączy. Lecz gdy chcesz dołączyć do kogoś to wpisz 2, a następnie podaj IP Hosta.
Obrazek

3. Teraz musisz wpisać cyfrę odpowiedzialną za opóźnienie, najlepiej wybrać tą, którą program ci sugeruje, lecz "jakby co" podaje zależność Delaya od Laga:

Kod: Zaznacz cały

Lag(ms): 0-20     20-40     40-60     60-90     90-110     110+
Delay:    1         2         3         4         5         6
Co do działania MBCastera... myślałem, że po tym co pokazał mi GGXXNet nigdy nie zobaczę czegoś lepszego, hmm... "Impossible is Nothing". :D Po prostu MBCaster jak na razie rządzi w kwestii bijatyk Online. Raz, że gra się praktycznie bez najmniejszych lagów i opóźnień (taki shielding wychodzi jak marzenie) a dwa MBC prawie w ogóle nie obciąża łącza... SubZero grał ze mną z włączonym torrentem a mimo to, graliśmy bez lagów (moje lacze ma 30kb down. i 15kb up. a jego 40 down. i 40 up.). Jedyny problem to sporadyczne "zawiechy" po wybraniu postaci... ale wtedy wystarczy ponownie uruchomić tryb online. :)
Ostatnio zmieniony 18-02-2010, 18:34 przez Action, łącznie zmieniany 14 razy.
Awatar użytkownika
SubZero
Moderator
Posty: 3785
Rejestracja: 14-04-2006, 16:51
Lokalizacja: Myslovitz
Ogrywam: Killer Instinct, WWF Wrestlemania, SuperSidekicks
Kontakt:

Re: Melty Blood Act Cadenza Ver.B Online - Tutorial

Post autor: SubZero »

Ja tylko od siebie dodam dokładniejsze wyjaśnienie pozostałych opcji (dla dociekliwych :P ):
0 - Exit - Chyba oczywiste :P
1 - Wait for access - Utworzenie gry i oczekiwanie na dołączenie drugiego gracza
2 - Try access to UDP.7500 - Podłączenie do istniejącej gry na standardowym porcie
3 - Try access to specific Port - Podłączenie do istniejącej gry na wybranym porcie (tutaj nie działa)
4 - Broadcast - Teoretycznie opcja pozwala na dołączenie do gry jako obserwator (jeszcze nie testowane)
5 - Get Information - Pobiera informacje o założonej grze
6 - Try access ( Tough ) - Próbuje ciągle podłączyć się z wybranym adresem IP
7 - Standby - Opcja pozwala zagrać dwóm osobom nie mogącym hostować gry (nie posiadającym zewnętrznego IP) poprzez użycie serwera 'pośredniczącego'. Obaj gracze wybierają wtedy opcję '7' i podają port (7500) oraz adres IP (np. 209.237.242.30) serwera 'pośrednika'. Dalej gra odbywa się standardowo.
8 - Test myPort - Pozwala sprawdzić czy przekierowanie portów działa prawidłowo (jeśli nie wiesz o co chodzi, to cię to nie dotyczy ;) )
9 - Debug ( 127.0.0.1 ) - Opcja testowa. Jeśli po jej wybraniu uruchomi się gra i zobaczymy ekran wyboru postaci to oznacza że MBCaster działa prawidłowo.

Tyle :)
Awatar użytkownika
SubZero
Moderator
Posty: 3785
Rejestracja: 14-04-2006, 16:51
Lokalizacja: Myslovitz
Ogrywam: Killer Instinct, WWF Wrestlemania, SuperSidekicks
Kontakt:

Re: Melty Blood Act Cadenza Ver.B Online - Tutorial

Post autor: SubZero »

Dobra, po szybkich testach udało nam się (czyli Actionowi, Pattrickowi i mnie) obczaić tryb 'spectator' (dwóch gra, trzeci ogląda). Opcja 4 - Broadcast - dwóch graczy gra na jednym kompie przeciwko sobie, natomiast trzeci (i kolejni) poprzez wybranie tej opcji mogą się podłączyć do ich gry jako obserwatorzy.
Natomiast aby obserwować grę online (dwóch graczy gra online, trzeci ich obserwuje) wystarczy dołączyć się do jakiejkolwiek trwającej gry (opcją 2 lub 3).
Mathius
Użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 17-10-2007, 12:16
Lokalizacja: Milanówek

Re: Melty Blood Act Cadenza Ver.B Online - Tutorial

Post autor: Mathius »

Ej mam do was pytanko.
Mianowicie chciałbym prosić o dodanie jakiegoś tematu
o servach w MBACO

Vampireq
Awatar użytkownika
SubZero
Moderator
Posty: 3785
Rejestracja: 14-04-2006, 16:51
Lokalizacja: Myslovitz
Ogrywam: Killer Instinct, WWF Wrestlemania, SuperSidekicks
Kontakt:

Re: Melty Blood Act Cadenza Ver.B Online - Tutorial

Post autor: SubZero »

Ale jakich serwach? Ta gra nie wykorzystuje serwerów (to nie kaillera). Po prostu dwóch graczy łączy się bezpośrednio ze sobą.
Awatar użytkownika
Yamada
Moderator
Posty: 1956
Rejestracja: 04-03-2006, 01:38
Ogrywam: VF5: Final Showdown
Kontakt:

Re: Melty Blood Act Cadenza Ver.B Online - Tutorial

Post autor: Yamada »

Dobra - jak tylko zaliczę Shingetsutan Tsukihime i mi się spodoba to gram w Melty Blooda:P
Obrazek
Awatar użytkownika
ryu116
Elite player
Elite player
Posty: 110
Rejestracja: 28-10-2007, 11:20

Re: Melty Blood Act Cadenza Ver.B Online - Tutorial

Post autor: ryu116 »

A kto chce ze mną zagać ???
I czy można czekac na przypadkowego gracza jak kliknę 1 ???
Awatar użytkownika
Yamada
Moderator
Posty: 1956
Rejestracja: 04-03-2006, 01:38
Ogrywam: VF5: Final Showdown
Kontakt:

Re: Melty Blood Act Cadenza Ver.B Online - Tutorial

Post autor: Yamada »

Wczoraj zagraliśmy 10 fightów z Dumianem i muszę powiedzieć że komfort gry jest olbrzymi (lagów praktycznie 0). Naturalnie są kilku klatkowe opóźnienia (ping), no ale tego nie da się uniknąć w rozgrywce online póki co wiec nie jest to olbrzymi minus (Ex-Shield siedzi więc jest dobrze:)).

Były to moje pierwsze fighty w vs w tą grę i grało sie naprawdę fajnie - loadingi w sumie nawet nie przeszkadzały, no i po walce jest opcja "Once Again" dzięki której beż żadnych loadingów rozpoczynamy kolejną walkę tymi samymi postaciami - świetna sprawa jak ktoś gra właśnie tylko jedną postacią (czyli ja i Dumian np :P) i tak do momentu w którym znudzi się nam stage:). Super sprawa:).


Ryu: no nie bardzo bo gracz aby móc się do Ciebie podłączyć musi znać Twoje IP - po prostu ustaw się z kimś i jedziecie:).
Obrazek
Awatar użytkownika
Zachariasz
Elite player
Elite player
Posty: 138
Rejestracja: 16-09-2007, 21:43

Re: Melty Blood Act Cadenza Ver.B Online - Tutorial

Post autor: Zachariasz »

W związku z gwałtownie rozwijającą się sceną MB postanowiłem napisać uzupełnienie do poradnika o Casterze. Znajdują się nim wg. mnie najważniejsze parametry w których warto pogrzebać.



# **************************************************************************
[MAIN]

allowObs = 1
Pozwala innym oglądać walkę.
---------------------------------------------------------------------------------------------

time = 0
Pokazuje na koniec jak długo Caster był włączony.
---------------------------------------------------------------------------------------------

MBACQuit = 0
Włączone, automatycznie wyłącza okno MB przy opuszczeniu okna wyboru postaci (naciśniecie B – middle attack). Polecam ustawić to na 0, aby zapobiec przypadkowemu wyjściu z gry.
---------------------------------------------------------------------------------------------

autoSave = 1
Włącza automatyczny zapis po każdej rundzie. Znak równa się („=”) zmienia wartość podczas gry.
---------------------------------------------------------------------------------------------

replayFilenameFormat = %D%t

Ustala nazwę katalogu w którym będą pliki poszczególnych save’ów.

# %1 : nazwa postaci gracza 1
# %2 : nazwa postaci gracza 2
# %3 : numer postaci gracza 1 (1 = Sion, 2 = Arcueid, etc)
# %4 : numer postaci gracza 2
# %5 : skrócona nazwa postaci gracza 1 (3 litery np. Sio, Arc, Cie, Aki, itp)
# %6 : skrócona nazwa postaci gracza 2
# %d : data (format rrrrmmdd)
# %D : data (format rrmmdd)
# %t : godzina (format ggmmss)
# %n : file sequence number (poniekąd nie jest dobrym pomysłem użycie tego i %t)
# %m : czas meczu (liczby całkowite - integer)
# %M : czas meczu (liczby rzeczywiste - float)
# %f : czas meczu w klatkach

---------------------------------------------------------------------------------------------

roundShow = 2
Sposób wyświetlanie podsumowań o rundzie. 0 nie wyświetli nic. 1 wyświetli wynik walki; 2 doda jeszcze postacie. Może być zmieniane naciśnięciem back-slasha {„\”)
---------------------------------------------------------------------------------------------

sessionLog = 1
Włączony wyświetli statystyki pod koniec całej gry tzn. w momencie, gdy któryś z graczy się rozłączy.
---------------------------------------------------------------------------------------------

autoWaitOn = 1
Włączenie spowoduje, że po zakończonej walce (tudzież crash’u), gracz który hostował automatycznie będzie znów „Oczekiwał na gracza”.
---------------------------------------------------------------------------------------------

playerSide = 1
Preferowany numer gracza. 0 to losowy; 1 to Gracz 1; 2 to Gracz 2. W momencie gdy obie strony mają ustawioną tą samą cyfrę, o tym kto będzie gdzie decyduje los.
---------------------------------------------------------------------------------------------

noFast = 0
Określa sposób w jaki będziesz oglądał cudze walki. Ustawione na 0 sprawi, że walki będą popierdalać, aż do momentu aktualnej walki. Dzięki 1 obejrzysz wszystko powolutku.
---------------------------------------------------------------------------------------------

defaultIP = 89.25.200.25
Domyślne IP. Po zapytaniu o adres IP wystarczy, że klepniesz enter, a Caster już sam cię z nim połączy.
---------------------------------------------------------------------------------------------

priority = 0

ustawia priorytet procesu. 1 to normalny; 2 to powyżej normalnego; 3 to wysoki. Zalecane u graczy o słabszych kompach.

# **************************************************************************
[POSITION]

setWindowTop = 0
Nadaje oknu MB atrybut ,,zawsze na wierzchu”. Tak samo działa naciśnięcie slasha („/”)


# **************************************************************************
[ALIAS]
Bardzo przydatny dział. Dzięki wpisaniu poniżej np.
zach = 89.25.200.25
nie trzeba będzie wpisywać całego IP. Wystarczy napisać „zach” podczas podawania IP, a Caster już sam się połączy.


No i będzie tego.
Ostatnio zmieniony 05-06-2010, 19:33 przez Zachariasz, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
SubZero
Moderator
Posty: 3785
Rejestracja: 14-04-2006, 16:51
Lokalizacja: Myslovitz
Ogrywam: Killer Instinct, WWF Wrestlemania, SuperSidekicks
Kontakt:

Re: Melty Blood Act Cadenza Ver.B Online - Tutorial

Post autor: SubZero »

Ja tylko od siebie dodam, że większość tych opcji konfiguracyjnych nie dotyczy standardowego (czy może raczej pierwszego, jaki się ukazał) netplaya czyli MBCaster, a jego modyfikacji stworzonej przez Mauve, dostępnej tutaj.
Parametry te znajdują się w pliku config_caster.ini, który z kolei znajduje się w katalogu samego Castera.
Awatar użytkownika
Dizzylord
Student
Student
Posty: 32
Rejestracja: 16-09-2009, 16:00
Lokalizacja: z mroku
Ogrywam: MBACver.B. MK: A, Tekken. Samurai Showdown IV w

Re: Melty Blood Act Cadenza Ver.B Online - Tutorial

Post autor: Dizzylord »

A gdzie można ten pl tekstowy keycodes sciągnać bo link jest nieaktywny
aha jakby ktoś ma hamachi to niech loguje sie na ten server
Dizzylord
hasło ziomal1
mam osiedlowy net więc tylko tak mogę grać
Pain inside is rising
I am the fallen one Kawaks 1.62 +Kallera P2P+ Hamachi = Gra online
Prywatna siec Hamachi
DizzylordDojo
sepuku
Awatar użytkownika
SubZero
Moderator
Posty: 3785
Rejestracja: 14-04-2006, 16:51
Lokalizacja: Myslovitz
Ogrywam: Killer Instinct, WWF Wrestlemania, SuperSidekicks
Kontakt:

Re: Melty Blood Act Cadenza Ver.B Online - Tutorial

Post autor: SubZero »

keycodes

A co do hamachi to nie lepiej grać przez standby?

[ Komentarz dodany przez: Dumian: 02-10-2009, 23:35 ]
Wrzuciłem plik keycodes.txt tutaj (prawym, zapisz jako) żeby więcej nie zginął. Tutaj częściowo spolszczona wersja.
Awatar użytkownika
Dizzylord
Student
Student
Posty: 32
Rejestracja: 16-09-2009, 16:00
Lokalizacja: z mroku
Ogrywam: MBACver.B. MK: A, Tekken. Samurai Showdown IV w

Re: Melty Blood Act Cadenza Ver.B Online - Tutorial

Post autor: Dizzylord »

ttego to ja nie wiem nigdy nie grałem z nikim przez śieć na takich programach jak caster zobaczyłem tylko że jest możliwość więc założyłem serwa na hamachi wszystko według poradnika z jakieś angielskiej strony a w z hamachi korzystam GRAJĄC PRZEZ SIEĆ NP W waRLORDS BATLLECRY ii
Pain inside is rising
I am the fallen one Kawaks 1.62 +Kallera P2P+ Hamachi = Gra online
Prywatna siec Hamachi
DizzylordDojo
sepuku
ODPOWIEDZ

Wróć do „Online Battle Arena”