jRPG, cRPG, MMORPG
Moderator: ModTeam
- Yamada
- Moderator
- Posty: 1956
- Rejestracja: 04-03-2006, 01:38
- Kontakt:
Re: jRPG, cRPG, MMORPG
Pograłem już sobie chwilkę w Personę 3 i mogę napisać standardowe "pierwsze wrażenia". Otóż jest to RPG bardzo oryginalne, NAWET jak na japoński odłam gatunku. Powiedział bym że zderzenie realiów Shin Megami Tensei + coś a'la GTA/Shenmue (ale bez przesady) + klimat anime (szkoła itd). Historia jest dziwna i pokręcona, ale oryginalna i z zainteresowaniem śledzimy kolejne wydarzenia. Otóż mamy 25-tą "ukrytą" godzinę doby nazwaną Dark Hour - zwykli ludzie nie odczuwają wpływu tej godziny i nie mają o niej zielonego pojęcia. Jest jednak grupka osób, która wie o istnieniu Dark Hour i może podczas niej swobodnie, z pełną świadomością się poruszać. Nie ma jednak różowo bo podczas DH po świecie plątają się stwory nazwane shadowami. Owa grupka osób próbuje ustalić czym jest DH oraz dlaczego podczas niej po mieście wałęsają się ww. cienie. Nie są jednak bezbronni - każdy z bohaterów posiada zdolność przywołania tytułowej Persony będącej fizyczną manifestacją ich świadomości. Aby przywołać Personę postać musi zawiesić swoją fizyczną egzystencję poprzez strzał w głowę ze specjalnego pistoletu. Tyle o fabule. Teraz to co mi sie podoba:
-Social Links - każda Persona należy do określonego rodzaju, a każdy rodzaj ma swój własny Social Link, który rośnie poprzez kumplowanie się z określonymi postaciami - innymi słowy - im silniejsza więź z daną postacią tym potężniejsza Persona danego rodzaju.
-Tartarus - szkoła naszego herosa podczas Dark Hour przechodzi metamorfozę i zamienia się w labirynt (losowo generowany!!). Tutaj sobie ćwiczymy, pakujemy postacie itd.
-intuicyjny system walki
-przyjemna, pasująca do klimatu gry muzyka
-mnóstwo Shin Megami Tensaiowych smaczków
A co mi się nie podoba:
-to, że postacie, które się zmęczą, po wyjściu z Tartarusa automatycznie opuszczają drużynę i idą do akademika i musimy czekać ze 2 dni aż sobie odpoczną.
-podczas walki nie mamy kontroli nad poczynaniami naszych towarzyszy (mamy tylko bardzo biedną zakładkę tactics) co może czasami ostro denerwować - tym bardziej, ze wzorem Shin Megami Tensei: Nocturne śmierć głównego bohatera oznacza Game Over. Ale jest też szczęście w nieszczęściu bo członkowie teamu maja swoje własne itemy więc nie "okradają" z nich naszego plecaka.
Póki co tyle - idę grać:P.
-Social Links - każda Persona należy do określonego rodzaju, a każdy rodzaj ma swój własny Social Link, który rośnie poprzez kumplowanie się z określonymi postaciami - innymi słowy - im silniejsza więź z daną postacią tym potężniejsza Persona danego rodzaju.
-Tartarus - szkoła naszego herosa podczas Dark Hour przechodzi metamorfozę i zamienia się w labirynt (losowo generowany!!). Tutaj sobie ćwiczymy, pakujemy postacie itd.
-intuicyjny system walki
-przyjemna, pasująca do klimatu gry muzyka
-mnóstwo Shin Megami Tensaiowych smaczków
A co mi się nie podoba:
-to, że postacie, które się zmęczą, po wyjściu z Tartarusa automatycznie opuszczają drużynę i idą do akademika i musimy czekać ze 2 dni aż sobie odpoczną.
-podczas walki nie mamy kontroli nad poczynaniami naszych towarzyszy (mamy tylko bardzo biedną zakładkę tactics) co może czasami ostro denerwować - tym bardziej, ze wzorem Shin Megami Tensei: Nocturne śmierć głównego bohatera oznacza Game Over. Ale jest też szczęście w nieszczęściu bo członkowie teamu maja swoje własne itemy więc nie "okradają" z nich naszego plecaka.
Póki co tyle - idę grać:P.
- SubZero
- Moderator
- Posty: 3785
- Rejestracja: 14-04-2006, 16:51
- Lokalizacja: Myslovitz
- Kontakt:
Re: jRPG, cRPG, MMORPG
Se ściągnij se Aż tyle nie zajmuje, a ja z wygaszaczy nie korzystam.
- Phantom
- Elite player
- Posty: 161
- Rejestracja: 03-08-2006, 22:35
- Lokalizacja: Tyle pytań
- Kontakt:
Re: jRPG, cRPG, MMORPG
Co do social linka to z kolesiami zdobywasz silniejsza wiez przyjazni, a im wiekszy social link bedziesz mial z plcia przeciwna tym wieksze prawdopodobienstwo ze bedzie mogla zostac twoja dziewczyna. Ciekawym bajerem jest tez to ze mozna kupowac prezenty dla dziewczyn i pracowac nad trzema dodatkowymi statystykami (academiks, charm i curage) co tez ma wplyw na twoje znajomosci
Power dream within your finger
- Ana
- Friend
- Posty: 2114
- Rejestracja: 26-03-2006, 20:43
- Kontakt:
- eq2D
- Friend
- Posty: 903
- Rejestracja: 16-02-2007, 20:20
Re: jRPG, cRPG, MMORPG
Może warto się w takim razie tym zainteresować. Oglądałem jakiś czas temu shoty z tej gierki i wygląda całkiem klimatycznie. Oczywiście chodzi mi o Persone.Yamada pisze:Shenmue
- Phantom
- Elite player
- Posty: 161
- Rejestracja: 03-08-2006, 22:35
- Lokalizacja: Tyle pytań
- Kontakt:
Re: jRPG, cRPG, MMORPG
Cos w tym stylu, ale w personie lepiej zeby nie zgina ci glowny bohater bo mimo tego ze reszta kompani bedzie zyla mozesz miec game over jezeli skoncza ci sie continue. Bo tutaj nie masz opcji zmiany sterowanej postaci czy takie tamAna pisze:Aramis z tym brakeim kontroli to cos jak w KH?
Power dream within your finger
- Yamada
- Moderator
- Posty: 1956
- Rejestracja: 04-03-2006, 01:38
- Kontakt:
Re: jRPG, cRPG, MMORPG
Ja pakuję Academics bo chcę wyrwać Mitsuru .
- Phantom
- Elite player
- Posty: 161
- Rejestracja: 03-08-2006, 22:35
- Lokalizacja: Tyle pytań
- Kontakt:
Re: jRPG, cRPG, MMORPG
Hehe ja staram sie rownolegle pakowac staty. A academiks chyba najwolniej sie pakuje mimo tego ze najwiecej czasu sie na niego poswieca na dodatek jak jest sie zmeczonym to sie nawet nie oplaca. Swoja droga Mitsuru (habahaba)
Power dream within your finger
- Ana
- Friend
- Posty: 2114
- Rejestracja: 26-03-2006, 20:43
- Kontakt:
- Phantom
- Elite player
- Posty: 161
- Rejestracja: 03-08-2006, 22:35
- Lokalizacja: Tyle pytań
- Kontakt:
Re: jRPG, cRPG, MMORPG
Nie calkowicie ale kierowac inna postacia niz Sora tak. Ja np nie moglem przegapic okazji zeby pokierowac sobie Riku w KH2 jego ataki wymiataja
Power dream within your finger
- JJK
- Grand Master
- Posty: 1332
- Rejestracja: 25-02-2007, 18:06
Re: jRPG, cRPG, MMORPG
Na Personę 3 nastawiam się od dłuższego czasu i mam nadzieję, że pod choinką zobaczę pudełko z tą grą (oczywiście import zza oceanu), bo to jeden z ostatnich lepszych tytułów na PS2.
Życie to wojna. Ale nie bezmyślna wojna ze światem, ludźmi, czasem czy śmiercią. To wojna bez użycia ataku i obrony. Jedyna słuszna i szlachetna wojna... wojna z samym sobą.
- Yamada
- Moderator
- Posty: 1956
- Rejestracja: 04-03-2006, 01:38
- Kontakt:
Re: jRPG, cRPG, MMORPG
P3 będzie w lutym w PALu
Ale komu tam by się chciało czekać
Ale komu tam by się chciało czekać
- JJK
- Grand Master
- Posty: 1332
- Rejestracja: 25-02-2007, 18:06
Re: jRPG, cRPG, MMORPG
Luz. Mam PS2 NTSC nieprzerabianą .
Życie to wojna. Ale nie bezmyślna wojna ze światem, ludźmi, czasem czy śmiercią. To wojna bez użycia ataku i obrony. Jedyna słuszna i szlachetna wojna... wojna z samym sobą.
- Yamada
- Moderator
- Posty: 1956
- Rejestracja: 04-03-2006, 01:38
- Kontakt:
Re: jRPG, cRPG, MMORPG
Powiem tak - skończenie gry to raczej nie jest problem w P3, ale wymaksowanie Social Linków podczas jednej partii już tak . Już teraz moge powiedzieć, ze jest to na pewno bardzo trudne i trzeba maksymalnie uważać, aby czegoś nie zwalić.
W ogóle zauważyłem, że powodzenie eventów dopalających nasze statsy, które mogą zakończyć się niepowodzeniem (danie na tace w światyni, kucie przed kimą itd) jest CAŁKOWICIE randomowe - dlatego jeżeli ktoś chce, aby wszystko poszło pięknie i się udawało to sporo się naresetuje .
Aha no i kolejne sektory Tartarusa różnią się od siebie dosyć poważnie levelem przeciwników - tutaj nie ma hop siup, że wszystko jest "płynne" i że nie odczuwa sie siły stworków bo nasza drużyna też rośnie w siłę. Miałem zonka gdy zacząłem kolejny sektor i w pierwszej walce na dzień dobry wyłożyli mi 2 postacie . Czuć, ze gra należy do uniwersum Shin Megami Tensei, pomimo tego, ze od DDS i od Nocturne'a jest prostsza.
BTW podrywam Chihiro póki co .
W ogóle zauważyłem, że powodzenie eventów dopalających nasze statsy, które mogą zakończyć się niepowodzeniem (danie na tace w światyni, kucie przed kimą itd) jest CAŁKOWICIE randomowe - dlatego jeżeli ktoś chce, aby wszystko poszło pięknie i się udawało to sporo się naresetuje .
Aha no i kolejne sektory Tartarusa różnią się od siebie dosyć poważnie levelem przeciwników - tutaj nie ma hop siup, że wszystko jest "płynne" i że nie odczuwa sie siły stworków bo nasza drużyna też rośnie w siłę. Miałem zonka gdy zacząłem kolejny sektor i w pierwszej walce na dzień dobry wyłożyli mi 2 postacie . Czuć, ze gra należy do uniwersum Shin Megami Tensei, pomimo tego, ze od DDS i od Nocturne'a jest prostsza.
BTW podrywam Chihiro póki co .
- Phantom
- Elite player
- Posty: 161
- Rejestracja: 03-08-2006, 22:35
- Lokalizacja: Tyle pytań
- Kontakt:
Re: jRPG, cRPG, MMORPG
No ale zawsze jest opcja Continue+ wiec bez zadnego stresu z przechodzeniem na maxa .
Btw ja narazie na dwa baty z Chihiro i Juki (Menagerka Kendo Team)
Btw ja narazie na dwa baty z Chihiro i Juki (Menagerka Kendo Team)
Power dream within your finger