Draglade [Nintendo DS]

Bijatyki 2D mimo upływu lat cieszą się niesłabnącą popularnością. Czy zawdzięczają to rozbudowanemu systemowi gry, czy też ponadczasowej grafice? Z pewnością coś w tym jest, sprawdź sam!

Moderatorzy: ModTeam, 2DModTeam

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Di
Grand Master
Grand Master
Posty: 495
Rejestracja: 24-10-2006, 11:18
Lokalizacja: Warszawa

Draglade [Nintendo DS]

Post autor: Di »

Draglade to z pewnością jedna z najciekawszych bijatyk w jakie grałem i pierwsza bijatyka 2D, która mnie aż tak mocno wciągnęła.

Trailer:

Do wyboru mamy 4 podstawowe postaci, którymi możemy przejść Story Mode (połączenie bijatyki i przygodówki z elementami RPG). Każda postać ma oddzielną linię fabularną (przejście tego trybu jedną postacią zajmuje kilka ładnych godzin), jednak w każdym przypadku głównym zadaniem jest zdobycie tytułu Major Grappera (nazwa pochodzi stąd, że zawodnicy nazywani są Grapperami, gdyż używają broni nazwanych G-Con). Po przejściu Story daną postacią możemy swobodnie poruszać się po mapie, zaliczyć do tej pory nietknięte questy i zbierać Bullety (o tym dalej). Można też oczywiście nabijać levele.
W trakcie przechodzenia tego trybu napotkamy na wielu przeciwników, przede wszystkim Varianty - zwierzęta zmienione z powodu obecności Matter, które stały się agresywne. Po pokonaniu Varianta zamienisza się on w zwykłego zwierzaka i znika.
Są też Varianty stworzone przez człowieka (przy użyciu Dark Matter), oraz roboty.

Podstawowe postaci reprezentują żywioły:
Daichi - ziemia
Hibito - ogień
Guy - powietrze/elektryczność
Kairu - woda/lód

Do odblokowania jest łącznie 5 postaci. Asuka, Gyamon, Koki i Shura dostępni są po przejściu Story Mode odpowiednimi postaciami. By zdobyć Zeke należy najpierw odblokować wszystkie inne postaci - wtedy dostaniemy dodatkową misję, po przejściu której Zeke pojawi się wśród postaci do wyboru.

Jeśli chodzi o tryby gry, to jest przeciętnie. Poza Story możemy zagrać na VS (aktywna jest opcja Download :) ), Training oraz WFC. Dostępny jest również Dragon Sequencer, w którym customizujemy to, jak walczymy.
No właśnie - a jak wygląda walka? Możemy wykonywać double jumpy (możliwe jest spadnięcie z platformy i odbicie się w powietrzu w momencie, gdy spadamy), dashować (44_66, ale niestety nie ma air dashy), używać specjalnych ciosów (Bulletów), a nawet juggle'ować (customizowanymi JF-ami!). Ale po kolei:
- klawiszologia - strzałkami poruszamy się, skaczemy za pomocą B, zwyłe ataki wyprowadzane są przy użyciu X i Y (ze strzałkami), A to atak Bulletem, R to blok (obrażenia nie są niwelowane, a redukowane), natomiast L to włącznie możliwości używania Beat Combos.
- Bullety - w grze mamy do dyspozycji 100 Bulletów (nazwę je dla uproszczenia specjalami), które kupujemy i znajdujemy w Story Mode. Każdy jest inny - jedne pozwalają na leczenie, inne na atak kulą ognia, strumieniem wody czy rakietami. Możemy również stworzyć ścianę czy przywołać ptaka, który będzie leciał w dół (zygzakiem) i gdy trafi przeciwnika zada mu spore obrażenia (jest wolny i zabiera aż 5 BP, ale atakuje na sporym obszarze i pozwala na fajny pressing). Z kolei taunt, najciekawszy ze specjali, podwyższa szybkość, atak, obronę oraz pozwala na triple jump). Customizujemy je w Dragon Sequencerze, w którym wybieramy 6 - 3 podstawowe (używamy ich przy pomocy 2A, A lub 8A) oraz 3 dodatkowe, które zmieniamy na touch screenie, dotykając w odpowiednim miejscu (lepiej od stylusa sprawdza się tu kciuk, gdyż ikony są duże). Do użycia specjala potrzebujemy Beat Points. Na początku gry pasek ładuje najwyżej 5 BP, potem 7, a po przejściu gry aż 9. W trakcie walki ładowanie BP możemy przyspieszyć poprzez atakowanie przeciwnika.
- Beat Combos - bardzo ciekawa opcja. Otóż po naciśnięciu L (musimy mieć co najmniej 1 BP) możemy wykonać kilkuhitową kombinację, która działa nawet jako juggle. W dolnej części górnego ekranu pojawiają się wtedy punkty, które pokazują, kiedy należy naciskać Y po pierwszym ataku. Do dyspozycji mamy dużą ilość Beat Combos, a na dodatek Dragon Sequencer pozwala na tworzenie własnych BC. Owszem, można mashować te ataki, jednak wtedy będziemy otrzymywali komunikaty Bad!, a damage z ciosów znacznie się zmniejszy. Ważne jest więc dokładne trafianie w dźwięki, co do rzeczy łatwch nie należy :)

Ciosów mamy co prawda mało (kilka-kilkanaście na postać), jednak Bullety i BC znacząco rekompensują ten minus, dając wielką frajdę z gry. Na dodatek areny są interaktywne - na niektórych są rury (jak w Mario ;] ) czy platformy, na innych strumienie wody wyrzucające w górę czy plujący lawą wulkan.

Ponieważ odblokowywanie postaci jest bardzo żmudne, za jakiś czas postaram się wrzucić tu save ze wszystkimi postaciami i Bulletami. Póki co Story Mode przeszedłem Guy'em i mam połowę Bulletów.

Jeśli ktoś będzie chętny na partyjkę online to zapraszam (ale dopiero za jakiś czas, bo komputer mi padł i nie mam jak włączyć Wi-Fi Connectora).

Ciekawostka: gra podobno bardzo płynnie chodzi na emulatorze :)
Awatar użytkownika
Schaiba
Master
Master
Posty: 213
Rejestracja: 23-09-2007, 14:59
Lokalizacja: Wiślina

Re: Draglade [Nintendo DS]

Post autor: Schaiba »

1. DS - Dreamcast?
2. Czy orientujesz się jakie wymagania sprzętu by mniej więcej były?

Wygląda ciekawie ^^
Błogosławiony był ten dzień, w którym uznałem, że książki bardziej jarają mnie niż telewizja.

Dorosłość jest jak grawitacja rano. Każdy się jej spodziewa, każdy z nią walczy, każdy na nią narzeka, ale nikt jej nie pokonał.
Awatar użytkownika
SubZero
Moderator
Posty: 3785
Rejestracja: 14-04-2006, 16:51
Lokalizacja: Myslovitz
Ogrywam: Killer Instinct, WWF Wrestlemania, SuperSidekicks
Kontakt:

Re: Draglade [Nintendo DS]

Post autor: SubZero »

Schaiba pisze:1. DS - Dreamcast?
DS - NDS - Nintendo DualScreen
Di pisze:które zmieniamy na touch screenie
Widziałeś DCka z touch screenem ? :P
Awatar użytkownika
Di
Grand Master
Grand Master
Posty: 495
Rejestracja: 24-10-2006, 11:18
Lokalizacja: Warszawa

Re: Draglade [Nintendo DS]

Post autor: Di »

SubZero pisze:
Schaiba pisze:1. DS - Dreamcast?
DS - NDS - Nintendo DualScreen
To raz. Dwa - że Dreamcast nie jest od Nintendo.
Nintendo DS to oficjalna nazwa. Dual Screen nie jest nazwą oficjalną, Nintendo nigdy nie wyjaśniło tego skrótu.


Podejrzewam, że wymagania nie są wysokie (jak na dzisiejsze standardy PC).
Awatar użytkownika
AK
Grand Master
Grand Master
Posty: 498
Rejestracja: 23-02-2006, 17:34
Lokalizacja: janów Lubelski

Re: Draglade [Nintendo DS]

Post autor: AK »

firma odpowiedzialana za tą bitke to banspresto. która stworzyłą najlepszą bitke chodzoną ever
Guardians/Denjin Makai 2

szalałem na tym w salonach długie godziny :)
Śmiej sie a cały świat będzie śmiał sie z toba,płacz a będziesz płakał sam....
mind of wonderful
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Bijatyki 2D”