Draglade to z pewnością jedna z najciekawszych bijatyk w jakie grałem i pierwsza bijatyka 2D, która mnie aż tak mocno wciągnęła.
Trailer:
Do wyboru mamy 4 podstawowe postaci, którymi możemy przejść Story Mode (połączenie bijatyki i przygodówki z elementami RPG). Każda postać ma oddzielną linię fabularną (przejście tego trybu jedną postacią zajmuje kilka ładnych godzin), jednak w każdym przypadku głównym zadaniem jest zdobycie tytułu Major Grappera (nazwa pochodzi stąd, że zawodnicy nazywani są Grapperami, gdyż używają broni nazwanych G-Con). Po przejściu Story daną postacią możemy swobodnie poruszać się po mapie, zaliczyć do tej pory nietknięte questy i zbierać Bullety (o tym dalej). Można też oczywiście nabijać levele.
W trakcie przechodzenia tego trybu napotkamy na wielu przeciwników, przede wszystkim Varianty - zwierzęta zmienione z powodu obecności Matter, które stały się agresywne. Po pokonaniu Varianta zamienisza się on w zwykłego zwierzaka i znika.
Są też Varianty stworzone przez człowieka (przy użyciu Dark Matter), oraz roboty.
Podstawowe postaci reprezentują żywioły:
Daichi - ziemia
Hibito - ogień
Guy - powietrze/elektryczność
Kairu - woda/lód
Do odblokowania jest łącznie 5 postaci. Asuka, Gyamon, Koki i Shura dostępni są po przejściu Story Mode odpowiednimi postaciami. By zdobyć Zeke należy najpierw odblokować wszystkie inne postaci - wtedy dostaniemy dodatkową misję, po przejściu której Zeke pojawi się wśród postaci do wyboru.
Jeśli chodzi o tryby gry, to jest przeciętnie. Poza Story możemy zagrać na VS (aktywna jest opcja Download ), Training oraz WFC. Dostępny jest również Dragon Sequencer, w którym customizujemy to, jak walczymy.
No właśnie - a jak wygląda walka? Możemy wykonywać double jumpy (możliwe jest spadnięcie z platformy i odbicie się w powietrzu w momencie, gdy spadamy), dashować (44_66, ale niestety nie ma air dashy), używać specjalnych ciosów (Bulletów), a nawet juggle'ować (customizowanymi JF-ami!). Ale po kolei:
- klawiszologia - strzałkami poruszamy się, skaczemy za pomocą B, zwyłe ataki wyprowadzane są przy użyciu X i Y (ze strzałkami), A to atak Bulletem, R to blok (obrażenia nie są niwelowane, a redukowane), natomiast L to włącznie możliwości używania Beat Combos.
- Bullety - w grze mamy do dyspozycji 100 Bulletów (nazwę je dla uproszczenia specjalami), które kupujemy i znajdujemy w Story Mode. Każdy jest inny - jedne pozwalają na leczenie, inne na atak kulą ognia, strumieniem wody czy rakietami. Możemy również stworzyć ścianę czy przywołać ptaka, który będzie leciał w dół (zygzakiem) i gdy trafi przeciwnika zada mu spore obrażenia (jest wolny i zabiera aż 5 BP, ale atakuje na sporym obszarze i pozwala na fajny pressing). Z kolei taunt, najciekawszy ze specjali, podwyższa szybkość, atak, obronę oraz pozwala na triple jump). Customizujemy je w Dragon Sequencerze, w którym wybieramy 6 - 3 podstawowe (używamy ich przy pomocy 2A, A lub 8A) oraz 3 dodatkowe, które zmieniamy na touch screenie, dotykając w odpowiednim miejscu (lepiej od stylusa sprawdza się tu kciuk, gdyż ikony są duże). Do użycia specjala potrzebujemy Beat Points. Na początku gry pasek ładuje najwyżej 5 BP, potem 7, a po przejściu gry aż 9. W trakcie walki ładowanie BP możemy przyspieszyć poprzez atakowanie przeciwnika.
- Beat Combos - bardzo ciekawa opcja. Otóż po naciśnięciu L (musimy mieć co najmniej 1 BP) możemy wykonać kilkuhitową kombinację, która działa nawet jako juggle. W dolnej części górnego ekranu pojawiają się wtedy punkty, które pokazują, kiedy należy naciskać Y po pierwszym ataku. Do dyspozycji mamy dużą ilość Beat Combos, a na dodatek Dragon Sequencer pozwala na tworzenie własnych BC. Owszem, można mashować te ataki, jednak wtedy będziemy otrzymywali komunikaty Bad!, a damage z ciosów znacznie się zmniejszy. Ważne jest więc dokładne trafianie w dźwięki, co do rzeczy łatwch nie należy
Ciosów mamy co prawda mało (kilka-kilkanaście na postać), jednak Bullety i BC znacząco rekompensują ten minus, dając wielką frajdę z gry. Na dodatek areny są interaktywne - na niektórych są rury (jak w Mario ;] ) czy platformy, na innych strumienie wody wyrzucające w górę czy plujący lawą wulkan.
Ponieważ odblokowywanie postaci jest bardzo żmudne, za jakiś czas postaram się wrzucić tu save ze wszystkimi postaciami i Bulletami. Póki co Story Mode przeszedłem Guy'em i mam połowę Bulletów.
Jeśli ktoś będzie chętny na partyjkę online to zapraszam (ale dopiero za jakiś czas, bo komputer mi padł i nie mam jak włączyć Wi-Fi Connectora).
Ciekawostka: gra podobno bardzo płynnie chodzi na emulatorze
Draglade [Nintendo DS]
Moderatorzy: ModTeam, 2DModTeam
- Di
- Grand Master
- Posty: 495
- Rejestracja: 24-10-2006, 11:18
- Lokalizacja: Warszawa
- Schaiba
- Master
- Posty: 213
- Rejestracja: 23-09-2007, 14:59
- Lokalizacja: Wiślina
Re: Draglade [Nintendo DS]
1. DS - Dreamcast?
2. Czy orientujesz się jakie wymagania sprzętu by mniej więcej były?
Wygląda ciekawie ^^
2. Czy orientujesz się jakie wymagania sprzętu by mniej więcej były?
Wygląda ciekawie ^^
Błogosławiony był ten dzień, w którym uznałem, że książki bardziej jarają mnie niż telewizja.
Dorosłość jest jak grawitacja rano. Każdy się jej spodziewa, każdy z nią walczy, każdy na nią narzeka, ale nikt jej nie pokonał.
Dorosłość jest jak grawitacja rano. Każdy się jej spodziewa, każdy z nią walczy, każdy na nią narzeka, ale nikt jej nie pokonał.
- SubZero
- Moderator
- Posty: 3785
- Rejestracja: 14-04-2006, 16:51
- Lokalizacja: Myslovitz
- Kontakt:
Re: Draglade [Nintendo DS]
DS - NDS - Nintendo DualScreenSchaiba pisze:1. DS - Dreamcast?
Widziałeś DCka z touch screenem ?Di pisze:które zmieniamy na touch screenie
- Di
- Grand Master
- Posty: 495
- Rejestracja: 24-10-2006, 11:18
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Draglade [Nintendo DS]
To raz. Dwa - że Dreamcast nie jest od Nintendo.SubZero pisze:DS - NDS - Nintendo DualScreenSchaiba pisze:1. DS - Dreamcast?
Nintendo DS to oficjalna nazwa. Dual Screen nie jest nazwą oficjalną, Nintendo nigdy nie wyjaśniło tego skrótu.
Podejrzewam, że wymagania nie są wysokie (jak na dzisiejsze standardy PC).
- AK
- Grand Master
- Posty: 498
- Rejestracja: 23-02-2006, 17:34
- Lokalizacja: janów Lubelski
Re: Draglade [Nintendo DS]
firma odpowiedzialana za tą bitke to banspresto. która stworzyłą najlepszą bitke chodzoną ever
Guardians/Denjin Makai 2
szalałem na tym w salonach długie godziny
Guardians/Denjin Makai 2
szalałem na tym w salonach długie godziny
Śmiej sie a cały świat będzie śmiał sie z toba,płacz a będziesz płakał sam....
mind of wonderful
mind of wonderful