ONI - TPP dla singlów z 2001 roku

Dla jednych są sposobem na zabicie wolnego czasu, dla innych hobby, a dla jeszcze kogoś innego rozrywką, bez której nie można się obyć. Gry video i konsole - wszystko na ich temat.

Moderator: ModTeam

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
kemot722
Grand Master
Grand Master
Posty: 1030
Rejestracja: 01-09-2006, 11:04
Lokalizacja: 1 kreska zasięgu

ONI - TPP dla singlów z 2001 roku

Post autor: kemot722 »

Postanowiłem Wam przedstawić ciekawą i co najważniejsze całkiem grywalną mimo wieku (2001) grę dla samotnego gracza. Niewielu o niej słyszało (tak mi sie wydaje), a szkoda!
Obrazek

Krótka historia powstania i opis gry

W roku 1998 firma Bungie, znana obecnie jako producent gier z serii Halo, wpadła na pomysł stworzenia gry sieciowej w klimatach "Ghost in the Shell", która dawałaby graczowi do dyspozycji postać z szerokim arsenałem ciosów i możliwością sięgnięcia po jedną z wielu rodzajów broni. Rozgrywka miała sie toczyć na rozbudowanych arenach oraz być przepełniona dynamiczną akcją z ostrą wymianą ognia i bogatą w walką wręcz.

Pierwszy trailer

Rok później firma Bungie postanowiła przedstawić graczom kolejne ciekawostki jakimi miała zaskoczyć przyszłych graczy ich dzieła. Główną z nich miał być olbrzymi mech obdarzony dużą siłą ognia, największa atrakcja wśród przeciwników nazwana Iron Demon (Żelazny Diabeł).

Nowszy trailer z Iron Demon

Sen o doskonale zapowiadającej sie grze sieciowej padł... Po zaprezentowaniu na Targach E3 powyższego trailera, Bungie zdecydowało sie na rezygnację z trybu online i Żelaznego Diabła. Żałosne wydały tłumaczenia o problemach z kompatybilnością komend sieciowych z DirectPlay i programowaniem AI dla mecha.

Do sklepów trafiła jedyna w swoim rodzaju gra TPP dla samotnego gracza, na platformy PC, Mac i Playstation 2. Gracz dostał do dyspozycji bohaterkę o imieniu Konoko, pracowniczkę organizacji rządowej TCTF, zajmującej się przechwytywaniem nielegalnej technologii mogącej stanowić powszechne zagrożenie dla ludzkości. Celem nadrzędnym jest schwytanie szefa Syndykatu o imieniu Muro, który po swojej stronie ma już sporą armię skorumpowanych żołnierzy. Przeciwnicy są gotów zrobić wszystko, żeby Konoko nie przeszkodziła Muro w realizacji jego mrocznych zamiarów. Bohaterka na początku ma do dyspozycji niewiele technik, ale dla gracza, który przeszedł poziom treningowy nie stanowi to przeszkody. Na początku każdego z 14 rozległych poziomów oglądamy cut-scenke wprowadzającą nas w treść czekającego nas zadania, a arsenał ciosów bohaterki wzbogaca się o kolejny cios specjalny. Warto wspomnieć, że AI przeciwników zostało wykonane na wysokim poziomie. Przeciwnicy lubią atakować seriami z zaskoczenia, uchylać sie przed ciosami specjalnymi Konoko i nie żałują sobie podejścia do niej od tyłu w celu rzucenia nią o ziemie. Uratowani przed śmiercią cywile wspierają bohaterkę sprayem regeneracyjnym, magazynkiem z amunicją lub innym power up'em. W grze występuje ponad 25 rodzajów jednostek bojowych!

Przykładowy gameplay na wysokim poziomie

O fabule nie będę sie rozpisał, bo jest zbyt wciągająca by ją poznawać przed pierwszym uruchomieniem gry ;)

Mody

Warto wspomnieć, że wszystkie scenariusze poziomów zostały napisane w języku skryptowym BSL, zbliżonym konstrukcją do języka C. Ci co mieli już do czynienia z programowaniem mogą spróbować swych sił w pisaniu modów. Na początku to wydaje sie nie zbyt łatwe, ale jak to sie mówi "dla chcącego nic trudnego" ;)

Oni Team Arena to hit wśród modów do ONI. Autorzy pierwszych modów tego typu stworzyli multiplayer-podobne skrypty, które po podmienieniu z oryginalnymi skryptami, pozwalają na rozgrywkę w trybie Team Arena znanym z choćby Unreala Tournamenta czy Quake'a. Walka z botami na poziomie Hard pozwala zapomnieć o karygodnym błędzie producentów gry.

Zobacz rozgrywkę z modem ONI TEAM ARENA

Anniversary Edition to fanowskie rozszerzenie gry, które pozwala na większe możliwości w modowaniu i możliwość grania dowolną postacią na każdym poziomie gry, a nie tylko na tym poziomie gdzie dana postać występuje w fabule ONI. Dzięki AE można także edytować skiny lub dodawać modele postaci wykonane w programach do grafiki 3D.
Tu możecie zobaczyć walkę Konoko z Masterchiefem z "HALO"
A tu Motoko z "Ghost in the Shell" walczącą z dwoma przeciwnikami

Mam nadzieję, że Was zainteresowałem tytułem, dlatego poniżej...
linki warte uwagi:
OniGalore - kopalnia wiedzy o ONI; opisy postaci, patche (w tym pod WinXP), spisy ciosów postaci, info o modowaniu i tutorial do pisania modów oraz wiele więcej...
Oni Central Forum - największe forum poświęcone ONI
ONI - dobra polska strona poświęcona grze
Ostatnio zmieniony 15-06-2008, 12:17 przez kemot722, łącznie zmieniany 5 razy.
Awatar użytkownika
Action
Moderator
Posty: 2042
Rejestracja: 10-07-2006, 19:14
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: ONI - TPP dla singlów z 2001 roku

Post autor: Action »

Niewielu o niej słyszało, a szkoda!
Szczerze wątpię ;) Każdy starszy pecetowiec powinien o tej grze słyszeć gdyż swego czasu narobiła niezłego szumu.
Awatar użytkownika
mcl
Grand Master
Grand Master
Posty: 682
Rejestracja: 22-05-2008, 12:35
Lokalizacja: znienacka ;>

Re: ONI - TPP dla singlów z 2001 roku

Post autor: mcl »

Zagrywało się w demko, czytało po 5 razy reckę w "komputer świat gry" zaraz po premierze ;-) . A do tej pory nie grałem w full wersję, chyba czas to nadrobić :P
Obrazek
Awatar użytkownika
kemot722
Grand Master
Grand Master
Posty: 1030
Rejestracja: 01-09-2006, 11:04
Lokalizacja: 1 kreska zasięgu

Re: ONI - TPP dla singlów z 2001 roku

Post autor: kemot722 »

Ja pod wpływem demka zdecydowałem sie na fulla - nie żałuję :D

Nawet jestem w stanie podać ulubione postacie (pomijając Konoko):
1. Elite Striker
2. Tanker
3. Mukade

Ulubione levele:
1. Syndicate Mountain Compound (14-ostatni)
2. TCTF (6)
3. Rooftops (10)

Ulubione kawałki z soundtracka:
1. Trailer/Finałowa walka
2. East Wind
3. Oni Fever (Strikers)

Ulubiona broń:
1. SBG Man-Portable Mortar
2. SML3 Plasma Rifle
Awatar użytkownika
mcl
Grand Master
Grand Master
Posty: 682
Rejestracja: 22-05-2008, 12:35
Lokalizacja: znienacka ;>

Re: ONI - TPP dla singlów z 2001 roku

Post autor: mcl »

Jest jakieś spolszczonko do tego? bo w sklepie torrent dość szybko zrealizowali zamówienie, ale niestety po angielsku :P
Obrazek
Awatar użytkownika
kemot722
Grand Master
Grand Master
Posty: 1030
Rejestracja: 01-09-2006, 11:04
Lokalizacja: 1 kreska zasięgu

Re: ONI - TPP dla singlów z 2001 roku

Post autor: kemot722 »

mclxbox pisze:Jest jakieś spolszczonko do tego? bo w sklepie torrent dość szybko zrealizowali zamówienie, ale niestety po angielsku :P
Nie ma spolszczenia, bo żadnemu polskiemu graczowi nie chciało sie grzebać w heksach - języku szesnastkowym ;)

Nie warto edytować pliku Oni.exe jak nie wiesz czy nie zajdzie potrzeba podmienić go innym np. kompatybilnym z Windows XP.

Te dialogi nie są aż tak trudne do zrozumienia. Ponadto lubię je cytować, bo niektóre wypowiedzi zawierają specyficzne poczucie humoru.
Awatar użytkownika
Argoh
Elite player
Elite player
Posty: 143
Rejestracja: 27-12-2006, 09:10
Lokalizacja: Słomniki

Re: ONI - TPP dla singlów z 2001 roku

Post autor: Argoh »

Ja kończe 15 lat i kiedy wchodziłem do tego zawiłego, pełnego brudu i przestępców :rotfl: świata natkołem sie na "ONI" jednak tylko w postaci dema :P mysle ze duzo osob słyszało o androidzie? Konoko :]
"Why don't you ask the kids at Tinamen Square?"
System of a Down

Game Master: Mag atakuje Gracza 1.
*Mag używa Fire Ball'a
Game Master: Mag zamienia Gracza 1 w popiół.
Gracz 2: No to teraz mamy Barbarzyńce instant...
Awatar użytkownika
kemot722
Grand Master
Grand Master
Posty: 1030
Rejestracja: 01-09-2006, 11:04
Lokalizacja: 1 kreska zasięgu

Re: ONI - TPP dla singlów z 2001 roku

Post autor: kemot722 »

Argoh pisze:Ja kończe 15 lat i kiedy wchodziłem do tego zawiłego, pełnego brudu i przestępców :rotfl: świata natkołem sie na "ONI" jednak tylko w postaci dema :P mysle ze duzo osob słyszało o androidzie? Konoko :]
Konoko nie jest androidem. Shinatama jest SLD - Simulated Life Doll. Konoko sie zaprzyjaźniła z Shinatamą.

Droidy treningowe mamy przyjemność obijać w Level 0 (Trening) do woli. Są pomocne w nauce blokowania i rzutów.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Gry video”