No i system JEST finalowy
. Skille - skilli możemy uczyć TYLKO nieśmiertelnych (śmiertelni uczą się sami z levelem i nie mamy na to czego się uczą wpływu). Jak ktoś grał w FF9 to będzie w domu bo - tadam, skilli uczymy się z akcesoriów i przebiega to w identyczny sposób jak w dziewiątym finalu (musimy akcesorium wyekwipować, natłuc przeciwników aż uzbieramy wystarczającą ilość AP, a potem , gdy już umiemy skilla mozemy zdjąć akcesorium i założyć go na skill slota). No ale LO nie tylko kopiuje więc mamy jeszcze jeden sposób aby wyuczyć się skilli - nieśmiertelni mają dostęp do skill linków - tym sposobem 'podczepiają' się pod danego skilla śmiertelnego i możemy się go wyuczyć. Skille to BARDZO ważny element gry (nie ma jak w finalu gdzie bossów przechodzi się Attackiem). Dalej - Enhancement Ringi, 'dodatkowe' akcesoria majace różne działanie - a to podwyższa atak, a to siłę magii itd. Ale jest jeden haczyk - to czy zadamy podwyzszony, czy nawet zmniejszony damage zależy od nas - np. mamy pierścień zwiększajacy obrażenia - teraz gdy wybierzemy attack to podczas animacji będziemy mieli charakterystyczny 'krąg' w który musimy 'just frameowo' trafić - trafimy idealnie - walimy większy damage, walniemy, ale niedokładnie - standard, spudłujemy - zadajemy mniejszy.
Teraz słówko o walkach - system levelowania jest bardzo sprytny bo NIE POZWALA na przepakowanie postaci - zawalczymy raz z przeciwnikiem, dostaniemy ileś expa, ale walcząc z nim drugi raz, dostaniemy już mniej. Jest to bardzo dobre rozwiazanie bo walki z bossami najprostrze nie są i zmuszają gracza do kombinowania ze skillami (a nie tępego walenia w Attack). Prawdopodobnie większość graczy polegnie podczas walki z pierwszym bossem (latające dziadostwo na górze):P.
Aha gra ma random encounters - momentami wkurzające:P.
Gra generalnie rządzi i jest taka jak się spodziewałem - to po prostu 'nowy final na konsolę M$';].