Bijatyka idealna?

Pozostałe bijatyki 3D które nie posiadają osobnego działu. Ogólnie o bijatykach.

Moderator: ModTeam

Awatar użytkownika
KRELIAN
Junior Admin
Posty: 2343
Rejestracja: 23-02-2006, 17:37
Lokalizacja: ta pewność?
Ogrywam: Tenchu: Burning Shadows,Ronin Blade Crusade,Gex Origins
Kontakt:

Re: Bijatyka idealna?

Post autor: KRELIAN »

The Way of the Exploding Fist jest na pewno bardziej wyważony od IK. Pomijam fakt, że był pierwszy i jest zwyczajniej lepszy. Przyczyną zaś narzekania w dzisiejszej dobie na brak balansu jest IK+, ale zawsze można zwalić winę na bogu ducha winne namco :(.
Obrazek

https://www.change.org/p/from-software- ... on-the-ps4 - wejdź i podpisz jeśli czekasz na powrót 'starego, dobrego Tenchu' na PS4!!!!
s[h/z]inden
Grand Master
Grand Master
Posty: 423
Rejestracja: 27-03-2008, 15:50
Lokalizacja: Wałcz
Ogrywam: planszówki, karcianki i casualowo w dowolne bitki
Kontakt:

Re: Bijatyka idealna?

Post autor: s[h/z]inden »

Sylvan Wielki pisze:
"Fighting Force" na PSX xD, macie interaktywne otoczenie, mase rozwalania i brak przesadzonych bossów xD
I niezły multiplayer dodaj xD
tak, nigdy nie zapomne, jak kumpel bral smashera i niszczyl mi zycie atakiem z rozbiegu...
trudna i calkiem realistyczna to gierka byla xD

te bijatyki co robia teraz to nie to samo... wszystko wyglada inaczej od strony graficznej, a systemy sa jako tako podobne... (no w sumie chodzi o pozbawienie paska zycia przeciwnika.

ja chcialbym pograc w jakas nowoczesna wersje bushido blade (bez paskow zycia, to bylby realizm :) ), albo, zeby zrobili jakiegos nowego porzadnego (w koncu) toshindena (bo jak na 1998, to bat3 byla fajna :chytry: )
hej [you]!! pamiętaj o funkcji [ you ]!!
Awatar użytkownika
Sylvan Wielki
Grand Master
Grand Master
Posty: 881
Rejestracja: 23-03-2008, 12:52

Re: Bijatyka idealna?

Post autor: Sylvan Wielki »

Niesamowity sentyment i wspomnień czar.
Awatar użytkownika
Dumian
Administrator
Posty: 2943
Rejestracja: 20-02-2006, 18:13
Lokalizacja: Bydgoszcz
Ogrywam: Tekken 7 (DJ, Xiao), DOA5 i 6 (Jann Lee), VF (Jacky)
Kontakt:

Re: Bijatyka idealna?

Post autor: Dumian »

Jak już jesteśmy przy oldsqlu to wymiata ta gierka chociaż do ideału jej pewnie trochę brakuje. Fajna muzyczka w tle :)
No i oczywiście Turtlesy (filmik 1, 2), sporo masterowałem tą bijatykę (karteczki z ciosami i te sprawy) a i tak nigdy nie naumiałem się wszystkich specjali :D
"Using no way as way, having no limitation as limitation"
IE nadaje się do neta jak klawa do Tekkena, nie zwlekaj - Firefox
Obrazek
Awatar użytkownika
kemot722
Grand Master
Grand Master
Posty: 1030
Rejestracja: 01-09-2006, 11:04
Lokalizacja: 1 kreska zasięgu

Re: Bijatyka idealna?

Post autor: kemot722 »

Dzięki Dumian za link do "tej gierki", bo nie pamiętałem do tytułu, a pamiętam, że jako dzieciak grałem w nią jak opętany :D
Awatar użytkownika
Sylvan Wielki
Grand Master
Grand Master
Posty: 881
Rejestracja: 23-03-2008, 12:52

Re: Bijatyka idealna?

Post autor: Sylvan Wielki »

Tak, obie doskonale pamiętam. O ile pierwsza była taka sobie , to o tyle Żółwie.... wprost zachwycały.... Tylko ten przesadzony Shredder.... ><'
janix
Master of the Shakers
Master of the Shakers
Posty: 96
Rejestracja: 19-01-2007, 23:38

Re: Bijatyka idealna?

Post autor: janix »

Tak żółwie... Pamiętam. Znałem tam wszystkie ciosy. Później szukałem bugów.
Poprzez walkę z komputerem nabrałem duuużo złych nawyków (np. granie na punkty - przegrywanie rundy, zeby w następnej zrobić perfect i uzyskać maximum punktów) i kumpel, który o wiele mniej ode mnie grał, wygrywał ze mną.

Mój brat odkrył ciekawy bug. Trzeba mieć Dona i zebrać kulkę. Don jako jedyny może odpalić kulkę w powietrzu (d,f+B). Bug polega na tym, ze odpalamy specjala donem (d,u+A - ciezkie do zrobienia na klawie) i wypuszczamy kulkę nad planszą ! Don uzyskuje nieśmiertelność !!! do pierwszego zadanego celnie ataku, czyli najlepiej zrobic rzut, bo odejmuje najwiecej.

Akcja wygląda mniej więcej tak: łapiemy kulkę (d+B jeśli ktoś nie wie) i potem d,u+A i błyskawicznie d,f+B - trzeba to zrobic bardzo szybko.
A-kop
B-punch
Awatar użytkownika
Sylvan Wielki
Grand Master
Grand Master
Posty: 881
Rejestracja: 23-03-2008, 12:52

Re: Bijatyka idealna?

Post autor: Sylvan Wielki »

janix pisze:Mój brat odkrył ciekawy bug. Trzeba mieć Dona i zebrać kulkę. Don jako jedyny może odpalić kulkę w powietrzu (d,f+B). Bug polega na tym, ze odpalamy specjala donem (d,u+A - ciezkie do zrobienia na klawie)
Dlatego grałem w to na NES.
Awatar użytkownika
MatiByd
Master
Master
Posty: 259
Rejestracja: 27-07-2008, 07:29
Kontakt:

Re: Bijatyka idealna?

Post autor: MatiByd »

Za bijatyke idealną uznaje Tekkena 2.Poprostu:odpowiednie wybranie postaci,odgłosy po zadaniu ciosu,muzyka,desing postaci i aren.Ale nie jest do końca wspaniała.Ponieważ Theater Mode jest exclusivem w wersji Kraju Kwitnącej Wiśni.
mmaruda
Beginner
Beginner
Posty: 9
Rejestracja: 23-01-2009, 19:53

Re: Bijatyka idealna?

Post autor: mmaruda »

Ja sporo spodziewam się po Street Fighterze 4, ale zobaczymy.

Póki co powiedziałbym, że z 2D to Mortal Kombat 2 i Street Fighter Alpha 3, z 3D no Tekken.

Natomiast każdej z nich daleko do mojego wymarzonego ideału.

Dla mnie ideał to coś z animacją i różnorodnością stylów walki Tekkena, ale bez bullshitowych postaci, fireballi i innych hadukenów. Żeby walka prezentowała się jeszcze bardziej realistycznie, bez juggli z realistyczną animacją upadków i wstawania. Żeby ciosy wchodziły twardo jak w Tekkenie, ale żeby dźwięki nie były z kosmosu, tylko choćby jak w filmach kung fu (powinni zatrudni etatową babę z mokrą szmata).

Do tego idealna gra powinna mieć przystępny system dopasowany do możliwości kontrolerów (niestety większość padów ma jeden krzyżyk zamiast 4 osobnych kierunków i w Tekkencu czy Virtua Fighterze to się średnio sprawdza w porównaniu z Dual Shockiem przy tych wszystkich skośnych kierunkach). Ogólnie powinno być tak żeby każdy noob szybko opanował wszystkie ciosy dla dowolnej postaci, ale żeby mistrzostwo polegało na wykminieniu, których kiedy użyć i jak łączyć je w skuteczne comba.

Blokowanie powinno też zależeć od gracza, tzn powinno być aktywowane jakimś guzikiem i wyglądać realistycznie, nie tam, że koleś krzyżuje pięści, tylko powinien każdy cios osobno zablokować ręką no i wszelkie reversale też obowiązkowe są. Fajne byłyby też bloki niskich kopnięć nogami, coś jak Jet Li odstawiał w "Pewnego Razu w Chinach".

Potrzebna też jest krew, ale z umiarem nie jak w MK, tylko żeby np przy mocniejszym ciosie w ryło coś chlapnęło, żeby było widać, że koleś oberwał i ma np rozcięty łuk brwiowy, albo wypluwa zęba. Powinny też być fatale, ale nie znów zjadanie głowy tylko np po skończonej walce oszołomiony przeciwnik próbowałby się podnieść i po wklepaniu kombinacji nasz zawodnik podchodziłby do niego i skręcał kark albo łamał kręgosłup.

W skrócie dla mnie idealna nawalanka musiałaby w realistyczny i brutalny sposób przedstawiać walkę i być łatwa do opanowania w podstawach, ale pozwalać na dużą kreatywność zaawansowanym graczom zamiast skupiać się na wklepywaniu 10 guzikowych kombinacji żeby dobić przeciwnika do ściany.

No i w grze idealnej powinien być jeszcze Tong Po - najlepiej jako ukryta postać do odblokowania :)
Awatar użytkownika
Sylvan Wielki
Grand Master
Grand Master
Posty: 881
Rejestracja: 23-03-2008, 12:52

Re: Bijatyka idealna?

Post autor: Sylvan Wielki »

To jak każdy chyba. Średnia rzędu 98% napawa optymizmem.
Awatar użytkownika
Milly
Elite player
Elite player
Posty: 174
Rejestracja: 27-10-2008, 10:52
Lokalizacja: IRL<->JP
Kontakt:

Re: Bijatyka idealna?

Post autor: Milly »

idealna bijatyka to ta w której grający obrywa także. Może do nowej Wii z 2012 roku zamontują graczowi bioport? Tylko....kto takiego gracza ubezpieczy od urazów ;p
Idelana bijatyka: różnorodność stylów, areny w których można coś rozpier...hmhm..., no i najważniejsze: realizm (żadnego fruwania czy odbijania się od podłogi na wysokośc 3-go piętra).
Obrazek
Awatar użytkownika
kemot722
Grand Master
Grand Master
Posty: 1030
Rejestracja: 01-09-2006, 11:04
Lokalizacja: 1 kreska zasięgu

Re: Bijatyka idealna?

Post autor: kemot722 »

Milly pisze:Może do nowej Wii z 2012 roku zamontują graczowi bioport? Tylko....kto takiego gracza ubezpieczy od urazów ;p
W najnowszym PSX Extreme napisali, że specjaliści porównali korzystanie z Wii-lota do wysiłku tenisisty. Zalecają ochraniacze, ale przede wszystkim umiar w użytkowaniu by uniknąć urazów stawów i naderwaniu mięśni ;)

A tak wracając do tematu... :P

Guilty Gear może jakiś tytuł połączyłby z Fighting Vipers w bijatykę 3D. W obu bitkach postacie używają nie tylko ciosów, ale także broni niekonwencjonalnej: kotwica czy kij bilardowy (GG), gitarą elektryczną czy deskorolką z zamachu (FV). Ciekawy jestem co by z tego wyszło, bo granie zarówno Guilty Gear XX #Reload, jak i Fighting Vipers sprawia mi nie mało przyjemności :D
Awatar użytkownika
Arris
Grand Master
Grand Master
Posty: 423
Rejestracja: 05-05-2007, 18:12
Lokalizacja: Z nienacka :O

Re: Bijatyka idealna?

Post autor: Arris »

kemot722 pisze:gitarą elektryczną czy deskorolką z zamachu (FV)
albo super pod wzgledem technologi misiem...albo z roweru komus tak przywalic :D
taa fighting vipers to gra godna uwagi ^^
Awatar użytkownika
SFan
Beginner
Beginner
Posty: 14
Rejestracja: 29-09-2010, 20:38
Lokalizacja: Kraśnik

Re: Bijatyka idealna?

Post autor: SFan »

W każdej z bijatyk jest się do czego przyczepić zapewne ale...

Żółwie na NES'a, co prawda mało postaci ale ta gra jak na taką konsolkę wprost mnie zachwycała i nawet teraz od czasu do czasu sobie odpalę (już na emulatorze) by popykać i powspominać.

Street Fighter IV - gra spełniła moje oczekiwania w każdym aspekcie i pewnie będzie masa ludzi, którzy się ze mną zgodzą i znajdzie się dużo takich, którzy mnie nie poprą ale dla mnie ta bijatyka to ideał, wiem, że idealnej bijatyki nie ma bo upodobania są różne przez co i opinie ale tak jak wyżej napisałem ta gra to produkcja, na którą czekałem.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Bijatyki 3D (Fighting Corner)”