CPU w Tekkenie
Moderator: ModTeam
-
- Student
- Posty: 42
- Rejestracja: 01-04-2008, 14:28
- Lokalizacja: Podkarpacie
Re: CPU w Tekkenie
Ach ten komp, beznadzieja. Jak ktoś chce partnera do sparingu np. na practice to mogę się z nim posparować.
- kemot722
- Grand Master
- Posty: 1030
- Rejestracja: 01-09-2006, 11:04
- Lokalizacja: 1 kreska zasięgu
Re: CPU w Tekkenie
Wydaje mi sie, że Ruscy podkręcili A.I. postaci w swoim Tekken 3 Gold, bo CPU mniej kapuści niż w np. w PAL czy NTSC. W każdym razie - mi sprawia więcej trudności na tym samym poziomie ustawionym w Opcjach
- Patryk B
- Student
- Posty: 35
- Rejestracja: 23-01-2008, 20:32
- Lokalizacja: Pabianice
Re: CPU w Tekkenie
Ten tekken 3 by honmaru to, chyba nie ten tekken 3 gold od ruskich (podarasowane A.I. , jeżeli to prawda) ??
- Action
- Moderator
- Posty: 2042
- Rejestracja: 10-07-2006, 19:14
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Re: CPU w Tekkenie
Nie, "TK3 by Honmaru" to nie sławetny OT Golden Leon.
- kemot722
- Grand Master
- Posty: 1030
- Rejestracja: 01-09-2006, 11:04
- Lokalizacja: 1 kreska zasięgu
Re: CPU w Tekkenie
I chwałą mu za to, bo my tacy szybcy pojmowaniu w japońskiego jak Ruscy nie jesteśmy (Ruscy przecież przerobili japońską wersję)Action pisze:Nie, "TK3 by Honmaru" to nie sławetny OT Golden Leon.
- Action
- Moderator
- Posty: 2042
- Rejestracja: 10-07-2006, 19:14
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Re: CPU w Tekkenie
TK3 by Honmaru to także NTSC-J
- bartaaz
- Grand Master
- Posty: 349
- Rejestracja: 25-12-2007, 17:06
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: CPU w Tekkenie
W t3 w arcade history komp nie dość że schyla się pod elektronami to jeszcze niezwykle skutecznie chickenuje
- EasY_PL
- Elite player
- Posty: 145
- Rejestracja: 29-04-2007, 10:16
- Lokalizacja: sie wziąłem
- Kontakt:
Re: CPU w Tekkenie
wreszcie mam okazje sie wykazać talentem do pisania bzdur...
przedewszystkim pojęcie... na czym polega A.I.
jest to zbiór algorytmów odpowiadających na zdarzenia...
widziałem kiedyś na discovery auto które jechało bez kierowcy... tyle że... miało z góry nałożoną trase... nadpisane że omijać przeszkody ma z lewej strony... i poczekać aż przeszkoda z naprzeciwka oddali sie na bezpieczną odległość...
jeśli powiesz do monitora "wyłącz sie" to on tego nie zrobi... jedyna ludzka rzecz jaką potrafi to nie włączyć sie po locie z 3 piętra...
tak samo jest z tekkenem...
jeśli bot ma napisane że ma sie schylić pod ewgf'em to to zrobi... jeśli widzi okazje na atak... (z góry zaprogramowana pozycja gracza, np. stun) to cie zaatakuje...
jeśli chcesz mieć inteligentnego tekkena to pograj sobie z kumplem...
amen
przedewszystkim pojęcie... na czym polega A.I.
jest to zbiór algorytmów odpowiadających na zdarzenia...
widziałem kiedyś na discovery auto które jechało bez kierowcy... tyle że... miało z góry nałożoną trase... nadpisane że omijać przeszkody ma z lewej strony... i poczekać aż przeszkoda z naprzeciwka oddali sie na bezpieczną odległość...
jeśli powiesz do monitora "wyłącz sie" to on tego nie zrobi... jedyna ludzka rzecz jaką potrafi to nie włączyć sie po locie z 3 piętra...
tak samo jest z tekkenem...
jeśli bot ma napisane że ma sie schylić pod ewgf'em to to zrobi... jeśli widzi okazje na atak... (z góry zaprogramowana pozycja gracza, np. stun) to cie zaatakuje...
jeśli chcesz mieć inteligentnego tekkena to pograj sobie z kumplem...
amen
piewien koleś pyta laske "dasz?"
a laska backdash
a laska backdash
- Di
- Grand Master
- Posty: 495
- Rejestracja: 24-10-2006, 11:18
- Lokalizacja: Warszawa
Re: CPU w Tekkenie
Nie zawsze się schyli pod EWGF-em. Na podstawie iluś walk topowych graczy można ustalić, jak często udaje im się kucnąć pod elektrykiem (w gruncie rzeczy na farta, bo na reakcję się nie da) i wrzucić to jako funkcję losową, podobnie jak masę innych (np. 5% szansy na zepsucie juggle'a Fengiem), co zbliża do realizmu. A.I. zawsze będzie A.I., jednak ciągle można je udoskonalać, zbliżając do rzeczywistego gracza.
- Lukas
- Grand Master
- Posty: 365
- Rejestracja: 11-12-2006, 00:59
- Lokalizacja: z dużego pokoju
Re: CPU w Tekkenie
Czyli nie da się zrobić tak, żeby cpu był nie do ubicia, tzn blokował, chickenował, wszystko, wyrywał się ze wszystkiego i karał tylko wtedy, kiedy ma gwaranta?
Bo według mnie cpu celowo jest słabszy niż ideał, żeby dało się czerpać jakąkolwiek przyjemność z gry z nim.
Da się przecież ustawić w practise tak, żeby cpu blokował wszystko, więc co to za problem dla programistów dołożyć do tego tylko ciosy karające po określonych akcjach gracza?
W Counter Strike 1.6 miałem takie boty, że się praktycznie grać nie dało - taki biły.
YAPB boty to się chyba nazywało - update nawet miały(cały czas je dopracowywali) :p
Bo według mnie cpu celowo jest słabszy niż ideał, żeby dało się czerpać jakąkolwiek przyjemność z gry z nim.
Da się przecież ustawić w practise tak, żeby cpu blokował wszystko, więc co to za problem dla programistów dołożyć do tego tylko ciosy karające po określonych akcjach gracza?
W Counter Strike 1.6 miałem takie boty, że się praktycznie grać nie dało - taki biły.
YAPB boty to się chyba nazywało - update nawet miały(cały czas je dopracowywali) :p
- SubZero
- Moderator
- Posty: 3785
- Rejestracja: 14-04-2006, 16:51
- Lokalizacja: Myslovitz
- Kontakt:
Re: CPU w Tekkenie
Oczywiście że da się tak zaprogramować, w końcu konsola natychmiast wie, co będziesz robił (odczytuje inputy z pada) więc może reagować od razu, ale co ci z tego przyjdzie (poza tym, że się denerwował będziesz)?
- Di
- Grand Master
- Posty: 495
- Rejestracja: 24-10-2006, 11:18
- Lokalizacja: Warszawa
Re: CPU w Tekkenie
Da się, ale EasY_PL chodziło o to, że A.I. nie myśli, a ma z góry zaprogramowane działanie
Lekko offtopując:
W SC2* można ustawić robienie przez przeciwnika GI na każdy atak (wiadomo, że poza UB), ale jeśli robimy cancelowalne ciosy, to gdy zrobimy G-cancela w ostatniej klatce, przeciwnik zrobi p_t+G, w związku z czym wyjdzie whiff i będzie można go ukarać Gdyby low parry w Tekkenie nie działało od pierwszej klatki (a chyba działa) i pewne lowy miałyby cancela, to nie dałoby się zaimplementować takiego AI, które za każdym razem robiłoby low parry (biorąc oczywiście pod uwagę parowalne ataki)
* - możliwe, że działa to też w pozostałych Caliburach, ale nie sprawdzałem.
Lekko offtopując:
W SC2* można ustawić robienie przez przeciwnika GI na każdy atak (wiadomo, że poza UB), ale jeśli robimy cancelowalne ciosy, to gdy zrobimy G-cancela w ostatniej klatce, przeciwnik zrobi p_t+G, w związku z czym wyjdzie whiff i będzie można go ukarać Gdyby low parry w Tekkenie nie działało od pierwszej klatki (a chyba działa) i pewne lowy miałyby cancela, to nie dałoby się zaimplementować takiego AI, które za każdym razem robiłoby low parry (biorąc oczywiście pod uwagę parowalne ataki)
* - możliwe, że działa to też w pozostałych Caliburach, ale nie sprawdzałem.
- EasY_PL
- Elite player
- Posty: 145
- Rejestracja: 29-04-2007, 10:16
- Lokalizacja: sie wziąłem
- Kontakt:
Re: CPU w Tekkenie
tak czy tak wszystko składa sie do tego że konsola jest na tyle mądra jak chcą tego producenci danej szpili... to jest jak jedno ręki bandyta... w każdym automacie jest pokrętło "który na 100 kolesi ma wygrać dyche, a który na 1000000 ma wygrać stówe"
tak że każda gra opierająca sie na A.I. będzie dosłownie losowała co w danym momencie zrobić, wiedząc że na "hardzie" ma sie przyłożyć do czytania pada... a na "easy" wcześniej wspomniane pokrętło ustawić na "20% trafności + 70% bezpieczeństwa, ale tylko w krytycznych przypadkach" dla tego na easy więcej siada niż na hard, a na hard gramy z jasnowidzem...
było też wspomniane że cpu da sie oszukać... pewne akcje zawsze wchodzą...
jest tak tylko dla tego że programista nie wymyślił sposobu na obejście danej akcji i po prostu cpu z dumą przyjmuje nasze ataki prosto na pysk...
można to porównać do pytania "a b c d" w której są 2 dobre odpowiedzi ale mamy wskazać tylko jedną... jeśli trafimy na chujowe pytanie mamy 50% szans... ale gdy sie już domyślimy o co chodzi będziemy główkować która z dobrych odpowiedzi jest bardziej dobra... i ostatecznie wybierzemy złą... pytanie nas przechytrzy...
i tak robi cpu... ma 3 wyjścia... blokować high, med albo low... mimo że wie z naszego pada co zrobimy to, to co zrobi on to totalny random...
tak że każda gra opierająca sie na A.I. będzie dosłownie losowała co w danym momencie zrobić, wiedząc że na "hardzie" ma sie przyłożyć do czytania pada... a na "easy" wcześniej wspomniane pokrętło ustawić na "20% trafności + 70% bezpieczeństwa, ale tylko w krytycznych przypadkach" dla tego na easy więcej siada niż na hard, a na hard gramy z jasnowidzem...
było też wspomniane że cpu da sie oszukać... pewne akcje zawsze wchodzą...
jest tak tylko dla tego że programista nie wymyślił sposobu na obejście danej akcji i po prostu cpu z dumą przyjmuje nasze ataki prosto na pysk...
można to porównać do pytania "a b c d" w której są 2 dobre odpowiedzi ale mamy wskazać tylko jedną... jeśli trafimy na chujowe pytanie mamy 50% szans... ale gdy sie już domyślimy o co chodzi będziemy główkować która z dobrych odpowiedzi jest bardziej dobra... i ostatecznie wybierzemy złą... pytanie nas przechytrzy...
i tak robi cpu... ma 3 wyjścia... blokować high, med albo low... mimo że wie z naszego pada co zrobimy to, to co zrobi on to totalny random...
piewien koleś pyta laske "dasz?"
a laska backdash
a laska backdash
- Lukas
- Grand Master
- Posty: 365
- Rejestracja: 11-12-2006, 00:59
- Lokalizacja: z dużego pokoju
Re: CPU w Tekkenie
Ja bym właśnie chciał pograć z takim cpu, który mnie bije 100/100.SubZero pisze:Oczywiście że da się tak zaprogramować, w końcu konsola natychmiast wie, co będziesz robił (odczytuje inputy z pada) więc może reagować od razu, ale co ci z tego przyjdzie (poza tym, że się denerwował będziesz)?
Te dzikie boty w CS mi pasowały. Skill się trochę podnosi.
Nie mówię, że bym grał z takim na okrągło, ale czasami bym popykał :p
- Action
- Moderator
- Posty: 2042
- Rejestracja: 10-07-2006, 19:14
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Re: CPU w Tekkenie
Zagraj z Akumą w SSF2.