2d Challenge Mode

Bijatyki 2D mimo upływu lat cieszą się niesłabnącą popularnością. Czy zawdzięczają to rozbudowanemu systemowi gry, czy też ponadczasowej grafice? Z pewnością coś w tym jest, sprawdź sam!

Moderatorzy: ModTeam, 2DModTeam

Awatar użytkownika
Aserot
Support
Posty: 1900
Rejestracja: 23-02-2006, 17:50
Lokalizacja: Silent Hill
Ogrywam: kof 2k2, VF5 (ps3)
Kontakt:

2d Challenge Mode

Post autor: Aserot »

Jest to zabawa podobna do trybu Misson z Guilty Gear:XX#r czy Expert Mode z SF:EX2+.
Najpierw jedna osoba wypisuje własną misje (combo itp.) którą należy wykonać. Oczywiście
wymyślający sam musi umieć ją wykonać. Przy wyzwaniu (poważnie co nie :P ) musi być podana
wersja gry. Misje zalicza ten który pierwszy umieści dobrze wykonane zadanie zapisane
w pliku z nagranym sterowaniem (record input) zaraz wszystko powinno być zrozumiałe.


Nagrywanie Sterów.

Screen

Co do samego nagrywania używamy w tym celu Kawaksa 1.58, nagrywam zawsze w slot 0, by
sprawdzić który aktualnie mamy włączony slot wybieramy File-->Record input slot... [1] i
zaznaczamy slot 0. Slot możemy zmienić już w samej grze przy czym slot wcześniejszy za
pomocą Shift+F6 [2],a następny Shif+F8 [3] u dołu ekranu wyświetlany jest aktualnie używany slot.
By zacząć nagrywanie sterów naciskamy Shift+F5 [4], również tym samy skrótem kończymy
nagrywanie tutaj też na dole wyświetlane są odpowiednie komunikaty. Pliki domyślnie zapisywane są
w katalogu ..\recinput\ który znajduje się w katalogu samego emulatora. Zapisany w formacie XXX.rc0
gdzie XXX to nazwa romu gry np: kof97.rc0 od romu kof97.zip. Same nazwy romów są wyświetlane w
Load Game w kolumnie Driver. Umieszczasz spakowany plik na jakiś uploader (Speedshare itp.)

W celu sprawdzenia pliku z nagraniem należy umieścić go w katalogu ..\recinput\, odpalić daną grę i
wybrać Repley input[5] lub wcisnąć Shift+F7.

Jeśli przez długi czas nikt nie wykona zadania ten który je zapodał musi udostępnić swój record, żeby
ściem nie było, a kolejną misje wyznacza kto pierwszy to lepszy.

Jeśli zadajesz zadanie z innej gry ( najlepiej obsługującej opcje replay'a zamieć krótką instrukcje jak go zrobić itp. )

Nie zaczynamy od jakiś ekstremalnych akcji by nie odstraszyć ludzi mało grających w bitki 2d. A pozwoli
wam powoli zapoznawać bliżej z ich system i poznać na własnej skórze, że można wiele z nich wycisnąć.
Mam nadzieje że zabawa się wam spodoba i może przyciągnie świeżą krew.

Lista zadań które pokazały się w zeszłej edycji tej zabawy:

Kod: Zaznacz cały

1. Gra: King of Fighters 2002
Driver: kof2002

Zadanie: 

Wykonać Andy Bogard'em combo z przynajmniej 3 Max Cancel'ami.

2. Wykonaj samobójstwo Basara w SS 4

3. Gra: Street Fighter Alpha 3
Driver: SFA3

Zadanie: 10 hit combo w V-ism

4. Gra: Super Street Fighter 2 X
Driver: ssf2xj

Zadanie: combos doprowadzający do stun'a przeciwnika, przeciwnik nie może być wcześniej bity po dyni.

5. Gra : Garou - Mark of the Wolves
Driver: Garoun

Zadanie: Zabrać ponad połowe punktów życia Rockiem (Combo ma mieć ponad 13 ciosów) 

6. Gra: Garou: Mark of the Wolves
Driver: garou

Zadanie: Wykonać Jae Hoon'em combo na minimum 17 hitów z wykluczeniem supera 2xqcf+D bo on sam w sobie ma nawet więcej. Combo to musi być możliwe do wykonania w normalnej walce czyli akcje z wykorzystaniem "niekończącego się" paska Power nie będą uznawane.

7. Gra: Marvel vs Capcom : Clash of Super Heroes (Euro 980112) 
Driver:Mvsc

Zadanie : Wykonać Strider'em Hiryu combo mające minimum 29 ciosów. do wykonania komba można użyć max 2 pasków energii.

8. Gra: Last Blade 2
Driver: Lastbld2

Zadanie: 
Combo na 13+ hit dowolnym zawodnikiem ale w stylu Power.

9. Gra : Garou : Mark of the Wolves

Combo przynajmniej 16 hitowe Kain'em R. Heinlein . Nie można włączyć Counter'a.

10. Gra: King of Fighters 2002

Zadanie: 
Wykonać dowolną postacią HSDM
OK czas na pierwsze zadanko zapodane przez Zachariasza przyda się przed jutrzejszym turkiem w Meltyna :D. Powodzenia.

Zrobić w Meltanie (Melty Blood: Act Cadenza wer. B2) 100-hitowego chaina:

a) mając nieskończoną ilość MC (b. łatwe)

b) mając 250% lub więcej (b. trudne)

c) bez paska (dla wybrańców)


Z racji że MB na kawaksie nie odpalicie, opiszę na wszelki wypadek nagrywanie inputa:

Kod: Zaznacz cały

Practise Mode -> START -> Recording Mode -> wybieramy slot -> nagrywamy -> ponownie START

W katalogu z grą znajduje się folder Replay, który to z kolei zawiera folder RepXX (gdzie XX to tumer wybranego slotu). Cały folder jest w tym wypadku potrzebnym plikiem.

Oglądanie następuju bardzo podobnie:

Kod: Zaznacz cały

Practise Mode -> START -> Replay -> wybieramy slot repka i oglądamy 

Punktacja


Seven - 4 pkt
Pattrick - 2 pkt
Zachariasz - 2 pkt
Ostatnio zmieniony 09-09-2009, 08:25 przez Aserot, łącznie zmieniany 3 razy.
Nikt nie wie, gdzie był człowiek, zanim się urodził, ale kiedy już się urodzi, dość szybko odkrywa,
że przybył z skasowanym biletem powrotnym.
Awatar użytkownika
Pattrick
Grand Master
Grand Master
Posty: 387
Rejestracja: 03-06-2006, 08:21
Ogrywam: TB, Tekken 7, Skullgirls

Re: 2d Challenge Mode

Post autor: Pattrick »

Melty Blood Act Cadenza Ver.B2

a)Nieskończona ilość MC

Nrvnqsr Chaos
Awatar użytkownika
Zachariasz
Elite player
Elite player
Posty: 138
Rejestracja: 16-09-2007, 21:43

Re: 2d Challenge Mode

Post autor: Zachariasz »

Pattrick pisze:Melty Blood Act Cadenza Ver.B2

a)Nieskończona ilość MC

Nrvnqsr Chaos
Niezbyt wymyślne, ale jak najbardziej wykonane poprawie. :ok:

^
Powyższa wypowiedź oznaczała aprobatę, a co za tym idzie - prośbę o następne zadanie
Awatar użytkownika
Pattrick
Grand Master
Grand Master
Posty: 387
Rejestracja: 03-06-2006, 08:21
Ogrywam: TB, Tekken 7, Skullgirls

Re: 2d Challenge Mode

Post autor: Pattrick »

Melty Blood Act Cadenza Ver B2

Zadać 4000 Dmg w Combo'sie

* Damage Level : 3
* Bez użycia Arc Drive'ów
* 1 Możliwy EX-Edge w combo'sie
* EX-Edge nie zaczyna combo
* Wykonywane na W.Len

(i tak wyszła z tego prościzna , co druga osoba powinna wiedzieć jak zrobić takiego combo'sa w MBAC)
Awatar użytkownika
Seven
Student
Student
Posty: 34
Rejestracja: 18-11-2007, 12:33
Lokalizacja: krk

Re: 2d Challenge Mode

Post autor: Seven »

no powiem szczerze ze dość ciężko było zrobić kombosa za 4000 ale na szczęście się udało.

rep za czterytysiace

Podliczone
Ostatnio zmieniony 07-09-2009, 21:02 przez Seven, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
SubZero
Moderator
Posty: 3785
Rejestracja: 14-04-2006, 16:51
Lokalizacja: Myslovitz
Ogrywam: Killer Instinct, WWF Wrestlemania, SuperSidekicks
Kontakt:

Re: 2d Challenge Mode

Post autor: SubZero »

Lol sqbany :D Miało być 4k+ a ten się wstrzelił równiutko :D Rispekt
Awatar użytkownika
Pattrick
Grand Master
Grand Master
Posty: 387
Rejestracja: 03-06-2006, 08:21
Ogrywam: TB, Tekken 7, Skullgirls

Re: 2d Challenge Mode

Post autor: Pattrick »

Nie zaliczyć tego to byłby grzech :P , co by powiedzieć spełniłeś zadanie (co prawda nie chodziło mi o równe 4k ale jak zrobiłeś...) , więc zadajesz
Awatar użytkownika
Seven
Student
Student
Posty: 34
Rejestracja: 18-11-2007, 12:33
Lokalizacja: krk

Re: 2d Challenge Mode

Post autor: Seven »

Dobra to odemnie teraz
Niestety nie mam wiele gier w które mogę coś ciekawego wymyślić wiec monotematycznie MB:

Warunki:
1) Postacie - Sion vs sion
2) Magic circuit 50% (wiem ze nie da się tak ustawić i nie trzeba byle nie używać więcej. 6C ładuje pasek o 10% wiec można się bawić w ustawianie 50%)

A) opcji prostej brak bo ide spać,
B) opcja dla nie noobów: nabić 6000+ damage
C) opcja dla obcykanych: 6300+ dmg
Awatar użytkownika
Zachariasz
Elite player
Elite player
Posty: 138
Rejestracja: 16-09-2007, 21:43

Re: 2d Challenge Mode

Post autor: Zachariasz »

Znowu to cwaniaku wyliczyłeś co do procenta :cwaniak: Przyznam że te 50% mnie początkowo zmyliło i myślałem że trzeba nabić pasek za pomocą Black Barrel Replici

3 w 1 Takiej promocji jeszcze nie było

I od razu składam reklamacje. Żeby nabić 6k wystarczyło zrobić Ex BnB (odpowienio zaczęte oczywiście) - to zasługuje na miano co najwyżej średnio-zaawansowanej opcji.
Z 6,3k też szału nie było bo to z kolei był podstawowy Ex Corner BnB.
Na dowód powiem że przy chainie przeładowującym BBR wycisnąłem 6,7k, gdybym pod koniec zrobił jeszcze AD > j.C byłoby 6,8 (ale nie było bo bałem się że zlamie. Wydawało mi się że jestem troszq za nisko). Do tego zostaje jeszcze rozszerzony Ex w rogu (5[c] > 2a whiff > 5[c]) który by dał jakieś niecałe 7k (ale tego już nawet mi się nie chciało).
Weź no wymyśl następnym razem jakąś lepszą wersje dla pojebów.
Awatar użytkownika
SubZero
Moderator
Posty: 3785
Rejestracja: 14-04-2006, 16:51
Lokalizacja: Myslovitz
Ogrywam: Killer Instinct, WWF Wrestlemania, SuperSidekicks
Kontakt:

Re: 2d Challenge Mode

Post autor: SubZero »

Świry :D
Awatar użytkownika
Seven
Student
Student
Posty: 34
Rejestracja: 18-11-2007, 12:33
Lokalizacja: krk

Re: 2d Challenge Mode

Post autor: Seven »

A narzekasz...

Chodziło w sumie o znalezienie odpowiedniego chaina co ubija 50% na ex'a.
A te poziomy różniły się tylko tym, że na pierwszym wystarczył kombos z 214C, gdzie na drugi już trzeba było pociągnąć 421C na ścianie.
Przyznaje bez bicia, że nie wziąłem pod uwagę komba z reloadem, zlamiłem.

Sorry Zach że nie dopracowałem tego jak należy, chociaż i tak szybko się z tym uporałeś.
Gz zaliczyłeś, chociaż lepiej jak byś poświecił ten czas na zaliczanie lasek na dyskach.

P.S. czemu nazwałeś kombo z 214C 'fullscreen ex'?
Awatar użytkownika
Zachariasz
Elite player
Elite player
Posty: 138
Rejestracja: 16-09-2007, 21:43

Re: 2d Challenge Mode

Post autor: Zachariasz »

Seven pisze:P.S. czemu nazwałeś kombo z 214C 'fullscreen ex'?
Ponieważ ta część po 214B to - praktycznie rzecz biorąc (tj po dodaniu 5a/2a) - standardowe Fullscreen Ex BnB.

5[C] 214B 5B 2B 5C 3B 214C 5B 2B 5C 3B j.BC dj. jBC AD jC AT

Proste i modne.
Seven pisze:Gz zaliczyłeś, chociaż lepiej jak byś poświecił ten czas na zaliczanie lasek na dyskach.
Masz na myśli te trójwymiarowe? Które mają więcej niż 12lat? FUJ! :?



Następne zadanie, tym razem:


[center] Hisotensoku (Unthinkable Natural Law)

Zadać 2.0k+ obrażeń w co najmniej 10ciu hitach dowolną postacią, wykorzystując przy tym co najwyżej 2 kulki energii. Używanie kart i pogody - zabronione.[/center]

Nagrywanie inputa lub HyperCam/Fraps
Awatar użytkownika
Seven
Student
Student
Posty: 34
Rejestracja: 18-11-2007, 12:33
Lokalizacja: krk

Re: 2d Challenge Mode

Post autor: Seven »

Za proste. (normalny replay)

Ale może niech inny coś spróbuje ja mogę nie być brany przy tym pod uwage.


Podliczone
Ostatnio zmieniony 09-09-2009, 08:23 przez Seven, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Zachariasz
Elite player
Elite player
Posty: 138
Rejestracja: 16-09-2007, 21:43

Re: 2d Challenge Mode

Post autor: Zachariasz »

Łatwe, bo to nie było przeznaczone dla Ciebie. Następnym razem określę jakąś kategorię skillową żebyś nie psuł noobo... (nie,lepiej nie używać tego określenia w dobie pewnego tematu) tj. chciałem powiedzieć "przed-wczesno-średnio-początkującym graczom" zabawy.

Nie mniej jednak:
Następny proszę!
Awatar użytkownika
Aserot
Support
Posty: 1900
Rejestracja: 23-02-2006, 17:50
Lokalizacja: Silent Hill
Ogrywam: kof 2k2, VF5 (ps3)
Kontakt:

Re: 2d Challenge Mode

Post autor: Aserot »

Ładnie widzę że zabawa się rozkręciła i bardzo dobrze :D.
Nikt nie wie, gdzie był człowiek, zanim się urodził, ale kiedy już się urodzi, dość szybko odkrywa,
że przybył z skasowanym biletem powrotnym.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Bijatyki 2D”