Bayman

Subforum przeznaczone do opisywania postaci z serii Dead or Alive

Moderator: ModTeam

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Ana
Friend
Posty: 2114
Rejestracja: 26-03-2006, 20:43
Kontakt:

Bayman

Post autor: Ana »

Bayman w Dead or Alive - taktyki, juggle, combosy, trapy i inne pierdoły dotyczące tej postaci. Wliczamy wszystkie części w których jest obecna.
Ostatnio zmieniony 17-11-2009, 01:05 przez Ana, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Awatar użytkownika
HooyRock
Student
Student
Posty: 57
Rejestracja: 26-12-2009, 23:59
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Bayman - Faq 4(ya) all

Post autor: HooyRock »

Yamada pisze:I bardzo dobrze ze to mk z powietrza;].

Baymanem nikt nie gra bo to defensywna postać, a defensywa w tej grze jest przesrana bo to czyste 50-50 - nie ma takiego SS jak w innych 3D i po prostu najczęściej jesteśmy zmuszeni bo twardego blokowania z loterią czy będzie mid czy low, a biorąc dodatkowo pod uwagę, że jak jesteśmy na jakiejś 'dziwnej' powierzchni to wszystko daje nam criticala i możemy zginąć dostając nawet głupie d+K czy iny badziew. Nim trzeba być jasnowidzem i najlepiej dobrze znać grę;]. Bym go zaliczył do characters for experts.
masterbkb pisze:No to Damianie zapraszam cie do kacika DoA, prowdzonego przez ciebie, dzialu poswieconego postaciom a knkretniej Bayman'owi PS: za jakies 2h xD
Proszę bardzo, Bayman od nas dla Was :*:* ;)

Obrazek
Bayman... Nie jest to zbyt popularna postać z uwagi na nie dużą, szybkość oraz stosunkowo małą liczbę Combo. Jest jednak weń coś co może (w odpowiednich rękach) spacyfikować, nie jednego combosiarza :).

Wspólnie z masterbkb przedstawimy kilka, naszym zdaniem, najlepszych zagrań Baymana.
Należy jednak zaznaczyć że w DoA nic nie jest pewne i wszystko jest zależne od wielu czynników opisanych w systemie DoA 4, przez Yamade.

Mój styl gry:

Bayman jest moją ulubiona postacią z serii DoA, dlatego tez zabrałem się za pisanie tego
"Faqensa". Nie jestem bynajmniej żadnym specjalistą, jeśli chodzi o tą postać, acz znam
jej kilka zagrywek, które przydają się w konfrontacji z innymi graczami. Na tym krótkim filmiku możecie zobaczyć, 9 (TYLKO!) - ciosową kombinację która niezablokowana, kradnie więcej niźli pół paska HP. Tutaj Jean Lee (sterowany przez CPU) starał się ratować dolnym reversalem, ale jakoś mu to nie pomogło ;). Oczywiście wszystkie te ciosy mogą zostać przechwycone bądź zblokowane, w doa 4 nie ma nic pewnego. To jest jednak jedno z wielu zagrań, które można wykorzystać ze ścianą, by uszkodzić lekko przeciwnika.
Bayman to typowa postać defensywna, nie ma za dużo ataków jak chociażby Hayate czy Hayabusa, posiada w zamian coś moim zdaniem lepszego... Ogromna liczbę przechwytów, rzutów oraz zbić. Postać w sam raz dla mnie, złapać i złamać ;). Doskonałym zagraniem może być "wysępienie" przechwytu u przeciwnika po bajmanowym kolanku. Gdy przeciwnik po naszym ciosie zrobi revel, my łapiemy go naszym wspaniałym rzutem na półkolu.
Poniżej macie kilka ruchów, które uznaliśmy za najbardziej przydatne podczas walki tym własnie zawodnikiem. Oczywiście walka Baymanem to nie tylko ciosy a przede wszystkim rzuty i przechwyty, na tym uważam należy skupić się najbardziej a już w szczególności na specjalnych przechwytach, które są delikatnie mówiąc dewastujące ;).

Cheers!



Rzuty:

P+F - Zmienia animacje przy ścianach, dodatkowo zadaje większy DMG, gdy ściana jest wybuchowa.

t,P+F - Of. Hold, obraca przeciwnika plecami i daje przewagę. Najlepiej po nim zastosować kolejny Hold na dół lub górę w zależności od tego co będzie chciał zrobić przeciwnik. Gdy już ogramy się z przeciwnikiem i ten zacznie poznawać nasze techniki, możemy pobawić się jakimś Combo w plecy, zaczynając na ten przykład od szybkiego p+P lub p+K

d/p, d/p + P+F ~ d+F+P Of. Hold, unikający uderzeń i rzutów na High.
Możliwy do ukarania zwykłym rzutem, stosowac z rozwagą! Bardzo dobry w sytuacji gdy przeciwnik nadużywa, wstawania z wysoką nogą. Możliwe jest także (z odpowiednim timingiem i z odpowiednią odległością) uniknięcie wstającego MID'a.
Owy Of. Hold możemy wykonać po "turlaniu" d lub g+ P+K, z biegu lub też gdy zostaniemy powaleni na ziemię, nogami w stronę przeciwnika, wciskając rzut (P+F).
CIEKAWOSTKA: Gdy walczymy w Tagi z Hayabusą w Teamie, rzut ten zmienia animację.
Warto spróbować.

p+P+K Of. Hold, bardzo dobrze jest go stosować zaraz po rzucie t+P+K, jest to de facto najszybszy Of. Hold Baymana. Można go śmiało nadużywać ;). W arenach gdzie jest woda, zmienia animację. Także przy ścianach.

p,p+P+K Kolejny OH Baymana z nico większym DMG niźli ten ww.
Sama animacja oraz czas wykonania kombinacji, znacznie dłuższe.

Multi-Party:
t,p+P+F~d+P+F~d,d+P+F lub t,p+P+F~t+P+F~d+P+F
Destroyer/Crush posiada straszliwy zasięg a jego DMG po wykonaniu całości przebija nie jednego Combo w plecy.
qcb+P+F~t+P+F~d+P+FD.D.T Posiada większy DMG niźli powyższe rzuty w dodatku gdy gramy na arenach z wybuchowymi podłogami, DMG wzrasta. Niesty jego zasięg nie jest już tak duży. Oba rzuty są offensive Hold'ami

hcf+P+FJest to flagowy rzut Baymana, na HC zabiera ogromny DMG, ponadto gdy przeciwnik błyskawicznie nie wstanie (QR), możemy zrobic rzut podłodze.

Polecane seryjki:

t+P,p+K,P
p/d+P,P,p+K,P
p/d+P,P,K Juggle Starter!
p/d+P,P,d+K Uwaga! Po zablokowaniu przez przeciwnika ostatniej podcinki, można dostac gwarantowanym rzutem. Jeśli walczymy z naprawdę dobrym graczem, złapie on nas OH już po drugim P !
Szybkie serie ciosów na różne partie ciała przeciwnika, które dodatkowo można opóźnic, sępiąc Revers u przeciwnika, by posadzic mu HC bądź CT.

p/g+P,P Pierwszy człon ciosu, pozwala na przeskoczenie Low'a, lecz można go obejśc SS. Drugi nie opłaca się wykonywac gdy ten pierwszy siądzie na blok. Całą kombinację można odrobinę opóźnic w razie bloku. Gdy jednak pierwszy zeń trafi, drugi jest gwarantowany (nie przy ścianie - narażenie się na Revers)
Po pierwszym trafieniu na HC można posadzic np. P,P,p+K i jeśli przeciwnik, nie wykona QR podczas turlania i odbije się od ściany, możemy posadzic okizame bądź rzut na ziemi.

t/g+P,P- Dwu hitowa kombinacja, w której pierwszy ciosna High stunuje przeciwnika, drugi zaś na MID wybija dając możliwośc posadzenia jakiegokolwiek juggla. oczywiście jeśli nie dostaniemy Revelsa nań ;).

g+P,P- Kolejna dwu hitowa kombinacja, tym razem oba ciosy na MID.
Drugi cios można znacznie opóźnic. Po pierwszym ciosie, jeśli przeciwnik nic nie zrobi, mamy szansę posadzic dolny rzut. Ponadto, pierwszy cios można stosowac jako drugi cios w zestawach Okizame. Na HC drugi cios zmienia się na juggle starter.

t/d+P,P- Jeszcze jedna dwu ciosowa kombinacja Baymana, której opóźnienie drugiego P, zbija blok, narażając jednocześnie na rzut bądź OH między dwoma ciosami. High Crush, unikający rzutów oraz ciosów. Jeśli pierwszy cios siądzie na blok przeciwnika może on złapac nas rzutem, tudzież OH juz na początku animacji ciosu jeśli przeciwnik jest na prawdę uzdolniony.

d/p,d/p+P Kolejny High Crush, unikający rzutów. Dający specyficzny stun, po którym (jeśli przeciwnik nie wykona QR) możemy posadzic Okizame bądź rzut na podłodze.

qcf+P- Szybki cios, który na HC wybija go juggla, jedynym jego minusem jest to że uderza na MID.

p/g+K Bardzo przydatny Kick, który na HC jest juggle starterem, ma dużą szybkośc oraz zasięg.

p+K,P- Najlepsze zagranie Baymana i jedno z najlepszych uderzeń kolanem w grze. Szybkie, mocne i pozostawiające przeciwnika w niepewności po stunie. Zazwyczaj ten broni się reversalem, co daje nam możliwośc posadzenia np. rzutu na półkolu. Drugi cios dodatkowo możemy opóźnic.

qcf+KBardzo mocne kopnięcie Baymana, które zbija blok. Po trafieniu przeciwnika mamy mozliwośc, podbiegnięcia i zrobienia rzutu lub Okizame. Oczywiście gdy przeciwnik nie zrobi QR. ;)

d+K+F- Podcinka która ma wiele zalet ale również wiele wad.
Za wady możemy uznac chociażby to że jest ona bardzo łatwa do przechwycenia Of.Holdem bądź po bloku zwykłym niskim rzutem. Zaletą jest to że jeś przeciwnik dostanie na HC i nie wykona QR, mamy mozliwośc zrobienia rzutu na podłodze bądź Okizame.

F+K- Kolano, jeden z ciosów które mają zjeb** hit box'a duży zasięg, poza grafiką postaci ;). Osłabione w stosunku do poprzedniej części. Daje jednak stuna na "normal hitcie".

P+K- Niezłe uderzenie którego minusem jest nie wątpliwie strefa uderzenia, MID. Użyteczny do Okizame, ładnie zgarnia z ziemi ;). Daje stuna na zwykłym Hitcie.

Reversale:
Tak Bayman to jedyna postać, której specjalne revele potrafią przy dobrych wiatrach ukraść przeciwnikowi nawet do 40% energii, przy maksymalnym ustawieniu HP. po dwóch takich przeciwnikowi zostaje 20% HP i nogi z waty - Atakować czy też nie ?
Specjalne przechwyty wymagają już nieco większego zaangażowania i umiejętności. Tu nie wystarczy wciskać t+F i liczyć na fart. A oto specjalne przechwyty Baymana:
Revele na nogi:
t,g/p+F - Przechwyt na wysoką nogę
t,p+F - Przechwyt na średnią nogę
t,d/p+F - Przechwyt na dolna nogę
Revele na ręce:
p,t/g+F - Przechwyt na wysoką rękę
p,t+F - Przechwyt na średnią rękę
p,t/d+F - Przechwyt na średnią rękę
Tych przechwytów używa niewielu graczy na sieci, można nawet rzec że ujrzenie gracza
stosującego takowych, to rzadkość.
Bayman to postać defensywna stąd tyle przechwytów oraz zbić. Co do tych drugich to możemy śmiało powiedzieć że są najlepsze z gry. Nie dość że zadają DMG (nie duży ale zawsze) to jeszcze ustawiają przeciwnika w pozycji defensywnej. Ten jeśli nie zablokuje bądź zreversuje, dostanie serię gwarantowaną, na zmianę p+P,P lub p+K,P. Nawet najszybszy High Punch Kasumi nie jest wstanie wbić Baymanowi po tym zbiciu.
Obrazek


Okizame kilka przykładów:
d+K,g+P
d+K,P+K
d+K,g/t+K
d+K,F~t+K
d+K,g+P+K

A teraz najważniejsza rzecz w grze... Coś czego używają najwspanialsi wojownicy.
Taunts czy jak kto woli "cieszonka". Uderzenie w takowe to plama na honorze... Tylko najwięksi lamerzy i nieudacznicy, uderzają przeciwnika który ów Taunt wykonuje.

F+P+K - Colos
t lub p + F+P+K - Colos
d+F+P+K - Bingo!
Ostatnio zmieniony 28-12-2009, 01:25 przez HooyRock, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
HooyRock
Student
Student
Posty: 57
Rejestracja: 26-12-2009, 23:59
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Bayman

Post autor: HooyRock »

Napisz coś od siebie JJXENON :) Jakiś faq dla jakiejś postaci... Ale wiesz nie taki COPY/PASTE xD
Ostatnio zmieniony 27-12-2009, 22:52 przez HooyRock, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
JJxenon
Master
Master
Posty: 288
Rejestracja: 16-08-2007, 09:18

Re: Bayman

Post autor: JJxenon »

Kiedyś pisałem do DOA2 i są chyba jeszcze moje juggle po CH tutaj do tej gry , ale kto teraz już wraca do DOA2 ?
Ostatnio zmieniony 27-12-2009, 22:49 przez JJxenon, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
HooyRock
Student
Student
Posty: 57
Rejestracja: 26-12-2009, 23:59
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Bayman

Post autor: HooyRock »

Gdyby mi Dream działał... :/
Awatar użytkownika
Ana
Friend
Posty: 2114
Rejestracja: 26-03-2006, 20:43
Kontakt:

Re: Bayman

Post autor: Ana »

JJXENON pisze:Kiedyś pisałem do DOA2 i są chyba jeszcze moje juggle po CH tutaj do tej gry , ale kto teraz już wraca do DOA2 ?
Ja

HooyRock great job man ;] (i nawet nie wiesz jakiego masz + za granie w DoA </fangril mode off>)
Obrazek
Awatar użytkownika
JJxenon
Master
Master
Posty: 288
Rejestracja: 16-08-2007, 09:18

Re: Bayman

Post autor: JJxenon »

HooyRock pisze:Napisz coś od siebie JJXENON :) Jakiś faq dla jakiejś postaci... Ale wiesz nie taki COPY/PASTE xD
Nie pisałem tutaj taktyk do postaci kopiując je z innych żródeł , jest to ode mnie . A wracając do shoutboxa to mogłem przeczytać tekst pod spodem filmiku a nie od razu klikać na niego , stąd moja niewiedza

A dwa dreamcasty straciłem właśnie przez DOA2 LE
Awatar użytkownika
HooyRock
Student
Student
Posty: 57
Rejestracja: 26-12-2009, 23:59
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Bayman

Post autor: HooyRock »

JJXENON pisze:Nie pisałem tutaj taktyk do postaci kopiując je z innych żródeł , jest to ode mnie . A wracając do shoutboxa to mogłem przeczytać tekst pod spodem filmiku a nie od razu klikać na niego , stąd moja niewiedza

A dwa dreamcasty straciłem właśnie przez DOA2 LE
Nie mówię że tak robiłeś, zły kontekst mojej wypowiedzi. Ehh... Dreamcast :/
Ana pisze: HooyRock great job man ;] (i nawet nie wiesz jakiego masz + za granie w DoA </fangril mode off>)
Dziękuję ale not all credits goes to me :). Owy FaQ skleciliśmy wraz z masterbkb :).
Miejmy nadzieję że komuś się przyda, a kto wie może jeszcze coś z masterem napiszemy :> Przecież tyle mamy wspaniałych postaci w tej cudownej grze. =]
W każdym razie Baymana nie opuszczę, postaram się pododawać jeszcze kilka zagrań, które uważam za użyteczne, wraz z filmikami.
Awatar użytkownika
SubZero
Moderator
Posty: 3785
Rejestracja: 14-04-2006, 16:51
Lokalizacja: Myslovitz
Ogrywam: Killer Instinct, WWF Wrestlemania, SuperSidekicks
Kontakt:

Re: Bayman

Post autor: SubZero »

HooyRock pisze:a kto wie może jeszcze coś z masterem napiszemy :>
Hitomi ? :padam:
Awatar użytkownika
Yamada
Moderator
Posty: 1956
Rejestracja: 04-03-2006, 01:38
Ogrywam: VF5: Final Showdown
Kontakt:

Re: Bayman

Post autor: Yamada »

Zdradzę Wam dark secret Hooyraka - on pół roku temu nawet nie lubiał tej gry:P.
Obrazek
Awatar użytkownika
BossPanzer
Beginner
Beginner
Posty: 11
Rejestracja: 09-08-2009, 09:58
Lokalizacja: Wypizdowo,Zadupie
Kontakt:

Re: Bayman

Post autor: BossPanzer »

Dobry guide podoba mi się :D Dla takiego lamera jak ja idealny jakbym chciał zacząć grać Baymanem. Oczywiście nie uważam że to tylko dla lamerów, nawet doświadczeni gracze mogą się czegoś dowiedzieć i nauczyć. Przygotować się na starcie z Baymanem ;) Dobra robota chłopaki.
Look at you hackers....
Awatar użytkownika
Yamada
Moderator
Posty: 1956
Rejestracja: 04-03-2006, 01:38
Ogrywam: VF5: Final Showdown
Kontakt:

Re: Bayman

Post autor: Yamada »

Napisaliście, ze Bayman ma najlepsze zbicia w grze. Akurat moim zdaniem jest to dyskusyjna kwestia bo spójrzcie na takie uniwersalne zbicie dziadka na MP i MK - on sadzi po nim kontynuacje których nie da się zablokować i które siedzą jak na CH. Przeciwnik musi zgadywać co pójdzie i robić reversa co z kolei wystawia go na rzut na HC:).
Obrazek
Awatar użytkownika
Ana
Friend
Posty: 2114
Rejestracja: 26-03-2006, 20:43
Kontakt:

Re: Bayman

Post autor: Ana »

SubZero pisze:
HooyRock pisze:a kto wie może jeszcze coś z masterem napiszemy :>
Hitomi ? :padam:
Dołączam się do tego życzenia :padam:
Obrazek
Awatar użytkownika
HooyRock
Student
Student
Posty: 57
Rejestracja: 26-12-2009, 23:59
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Bayman

Post autor: HooyRock »

Yamada pisze:Zdradzę Wam dark secret Hooyraka - on pół roku temu nawet nie lubiał tej gry:P.
A to dlatego że Soul Calibur 4 mi się "porysował" i już nie działa... A że save'y poszły się kochać, to nie kupię i nie naprawię już tej gry. Jak wiadomo... "Jak się niema co się lubi..." Albo.. "Lepszy wróbel w garści niźli skrzypek na dachu", nie ?
Yamada pisze:Napisaliście, ze Bayman ma najlepsze zbicia w grze. Akurat moim zdaniem jest to dyskusyjna kwestia bo spójrzcie na takie uniwersalne zbicie dziadka na MP i MK - on sadzi po nim kontynuacje których nie da się zablokować i które siedzą jak na CH. Przeciwnik musi zgadywać co pójdzie i robić reversa co z kolei wystawia go na rzut na HC:).
Ale jeśli się nie mylę... A nie mylę się na pewno, to zbiciem Dziadka nie uratujesz się gdy stoisz plecami do oponenta, natomiast Bayman odwrócony plecami może wyratować się zbiciem, unikając tym samym zabójczych serii w plecy. A jak wiemy w DoA4 serie w plecy zdarzają się równie często co serie na facjatę :).
Także Masz rację Yamada, to jest kwestia sporna. Komu co lepiej pasuje. ;>


Co do Hitomi... To będzie to zależało od mastera, bo ja na jej temat mogę tylko powiedzieć że jest ładna i jest z Niemiec ;) Się zobaczy Folks :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „DoA Postacie”