Starcraft

Dla jednych są sposobem na zabicie wolnego czasu, dla innych hobby, a dla jeszcze kogoś innego rozrywką, bez której nie można się obyć. Gry video i konsole - wszystko na ich temat.

Moderator: ModTeam

Awatar użytkownika
Dreamcaster
Master of the Shakers
Master of the Shakers
Posty: 87
Rejestracja: 18-03-2006, 19:48

Re: Starcraft

Post autor: Dreamcaster »

lesiu pisze:Gra tu ktoś jeszcze w starego dobrego broodwara ?
Jeszcze do niedawna grałem w Broodwara ale odkąd się przeniosłem na Windows7 już nie da rady grać, teraz czekam na SC2. Chyba że jakiś forumowicz zna jakiś sposób na odpalenie BW na Win7, to chętnie potrenuje tossem :))
Awatar użytkownika
lesiu
Master of the Shakers
Master of the Shakers
Posty: 80
Rejestracja: 13-10-2007, 20:17
Ogrywam: tekken3

Re: Starcraft

Post autor: lesiu »

hm sam nie wiem jak to jest z win7, napisz do mnie na gg podam ci forum gdzie będą to na pewno wiedzieć(nie chce robić tu reklamy) o ile sam nie znasz tego forum. Ja do tej pory gram zawsze parę gierek miesięcznie for fun, jeżeli ktoś jeszcze gra to możemy się jakoś ustawić.
Awatar użytkownika
Dreamcaster
Master of the Shakers
Master of the Shakers
Posty: 87
Rejestracja: 18-03-2006, 19:48

Re: Starcraft

Post autor: Dreamcaster »

Ruszyła beta :padam:

http://www.starcraft2.net.pl/portal/sc2 ... owala.html

Wymagania:

* Windows XP SP3/Vista SP1/Windows 7
* 2.2 Ghz Pentium IV lub równoważny AMD Athlon
* 1 GB system RAM/1.5 GB dla Visty i Windows 7
* 128 MB NVidia GeForce 6600 GT/ATI Radeon 9800 PRO
* 1024x768 minimalna rozdzielczość ekranu
* 4 GB wolnej przestrzeni dyskowej (Beta)
* Połączenie z internetem
Awatar użytkownika
Action
Moderator
Posty: 2042
Rejestracja: 10-07-2006, 19:14
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Starcraft

Post autor: Action »

http://www.starcraftmethod.com/livestreams-lumi

Stream z pobierania klienta na zywo, juz ma 98% :D
Awatar użytkownika
mcl
Grand Master
Grand Master
Posty: 682
Rejestracja: 22-05-2008, 12:35
Lokalizacja: znienacka ;>

Re: Starcraft

Post autor: mcl »

Beta Starcrafta2 ma mniejsze wymagania niż beta Setlersów 7 :O
Może pobiore jak znajde miejsce :P
Obrazek
Awatar użytkownika
Action
Moderator
Posty: 2042
Rejestracja: 10-07-2006, 19:14
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Starcraft

Post autor: Action »

mcl pisze:Może pobiore jak znajde miejsce
a co, masz klucz?
Awatar użytkownika
mcl
Grand Master
Grand Master
Posty: 682
Rejestracja: 22-05-2008, 12:35
Lokalizacja: znienacka ;>

Re: Starcraft

Post autor: mcl »

Nie, bo nie interesowałem się tym.. właśnie jak to jest? Trzeba się gdzieś zapisać? Czy już raczej nie ma szans i trzeba sępić od kogoś?
Obrazek
Awatar użytkownika
Action
Moderator
Posty: 2042
Rejestracja: 10-07-2006, 19:14
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Starcraft

Post autor: Action »

SubZero pisze:Niedługo ruszają otwarte(?) beta-testy Starcraft II. Aby mieć możliwość wzięcia w nich udziału wystarczy mieć konto na Battle.net oraz przynajmniej jedną oryginalną grę Blizzarda powiązaną z tym kontem (no i liczyć, że nas wybiorą do testów :P )
Ja już się zarejestrowałem, a wy? ;)
Awatar użytkownika
!Dan!
Grand Master
Grand Master
Posty: 365
Rejestracja: 20-05-2006, 12:37
Lokalizacja: Kraków ^^
Ogrywam: JK3, Tekken 3, Tekken: Dark Resurrection, Quake 3: A.

Re: Starcraft

Post autor: !Dan! »

Ja, jak kocham RTS'y, Star Craft W OGÓLE mi się nie podoba: od grafiki, po game play. Nic nie pobije grywalnością Total Annihilation. Istnieje nawet kontynuacja gry, stworzona przez fanów do gry online! Nie mówię tu o Supreme Commander. Nazywa się Total Annihilation: Spring. Oficjalna strona projektu TA:S:
http://springrts.com/

Oto parę screenów <para = dwa :D>(w formie linków, bo są trochę za duże i robiły by bałagan):
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... hot_87.jpg
http://www.abclinuxu.cz/images/screensh ... -61728.jpg
Komu się spodoba, to sam obczai dużo więcej i dużo lepsze ;)

A tu obczaicie możliwości na Wiki:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Spring_(gra_komputerowa)

Nie rozumiem co ludzie widzą w SC, chociaz nie mam nic do niego. Ale po co grac z badziewie (za to słowo będę zbluzgany :D), skoro można pograć w najlepszego RTS'a wszechczasów? Polecam, może się nawrócicie ^^
Obrazek
Awatar użytkownika
lesiu
Master of the Shakers
Master of the Shakers
Posty: 80
Rejestracja: 13-10-2007, 20:17
Ogrywam: tekken3

Re: Starcraft

Post autor: lesiu »

nie zgodzę się z tobą Dan, grafika faktycznie lipna(no ale to gra z 98 roku), ale właśnie gameplay pomimo że tak stary do dzisiaj się dobrze sprawdza, z tą grywalnością też bym się nie zgodził, do dzisiaj tysiące ludzi w to gra. Proliga w korei jest chyba najbardziej rozwinięta pod kątem stara, do dzisiaj praktycznie codziennie odbywają się tam clan warsy.
W ogóle jestem zdziwiony, że ktoś podważa świetność tej gry :), jak dla mnie nigdy nie było i nie będzie lepszej, no chyba że druga część ją przebije(puki co blizzard jeszcze nie zwalił chyba żadnej gry :))
Awatar użytkownika
!Dan!
Grand Master
Grand Master
Posty: 365
Rejestracja: 20-05-2006, 12:37
Lokalizacja: Kraków ^^
Ogrywam: JK3, Tekken 3, Tekken: Dark Resurrection, Quake 3: A.

Re: Starcraft

Post autor: !Dan! »

Muszę Cię zmartwić, bo Total Annihilation jest z '97 roku a grafika jest tam o niebo lepsza i przyjemniejsza (mimo, że inna).
W TA:S gra więcej ludzi. Na marginesie dodając, SC jest multimega ograniczony w porównaniu do TA.
lesiu pisze:W ogóle jestem zdziwiony, że ktoś podważa świetność tej gry
Jak dla mnie to kompletne dno, uwielbiane przez graczy, którzy nie mieli możliwości poznać TA.
Obrazek
Awatar użytkownika
Action
Moderator
Posty: 2042
Rejestracja: 10-07-2006, 19:14
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Starcraft

Post autor: Action »

Stary, to wygląda tak jakbyś kiedyś tam łyknął TA pomijając Stara i po latach wrócił do tematu kierując się sentymentem. :)

TA to bez wątpienia tytuł świetny, w pewnych kręgach wręcz kultowy lecz niestety SC to inna liga. TA przewodzi grupie staroszkolnych RTSów, mógłby raczej konkurować z takimi tytułami jak Dark Colony, C&C czy Dune 2000. Po prostu należał do kanonu nadal rozwijających się strategii.

Natomiast SC podczas premiery zapoczątkowało (fani WC2 mnie zjedzą;P) nową generacje RTS. Był (r)ewolucyjny pod praktycznie każdym względem i szalenie grywalny. Oprawa była świetna i nawet teraz wszystko wygląda ładnie i przejrzyście, czego o TA powiedzieć nie można (juz nie wspominając o bardzo wysokich wymaganiach TA, o ile sie nie myle potrzebie akceleratora, co dziwiło w tym gatunku), jak to mówią "oprawa 2D się nie starzeje". W Starze po raz pierwszy mieliśmy także do czynienia z tak świetnie poprowadzonym scenariuszem i co za tym idzie "misjami fabularnymi", np. przeprowadzenie jednej jednostki przez całą mapę używając jej specjalnych zdolności. No i na kolana rzucały także rasy, a raczej sposób rozgrywki każdą z nich - całkowicie odmienny, ale świetnie zbalansowany.

Mógłbym jeszcze tak wymieniać (chocby wspominajac o bn, uniwersum czy tez 'skillowosci'), ale to nie ma sensu ponieważ wszystko to można podsumować jednym zdaniem. ;) "Starcraft to RTS wszech czasów". Amen.

P.S. Co oczywiście nie zmienia faktów, ze jest wiele innych swietnych strategii.
P.S.2 Total Annihilation kiedyś został dołączony do covera CDA.
P.S.3 SC2 zapowiada się świetnie i mam nadzieje, ze jutro wylosuje własnego beta-klucza. :)
Awatar użytkownika
!Dan!
Grand Master
Grand Master
Posty: 365
Rejestracja: 20-05-2006, 12:37
Lokalizacja: Kraków ^^
Ogrywam: JK3, Tekken 3, Tekken: Dark Resurrection, Quake 3: A.

Re: Starcraft

Post autor: !Dan! »

Action pisze:Stary, to wygląda tak jakbyś kiedyś tam łyknął TA pomijając Stara i po latach wrócił do tematu kierując się sentymentem.
Mój Drogi Actionie, Grywam często w TA:S na sieci, gdzie jest pełno modów (zarówno XTA - w pełni odwzorowywujący TA, lecz z grafiką lepszą nawet niż w Supreme Commander, jak i inne - Balanced Annihilation, czy Absolute Annihilation. Na sieci najbardziej rozpowszechnił się Balanced Annihilation. Każdy mod jest ciągle uaktualniany, debugowywany etc.)
A co do TA... ile ja godzin straciłem w to grając... A! Do oryginalnego TA wyszły serie modów, mappcków, i unitpacków. Wypróbowałem większość i polecam TYLKO I WYŁĄCZNIE mod UTASP 5.0 - najlepiej zbalansowany, dochodzą jednostki i budynki 3 tech'a (Krogoth'y, Orcone'y itp.), poduszkowce, bla bla bla... godzinami można by wymieniać co tam jest nowego. Oraz coś, czego nawet w TA:S nie widziałem - Overseer'y - light commandery! Prześwietne, warto przetestować.
Action pisze:przeprowadzenie jednej jednostki przez całą mapę używając jej specjalnych zdolności.
W oryginalnym TA było pełno takich misji ;)
Np. Commanderem, i paroma lekkimi czołgami, miałeś dostać się w określone miejsce, gdy na całej mapce były porozrzucane Goliath'y (najcięższe czołgi rasy Core), które były na dodatek za zasłoną Dragon Teeth'ów (coś jak palisadka, czy ścianka, przez którą żadna jednostka naziemna nie mogła przejść, dało się ją jednak "wessać" za pomocą dowolnej jednostki konstrukcyjnej, która rozsypywała się po jednym strzale Goliath'a of kors - czyli pomysł odpada). Siłą nie... więc sposobem ;)
W TA:S natomiast, jest edytor misji i każdy może sobie ściągnąć dowolną, zrobioną przez gracza prosto z serwera, za pomocą serii przydatnych widgetów.
Action pisze:Oprawa była świetna i nawet teraz wszystko wygląda ładnie i przejrzyście, czego o TA powiedzieć nie można
Czego Ty się spodziewałeś po w pełni trójwymiarowym RTS'ie z '97 roku? :D To był jeden z pierwszych tego typu i to on otworzył furtkę reszcie ;)
Co do ras, tutaj się zgodzę w fanami SC. Są 3, każda się od siebie diametralnie różni, w sposób niezaburzający balansu pomiędzy nimi. W TA niestety tego nie było. Z reguły każda jednostka jednej rasy miała swe odwzorowanie u drugiej. Dopiero w modzie do TA, UTASP 5.0 widać było znaczne różnice pomiędzy rasami (co prawda nadal dwoma), w TA:S także można było wybrać jedną z dwóch ras, ale zupełnie sie nimi inaczej gra. W Supreme Commander były ich trzy, każda zupełnie inna i różniąca sie zupełnie, a na dodatek - zbalansowana. Potem została dodana czwarta rasa, ponoć juz mniej zbalansowana (coś jak Proci w porównaniu do innych ras w SC - niby niewiele, ale jednak).
I tak każdy kto grał najpierw w TA:Spring na sieci, potem w Supreme Commander'a, mówi, że Spring i tak go bije na głowę - czyli dwie rasy w zupełności wystarczą.

Tak dla niezorientowanych:
Core - imperium które ma rządzić galaktyką, jednak przeszkadza im w tym rebelia. Używają głównie ciężkich, "w pytę" opancerzonych pojazdów i kbotów. Używają głównie pocisków plazmowych i rakiet. Mocne eco, opierające się na lepszym wydobyciu głównego zasobu - metalu.
Arm - moja ulubiona rasa - rebelia, specjalizująca się w produkcji energii - niezbędnego zasobu, kontrolującego takie istotne rzeczy, jak np zasilanie robotów, kopalni metalu, etc. Rasa specjalizująca sie w głównie broni energetycznej, takiej jak ciężkie lasery(najpotężniejsze w grze - potrafią killnąć dowolną jednostkę techa 1 i 2), kamuflażu, lekkich i szybkich jednostkach i silniejszym lotnictwie (natomiast Core ma silniejszy Anti-Air).

Z tego wynika, że Core jest silniejszy i można poprostu zrushować przeciwnika w 20 sekundzie gry - o tym też pomyślano. Każdy Commander posiada jedyną w swoim dodzaju, unikalną broń która może być użyta tylko przez niego - nazywa sie D-Gun. Jak on działa? poprostu za niewielką opłate w formie energii (400), przerabia na iskrzący się złom KAŻDĄ jednostkę (nawet 3 tech'a) i KAŻDY budynek. Jest najmocniej opancerzony (z wyjątkiem kbotów 3 tech'a) ale wybucha jak atomówka (czyli jak go stracisz, nie masz eco, armii, "Nie będzie niczego" - Kononowicz.)

O cholera, ale się rozpisałem, teraz sobie to uświadomiłem dopiero... przepraszam za MEGAHIPER offtop :wstyd:
Chyba będzie lepiej jak poprostu założę osobny temat :wstyd:
Ostatnio zmieniony 18-02-2010, 23:27 przez !Dan!, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Awatar użytkownika
Action
Moderator
Posty: 2042
Rejestracja: 10-07-2006, 19:14
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Starcraft

Post autor: Action »

O tych misjach "specjalnych" wspominałem głownie przez wzgląd na scenariusz, po prostu każda kolejna misja czy to właśnie jednostkowa, defensywna, ofensywna czy też klasyczna ma logiczny sens w odniesieniu do fabuły. W TA szczerze nie pamiętam takich zabiegów, chociaż fakt, grałem w niego lata temu (ostatni raz właśnie przy okazji pelniaka z CDA).

Temat możesz założyć, nikt ci nie broni, chociaż wątpię czy byś znalazł kogoś do dyskusji. Raczej lepiej byś wyszedł na założeniu tematu ogólnego o RTSach, w którym byś wspomniał o TA, ale to już zależy od ciebie i twoich chęci. :)
Awatar użytkownika
!Dan!
Grand Master
Grand Master
Posty: 365
Rejestracja: 20-05-2006, 12:37
Lokalizacja: Kraków ^^
Ogrywam: JK3, Tekken 3, Tekken: Dark Resurrection, Quake 3: A.

Re: Starcraft

Post autor: !Dan! »

Ja tam nie zwracałem uwagi na fabułę w TA. Jest prosta jak konstrukcja cepa - Imperium atakuje, rebelia chce wyzwolić galaktyke spod ich władzy :D Ale w TA były same takie misje z tego co pamiętam. Dopiero w ostatniej mogłeś używać wszystkiego, poprostu toczyć wojnę z prawdziwego zdarzenia. A tak to Arm - ciągły defence, zajmowanie niewielkich obszarów, sneaking itp., Core - zajmowanie rozległych obszarów i głównie ofensywa, a także capture'owanie ważniejszych konstrukcji Arma, kluczowych do ich rozwoju.
Action, ostrzegam Cię - maniakowi nie przegadasz, zawsze na Twój argument znajdę 4 inne :D
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Gry video”