Super Street Fighter IV

Dział poświęcony najnowszej odsłonie Ulicznego Wojownika - Super Street Fighter IV

Moderator: ModTeam

Awatar użytkownika
Dumian
Administrator
Posty: 2943
Rejestracja: 20-02-2006, 18:13
Lokalizacja: Bydgoszcz
Ogrywam: Tekken 7 (DJ, Xiao), DOA5 i 6 (Jann Lee), VF (Jacky)
Kontakt:

Super Street Fighter IV

Post autor: Dumian »

Jako kontynuacja tematu o podstawowej wersji Street Fighter IV zakładam temat o Super Street Fighter IV. Dla porządku wszystko o wersji Super będzie trafiać tutaj, nowości, ciekawostki itp.

Na początek kilka wiadomości ze strony:
- Pierwszy news o Super Street Fighter IV
- Juri, DeeJay oraz T.Hawk w akcji.
- Trzej kolejni zawodnicy w Super Street Fighter 4 potwierdzeni - Cody, Guy i Adon
- Rendery i nowe screeny z SSFIV
- SSFIV: Nowe areny - Afryka, Indie, Korea i teren budowy
- Zwiastun Super Street Fighter IV
- Trailer Juri vs. Chun-Li & Cammy oraz anime SSFIV
- Ibuki, Makoto i Dudley w akcji

Więcej newsów z kategorii Street Fighter tutaj. Zapraszam do dyskusji.
"Using no way as way, having no limitation as limitation"
IE nadaje się do neta jak klawa do Tekkena, nie zwlekaj - Firefox
Obrazek
Awatar użytkownika
Czapol
Elite player
Elite player
Posty: 129
Rejestracja: 16-01-2010, 11:22

Re: Super Street Fighter IV

Post autor: Czapol »

No to może ja zacznę. Capcom wydajac SSFIV chce wykorzystać znane i sprawdzone już pomysły ( odgrzewany kotlet plus kilka nowych postaci i aren ). W końcu na SFII i jego reedycjach zarobiło w ten sposób kroci i stworzyło legendę, czemu by tego nie powtórzyć ?
Mam wrażenie ze ludzie z Capcomu nie zauwazyli wogóle ze od czasów SSF2T sytuacja na rynku się zmieniła :wstyd: Wtedy ( za czasów SFII i jego reedycji ) automaty arcade były tak popularną formą rozrywki jak konsole domowe, a nierzadko nawet popularniejszą. Królowały wtedy bijatyki 2D a nad nimi królował SF. Każda aktualizacja automatów była odbierana z wielkim entuzjazmem, tak samo jak wprowadzenie tej aktualizacji na konsole domowe. Teraz bądźmy szczerzy, jeśli spojrzeć na to ogólnikowo ( licząc wszystkich graczy ) to bijatyki umierają. Nie mówię tu o takich miejscach jak honmaru itd. tu zbierają się gracze którzy bijatyk nigdy nie porzucili, jednak w ogólnym środowisku graczy bijatyki schodzą na coraz dalszy i dalszy plan. I mówię tu o wszystkich bijatykach i tych 3D ( mam na myśli system, nie oprawę graficzną ) i tych 2D. Poza tym reakcja na słowa 2D "2D ?... Tosz to stare i niemodne, lepiej wgram sobie tego podobno next-genowego tekkena, on jest w 3D"
I tak jest. Tekken jest na czele, głownie dzięki solidnej piątce, ale 6 która została pozbawiona tej "solidności" na pewno bardzo zmniejszyła wpływy tej gry w ogólnym rynku.
Mówiąc to wszystko zmierzam do jednego: to już nie te czasy że aktualizacja do automatów arcade zrobiona za kilka tysięcy $ielonych zarobi ich miliony i spotka się z niesamowitym entuzjazmem. Teraz taka aktualizacja kosztuje o wiele więcej i spotka się z mniejszym entuzjazmem, a to koniec końców przyniesie straty. Co prawda nie będzie ( prawdopodobnie ) aż tak tragicznie i Capcom pewnie pociągnie jeszcze ze dwie takie "reedycje" aż do "końca" tej generacji. Dlaczego ? Bo porządnie przeniósł komiksową grę 2D i oprawę 3D i next-gen i nie chce tego spartolić widząc jak na takim potknięciu wyszła jego główna konkurencja rynkowa ( Tekken ).
Jest to oczywiście moje subiektywne zdanie, które prawie na pewno minęło się w niektórych miejscach ze zdaniem innych, i być może tez z prawdą ( są ta po części przewidywania na podstawie tego co się z rynkiem bitek ogólnie rzecz biorąc dzieje ).
Obrazek Obrazek
Zawsze istnieje opcja powrotu.
Awatar użytkownika
K'
Support
Posty: 805
Rejestracja: 19-09-2006, 13:34
Kontakt:

Re: Super Street Fighter IV

Post autor: K' »

http://www.eventhubs.com/news/2010/mar/ ... and-notes/

Lista zmian i informacji o starych o nowych postaciach. Ogólnie wesoło :D Osłabiają Sagatora rozk....tora przybywa topowy Dudley itp. Ciekawie zapowiada się ta część i chyba w nią trochę pogram choć z 2D to wolałbtym aby wyszedł w końcu jakiś PORZĄDNY KOF :D
Awatar użytkownika
Czapol
Elite player
Elite player
Posty: 129
Rejestracja: 16-01-2010, 11:22

Re: Super Street Fighter IV

Post autor: Czapol »

Porządnie zrobiona lista gratulację dla autora.
A jeśli chodzi o zmiany to naprawdę porządna korekta i oby Capcom trzymał się tego udoskonalania i pod koniec tej generacji wydał już niemal perfekcyjne SFIV (PSFIV- Perfeckt Street Fifhter IV ) na PC :D ( z tymi samymi wymaganiami, mój komp i tak się już lekko krztusił przy SFIV )
Obrazek Obrazek
Zawsze istnieje opcja powrotu.
Awatar użytkownika
Martins
Grand Master
Grand Master
Posty: 835
Rejestracja: 06-10-2009, 18:04
Lokalizacja: Nowy Sącz
Ogrywam: VF: FS, Mario Tennis, gry multi na PS3
Kontakt:

Re: Super Street Fighter IV

Post autor: Martins »

Kultowy Bloody High Claw to teraz anti-air! Zajebiście! O co chodzi z tym "Vega can now latch onto any wall without fault"?
Awatar użytkownika
gascan
Friend
Posty: 513
Rejestracja: 13-01-2009, 15:10
Kontakt:

Re: Super Street Fighter IV

Post autor: gascan »

W SFIV jest bug, który powoduje, że Vega czasami nie łapie się ściany jak się przesuwa ekran, niby w SSFIV to naprawili.
ObrazekObrazek
Awatar użytkownika
Martins
Grand Master
Grand Master
Posty: 835
Rejestracja: 06-10-2009, 18:04
Lokalizacja: Nowy Sącz
Ogrywam: VF: FS, Mario Tennis, gry multi na PS3
Kontakt:

Re: Super Street Fighter IV

Post autor: Martins »

Podobnie jest w Alphie 3 i wpienia to ostro.
Awatar użytkownika
gascan
Friend
Posty: 513
Rejestracja: 13-01-2009, 15:10
Kontakt:

Re: Super Street Fighter IV

Post autor: gascan »

Na gametrailers pokazało się trochę nowych filmików w tym hakan rozwalający samochód i yuri beczki - http://www.gametrailers.com/video/bonus-stage-super-street/63543


Co do Vegi w IV to ma on przejebane ostro, nie dość, że najsłabszy zaraz po Danie to jeszcze gubi pazury i jego ciosy są zbugowane, jego ciosy specjalne mają chujowy priorytet ma antiaira który nie jest anti airem i overheada, który nie jest overheadem :P
Jego ultra ma najtrudniejszy input w grze ((chociaż ogólnie to i tak prosty)aha jest jeszcze guile) i można je zgasić na reakcję shoryukenem. Mimo wszystko fajnie się nim gra.
ObrazekObrazek
Awatar użytkownika
Martins
Grand Master
Grand Master
Posty: 835
Rejestracja: 06-10-2009, 18:04
Lokalizacja: Nowy Sącz
Ogrywam: VF: FS, Mario Tennis, gry multi na PS3
Kontakt:

Re: Super Street Fighter IV

Post autor: Martins »

On się ogólnie nie sprawdza w cześciach 3d. Oprócz tego o czym wspomniałeś Gascan, dochodzi jeszcze kwestia szybkości gry. Im szybsza gra tym lepiej dla niego, bo priorytet ataku to też nie jest jego mocna strona (delikatnie mówiąc). Poza tym jeszcze kiepska wytrzymłość. Nie wiem jak stoją jego notowania w EX2, ale mi osobiście grało się nim do bani. Kompletnie go tam schrzanili. No ale może dzięki temu jest taki oryginalny :D
Awatar użytkownika
gascan
Friend
Posty: 513
Rejestracja: 13-01-2009, 15:10
Kontakt:

Re: Super Street Fighter IV

Post autor: gascan »

Wykonałem, krótkie googlowanie w celu sprawdzenia na jakim miejscu jest Vega w EX2+ i znalazłem tier listę:

Kod: Zaznacz cały

SFEX2+(ps version) 
1st Tier
Garuda
Sharon

2nd Tier
Rosso
Dhalsim
Area
D.Dark
Hokuto
Kairi
Skullo
Shadow
Guile
Nanase
Sagat
Ken

3rd
Not too sure about the order on this one.
Bison
Jack
Ryu
Chun Li
Zangief
Darun
Hayate
Blanka

4th
Vega
lol
ObrazekObrazek
Awatar użytkownika
Martins
Grand Master
Grand Master
Posty: 835
Rejestracja: 06-10-2009, 18:04
Lokalizacja: Nowy Sącz
Ogrywam: VF: FS, Mario Tennis, gry multi na PS3
Kontakt:

Re: Super Street Fighter IV

Post autor: Martins »

Widzę, że kilka osób podziela moje zdanie ;) Dziwne, że Zangief tak nisko, Meteo ładnie pasek kroi. Ale tylko trzy klasy, zbalansowany tytuł.
Awatar użytkownika
Czapol
Elite player
Elite player
Posty: 129
Rejestracja: 16-01-2010, 11:22

Re: Super Street Fighter IV

Post autor: Czapol »

Martins pisze:Dziwne, że Zangief tak nisko, Meteo ładnie pasek kroi.
I wymaga zrobienie 360'tki. O ile na AS nie jest to wielka trudność to mimo wszystko większość osób gra na krzyżaku gdzie ( jak dla mnie ) wymaga to oderwania sie od gry na co najmniej chwilę, a wtedy przeciwnik załaduje combosa i tyle z tego meteo.
Zangief jest dobry na AS i dla AI ( to mnie wnerwia w graniu singleplayer w bitkach, komp nie potrzebuje czasu itd. żeby zrobić jakieś combo, ono po prostu wchodzi wiec może momentalnie zrobić 360'tke kiedy wykonam najmniejszy błąd, w SF idzie to jeszcze jakoś wytrzymać ale w Tekkenie przewidywał moje SS ;/ ).

Jednak generalnie Zangief jest postacią która plasuje się takim rankingu dość nisko, jest wolny i do tego ma słaby zasięg. Na temat jego comb się nie wypowiem bo nie zrobiłem ( nie próbowałem zrobić nawet ) tą postacią żadnego nawet na practise, co dopiero "in-game". Jego mocą są bardzo silne rzuty jednak jak już mówiłem ich wykonanie wymaga 360'tki a wchodzą w praktyce wtedy gdy przeciwnik cie trafi i jest przez krótka chwilę zdany na twoją łaskę. A wbicie 360 na krzyżaku i trafienie z nią w ten krótki moment to specjalnie łatwych ( i praktycznych tzn. na turach można wybrać inną postać a tak sobie z kimś pograć to chce się akcji a nie walenia w krzyżak, choć to moje subiektywne zdanie. ) nie należy. Szczególnie gdy gra się z Dhalsimem czy postacią która może spokojnie walczyć trzymając średni dystans ( miotanie "różnokolorowych kulek", i inne akcje które mogą sobie z tym poradzić ).

Choć poradzić sobie z tymi rzutami też nie jest łatwo, jednak gdy się już ogra na tę postać można sobie z nimi spokojnie poradzić. Wytykałem mu same wady, ale to mimo wszystko solidna postać i są ludzie którzy umieją nią bardzo dobre grać na niskim, średnim i bardzo wysokim poziomie ( mam na myśli poziom rozgrywek a nie danego gracza ).
Obrazek Obrazek
Zawsze istnieje opcja powrotu.
Awatar użytkownika
Martins
Grand Master
Grand Master
Posty: 835
Rejestracja: 06-10-2009, 18:04
Lokalizacja: Nowy Sącz
Ogrywam: VF: FS, Mario Tennis, gry multi na PS3
Kontakt:

Re: Super Street Fighter IV

Post autor: Martins »

Dziwiłem się czemu jest tak nisko, ponieważ w EX2 rzuty wchodzą pdobnie jak SF4 (czyli zdecydowane łatwiej je posadzić niż w 2d). Poza tym w serii EX, Gief ma jeszcze specjala wykonywanego ćwierćkółkiem, który nie jest rzutem ( słynny kozaczok). A na padzie wcale nie jest tak trudno założyć SPDa.
Awatar użytkownika
gascan
Friend
Posty: 513
Rejestracja: 13-01-2009, 15:10
Kontakt:

Re: Super Street Fighter IV

Post autor: gascan »

Wczoraj złożyłem preordera na SSFIV na sklep.cenega.pl. Sam nie wiem dlaczego.
ObrazekObrazek
Awatar użytkownika
Czapol
Elite player
Elite player
Posty: 129
Rejestracja: 16-01-2010, 11:22

Re: Super Street Fighter IV

Post autor: Czapol »

gascan pisze:Sam nie wiem dlaczego.
Skoro ty nie wiesz to nikt Ci na to nie odpowie. Ale skoro nie pokładasz w SSFIV jakichś wielkich nadziei to prawdopodobnie ( na pewno ) padłeś ofiarą ogólno środowiskowego "bumu" na "ulepszonego" ulicznego wojownika IV.

Mnie tam kampanie itd. nie ruszają. Tzn. gra mogę się pozachwycać, wykazać chęć jej kupna, ale bądźmy szczerzy nie kupię. Nie czekam przed Empikiem ( akurat tam kupuje gry ) z wypchanym po brzegi portfelem aż coś nowego trafi na półkę. SFIV man ( na PC konsoli stacjonarnej nie posiadam ) i to mi styka, nie jestem w IV dobry, pada mam zwalonego i chyba ją sprzedam. Co nie znaczy ze mam co do niej jakieś negatywne odczucia, wręcz przeciwnie. Zaskoczyło mnie że Capcom mógł wejść w nową generacje tak płynnie nie niszcząc ( a wręcz ulepszając ! ) swojego dzieła.

Jednak ( nawet gdyby SSFIV wyszedł na PC ) nie widzę powodu by wydawać kaskę na coś co równie dobrze mogłoby być dodatkiem/DLC za 4 razy niższą cenę. A nawet gdyby było by to tanie jak barszcz to też bym się nie skusił. Po co mam ładować mnóstwo kasy w każdą nowo wydaną grę ? Mogę grać na supercade, w gry w które już mam itd. Liczy się miodność i możliwość stoczenia krwawych bojów z innymi graczami ( fps'y i mordoklepki to jest to :D ), a nie gonienie za nowinkami. Czy dana gra będzie naprawdę świetna i ponad czasowa ? Czas pokaże, a do tego czasu jej org. wersja stanieje i jeśli rzeczywiście będzie warta uwagi dalej będzie w nią grało po sieci mnóstwo osób ( przykładem jest counter-strike którego można już uznać za grę starą jak świat a mimo to nadal jest wokół niego spora społeczność, klany i rozgrywane są zawody, SF trudno kupić w naszym kraju w wersji starszej niż IV na jakąś platforme która jeszcze nie obrosła kurzem wiec to zły przykład. ).
Obrazek Obrazek
Zawsze istnieje opcja powrotu.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Super Street Fighter IV”