Bijatyka idealna?

Pozostałe bijatyki 3D które nie posiadają osobnego działu. Ogólnie o bijatykach.

Moderator: ModTeam

Awatar użytkownika
JJxenon
Master
Master
Posty: 288
Rejestracja: 16-08-2007, 09:18

Re: Bijatyka idealna?

Post autor: JJxenon »

Pamiętacie może bijatykę KENSEI - SACRET FIST na poczciwego szaraczka ?

Był to jak dla mnie klon tekkena połączony z vf , ale miała swoje unikalne cechy . Jedną z nich było w jaki sposób opracowano tam blokowanie i unikanie ciosów , bo dzięki temu walka na wysokim poziomie była bardzo efektowna . Naprawdę można było poczuć że twoja postać unika , odchyla lub podskakuje tudzież schyla się pod ciosami oponenta . Nie widziałem we współczesnych bijatykach tak rozwiniętego zaplecza uników jakim dysponował właśnie starusieńki już Kensei

Walka też nie polegała na ciągłym wybijaniu przeciwnika do juggli . Owszem były kombinacje które to oferowały , ale nie były tak bardzo ważne , bo większość zagrań opierała się właśnie na ziemi .

Z wad należy wymienić przede wszystkich powolność i ślamazarność postaci . Gdyby ten element został wtedy dopracowany i oferowała by większą dynamikę wyszło by jej to tylko na plus , bo miała prawie przemyślany system jak na tamte czasy i mogła cieszyć oczy



Tutaj widać fajnie jak postacie unikają ciosów , ,
Jak dla mnie to właśnie KENSEI oferował najgenialniejsze połączenie systemu tekkena i vf , mimo tego że brakowało mu trochę do ideału

W zasadzie miał prawie wszystko : Fajne postacie , dynamiczną muzykę , genialny system bloku i uniku ciosów , ładne i przemyślane areny . Była bardzo trudna w walce z komputerem na najwyższym poziomie więc się nie nudziła . Miała bardzo ładną grafikę . Jugglowanie przeciwnikiem w powietrzu nie nudziło bo nie był to istotny wariant w tej bitce ( co akurat uważam za duży plus )

Jak dla mnie prawie bijatyka idealna . Ale może sami ją wypróbujcie dlaczego tak się nią zachwycałem . Mimo tego że dynamika tego tytułu może was odrzucić

A wracając do tematu jaka według mnie powinna być bijatyka idealna :

Taka przy której nie liczysz upływającego czasu bo rozgrywka na ekranie nie pozwala ci odłożyć pada lub sticka . Co świadczyło by o tym że chcesz w taki tytuł grać w nieskończoność :padam:
Ostatnio zmieniony 24-10-2010, 12:37 przez JJxenon, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Aserot
Support
Posty: 1900
Rejestracja: 23-02-2006, 17:50
Lokalizacja: Silent Hill
Ogrywam: kof 2k2, VF5 (ps3)
Kontakt:

Re: Bijatyka idealna?

Post autor: Aserot »

JJxenon pisze: Taka przy której nie liczysz upływającego czasu bo rozgrywka na ekranie nie pozwala ci odłożyć pada lub sticka . Co świadczyło by o tym że chcesz w taki tytuł grać w nieskończoność :padam:
To znaczy że ja już znalazłem kilka tytułów "idealnych" ;)
Nikt nie wie, gdzie był człowiek, zanim się urodził, ale kiedy już się urodzi, dość szybko odkrywa,
że przybył z skasowanym biletem powrotnym.
Awatar użytkownika
JJxenon
Master
Master
Posty: 288
Rejestracja: 16-08-2007, 09:18

Re: Bijatyka idealna?

Post autor: JJxenon »

Niech zgadnę , po Twoim avku może to być KOF ;)
Awatar użytkownika
gascan
Friend
Posty: 513
Rejestracja: 13-01-2009, 15:10
Kontakt:

Re: Bijatyka idealna?

Post autor: gascan »

Bijatyki idealne to te tytuły wiecznie żywe, które nigdy nie będa zapomniane i nigdy się nie znudzą - SSF2T, 3S, Garou, KOF98 i inne. Tytuły 3D się nie łapią bo zaraz wyjdzie nowsza wersja i w starszą nikt już nie będzie pykał bo to gówno. Kiedyś jeszcze jakiś poziom grafiki 3D trzymały obecnie nie.
(Wyjątek potwierdzający regułę - Tekken 3)
ObrazekObrazek
Awatar użytkownika
JJxenon
Master
Master
Posty: 288
Rejestracja: 16-08-2007, 09:18

Re: Bijatyka idealna?

Post autor: JJxenon »

Gascan a co sądzisz o KOF 99 Evolution , bo na DC zagrywałem się w niego do upadłego
Awatar użytkownika
gascan
Friend
Posty: 513
Rejestracja: 13-01-2009, 15:10
Kontakt:

Re: Bijatyka idealna?

Post autor: gascan »

Darzę go sentymentem bo również zagrywałem się na dreamcascie. 98 i 99 to najlepsze kofy jak dla mnie chociaż w 99 ciężko kogoś znaleźć do pogrania.
ObrazekObrazek
Awatar użytkownika
keNzo
Master of the Shakers
Master of the Shakers
Posty: 90
Rejestracja: 01-12-2009, 09:32
Lokalizacja: Spod monopolowego ;)
Kontakt:

Re: Bijatyka idealna?

Post autor: keNzo »

Nie jestem aż takim wymiataczem KoF'a ale mi osobiście najbardziej pod pasował maximum impact 2. Bardzo dynamiczna rozgrywka, świetna gra świateł, grafika, rozbłyski występujące przy ciosach specjalnych... Jak dla mnie najlepsza gra 3D przeniesiona z 2D. Nie będę się zagłębiał w cały system walki w KoF:MI2, udając, że wiem o tej grze wszystko bo tak naprawdę jestem w niej botem, ale nawet dla mnie rozgrywka była dość widowiskowa i grę chyba mógł opanować każdy...
s[h/z]inden
Grand Master
Grand Master
Posty: 423
Rejestracja: 27-03-2008, 15:50
Lokalizacja: Wałcz
Ogrywam: planszówki, karcianki i casualowo w dowolne bitki
Kontakt:

Re: Bijatyka idealna?

Post autor: s[h/z]inden »

keNzo pisze:Nie jestem aż takim wymiataczem KoF'a* ale mi osobiście najbardziej pod pasował maximum impact 2. Bardzo (dynamiczna/)** rozgrywka, świetna gra świateł, grafika, rozbłyski występujące przy ciosach specjalnych***... Jak dla mnie najlepsza gra 3D przeniesiona z 2D. Nie będę się zagłębiał w cały system walki w KoF:MI2*4, udając, że wiem o tej grze wszystko bo tak naprawdę jestem w niej botem,*5 ale nawet dla mnie rozgrywka była dość widowiskowa i grę chyba mógł opanować każdy...
*6

*w MI wymiataczem może być każdy.
** (/maszerska)
*** w 1997 roku toshinden 3 też to miał, tylko specjalnej uwagi nie wzbudził. nawet wczesniejsze toshindeny to całkiem dobry przykład własnie takiej bijatyki.
*4 bo go nie ma. klepiesz klawisze. kof mi, to mniej wiecej to samo co vf4evo na hyper mode, tylko ze specjalami. a weź tam! ;)
*5 jak to tak? bierzesz albe i napierdalasz. no, chyba, że próbujesz coś clarkiem, to współczuję :D
*6 czyli to jest definicja bijatyki idealnej? wiem, ze sie czepiam, ale kojarzy mi sie z powiedzieniem "hamburgery w maku sa dobre, bo wszyscy je jedza i szybko sie je robi". bijatyka z której wyciska się wszystko po godzinie grania, to nie bijatyka.

ale nevertheless hyena im wyszedł, nawet ciekawa postać, bardzo pasuje do cukierkowego klimatu.
za to wkurzaja mnie tam wszystkie laseczki i ash, glównie dzięki designowi.
hej [you]!! pamiętaj o funkcji [ you ]!!
Awatar użytkownika
Martins
Grand Master
Grand Master
Posty: 835
Rejestracja: 06-10-2009, 18:04
Lokalizacja: Nowy Sącz
Ogrywam: VF: FS, Mario Tennis, gry multi na PS3
Kontakt:

Re: Bijatyka idealna?

Post autor: Martins »

Jeśli chodzi o Kensei: Sacred Fist to zagrywałem się w tę gierkę prawie tyle samo co w T3 i SFA3 na psxa. Patent z blokowaniem jest naprawdę przedni. Faktycznie miała w sobie coś ta giera.

Maximum Impact jest bardzo efektowną bitką, ale od pierwszego kontaktu z nią miałem wrażenie, że to mashing w najczystszej formie. Najbardziej drażniły mnie w niej dwie rzeczy: bardzo proste combosy, które zaczynały się od zwykłego kilku klatkowego puncha, a mogące zakończyć się prawdopodbnym zgonem (nie wiem na "stówę", gdyż w obie części rozegrałem może z 50 walk), oraz okizeme, które w systemach walki rodem z 2d według mnie to niepotrzebny motyw. Leżącego można bylo tak zeszmacić (szczególnie w rogu), że odechciewało się wszystkiego. Gdyby nie wymienione wady, giera mogła być naprawdę kozacka i zgadzam się, że to jedno z najbardziej udanych prób przeniesienia bijatyki 2d w trzeci wymiar.
Ostatnio zmieniony 26-10-2010, 18:33 przez Martins, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
keNzo
Master of the Shakers
Master of the Shakers
Posty: 90
Rejestracja: 01-12-2009, 09:32
Lokalizacja: Spod monopolowego ;)
Kontakt:

Re: Bijatyka idealna?

Post autor: keNzo »

No tak jak mówię nie znam się na KoF'ach ^^
s[h/z]inden pisze:*6 czyli to jest definicja bijatyki idealnej?
Nie, nie jest to definicja bijatyki idealnej bo co do takiej to zgodził bym się z tą o Kensei...Rozbudowując tą grę na PS3 można by uzyskać naprawdę niezły efekt...Szkoda , że o niej zapomnieli...
Aczkolwiek tak naprawdę zastanówmy się czy istnieje bitka idealna lub czy może taka powstać...To tak jak z ideałem kobiety... Każdemu podoba się inny szczegół a zgadzamy się przeważnie przy ogóle, więc idąc dalej tą myślą wychodzi na to że do mojej definicji pasuje Tekken 6. Pomimo szczegółów, które mi się nie podobają uważam Tekkena 6 może nie jest bijatyką idealną, ale najlepszą jaka obecnie jest na rynku...Do czasu TTT2 :D
Awatar użytkownika
EasY_PL
Elite player
Elite player
Posty: 145
Rejestracja: 29-04-2007, 10:16
Lokalizacja: sie wziąłem
Ogrywam: modzie na sukces
Kontakt:

Re: Bijatyka idealna?

Post autor: EasY_PL »

tak poczytałem i faktycznie...jak pisał keNzo T6 wg mnie jest ideałem... właściwie nie... cała seria jest idealna... no może po za T4... która wniosła do systemu tyle ile z niego zabrała... no ale każdemu zdarzają sie potknięcia... nie zdarzyło mi sie posiedzieć przy żadnej innej grze tyle co przy Tekkenie...
i ciągle siedze i bede siedział... po prostu to lubie...
piewien koleś pyta laske "dasz?"
a laska backdash
s[h/z]inden
Grand Master
Grand Master
Posty: 423
Rejestracja: 27-03-2008, 15:50
Lokalizacja: Wałcz
Ogrywam: planszówki, karcianki i casualowo w dowolne bitki
Kontakt:

Re: Bijatyka idealna?

Post autor: s[h/z]inden »

EasY_PL pisze:tak poczytałem i faktycznie...jak pisał keNzo T6 wg mnie jest ideałem... właściwie nie... cała seria jest idealna... (...) nie zdarzyło mi sie posiedzieć przy żadnej innej grze tyle co przy Tekkenie...
i wszystko jasne ;)
:hyhy:
hej [you]!! pamiętaj o funkcji [ you ]!!
Awatar użytkownika
eq2D
Friend
Posty: 903
Rejestracja: 16-02-2007, 20:20

Re: Bijatyka idealna?

Post autor: eq2D »

W samsho 4 gram od 16 lat, więc to chyba moja bijatyka idealna. Wiadomo, że można by to i owo poprawić, ale takiej opcji (jak na razie) nie ma, więc co tu wydziwiać. Go go power rangers!
Obrazek
Awatar użytkownika
KRELIAN
Junior Admin
Posty: 2343
Rejestracja: 23-02-2006, 17:37
Lokalizacja: ta pewność?
Ogrywam: Tenchu: Burning Shadows,Ronin Blade Crusade,Gex Origins
Kontakt:

Re: Bijatyka idealna?

Post autor: KRELIAN »

gascan pisze:Bijatyki idealne to te tytuły wiecznie żywe, które nigdy nie będa zapomniane i nigdy się nie znudzą - SSF2T, 3S, Garou, KOF98 i inne. Tytuły 3D się nie łapią bo zaraz wyjdzie nowsza wersja i w starszą nikt już nie będzie pykał bo to gówno. Kiedyś jeszcze jakiś poziom grafiki 3D trzymały obecnie nie.
(Wyjątek potwierdzający regułę - Tekken 3)
To nie kwestia grafiki 3d a systemu i osobistych preferencji z tym związanych. Dla starych wyjadaczy wszystko po Tekken 3 jest grywalne pod warunkiem, że ma zjadliwy system. Sam znam osoby, dla których ideałem jest SC2 bądź VF4 i grają w to do dziś mając gdzieś kolejne części. Zresztą wystarczy spojrzeć na Taga (dla mnie bijatyka idealna bo wciąż do niej powracam), który swego czasu podzielił scenę, przez co spora grupa olała TK4. Ta sama reguła dotyczy 2d - jeśli o mnie chodzi to w stare mortale wciąż mogę grać bez skrzywienia, natomiast w podany SSF2T kiedyś męczyłem sporo a dziś nawet nie chce go odpalać. Z drugiej strony nie mam problemów z odpaleniem takiego DOA:U którego też męczyłem a ma trochę lat na karku a przecież jest 3d. Mam natomiast problem z odpaleniem TK6 (mimo że tą serię lubię bardziej) i tu już nie chodzi o to że grafika nie powala...
Obrazek

https://www.change.org/p/from-software- ... on-the-ps4 - wejdź i podpisz jeśli czekasz na powrót 'starego, dobrego Tenchu' na PS4!!!!
Awatar użytkownika
simian_raticus
Master of the Shakers
Master of the Shakers
Posty: 86
Rejestracja: 29-01-2007, 01:44
Lokalizacja: Final nightmare
Ogrywam: bierki
Kontakt:

Re: Bijatyka idealna?

Post autor: simian_raticus »

Jeden dobry silnik z dodawanymi ciosami w cześciach następnych i grafą lepszą nakładaną i muzolą nie komercyjną.
Tekken 7 i Virtua Fighter 6 nadchodzą powoli!
ODPOWIEDZ

Wróć do „Bijatyki 3D (Fighting Corner)”