Poradnik T6 Online

Wszystko o szóstej części "Turnieju o tytuł Króla Żelaznej Pięści".

Moderator: ModTeam

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
EasY_PL
Elite player
Elite player
Posty: 145
Rejestracja: 29-04-2007, 10:16
Lokalizacja: sie wziąłem
Ogrywam: modzie na sukces
Kontakt:

Poradnik T6 Online

Post autor: EasY_PL »

Poradnik ten pisze dla tych osób które nienawidzą online w T6 za chwyty, lowy i Alise :P

***nie zagwarantuje Ci że ten poradnik uczyni Twoją grę lepszą... możliwe że nic nie zyskasz na czytaniu tych wypocin...***
No to jedziem....
Znając życie każdy który chciał sie dorobić sławy w Tekkenie, z pewnych powodów grał Ranking Match'e...
Pierwsze co tam zastał to losowo spotykani przeciwnicy z większym lub mniejszym skillem, jednak nie to przyciągało go do gry tylko zdobycie tabliczki z napisem "lepszym" niż 1dan...
Z oczywistych powodów zaczął telepać sie przed TV ze względu że paru kolesi z wyższych rang po prostu robiło rzeczy "not-fair"

Tyle na wstępie, czas wziąć sie za gre...

Lag:
Podstawą w Tekkenie od zawsze była schematyczność... o ile w Offline faktem jest że timing jest lepszy i "więcej wchodzi" tak Online trzeba ciut bardziej nad tym popracować... przede wszystkim trzeba cały czas zwracać uwage na lag w grze... najlepszym sposobem na wbicie swojego ulubionego juggla nie jest czekanie aż przeciwnik spadnie z powietrza do wysokości na której możemy go dalej bić... trzeba to robić z pewnym wyprzedzeniem... więc najlepiej jest nie sugerować sie tym co widać na ekranie tylko myśleć pół sekundy do przodu... na pewno później z przyzwyczajena do tej reguły będzie problem z graniem Offline ponieważ wszystko będzie robione za szybko... Drugą istotną zasadą jest wybieranie odpowiedniego połączenia... nie warto brać czerwonego lub pomarańczowego połączenia choć te drugie posiada pewien wyjątek... najprawdopodobniej wybieranie połączenia z jedną kreską będzie skutkować nie tym że Begginer sie nie zna i gra dla zabawy tylko jakiś Vanquisher ma wykutą postać na pamięć i raczej nie ogląda co sie dzieje na ekranie podczas gry, ponieważ wejdzie mu wszystko niezależnie od tego czy opuźnienie wynosi sekunde czy 10... z pomarańczowym połączeniem jest tak że albo jest na granicy połączenia żółtego albo nie będzie sie dało grać... tak że dwie kreski polecam wybierać tylko w szególnych okolicznościach....

Postać:
Pewnie nie jeden "kur*ował" przed TV gdy Alisa i jej flipy (nie wiem jak sie to robi) niszczyły naszą postać jak sie da... na początek NIE POLECAM nauki postaci która najczęściej nas leje... najodpowiedniej było by wziąść postać którą gra sie wygodnie (w moim wypadku Bruce, i na jego ciosach będe sie wzorował),
następnie włączyć Practice Mode i zlać Alise na poziomie trudności Hard... nie chodzi mi jednak o to żeby sie na niej wyżyć... tylko poznać po których jej ciosach możemy oddać counter i czego należy unikać, jak wyglądają jej lowy i takie tam... tak powinien wyglądać trening postaci w Tekkenie, można też wybrać Ghost Battle i tam sie bić żeby równo opanowywać kolejne zagrywki postaci a nie skupiać sie na np. wyżej wymienionej Alisie.

Ruchy:
Gdy już wybierzemy postać którą sie nam najlepiej gra, należy opanować kilka podstawowych zasad,
przewagą nad chwytami w grze zawsze był low lub trzymanie dystansu... więc jeśli widzisz że ktoś na chama stara sie nas chwycić staraj sie tego unikać... najlepiej nie tylko wtedy gdy widzisz że przeciwnik wyciąga do Ciebie ręce, staraj sie kucać jak najczęściej, i nie mówie tutaj o ciągłym kucaniu bo znając życie przeciwnik to wychwyci i przywali jakimś wysokim mid'em np. kolano Bruce'a (u/f+3).
Podobnie jest gdy przeciwnik używa niskich zagrań, przeważnie jest to "kosa" Bryana (d/f+3) po której leci juggle, lub po wślizgu Christie/Eddy'ego (tego zagrania nie znam), przeważnie jest chwila animacji zanim taki low nas sięgnie... warto wtedy trzymać d/f żeby sparować uderzenie i zaliczyć jakieś 3-ciosowe combo po boundzie, (UWAGA, bound nabyty podczas d/f jest liczony i nie można wykonać drugiego).
Z highami wygląda to tak że nie staramy sie kucać, wręcz odwrotnie... cierpliwie stoimy i czekamy aż przeciwnik zakończy combo (np. 1,1,2 Kaza), najpewniejsze jest że przeciwnik będzie potrzebował recovery, a w jego czasie zdążywy posłać 2 pięści w jego strone (przeważnie gwarant), nie jest to reguła ponieważ istnieją comba typu high, high, low przy czy 3 nas trafi bo stoimy, więc staraj sie pamiętać jakich combosów używa przeciwnik. Kolejna sprawa to juggle które sobie obraliśmy do Online, nie robimy ich nagminnie, szczególnie launcherów, chodzi o to że gdy będziemy polować na juggle to przeciwnik zacznie uciekać, tak że staramy sie używać juggli tylko na CH lub na chwytających przeciwnikach, bowiem podczas gdy przeciwnik wyciąga ręce jest chwila żeby go podbić (UWAGA, przeciwnik może wykonać chwyt szybciej niż my launcher, skutkiem tego są buty w naszą strone). Tyle

Strategia:
Tutaj napisze w miare krótko, chodzi o wymienioną na początku schematyczność, czy to juggle z launchera, czy z kosy Bryana, występują zawsze... nie warto po prostu starać sie trafić przeciwnika, tylko oglądać to co robi... tak długo jak będziesz grał mało schematycznie, tak nooby przeważnie robią do bólu jedną akcje non stop... zamiast sie na nią skarżyć, zblokuj, sparuj, zrób co kolwiek... masz tu gwaranta ZAWSZE, wystarczy widzieć, a nie tylko patrzeć.

Ogólny zarys gry:
Begginer mimo wszystko nie musi być noobem, raz zdażyło mi sie dostać od jednego porządne baty mimo że miał w statach 0Wins 0Loses, więc do rangi ok 5kyu nie patrz na to że koleś jest nowy... może jest po formacie i nie ma zapisanych statów, jeśli jednak widzimy kogoś kto wygrał 300walk a przegranych ma może z 20 to znak że albo mamy doczynienia z noobem albo z graczem który zna tekkena na wylot... najpewniej porządna walka zdaży sie gdy przeciwnik ma ok 50% wygranych (lub mniej).

Tyle o noobach, a teraz wbij sobie w głowe słowo "myśl pajacu a nie klep co popadnie na padzie" na pewno ukaże wam sie wymarzony 4dan lub wyżej...

i jeszcze jedna rada... disconnect'y nie pomogą w zdobyciu rangi, gdy widzisz że przegrywasz walke nie denerwuj sie... po prostu tak musi być... następnym razem wygrasz ty... a napewno skróci twoją droge do osiągnięcia porządanej rangi. Amen
piewien koleś pyta laske "dasz?"
a laska backdash
Awatar użytkownika
Komandos
Grand Master
Grand Master
Posty: 1615
Rejestracja: 08-12-2006, 21:35
Lokalizacja: Amsterdam
Kontakt:

Re: Poradnik T6 Online

Post autor: Komandos »

Jak ktoś nie potrafi na online zrobić rangi powyżej 4dana to jest noobkiem po prostu i żadne poradniki mu nie pomogą ;)
Awatar użytkownika
Dumian
Administrator
Posty: 2943
Rejestracja: 20-02-2006, 18:13
Lokalizacja: Bydgoszcz
Ogrywam: Tekken 7 (DJ, Xiao), DOA5 i 6 (Jann Lee), VF (Jacky)
Kontakt:

Re: Poradnik T6 Online

Post autor: Dumian »

Czy ja wiem czy żadne, mogą pomóc np. takie i takie ;)
"Using no way as way, having no limitation as limitation"
IE nadaje się do neta jak klawa do Tekkena, nie zwlekaj - Firefox
Obrazek
Awatar użytkownika
EasY_PL
Elite player
Elite player
Posty: 145
Rejestracja: 29-04-2007, 10:16
Lokalizacja: sie wziąłem
Ogrywam: modzie na sukces
Kontakt:

Re: Poradnik T6 Online

Post autor: EasY_PL »

każdy kto potrafi zrobić coś więcej niż naciskanie klawiszy na pałe nie jest noobkiem :P
piewien koleś pyta laske "dasz?"
a laska backdash
Awatar użytkownika
amervar10
Beginner
Beginner
Posty: 13
Rejestracja: 26-11-2010, 17:52
Lokalizacja: się wizoł Miguel?
Kontakt:

Re: Poradnik T6 Online

Post autor: amervar10 »

Dzięki Easy za kilka dobrych srategicznych przebłysków...(polecam tego pana)
Over Power Rulezz
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tekken 6 oraz Tekken 6 BR”