Oznaczenia ciosów w Mortal Kombat

Dyskusje na temat kultowej Smoczej Serii.

Moderatorzy: Adept, ModTeam

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Dumian
Administrator
Posty: 2943
Rejestracja: 20-02-2006, 18:13
Lokalizacja: Bydgoszcz
Ogrywam: Tekken 7 (DJ, Xiao), DOA5 i 6 (Jann Lee), VF (Jacky)
Kontakt:

Oznaczenia ciosów w Mortal Kombat

Post autor: Dumian »

Notacja - oznaczenia ciosów w Mortal Kombat

Kierunki:
U = UP - góra
D = Down - dół
B = Back - tył
F = Forward - przód

Ciosy - podstawowe uderzenia:
HP = High Punch (Button 1) - wysokie uderzenie ręką
HK = High Kick (Button 2) - wysokie kopnięcie
LP = Low Punch (Button 4) - niskie uderzenie ręką
LK = Low Kick (Button 5) - niskie kopnięcie

Pozostałe:
BL = Block (Button 3) - blok
R = Run (Button 6) - bieg
aa = Anti Air (wykonane na przeciwniku będącym w powietrzu)
JP = Jump Punch - uderzenie pięścią z wyskoku
JK = Jump kick - kopnięcie z wyskoku
RH = Roundhouse - kopnięcie z półobrotu (B+HK)
Uppercut = Podczas kucania HP (uderzenie pięścią w podbródek)
PS = Punch starter (atak z wyskoku ręką dodany na początku kombosa)
KS = Kick starter (atak z wyskoku nogą dodany na początku kombosa)


Edit:
Uwaga! W najnowszej odsłonie Mortal Kombat 9 na świecie przyjęła się notacja ciosów 1 - kwadrat, 2 - trójkąt, 3 - krzyżyk, 4 - kółko i jest ona uznawana za uniwersalną i międzynarodową, więcej informacji tutaj. Do klasycznych części nadal stosujemy podstawową notację, bez zmian HP, HK, LP, LK.
Ostatnio zmieniony 06-09-2011, 13:24 przez Dumian, łącznie zmieniany 1 raz.
"Using no way as way, having no limitation as limitation"
IE nadaje się do neta jak klawa do Tekkena, nie zwlekaj - Firefox
Obrazek
Awatar użytkownika
psycho4rent
Grand Master
Grand Master
Posty: 318
Rejestracja: 06-10-2008, 07:26
Lokalizacja: Z nienacka.
Ogrywam: UMK3

Re: Oznaczenia ciosów w Mortal Kombat

Post autor: psycho4rent »

Proponował bym także:

OTG = On/off the ground (atak kilka klatek przed zetkneciem się z z ziemia przeciwnika po innym ataku)
GC = Glitch cancel (jest to technika polegająca na "ucinaniu" animacji danego ciosu przez np. Spear (Scorpion lub H Smoke) lub freeze (sub-zero), w celu ominięcia limitu wykonywania w jednym kombosie tychże ciosów specjalnych.
SUJK/SUJP = Straight Up Jump Kick/Punch - kopnięcie/uderzenie pięścią z wyskoku skierowane w górę
Inf = Infinite - Kombo które w sprzyjających okolicznościach można wykonywać bez końca.
[center]Obrazek

Mame Tutorial | Umk3 combo faq
Kto gra w umk3 na p2p?[/center]
ODPOWIEDZ

Wróć do „Mortal Kombat”