Mortal Kombat 9
- WolfBogard
- Grand Master
- Posty: 595
- Rejestracja: 24-02-2009, 19:53
- Lokalizacja: Warszawa - Zoliborz
- Kontakt:
Re: Mortal Kombat 9
Ty Janek11palcy, skad ty sie urwales? byles na Evencie w Krakowie ??
-
- Student
- Posty: 44
- Rejestracja: 20-04-2011, 11:07
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Mortal Kombat 9
Byłem niestety żona chora w domu była i nie mogłem zagrać w turnieju Także poobserwowałem przygotowania techniczne i kilka pierwszych pojedynków i pomknąłem do domu.
Po ilości mortalowej braci, która się zebrała w Kraku, mam nadzieję, że niebawem jakiś kolejny event wypali, właśnie pod kątem MK 2011. A może gdzieś w Krakowie zbierają się ludziska na wspólne kopanie w mortalu?
Skąd się urwałem? - z Kur(d)wanowa a na honmaru to wpadam już od paru lat, tyle że na forum jakoś dopiero teraz zaglądnąłem - właśnie krakowski event mnie do tego zachęcił i bardzo fajni ludzie.
Po ilości mortalowej braci, która się zebrała w Kraku, mam nadzieję, że niebawem jakiś kolejny event wypali, właśnie pod kątem MK 2011. A może gdzieś w Krakowie zbierają się ludziska na wspólne kopanie w mortalu?
Skąd się urwałem? - z Kur(d)wanowa a na honmaru to wpadam już od paru lat, tyle że na forum jakoś dopiero teraz zaglądnąłem - właśnie krakowski event mnie do tego zachęcił i bardzo fajni ludzie.
- WolfBogard
- Grand Master
- Posty: 595
- Rejestracja: 24-02-2009, 19:53
- Lokalizacja: Warszawa - Zoliborz
- Kontakt:
Re: Mortal Kombat 9
Fajnie, fajnie...napewno grac bedziemy a co do Eventow....no na lato bardzo chetnie :>
-
- Grand Master
- Posty: 306
- Rejestracja: 27-12-2010, 19:26
- Lokalizacja: Galicja
Re: Mortal Kombat 9
A teraz coś odnośnie gamingu, jak zwykle mojego sparing partnera Luny:
Tak się złożyło, że gram tą postacią i chciał bym się podzielić kilkoma kombinacjami i taktykami, które wypracowałem od premiery gry. Tak więc lecimy z koksem od początku – czyli od legendy co i jak.
Klawiszologia:
F – kierunek do przodu
B – kierunek do tyłu
D – kierunek w dół
U – kierunek w górę
FP – front punch – kwadrat na domyślnym ustawieniu pada na PS3
BP – back punch – trójkąt na domyślnym ustawieniu pada na PS3
FK – front Kick – x na domyślnym ustawieniu pada na PS3
BK – back Kick – kółko na domyślnym ustawieniu pada na PS3
Oznaczenia:
MID – kombinacja której pierwszy cios uderza na wysokość klatki piersiowej lub głowy – blokuje się go blokiem ze stania
LOW – kombinacja której pierwszy cios uderza na wysokość nóg – blokuje się go z kucnięcia
JUGGLE STARTER – kombinacja podbijająca przeciwnika w powietrze
STUN – kombinacja po której przeciwnik pozostaje na ziemi tracąc na moment kontrolę nad zawodnikiem
DASH – ruch wykonywany poprzez wciśnięcie szybko dwa razy kierunku w przód lub w tył. Kombinacje wymagające DASHu, mogą go nie wymagać, gdy są wykonywane pod ścianą.
JUMP – skok w opisanym kierunku
EX – ciosy specjalne wzbogacane paskiem mocy znajdującym się u dołu ekranu
~ - oznaczenie to znajduje się w ciosach specjalnych. Nie pisałem nazwy, zamiast tego umieszczając ich kombinację. Powyższy znaczek oznacza, że klawisz następny naciskamy zaraz po poprzednim.
NO WALL – kombinacja „siada” tylko gdy przeciwnik nie wpada plecami na „ścianę”
WALL ONLY – kombinacja „siada” tylko w przypadku wykonywania jej pod ścianą
GLITCHED? – kombinacja „siada” jak jej się podoba. Raz wychodzi raz nie i wydaje się, że gracz nie bardzo ma na to wpływ.
ON GUARD – kombinacja efektywna, gdy przeciwnik trzyma blok.
GUARD BREAK – kombinacja rozbijająca gardę przeciwnika
X-RAY – cios specjalny wykonywany z pełnego paska mocy u dołu ekranu. Wykonuje się go zależnie od konfiguracji pada
Kilka uwag przed tekstem właściwym:
Zalecam zmianę konfiguracji pada od Playstation 3 tak, aby blok mieć pod R1, zmianę zawodnika w trybie TAG pod L2, drugi przycisk potrzebny do odpalenia ataku X-RAY pod L1. Zalecenie to wynika z prostej przyczyny – L1 i R1 nie są na padzie do Playstation 3 analogowe tak jak L2 i R2. Ułatwia to znacznie zarówno blokowanie, jak i odpalanie ataków X-RAY w krytycznym momencie. Obok kombinacji podanych poniżej zamieściłem wartość w % zabieranej przeciwnikowi energii, oraz ilość ciosów jakie w kombinacji powinny „siąść”. Poniższych combosów nie należy traktować jako jedynych, gdyż takich jest o wiele więcej. Skupiłem się na kilku znanych mi i w miarę skutecznych, które używam w walce zarówno z żywym przeciwnikiem jak i komputerowym. Tak więc jest to raczej luźna przymiarka do postaci i wszelkie nowe kombinacje, które odkryjecie chętnie przyjmę z otwartymi ramionami i z góry za wskazówki dziękuję. Ominąłem kombinacje zawarte w opcjach gry, gdyż wypisywanie ich jest bezcelowe. Zawsze można do nich zerknąć i zbadać „co i jak”.
Na starcie trzeba jasno powiedzieć – nie jest to postać silna. BA! W nowym Mortal Kombat Sheeva to postać najwolniejsza, o prawie bezużytecznym pocisku i stosunkowo słabych combosach. Zdecydowanie nie polecam jej osobą chcącym wymiatać online, gdyż jej opanowanie polega w dużej mierze na rozbijaniu bloku przeciwnika do czego służą aż trzy jej ataki. Jest to zresztą jej jedyna zaleta prócz chwytu na ataki z wyskoku. Na plus można zaliczyć kontrolowany teleport z naskokiem na przeciwnika, który możemy nieznacznie sterować poprzez wykonanie kombinacji D,U i sterowanie go w locie kierunkiem w przód lub w tył. Sheeva nie nadaje się do nakładania pressingu na przeciwnika z powodu bardzo wolnych i czytelnych ciosów, raczej polecał bym skupienie się na grze z kontry. Sytuacji nie naprawia fakt, że jej rzuty są w istocie ciosami, które można zblokować i nie mają jako takich właściwości rzutów. Również i kombinacje przy ścianie nie koszą mózgu rozbudowaniem i zbieraną energią. Mimo tych tak wielu przecież oczywistych wad, warto jednak spróbować z tym zawodnikiem swoich sił.
COMBOSY:
FP,BP,B+FP [MID JUGGLE STARTER]
| - - > F DASH - - > FP,BP,B+FP [6 HIT 17%]
| - - > F DASH - - > B+BP [4 HIT 15%]
| - - > F DASH - - > FP,BP,B~F~FK [12 HIT 25%]
| - - > F DASH - - > FP,BP,EX B~F~FK [11 HIT 27%]
| - - > F DASH - - > FP,BP,D~F~FP [8 HIT 22%]
| - - > F DASH - - > FP, BP,EX D~F~FP [8HIT 25%]
| - - > F DASH - - > FP,B+BP,F+FP [6 HIT 22%]
| - - > F DASH - - > FP, D~F~FP [5 HIT 20%]
| - - > F DASH - - > FP, EX D~F~FP [5 HIT 22%]
| - - > F DASH - - > F+FK [4 HIT 18%]
| - - > F JUMP - - > FK lub BK [4 HIT 15%]
Kombinacje z szybkim starterem idealnym wprost na ataki z kontry. Warto zwrócić uwagę zwłaszcza na kombinację za 25% HP bez użycia EX. Łatwa w wykonaniu i bardzo efektywna.
B+BP, FP+BP [LOW JUGGLE STARTER]
| - - > B~F~FK [9 HIT 31% - GLITCHED? – WALL GWARANT]
| - - > EX B~F~FK [8 HIT 34% - GLITCHED? – WALL GWARANT]
| - - > D~F~BP [3 HIT 26% - NO WALL ONLY]
| - - > EX D~F~BP [3 HIT 27% - NO WALL ONLY]
| - - > D~F~FP [5 HIT 27% - WALL ONLY]
| - - > EX D~F~FP [5 HIT 31% - WALL ONLY]
Zaletą tych combosów jest konieczność ich blokowania z kucnięcia. Dzięki temu mamy większą szansę ich "wsadzenia". Dodatkowo kombinacje te są wręcz łopatologicznie łatwe, a zbierają konkretną ilość życia. Przy ścianie jest to absolutny faworyt.
B+FP,B+BP [MID STUN]
| - - > B~F~FK [9 HIT 22% - EASY]
| - - > EX B~F~FK [8 HIT 24% - EASY]
| - - > D~F~BP [3 HIT 16% - EASY]
| - - > EX D~F~BP [3 HIT 18% - EASY]
| - - >ON GUARD - - > D~B~BK [1 HIT 8% GUARD BREAK]
| - - >ON GUARD - - >EX D~B~BK [2 HIT 15% GUARD BREAK]
Kombinacje nie wymagające podbić zawsze są w cenie, gdyż nie wymagają DASHowania. Zaletą powyższych jest fakt, że nawet gdy przeciwnik blokuje, mamy szansę wyjść obronną ręką rozbijając jego gardę.
BP,FP,BP [MID STUN]
| - - >B~F~FK [10 HIT 23%]
| - - >EX B~F~FK [10 HIT 23%]
| - - > X-RAY [7 HIT 36% GUARD BREAK]
| - - > D~B~BK [4 HIT 15% GUARD BREAK]
| - - > EX D~B~BK [5 HIT 22% GUARD BREAK]
Kolejne kombinacje nie wymagające podbić. Na uwagę zasługują zwłaszcza te rozbijające blok, w tym i jeden z dwóch gwarantowanych X-RAYów jakie Sheeva ma w swoim arsenale. Zaletą tych combosów jest łatwość ich początku, dzięki czemu nie trzeba błyszczeć refleksem by dostosować się do sytuacji (garda przeciwnika/brak gardy). Gdy combos nie jest blokowany, zdecydowanie polecam używać ciosu z chwytem (kombinacja 10 HIT za 23%). Co prawda X-RAY jest możliwy do uniknięcia gdy przeciwnik się blokuje, jednak musi się on wykazać dość sporym refleksem. Dlatego też jest to kombinacja w miarę bezpieczna.
BP,FP,BP,F+FP [MID JUGGLE STARTER]
| - - > D~F~BP [5 HIT 23%]
| - - > EX D~F~BP [5 HIT 25%]
| - - > B~F~FK [11 HIT 28% - WALL ONLY]
| - - > EX B~F~FK [10 HIT 30% - WALL ONLY]
| - - > D~F~FP [7 HIT 25%]
| - - > EX D~F~FP [7 HIT 28%]
Jedne z najlepszych combosów tej postaci. Zdecydowanie nadużywać.
F+FK [LOW STUN]
| - - > D~F~BP [2 HIT 15%]
| - - > EX D~F~BP [2 HIT 17%]
| - - > D~B~BK [2 HIT 12% GUARD BREAK]
| - - > EX D~B~BK [3 HIT 19% GUARD BREAK]
| - - > B~F~FK [8 HIT 21%]
| - - > EX B~F~FK [7 HIT 24%]
| - - > X-RAY [5 HIT 36% GUARD BREAK]
BARDZO przydatne i BARDZO łatwe kombinacje. Drugi gwarantowany X-RAY to podstawa. Mimo mniejszej ilości uderzeń, zbiera identyczną energię co wyżej opisana, bardziej rozbudowana wersja. Zaletą tych kombinacji jest niewątpliwie początek poprzez uderzenie na nogi.
FK, FK [MID JUGGLE STARTER]
| - - >B~F~FK [9 HIT 24%]
| - - >EX B~F~FK [8 HIT 26%]
| - - >D~F~FP [5 HIT 21% WALL ONLY]
| - - >EX D~F~FP [5 HIT 24% WALL ONLY]
| - - > D~F~BP [3 HIT 20% WALL ONLY]
| - - > EX D~F~BP [3 HIT 21% WALL ONLY]
Bardzo proste kombinacje, które są w zasadzie do zrobienia bez jakiegokolwiek doświadczenia gry tą postacią.
Tyle na dzień dzisiejszy. Możliwe, że już więcej cudów nią nie wyciągnę. Zabrakło oczywiście combosów ze zmianą zawodnika, ale na do może jeszcze przyjdzie czas. Teraz czekam na wasz odzew odnośnie tej postaci, bo jak już pisałem - wszystkie sugestie mile widziane!
Tak się złożyło, że gram tą postacią i chciał bym się podzielić kilkoma kombinacjami i taktykami, które wypracowałem od premiery gry. Tak więc lecimy z koksem od początku – czyli od legendy co i jak.
Klawiszologia:
F – kierunek do przodu
B – kierunek do tyłu
D – kierunek w dół
U – kierunek w górę
FP – front punch – kwadrat na domyślnym ustawieniu pada na PS3
BP – back punch – trójkąt na domyślnym ustawieniu pada na PS3
FK – front Kick – x na domyślnym ustawieniu pada na PS3
BK – back Kick – kółko na domyślnym ustawieniu pada na PS3
Oznaczenia:
MID – kombinacja której pierwszy cios uderza na wysokość klatki piersiowej lub głowy – blokuje się go blokiem ze stania
LOW – kombinacja której pierwszy cios uderza na wysokość nóg – blokuje się go z kucnięcia
JUGGLE STARTER – kombinacja podbijająca przeciwnika w powietrze
STUN – kombinacja po której przeciwnik pozostaje na ziemi tracąc na moment kontrolę nad zawodnikiem
DASH – ruch wykonywany poprzez wciśnięcie szybko dwa razy kierunku w przód lub w tył. Kombinacje wymagające DASHu, mogą go nie wymagać, gdy są wykonywane pod ścianą.
JUMP – skok w opisanym kierunku
EX – ciosy specjalne wzbogacane paskiem mocy znajdującym się u dołu ekranu
~ - oznaczenie to znajduje się w ciosach specjalnych. Nie pisałem nazwy, zamiast tego umieszczając ich kombinację. Powyższy znaczek oznacza, że klawisz następny naciskamy zaraz po poprzednim.
NO WALL – kombinacja „siada” tylko gdy przeciwnik nie wpada plecami na „ścianę”
WALL ONLY – kombinacja „siada” tylko w przypadku wykonywania jej pod ścianą
GLITCHED? – kombinacja „siada” jak jej się podoba. Raz wychodzi raz nie i wydaje się, że gracz nie bardzo ma na to wpływ.
ON GUARD – kombinacja efektywna, gdy przeciwnik trzyma blok.
GUARD BREAK – kombinacja rozbijająca gardę przeciwnika
X-RAY – cios specjalny wykonywany z pełnego paska mocy u dołu ekranu. Wykonuje się go zależnie od konfiguracji pada
Kilka uwag przed tekstem właściwym:
Zalecam zmianę konfiguracji pada od Playstation 3 tak, aby blok mieć pod R1, zmianę zawodnika w trybie TAG pod L2, drugi przycisk potrzebny do odpalenia ataku X-RAY pod L1. Zalecenie to wynika z prostej przyczyny – L1 i R1 nie są na padzie do Playstation 3 analogowe tak jak L2 i R2. Ułatwia to znacznie zarówno blokowanie, jak i odpalanie ataków X-RAY w krytycznym momencie. Obok kombinacji podanych poniżej zamieściłem wartość w % zabieranej przeciwnikowi energii, oraz ilość ciosów jakie w kombinacji powinny „siąść”. Poniższych combosów nie należy traktować jako jedynych, gdyż takich jest o wiele więcej. Skupiłem się na kilku znanych mi i w miarę skutecznych, które używam w walce zarówno z żywym przeciwnikiem jak i komputerowym. Tak więc jest to raczej luźna przymiarka do postaci i wszelkie nowe kombinacje, które odkryjecie chętnie przyjmę z otwartymi ramionami i z góry za wskazówki dziękuję. Ominąłem kombinacje zawarte w opcjach gry, gdyż wypisywanie ich jest bezcelowe. Zawsze można do nich zerknąć i zbadać „co i jak”.
Na starcie trzeba jasno powiedzieć – nie jest to postać silna. BA! W nowym Mortal Kombat Sheeva to postać najwolniejsza, o prawie bezużytecznym pocisku i stosunkowo słabych combosach. Zdecydowanie nie polecam jej osobą chcącym wymiatać online, gdyż jej opanowanie polega w dużej mierze na rozbijaniu bloku przeciwnika do czego służą aż trzy jej ataki. Jest to zresztą jej jedyna zaleta prócz chwytu na ataki z wyskoku. Na plus można zaliczyć kontrolowany teleport z naskokiem na przeciwnika, który możemy nieznacznie sterować poprzez wykonanie kombinacji D,U i sterowanie go w locie kierunkiem w przód lub w tył. Sheeva nie nadaje się do nakładania pressingu na przeciwnika z powodu bardzo wolnych i czytelnych ciosów, raczej polecał bym skupienie się na grze z kontry. Sytuacji nie naprawia fakt, że jej rzuty są w istocie ciosami, które można zblokować i nie mają jako takich właściwości rzutów. Również i kombinacje przy ścianie nie koszą mózgu rozbudowaniem i zbieraną energią. Mimo tych tak wielu przecież oczywistych wad, warto jednak spróbować z tym zawodnikiem swoich sił.
COMBOSY:
FP,BP,B+FP [MID JUGGLE STARTER]
| - - > F DASH - - > FP,BP,B+FP [6 HIT 17%]
| - - > F DASH - - > B+BP [4 HIT 15%]
| - - > F DASH - - > FP,BP,B~F~FK [12 HIT 25%]
| - - > F DASH - - > FP,BP,EX B~F~FK [11 HIT 27%]
| - - > F DASH - - > FP,BP,D~F~FP [8 HIT 22%]
| - - > F DASH - - > FP, BP,EX D~F~FP [8HIT 25%]
| - - > F DASH - - > FP,B+BP,F+FP [6 HIT 22%]
| - - > F DASH - - > FP, D~F~FP [5 HIT 20%]
| - - > F DASH - - > FP, EX D~F~FP [5 HIT 22%]
| - - > F DASH - - > F+FK [4 HIT 18%]
| - - > F JUMP - - > FK lub BK [4 HIT 15%]
Kombinacje z szybkim starterem idealnym wprost na ataki z kontry. Warto zwrócić uwagę zwłaszcza na kombinację za 25% HP bez użycia EX. Łatwa w wykonaniu i bardzo efektywna.
B+BP, FP+BP [LOW JUGGLE STARTER]
| - - > B~F~FK [9 HIT 31% - GLITCHED? – WALL GWARANT]
| - - > EX B~F~FK [8 HIT 34% - GLITCHED? – WALL GWARANT]
| - - > D~F~BP [3 HIT 26% - NO WALL ONLY]
| - - > EX D~F~BP [3 HIT 27% - NO WALL ONLY]
| - - > D~F~FP [5 HIT 27% - WALL ONLY]
| - - > EX D~F~FP [5 HIT 31% - WALL ONLY]
Zaletą tych combosów jest konieczność ich blokowania z kucnięcia. Dzięki temu mamy większą szansę ich "wsadzenia". Dodatkowo kombinacje te są wręcz łopatologicznie łatwe, a zbierają konkretną ilość życia. Przy ścianie jest to absolutny faworyt.
B+FP,B+BP [MID STUN]
| - - > B~F~FK [9 HIT 22% - EASY]
| - - > EX B~F~FK [8 HIT 24% - EASY]
| - - > D~F~BP [3 HIT 16% - EASY]
| - - > EX D~F~BP [3 HIT 18% - EASY]
| - - >ON GUARD - - > D~B~BK [1 HIT 8% GUARD BREAK]
| - - >ON GUARD - - >EX D~B~BK [2 HIT 15% GUARD BREAK]
Kombinacje nie wymagające podbić zawsze są w cenie, gdyż nie wymagają DASHowania. Zaletą powyższych jest fakt, że nawet gdy przeciwnik blokuje, mamy szansę wyjść obronną ręką rozbijając jego gardę.
BP,FP,BP [MID STUN]
| - - >B~F~FK [10 HIT 23%]
| - - >EX B~F~FK [10 HIT 23%]
| - - > X-RAY [7 HIT 36% GUARD BREAK]
| - - > D~B~BK [4 HIT 15% GUARD BREAK]
| - - > EX D~B~BK [5 HIT 22% GUARD BREAK]
Kolejne kombinacje nie wymagające podbić. Na uwagę zasługują zwłaszcza te rozbijające blok, w tym i jeden z dwóch gwarantowanych X-RAYów jakie Sheeva ma w swoim arsenale. Zaletą tych combosów jest łatwość ich początku, dzięki czemu nie trzeba błyszczeć refleksem by dostosować się do sytuacji (garda przeciwnika/brak gardy). Gdy combos nie jest blokowany, zdecydowanie polecam używać ciosu z chwytem (kombinacja 10 HIT za 23%). Co prawda X-RAY jest możliwy do uniknięcia gdy przeciwnik się blokuje, jednak musi się on wykazać dość sporym refleksem. Dlatego też jest to kombinacja w miarę bezpieczna.
BP,FP,BP,F+FP [MID JUGGLE STARTER]
| - - > D~F~BP [5 HIT 23%]
| - - > EX D~F~BP [5 HIT 25%]
| - - > B~F~FK [11 HIT 28% - WALL ONLY]
| - - > EX B~F~FK [10 HIT 30% - WALL ONLY]
| - - > D~F~FP [7 HIT 25%]
| - - > EX D~F~FP [7 HIT 28%]
Jedne z najlepszych combosów tej postaci. Zdecydowanie nadużywać.
F+FK [LOW STUN]
| - - > D~F~BP [2 HIT 15%]
| - - > EX D~F~BP [2 HIT 17%]
| - - > D~B~BK [2 HIT 12% GUARD BREAK]
| - - > EX D~B~BK [3 HIT 19% GUARD BREAK]
| - - > B~F~FK [8 HIT 21%]
| - - > EX B~F~FK [7 HIT 24%]
| - - > X-RAY [5 HIT 36% GUARD BREAK]
BARDZO przydatne i BARDZO łatwe kombinacje. Drugi gwarantowany X-RAY to podstawa. Mimo mniejszej ilości uderzeń, zbiera identyczną energię co wyżej opisana, bardziej rozbudowana wersja. Zaletą tych kombinacji jest niewątpliwie początek poprzez uderzenie na nogi.
FK, FK [MID JUGGLE STARTER]
| - - >B~F~FK [9 HIT 24%]
| - - >EX B~F~FK [8 HIT 26%]
| - - >D~F~FP [5 HIT 21% WALL ONLY]
| - - >EX D~F~FP [5 HIT 24% WALL ONLY]
| - - > D~F~BP [3 HIT 20% WALL ONLY]
| - - > EX D~F~BP [3 HIT 21% WALL ONLY]
Bardzo proste kombinacje, które są w zasadzie do zrobienia bez jakiegokolwiek doświadczenia gry tą postacią.
Tyle na dzień dzisiejszy. Możliwe, że już więcej cudów nią nie wyciągnę. Zabrakło oczywiście combosów ze zmianą zawodnika, ale na do może jeszcze przyjdzie czas. Teraz czekam na wasz odzew odnośnie tej postaci, bo jak już pisałem - wszystkie sugestie mile widziane!
-
- Student
- Posty: 44
- Rejestracja: 20-04-2011, 11:07
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- WolfBogard
- Grand Master
- Posty: 595
- Rejestracja: 24-02-2009, 19:53
- Lokalizacja: Warszawa - Zoliborz
- Kontakt:
Re: Mortal Kombat 9
No brawo, naczytalem sie, ale poki gry miec nie bede to nie wyprobuje...
Moze jakos w przyszlym miesiacu juz cos sie ruszy to zagram i z ta twoja SziVka
W UMK3 az taka strszana nie bylo
Moze jakos w przyszlym miesiacu juz cos sie ruszy to zagram i z ta twoja SziVka
W UMK3 az taka strszana nie bylo
- Dobry
- Elite player
- Posty: 150
- Rejestracja: 05-05-2009, 12:45
- Kontakt:
-
- Master
- Posty: 213
- Rejestracja: 30-01-2007, 16:49
Re: Mortal Kombat 9
No proszę, Adept, co za profesjonalne podejście do tematu, good job
-
- Użytkownik
- Posty: 3
- Rejestracja: 29-04-2011, 18:54
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Mortal Kombat 9
Coś od Lunki
Klawiszologia
F – kierunek do przodu
B – kierunek do tyłu
D – kierunek w dół
U – kierunek w górę
FP – front punch – kwadrat na domyślnym ustawieniu pada na PS3
BP – back punch – trójkąt na domyślnym ustawieniu pada na PS3
FK – front Kick – x na domyślnym ustawieniu pada na PS3
BK – back Kick – kółko na domyślnym ustawieniu pada na PS3
Oznaczenia
MID – kombinacja której pierwszy cios uderza na wysokość klatki piersiowej lub głowy – blokuje się go blokiem ze stania
LOW – kombinacja której pierwszy cios uderza na wysokość nóg – blokuje się go z kucnięcia
JUGGLE STARTER – kombinacja podbijająca przeciwnika w powietrze
STUN – kombinacja po której przeciwnik pozostaje na ziemi tracąc na moment kontrolę nad zawodnikiem
DASH – ruch wykonywany poprzez wciśnięcie szybko dwa razy kierunku w przód lub w tył. Kombinacje wymagające DASHu, mogą go nie wymagać, gdy są wykonywane pod ścianą.
JUMP – skok w opisanym kierunku
EX – ciosy specjalne wzbogacane paskiem mocy znajdującym się u dołu ekranu
~ - oznaczenie to znajduje się w ciosach specjalnych. Nie pisałem nazwy, zamiast tego umieszczając ich kombinację. Powyższy znaczek oznacza, że klawisz następny naciskamy zaraz po poprzednim.
NO WALL – kombinacja „siada” tylko gdy przeciwnik nie wpada plecami na „ścianę”
WALL ONLY – kombinacja „siada” tylko w przypadku wykonywania jej pod ścianą
GLITCHED? – kombinacja „siada” jak jej się podoba. Raz wychodzi raz nie i wydaje się, że gracz nie bardzo ma na to wpływ.
ON GUARD – kombinacja efektywna, gdy przeciwnik trzyma blok.
GUARD BREAK – kombinacja rozbijająca gardę przeciwnika
X-RAY – cios specjalny wykonywany z pełnego paska mocy u dołu ekranu. Wykonuje się go zależnie od konfiguracji pada
D*JUMP - skok w stronę przeciwnika.
[JUGGLE STARTER] - sekwencja podbijająca przeciwnika w górę - początek kombinacji, po nim mamy możliwość kontynuacji następną
[JUGGLE CONNECTOR] - sekwencja kontynuująca combosa, po której można jeszcze "włożyć" następne kombinacje i ciosy
[JUGGLE FINISHER] - końcowa faza combosa, po której nie ma już możliwości dobicia kolejnych "hit'ów".
[center]Sektor[/center]
[center][/center]
Jest to bez wątpienia świetna postać posiadająca zarówno dobre opcje spamowania pociskami z odległości, jak i naprawdę przyzwoite juggle. Możliwości wciśnięcia X-Ray’a na pewniaka jest aż zanadto i nie trzeba się przy tym nadmiernie wysilać. Przede wszystkim grę nim docenią osoby lubujące się w jugglach. Jest to wojownik o tyle uniwersalny, że potrafi skrócić dystans dzielący go z przeciwnikiem dosłownie w sekundę za sprawą teleportu. Nie znajdziemy u niego ciosów nieblokowanych, natomiast na dobrą sprawę nie są one potrzebne, gdy mamy aż tyle opcji prowadzenia walki z dystansu. Kombinacje zdzierające po 35-40% bez X-Ray’a to standard. Zdecydowanie warto zapoznać się z tym wojownikiem, gdyż może stanowić niezłego asa w rękawie, lub też mocny filar drużyny.
Ze względu na niemożność zapisania combosów w formie w jakiej je przygotowałem, wrzucam tutaj link do PDF w którym zapisane są wszystkie kombinacje jakie wypracowałem i w formie (wg mnie) czytelnej.
Życzę miłego czytania i czekam na komentarze i uwagi.
http://www.speedyshare.com/files/28228173/Sektor.pdf
Polecam w niektórych kombinacjach spróbować wykonywać DASH jeśli jakieś ciosy trudno siadają. Można tam wszystko wykonać bez niego, jednak z nim czasem kombinacje stają się łatwiejsze w egzekwowaniu.
KILKA UWAG
Zalecam zmianę konfiguracji pada od Playstation 3 tak, aby blok mieć pod R1, zmianę zawodnika w trybie TAG pod L2, drugi przycisk potrzebny do odpalenia ataku X-RAY pod L1. Zalecenie to wynika z prostej przyczyny – L1 i R1 nie są na padzie do Playstation 3 analogowe tak jak L2 i R2. Ułatwia to znacznie zarówno blokowanie, jak i odpalanie ataków X-RAY w krytycznym momencie. Obok kombinacji zamieściłem wartość w % zabieranej przeciwnikowi energii, oraz ilość ciosów jakie w kombinacji powinny „siąść”. Combosów nie należy traktować jako jedynych, gdyż takich jest o wiele więcej. Skupiłem się na kilku znanych mi i w miarę skutecznych, które używam w walce zarówno z żywym przeciwnikiem jak i komputerowym. Tak więc jest to raczej luźna przymiarka do postaci i wszelkie nowe kombinacje, które odkryjecie chętnie przyjmę z otwartymi ramionami i z góry za wskazówki dziękuję. Ominąłem kombinacje zawarte w opcjach gry, gdyż wypisywanie ich jest bezcelowe. Zawsze można do nich zerknąć i zbadać „co i jak”.
WAŻNE:
Każde combo można rozpocząć od ciosu pięścią z wyskoku po ukosie. Dolicza dodatkowe obrażenia i dodatkowe uderzenie. Cios taki na wstępie rozbija też niski blok przeciwnika. Warto o tym pamiętać.
W nawiasach prócz ilości uderzeń i zbieranej energii, umieszczone zostały klasyfikacje trudności wg mojej oceny. Część zapewne nie pokryje się z waszym odczuciem, ale uznałem to za wartościową informację. W kombinacjach sektora często znajduje się symbol (EX). Oznacza on tyle, że istnieje opcja zrobienia ataku wzbogaconego o jedną kreskę, co oczywiście zwiększa ilość zadawanych obrażeń. Obrażenia te również zostały podane w nawiasie.
Klawiszologia
F – kierunek do przodu
B – kierunek do tyłu
D – kierunek w dół
U – kierunek w górę
FP – front punch – kwadrat na domyślnym ustawieniu pada na PS3
BP – back punch – trójkąt na domyślnym ustawieniu pada na PS3
FK – front Kick – x na domyślnym ustawieniu pada na PS3
BK – back Kick – kółko na domyślnym ustawieniu pada na PS3
Oznaczenia
MID – kombinacja której pierwszy cios uderza na wysokość klatki piersiowej lub głowy – blokuje się go blokiem ze stania
LOW – kombinacja której pierwszy cios uderza na wysokość nóg – blokuje się go z kucnięcia
JUGGLE STARTER – kombinacja podbijająca przeciwnika w powietrze
STUN – kombinacja po której przeciwnik pozostaje na ziemi tracąc na moment kontrolę nad zawodnikiem
DASH – ruch wykonywany poprzez wciśnięcie szybko dwa razy kierunku w przód lub w tył. Kombinacje wymagające DASHu, mogą go nie wymagać, gdy są wykonywane pod ścianą.
JUMP – skok w opisanym kierunku
EX – ciosy specjalne wzbogacane paskiem mocy znajdującym się u dołu ekranu
~ - oznaczenie to znajduje się w ciosach specjalnych. Nie pisałem nazwy, zamiast tego umieszczając ich kombinację. Powyższy znaczek oznacza, że klawisz następny naciskamy zaraz po poprzednim.
NO WALL – kombinacja „siada” tylko gdy przeciwnik nie wpada plecami na „ścianę”
WALL ONLY – kombinacja „siada” tylko w przypadku wykonywania jej pod ścianą
GLITCHED? – kombinacja „siada” jak jej się podoba. Raz wychodzi raz nie i wydaje się, że gracz nie bardzo ma na to wpływ.
ON GUARD – kombinacja efektywna, gdy przeciwnik trzyma blok.
GUARD BREAK – kombinacja rozbijająca gardę przeciwnika
X-RAY – cios specjalny wykonywany z pełnego paska mocy u dołu ekranu. Wykonuje się go zależnie od konfiguracji pada
D*JUMP - skok w stronę przeciwnika.
[JUGGLE STARTER] - sekwencja podbijająca przeciwnika w górę - początek kombinacji, po nim mamy możliwość kontynuacji następną
[JUGGLE CONNECTOR] - sekwencja kontynuująca combosa, po której można jeszcze "włożyć" następne kombinacje i ciosy
[JUGGLE FINISHER] - końcowa faza combosa, po której nie ma już możliwości dobicia kolejnych "hit'ów".
[center]Sektor[/center]
[center][/center]
Jest to bez wątpienia świetna postać posiadająca zarówno dobre opcje spamowania pociskami z odległości, jak i naprawdę przyzwoite juggle. Możliwości wciśnięcia X-Ray’a na pewniaka jest aż zanadto i nie trzeba się przy tym nadmiernie wysilać. Przede wszystkim grę nim docenią osoby lubujące się w jugglach. Jest to wojownik o tyle uniwersalny, że potrafi skrócić dystans dzielący go z przeciwnikiem dosłownie w sekundę za sprawą teleportu. Nie znajdziemy u niego ciosów nieblokowanych, natomiast na dobrą sprawę nie są one potrzebne, gdy mamy aż tyle opcji prowadzenia walki z dystansu. Kombinacje zdzierające po 35-40% bez X-Ray’a to standard. Zdecydowanie warto zapoznać się z tym wojownikiem, gdyż może stanowić niezłego asa w rękawie, lub też mocny filar drużyny.
Ze względu na niemożność zapisania combosów w formie w jakiej je przygotowałem, wrzucam tutaj link do PDF w którym zapisane są wszystkie kombinacje jakie wypracowałem i w formie (wg mnie) czytelnej.
Życzę miłego czytania i czekam na komentarze i uwagi.
http://www.speedyshare.com/files/28228173/Sektor.pdf
Polecam w niektórych kombinacjach spróbować wykonywać DASH jeśli jakieś ciosy trudno siadają. Można tam wszystko wykonać bez niego, jednak z nim czasem kombinacje stają się łatwiejsze w egzekwowaniu.
KILKA UWAG
Zalecam zmianę konfiguracji pada od Playstation 3 tak, aby blok mieć pod R1, zmianę zawodnika w trybie TAG pod L2, drugi przycisk potrzebny do odpalenia ataku X-RAY pod L1. Zalecenie to wynika z prostej przyczyny – L1 i R1 nie są na padzie do Playstation 3 analogowe tak jak L2 i R2. Ułatwia to znacznie zarówno blokowanie, jak i odpalanie ataków X-RAY w krytycznym momencie. Obok kombinacji zamieściłem wartość w % zabieranej przeciwnikowi energii, oraz ilość ciosów jakie w kombinacji powinny „siąść”. Combosów nie należy traktować jako jedynych, gdyż takich jest o wiele więcej. Skupiłem się na kilku znanych mi i w miarę skutecznych, które używam w walce zarówno z żywym przeciwnikiem jak i komputerowym. Tak więc jest to raczej luźna przymiarka do postaci i wszelkie nowe kombinacje, które odkryjecie chętnie przyjmę z otwartymi ramionami i z góry za wskazówki dziękuję. Ominąłem kombinacje zawarte w opcjach gry, gdyż wypisywanie ich jest bezcelowe. Zawsze można do nich zerknąć i zbadać „co i jak”.
WAŻNE:
Każde combo można rozpocząć od ciosu pięścią z wyskoku po ukosie. Dolicza dodatkowe obrażenia i dodatkowe uderzenie. Cios taki na wstępie rozbija też niski blok przeciwnika. Warto o tym pamiętać.
W nawiasach prócz ilości uderzeń i zbieranej energii, umieszczone zostały klasyfikacje trudności wg mojej oceny. Część zapewne nie pokryje się z waszym odczuciem, ale uznałem to za wartościową informację. W kombinacjach sektora często znajduje się symbol (EX). Oznacza on tyle, że istnieje opcja zrobienia ataku wzbogaconego o jedną kreskę, co oczywiście zwiększa ilość zadawanych obrażeń. Obrażenia te również zostały podane w nawiasie.
- caradolph
- Grand Master
- Posty: 749
- Rejestracja: 23-01-2011, 21:11
- Lokalizacja: Pawłowice
- Kontakt:
Re: Mortal Kombat 9
Już gram w MK. Wystrzelona gra w pieruny. Najbardziej grywalna część.
Znam jednego combocha scorpcem za 25% sam ułożyłem:
b+BP FP,FP,FP d,b+FK ( teleport) bb+FP (linka) f+BP,FP,BK
Gra jest morderczo grywalna jeszcze nie widziałem takiej jazdy. <rotfl>
Znam jednego combocha scorpcem za 25% sam ułożyłem:
b+BP FP,FP,FP d,b+FK ( teleport) bb+FP (linka) f+BP,FP,BK
Gra jest morderczo grywalna jeszcze nie widziałem takiej jazdy. <rotfl>
"Brazuya would be godlike, imagine something like Kazuya with safe mid launcher and CH d/f+2, taunt, b+4, EWGF. This is it."
-
- Użytkownik
- Posty: 3
- Rejestracja: 01-05-2011, 09:47
Re: Mortal Kombat 9
A ja mam inny problem z Mortal Kombat 9 na xboxa. Kupiłem gierkę, wpisałem kod dzięki któremu mogę pobrać Kombas Pass umożliwiający grę online i... **** jak chcę zagrać online napisane jest, coś ala że mój profil nie jest skonfigurowany. Co z tym fantem zrobić? Jeśli wie ktoś co robić to dokładnie opisać krok po kroku prosił bym jak można.
- Dobry
- Elite player
- Posty: 150
- Rejestracja: 05-05-2009, 12:45
- Kontakt:
- SubZero
- Moderator
- Posty: 3785
- Rejestracja: 14-04-2006, 16:51
- Lokalizacja: Myslovitz
- Kontakt:
-
- Użytkownik
- Posty: 3
- Rejestracja: 01-05-2011, 09:47
Re: Mortal Kombat 9
No chyba tak chyba, że mam coś ustawiać jeszcze, ale w inne gry gram normalnie online, np Halo: Reach, Red Dead Redemption. Ale jak mam coś zrobić to napisz jak.
A napisane jak daje xbox LIVE jest tak "Your gamer profile does not have the correct premissions to acces Xbox LIVE funcionality." Kombat Pass mam pobrany jak coś.
A napisane jak daje xbox LIVE jest tak "Your gamer profile does not have the correct premissions to acces Xbox LIVE funcionality." Kombat Pass mam pobrany jak coś.
- SubZero
- Moderator
- Posty: 3785
- Rejestracja: 14-04-2006, 16:51
- Lokalizacja: Myslovitz
- Kontakt:
Re: Mortal Kombat 9
Sprawdź po uruchomieniu gry czy jesteś zalogowany na swoim profilu. MK9 czasami lubi się 'sam wylogować'.