Długość gier

Dla jednych są sposobem na zabicie wolnego czasu, dla innych hobby, a dla jeszcze kogoś innego rozrywką, bez której nie można się obyć. Gry video i konsole - wszystko na ich temat.

Moderator: ModTeam

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Dumian
Administrator
Posty: 2943
Rejestracja: 20-02-2006, 18:13
Lokalizacja: Bydgoszcz
Ogrywam: Tekken 7 (DJ, Xiao), DOA5 i 6 (Jann Lee), VF (Jacky)
Kontakt:

Długość gier

Post autor: Dumian »

Z biegiem czasu widać, że tendencja długości gier jest raczej zniżkowa, obecnie gry są często bardziej intensywne i efektowne, najeżone oskryptowanymi akcjami, jednak przez to krótsze. Odpowiada wam taka formuła? Jeśli o mnie chodzi wolę jeśli gra jest krótka i intensywna, akcja prędko nabiera tempa, a fabuła rozwija się szybko wraz z rozgrywką. Zaletą takiego rozwiązania jest to, że nie zdążymy się znudzić daną pozycją, a wrażenia będą intensywne, minus jest oczywisty, w przypadku gier dobrych zawsze chciałoby się więcej. Kiedyś myślałem zupełnie odwrotnie, tzn. im gra dłuższa tym lepsza (chociaż zdarzało się, że przez to nie kończyłem niektórych tytułów, też tak macie?), w końcu wykłada się na to kasę więc nie ma to tamto i zabawa te kilkanaście godzin trwać musi. Ostatnio zdecydowanie wolę zabierać się za tytuły krótsze, głównie z braku czasu i z tej perspektywy stopniowa tendencja obniżania czasu gier mi pasuje - oczywiście w granicach rozsądku (a ile to jest w granicach rozsądku, zależy chyba od każdego indywidualnie). Ciekawie wypada tutaj porównanie z filmami - bilet do kina czy płyta DVD też kosztują tyle samo niezależnie od długości, jednak przy ocenie obrazu w zasadzie czas trwania nie ma większego znaczenia, w grach jest to już często ważne kryterium.

Jak sprawdzić ile czasu zajmie przejście gry?
Czasami chciałoby się w coś zagrać, jednak nie mamy pewności czy starczy czasu lub czy chcemy zabierać się za daną grę ze względu na jej długość. Trafiłem na fajną stronę która przynosi odpowiedź na tego typu pytania, może komuś się przyda: http://howlongtobeat.com

W przypadku bijatyk sytuacja wygląda zupełnie inaczej z uwagi na nastawienie głównie na VS, tutaj czas rozgrywki, w przypadku dobrych tytułów, jest w zasadzie nieskończony, chyba, że chodzi o zaliczenie story każdą postacią, obczajenie move listy i odłożenie gry na półkę.
"Using no way as way, having no limitation as limitation"
IE nadaje się do neta jak klawa do Tekkena, nie zwlekaj - Firefox
Obrazek
Awatar użytkownika
gascan
Friend
Posty: 513
Rejestracja: 13-01-2009, 15:10
Kontakt:

Re: Długość gier

Post autor: gascan »

Bijatyka też ma mieć długi czas gry masę opcji bonusów contentów do odblokowania, story, challenge conquesty itp inaczej będzie bieda sam versus oczywiscie styka hardcorowcą i prosom ale ja chcę tryby single.
[quote](Aha niewiem o czym ten temat bo nie czytam wypocin Dumiana dłuższych niż 2 linijki bo jak zauważyliście strasznie przynudza)
ObrazekObrazek
Awatar użytkownika
August
Grand Master
Grand Master
Posty: 367
Rejestracja: 26-05-2011, 15:13
Lokalizacja: Mysłowice-Wesoła

Re: Długość gier

Post autor: August »

hmn... z tego co wiem to bijatyki można grać bez końca bo ten rodzaj gry nie ma zakończenia...
gry na PSX kończyły się jakoś 4 godz po zakończeniu gry (jak się w nią grało pierwszy raz). w tyle ja przechodziłem Spyra, Crasche i Raymana 2. na ps2, najdłuższą grą jaką grałem było GTA: LCS. grałem to przez 35 godz. najkrótszą grą było Star wars: zemsta sithów. nią przeszyłem w 7 godz. Rayman evolution przeszyłem w 8 godz.
Nie wiem ile zwykle trwają gry na PS3,pecety i Xboxy
Obrazek
Awatar użytkownika
caradolph
Grand Master
Grand Master
Posty: 749
Rejestracja: 23-01-2011, 21:11
Lokalizacja: Pawłowice
Ogrywam: TTT2, GOW: Ascension, KOF XIII (okazyjnie)
Kontakt:

Re: Długość gier

Post autor: caradolph »

Rekord długości gier tutaj dzierżą głównie RPG. Jednym z głównym założeń serii Dragon Quest było umożliwienie jak najdłuższego grania w nią. Final Fantasy to średnio 30 godzin na jedną część ( może oprócz pierwszych części). Jak policzyłem swój czas przechodzenia FF XII na 100 % to wyszło mi 176 godzin z hakiem. Gry przygodowe też kiedyś były długie. Medievil np. był dla mnie grą for fun, która zabrała mi dosyć sporo czasu. Crash Bandicoot (byle który) na 100 % to też trochę roboty. Seria Jak and Daxter również nie należy do najkrótszych. Jak 3 pękł w moim przypadku w 10 godzin. Szczerze mówiąc nie wszystkie gry mają być długie. God of War jest mega power i co by tu jeszcze nie wymieniać, ale jest krótki (rekord speedrun: 2 godziny 16 minut). Nawet GTA nie należy do wybitnie długich serii gier (GTA III w 7 godzin na 100 %). Osobiście wolę długie gry.
"Brazuya would be godlike, imagine something like Kazuya with safe mid launcher and CH d/f+2, taunt, b+4, EWGF. This is it."
Awatar użytkownika
mg1987
Support
Posty: 753
Rejestracja: 18-11-2009, 09:16
Ogrywam: Jestem otwarty na propozycje

Re: Długość gier

Post autor: mg1987 »

Dumian pisze:nie kończyłem niektórych tytułów, też tak macie?
A żebyś wiedział, że tak.

Co do przemyśleń Dumiana - jak wiadomo duże rynki dyktują trendy. Na przykład, w takim USA znaczną częścią grających stanowią osoby pełnoletnie, z powodu pracy nie mają czasu grać, więc i gry dostosowują się do ich potrzeb - stają się krótkie ale intensywne.
Czasy kiedy grały tylko dzieci już dawno minęły - tamte dzieci które, dajmy na to, grały na Amidze w Mortal Kombat mają już pewnie swoje dzieci które łupią w MK9 na PS3/X360. :)
Awatar użytkownika
Komandos
Grand Master
Grand Master
Posty: 1615
Rejestracja: 08-12-2006, 21:35
Lokalizacja: Amsterdam
Kontakt:

Re: Długość gier

Post autor: Komandos »

Za długie gry też nie są dobre, 30-40h to max dla mnie. W większości rpg'ów które trwają ponad 100h i tak 80% czasu gry spędza się na nabijaniu leveli.
Awatar użytkownika
!Dan!
Grand Master
Grand Master
Posty: 365
Rejestracja: 20-05-2006, 12:37
Lokalizacja: Kraków ^^
Ogrywam: JK3, Tekken 3, Tekken: Dark Resurrection, Quake 3: A.

Re: Długość gier

Post autor: !Dan! »

Osobiście wolę długie, wciągające i klimatyczne. Znów mogę powiedzieć jeden tytuł - Unreal 1 (długość gry nie ma w niektórych przypadkach związku z rozwojem dynamicznej akcji jak widać, choć logicznym jest, iż w którkich grach rozwinie się ona szybciej). Zawiodłem się bardzo na Unreal 2: The Awakening, bo pomimo, że mnie zachwycił grafiką to można go było przejść w jeden wieczór, podczas gdy w jego dziadka można było pograć kilkanaście razy dłużej (nie mówię tutaj o speedrunach opierających się na bugach, które nikomu nie przyszłyby do głowy, chociaż i tak rekord to parę godzin).
Dla mnie gra super-dynamiczna, przepiękna, naszpikowana różnymi różnościami - ale krótka, będzie zawsze grą "na odp. się".
Może jeszcze wspomnę o serii "Monster Hunter". Tam, aby dostać HR9, potrzebuje się jakieś... 250-300 godzin. Długie, wciągające i klimatyczne - dobre.
Obrazek
Awatar użytkownika
Aserot
Support
Posty: 1900
Rejestracja: 23-02-2006, 17:50
Lokalizacja: Silent Hill
Ogrywam: kof 2k2, VF5 (ps3)
Kontakt:

Re: Długość gier

Post autor: Aserot »

Powiem tak długość gry wcale nie jest wyznacznikiem jej żywotność, a w samej branży potrzeba zarówno tych długich jak i szybkich gierek na odstresowanie. Na własnym przykładzie HoMM3 gdzie na przejście wszystkich kampanii spędziłem nie jedną nockę wcale nie jest lepszy od Solu Reaver'a którego przejdziesz w jeden dzionek. Są dla mnie tak samo dobre bo zawsze z przyjemnością do nich wracam.

A co do RPGów tutaj też wcale nie muszą być mega-długie jeśli chodzi o linie fabularną, ale dla tych którzy lubują się w tym gatunku powinny zawierać mnóstwo dodatkowych smaczków które to właśnie wydłużą czas gry.

Inna sprawa że dziś narobiło się nam tak zwanych achievement hunter'ów dla których najlepiej by gra była krótka i większość punkcików/trofeów dało się wykonać za pierwszym podejściem a potem gierka na półeczkę zapomnienia bo po co wracać jak już się ma 100 procent.
Nikt nie wie, gdzie był człowiek, zanim się urodził, ale kiedy już się urodzi, dość szybko odkrywa,
że przybył z skasowanym biletem powrotnym.
Awatar użytkownika
Yamada
Moderator
Posty: 1956
Rejestracja: 04-03-2006, 01:38
Ogrywam: VF5: Final Showdown
Kontakt:

Re: Długość gier

Post autor: Yamada »

Dobra gra - niech będzie jak najdłuższa;
Crap - niech się kończy jak najszybciej...

Aserot zauważył bardzo ważną rzecz, ze długość gry wcale nie jest wyznacznikiem jej żywotności. Takiego DMC niektórzy skończą i nara, a niektórzy będą żyłować dodatkowe godziny. Bayonetta z uwagi na to, ze sama w sobie jest dosyć prosta to jakieś 25h i calak (3 przejścia gry), ja natomiast spędziłem przy niej dziesiatki godzin żyłując ją do granic moich możliwości, a i tak jestem w nia słaby i zapowiada się na powrót do niej. Zywotności gier w których można żyłować skilla (Bayo, Vanquish, DMC, Ninja Gaiden itd) bądź mają multi nie da się zmierzyć wyznacznikiem "dlugości" gry.
Obrazek
Awatar użytkownika
KRELIAN
Junior Admin
Posty: 2343
Rejestracja: 23-02-2006, 17:37
Lokalizacja: ta pewność?
Ogrywam: Tenchu: Burning Shadows,Ronin Blade Crusade,Gex Origins
Kontakt:

Re: Długość gier

Post autor: KRELIAN »

Jak miałem 5 lat i grałem na Commodore to męczyłem dane tytuły milion razy przez długie miesiące, a teraz te same tytuły mają swoje speed runy na yt, które trwają .... 5 minut?

Nie przypominam sobie, żeby na Amidze czy później na PSX gry były dłuższe. Jedyne co się zmienia to nasze podejście (np. Uncharted 2 to przygodówka na około 10 h a mam w singlu nabite ponad 70), nasz skill (wiadomo) i oczywiście manipulacja mediów (bo ktoś kiedyś palnął że gry są krótsze i każdy się tego trzyma, a tak naprawdę chodzi o przesyt gatunkowy i wszystko przechodzi się szybciej, a nie odkrywa jak dawniej).

RPGi od zawsze to około 30-40 h fabularnie + drugie/trzecie tyle na resztę - tak jest do dziś. Podobnie z przygodówkami (15-20), platformówkami (ok. 10), grami logicznymi (im szybciej tym lepiej ;]) itp.

Co innego gry turniejowe/sieciowe (bijatyki, strategie, fpsy) - tutaj prędzej ktoś mógłby napisać, że np. kampania w singlu jest krótsza niż kiedyś ale cóż z tego skoro multi nadrabia kilkunastokrotnie.

Wniosek?

- obecne gry wcale nie są krótsze,
- kiedyś gry wcale nie były dłuższe.

Jeśli komuś mimo to wciąż za krótko to polecam zawsze granie od razu na Hard i koniecznie robienie trofeów (ale tylko tych fajnych) - wtedy nie będzie tego tematu, co najwyżej irytacja wydłużająca rozgrywkę.
Obrazek

https://www.change.org/p/from-software- ... on-the-ps4 - wejdź i podpisz jeśli czekasz na powrót 'starego, dobrego Tenchu' na PS4!!!!
Awatar użytkownika
Opyliusz
Master
Master
Posty: 210
Rejestracja: 10-04-2009, 18:42
Lokalizacja: Krapkowice
Kontakt:

Re: Długość gier

Post autor: Opyliusz »

Ja w najkrótszą gierkę na Xboxie 360 grałem w taką jak Terminator Salvation. Nic specjalnego jest tylko 9 chapterów które można zrobić na luzie dla wymagającego gracza w 2h i achievementy na Xboxie łatwo wchodzą bo za każdy przechodzony chapter i za poziom trudności gry jak jest 11 achievementów to się nie dziwcie że tak szybko można było tą grę zrobić a z początku byłem tą grą zachwycony bo grafika i grywalność świetna ale długość gry to fatalne zaskoczenie.

A co do tych dłuższych gier to moim zdaniem najduższe jakie mogą być to oczywiście z gatunku RPGów.
Awatar użytkownika
Oscar
Support
Posty: 1286
Rejestracja: 03-09-2008, 15:33
Lokalizacja: Częstochowa
Ogrywam: Tekken Revolution
Kontakt:

Re: Długość gier

Post autor: Oscar »

Ooo, jaki fajny temat. No więc, wg. mnie długie gry to: LOTR 3 Era, Fable TLC. W te grałem to moge się o nich wypowiedzieć troszkę. Spędziłem ponad 70h nad LOTRem, i nie miałem 100% gry. Masakra. Każdej postaci robiłem athelas, grzyby i te różne popierdółki, zdobyłem każdą skrzynkę z filmikami, z eq dla charów, i nie skuknęła setka - w %. Fable. Do tej pory staram się zdobyć najlepszy łuk w grze: Skorm Bow - wiem jak go zdobyć, ale nie wychodzi mi to. Na marginesie, krótkie gry też są spoko, choćby taki Crash. GOWy na ps2. Ta gra mogłaby trwać 100h. Majsterszytk gra. Szkoda że trójka jest only ps3.
NIE TŁUMACZ SIĘ ŻE DOSTAŁEŚ PO DUPIE!
Obrazek
Awatar użytkownika
mg1987
Support
Posty: 753
Rejestracja: 18-11-2009, 09:16
Ogrywam: Jestem otwarty na propozycje

Re: Długość gier

Post autor: mg1987 »

Oscar, pozmieniaj fryzury/tatuaże/ciuchy, tak by charakter postaci był jak najniższy. Weź dwóch ochroniarzy - im więksi tym lepsi (ten z rodzinnego miasta bohatera i ten z obozu Dwóch Ostrzy powinni być dobrzy). Ofiarę złóż dopiero gdy zegar wskaże mniej więcej środek nocy. Powinno zadziałać, mi się udawało za każdym razem.
Awatar użytkownika
Oscar
Support
Posty: 1286
Rejestracja: 03-09-2008, 15:33
Lokalizacja: Częstochowa
Ogrywam: Tekken Revolution
Kontakt:

Re: Długość gier

Post autor: Oscar »

@mg, lukaj to. I lecisz do końca tam jest też odp. na moje pytanie, niby.
NIE TŁUMACZ SIĘ ŻE DOSTAŁEŚ PO DUPIE!
Obrazek
Awatar użytkownika
mg1987
Support
Posty: 753
Rejestracja: 18-11-2009, 09:16
Ogrywam: Jestem otwarty na propozycje

Re: Długość gier

Post autor: mg1987 »

Tak jak napisałem - środek nocy (dawno w to grałem, ale wskaźnik pór dnia gdzieś tam jest) i wtedy składasz ofiarę z dwóch ochroniarzy (największa szansa że przeżyją drogę). Zmiana wyglądu może pomóc, wyleczenie towarzyszy też.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Gry video”