jRPG, cRPG, MMORPG

Dla jednych są sposobem na zabicie wolnego czasu, dla innych hobby, a dla jeszcze kogoś innego rozrywką, bez której nie można się obyć. Gry video i konsole - wszystko na ich temat.

Moderator: ModTeam

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
gascan
Friend
Posty: 513
Rejestracja: 13-01-2009, 15:10
Kontakt:

Re: jRPG, cRPG, MMORPG

Post autor: gascan »

Gram w Xenoblada i narazie na inne rpg nie mam ochoty. Jak przejdę zabieram sie za XII.
W tym tekscie poniżej nie ma spoilera żadnego.
Co do Xenoblada gra jest prze kozacka system walki szybki i efektowy ale przemyślany. W grze jest masa questów nie związanych z fabułą, ale naprawdę masa. Tak dużych otwartych terenów chyba nie było w żadnym innym jrpg można się zapuścić do mobów o większym lvlu i polec szybko. Miasta są mega ogromne i mają pełno zakamarków. Idąc po moście 200 metrow nad wodą można np przeskoczyć barierkę i wskoczyć do wody. Ciągle mamy co robić niezależnie od fabuły wykuwać kamienie, są acziwmenty, są przyjaźnie z NPCami, i co zajebiste podział w czasie rzeczywistym na dzień i noc co oczywiście wpływa na różne rzeczy jak spotykalność NPCów czy występowanie mobów. EXP i punkty SP itp zdobywamy nie tylko za walkę ale także za odkrywanie nowych lokacji czy za questy. Każda postać narazie może rozwijać skile z jednej z 3 specjalizacji i każda postać ma jak narazie 3 inne. Dobrze skonfigurowane party kroi moby jak przecinarka. Sterować można jednym ludzikiem ale tym którym akurat chcemy.

Przerywniki filmowe są fajnie wyreżyserowane coś w stylu kojimy i są mocne np jeżeli Mechon pochyla się nad małym dzieckiem aby go pożreć to go wpierdoli za chwilę ze smakiem a nie uratuje go jakiś emo boy. Śmierć jest pokazywana tak jak powinna być imo w grach czyli bez krwi i flaków ale samo rozrywanie, szarpanie czy lecące ścierwo już widać. Oczywiście chciałbym opisać wchuj motywów w scenariuszu ale nie chce nikomu popsuć zobaczenia tego na własne oczy a mam dopiero 5 godz na liczniku i widzę że gra się chyba nawet nie zaczęła rozkręcać z każdą minutą coraz więcej niejasności i pytań czyli tak jak każdy fan anime lub jrpgów lubi. Dialogi nie są z dupy i nie krzywię się jak słucham o czym i w jaki sposób rozmawiają bohaterowie. Co do nawiązań do xenogearsa to jest jedno podobieństwo dopracowanie świata i pasja ludzi którzy zrobili pewnie obie te gry i to się wylewa z Xenoblade tak jak wylewało się z Xenogearsa. Wydaję mi się po 5h gry że jednak dla tej gry warto kupić Wii chociaż byłem pewny, że gra będzie przereklamowanym gównem jadącym na popularności XENO w tytule. W każdym bądź razie na tej generacji konsol nie było takiego rpega i pewnie nie będzie.
ObrazekObrazek
Awatar użytkownika
Komandos
Grand Master
Grand Master
Posty: 1615
Rejestracja: 08-12-2006, 21:35
Lokalizacja: Amsterdam
Kontakt:

Re: jRPG, cRPG, MMORPG

Post autor: Komandos »

Oglądałem filmiki z tej gry na youtube i przyznaję, że robi wrażenie, ogromne tereny, wielkie miasta, ciekawy system walki. Tak powinny wyglądać współczesne RPGi. Dlaczego kur** takich gier nie ma na ps3 i x360, tylko jakieś crapy typu ff13? :kwasny:
Mam nadzieję, że chociaż Skyrim da rade.
Awatar użytkownika
Action
Moderator
Posty: 2042
Rejestracja: 10-07-2006, 19:14
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: jRPG, cRPG, MMORPG

Post autor: Action »

Ja właśnie skończyłem Wiedźmina 2, troche późno bo ostatnio niestety czas nie jest mi na ręke. W każdym razie mimo ogromnego hype'u jaki się wokól tego tytułu wytworzył twierdze, że to wciąż za mało. Naprawde, mamy tu do czynienia z ciężką fabułą z dojrzałymi intrygami, mrocznym i bezwzględnym światem, wielowątkowością i srogą konsekwencja wyborów oraz mocnym klimatem. Wszelcy developerzy nie spłodzili nic podobnego od czasu Tormenta. W dodatku gameplay jest miodny, system walki bardzo przemyślany (skupiajac sie na drzewku szermierki wyglądało to na, jak to znajomy nazwał, taktyczne arkham asylum) i sprawiający sporo frajdy, szczególnie na wyższych poziomach trudności. O tej grze powinno być wszędzie a póki co wydaje mi się, że wiedzą o niej tylko zainteresowani. Może sytuacja się zmieni po wydaniu tego na konsole.
Awatar użytkownika
gascan
Friend
Posty: 513
Rejestracja: 13-01-2009, 15:10
Kontakt:

Re: jRPG, cRPG, MMORPG

Post autor: gascan »

Musi być fajny ten wiedźmin 2 skoro nawet w radiu go non stop reklamują. Gdyby mniej ważył to bym se chyba ściągnął.
ObrazekObrazek
Awatar użytkownika
mg1987
Support
Posty: 753
Rejestracja: 18-11-2009, 09:16
Ogrywam: Jestem otwarty na propozycje

Re: jRPG, cRPG, MMORPG

Post autor: mg1987 »

Jedna z niewielu polskich produkcji która zaistniała za granicą. A jak wiadomo należy się chwalić tym co dobre. ;)
Co do samej gry - nie grałem jeszcze i długo nie pogram, po prostu nie mam sprzętu na którym będą działać nowości. Jeśli jednak jest tak dobra jak książka to brałbym w ciemno.
Awatar użytkownika
Yamada
Moderator
Posty: 1956
Rejestracja: 04-03-2006, 01:38
Ogrywam: VF5: Final Showdown
Kontakt:

Re: jRPG, cRPG, MMORPG

Post autor: Yamada »

Dobra, zdobycie Seitengrate w IZJS jest chore;p. Już 20h męczę tę cholerną skrzynkę i zbieram jakieś śmieci jak już łaskawie się pojawi. Ale szajs;p.
Obrazek
Awatar użytkownika
mg1987
Support
Posty: 753
Rejestracja: 18-11-2009, 09:16
Ogrywam: Jestem otwarty na propozycje

Re: jRPG, cRPG, MMORPG

Post autor: mg1987 »

Czytałem, że normalnie czas zdobywania tego łuku to średnio 55h. Już chyba łatwiej było z Excaliburem II w FF9.
Awatar użytkownika
K'
Support
Posty: 805
Rejestracja: 19-09-2006, 13:34
Kontakt:

Re: jRPG, cRPG, MMORPG

Post autor: K' »

Yamada pisze:Dobra, zdobycie Seitengrate w IZJS jest chore;p. Już 20h męczę tę cholerną skrzynkę i zbieram jakieś śmieci jak już łaskawie się pojawi. Ale szajs;p.
O mamo !, ja nawet jeszcze nie ukończyłem P4 od paru miechów, a Ty potrafisz aż tyle przynerdzić tylko nad jednym przedmiotem :D Szacun za cierpliwość ;) Gram teraz od czasu do czasu w klasykę na fonie, a mianowicie Chrono Trigger - badał ktoś z was wszystkie zakończenia ? Opłaca się w to bawić ?
Awatar użytkownika
mg1987
Support
Posty: 753
Rejestracja: 18-11-2009, 09:16
Ogrywam: Jestem otwarty na propozycje

Re: jRPG, cRPG, MMORPG

Post autor: mg1987 »

[Spoiler ]
Ja widziałem tylko trzy - Game over, oficjalne i to w którym niszczy się epocha. Na new game+ chyba łatwiej te zakończenia zobaczyć - masz ekipę na wysokich levelach. No i od razu dostęp do jednego - Dream Team.
Widziałem artykuł o wszystkich zakończeniach kiedyś, chyba ten to był: http://squarezone.pl/chrono_trigger,zak ... icles.html
Awatar użytkownika
Yamada
Moderator
Posty: 1956
Rejestracja: 04-03-2006, 01:38
Ogrywam: VF5: Final Showdown
Kontakt:

Re: jRPG, cRPG, MMORPG

Post autor: Yamada »

Zakończenia w Triggerze są proste do ogarnięcia bo wystarczy chyba (nie pamiętam dokładnie) tylko w odpowiednich momentach fabularnych ubić Lavosa. Wiec przechodzisz po prostu grę z lukasz do faqa kiedy masz go ubić. Oglądasz ending, load i jedziesz dalej.

Seitengrate jest po prostu w bardzo chamskiej miejscówce. Jest tam mode eksploracji miasta więc nie można się leczyć, rzucać itemów, atakować siebie itd co oznacza tyle, że nie można manipulować RNG jak przy innych skrzynkach. Pozostaje czysty, standardowy zoning i modły gdy już się zrespawnuje. Wymagany jest do tego Diamond Armlet, ale w Zodiacu dodali możliwość znalezienia go niemal na samym początku gry (przed Giza Plains i zabawą w robienie Sunstone'a).

Ale nie poddaję się póki co:).
Obrazek
Awatar użytkownika
Yamada
Moderator
Posty: 1956
Rejestracja: 04-03-2006, 01:38
Ogrywam: VF5: Final Showdown
Kontakt:

Re: jRPG, cRPG, MMORPG

Post autor: Yamada »

No dobra.

Mam już ponad 50h w Zodiacu i nie wszystkie zmiany są tam na plus. Podzielenie LB na 12 mniejszych nie jest dobrym rozwiązaniem bo podział skilli jest czasami nieprzemyślany - na przykład po co Red Mage'owi umiejętność Steal, albo po co Dragoonowi zwiększenie potencjału magicznego gdy nie używa czarów?o_O Ponadto dostęp do kilku miejsc na każdym LB jest odcięty dopoki nie znajdziemy danego Espera który będzie robił jako "most" do niedostępnych porcji LB - problem tylko w tym, że danego espera może się nauczyć tylko jedna postać - czyli, po nauczeniu się Espera zniknie on z LB innych postaci odcinając dostęp do danej części LB na zawsze. Podobnie Quickenings blokują niektóre partycje bo są 4 pola Limitów na każdym LB, a tylko 3 możemy się nauczyć - 4te wtedy znika i nie mamy dostępu do pól LB za nim. Nie można nic na to poradzić - trzeba wybierać i coś poświęcić. Bzdura imo. Poza tym gra to ogień - cała reszta jest dopracowana i jest dużo zmian - od asortymentu sklepów (np nie można już kupić w Archades akcesoria dającego 2xExp - trzeba poachować koty na Tchita Plains, albo żulić ze skrzynek), przez zmienioną zawartość skrzynek (np. Masamune można znależć w skrzynce), dodane nowe bronie (Seitengrate, Trango Tower i mocniejsze wersje ostatecznych broni ze starej FFXII) po istotne zmiany w samej mechanice gry (przyspieszenie czasu, respawn skrzynek po wyjściu z pokoju, a nie po cofnięciu się o 3 pokoje, zmienione (lepsze) zasady działania jednorazowych skrzynek (gwarantowana nagroda) itd). Dodatkowo jest new game +.

Jest też Trial, czyli 100 walk z najróżniejszymi przeciwnikami - zaczyna się miękko, ale później zaczynają się sypać Hell Wyrmy, Ultimy i inne Zodiarki. Za przejscie tego dostaje się Weak Mode - jedną z wariacji NG+ gdzie postacie NIE DOSTAJĄ EXP'A! Zapowiada sie hardkorowa jazda;].

Poprzez lepszy (znacznie!) system skrzynek w tej grze...nie opłaca się kupować ekwipunku w sklepach. Kurde, na dobrą sprawę to nic poza czarami, technikami i gambitami się nie opłaca bo można fajne rzeczy wyciągać ze skrzynek właśnie.

Apropo magii to nie można już kupić wszystkich czarów i technik w sklepach - wiele jest do znalezienia w skrzynkach i tylko tam. Natomiast jeżeli chodzi o gambity to po Barnheim Passage mozna od razu wszystkie kupić w sklepie. Dużą zmanę przeszły Espery - mamy nad nimi pełną kontrolę i możemy im nawet zmieniać gambity. To samo tyczy się Guest'ów w drużynie (Larsa, Vossler itd).

Bardzo dużą i istotną zmianę przeszły Mist Moves, czyli Quickeningi - już nie zużywają MP, co oznacza, ze ich ilość nie podwaja się przy każdym kolejnym wyuczonym Quick'u. Teraz mają one swój osobny pasek, który napełnia się podczas walk - jak Limity w starych FF. Co to oznacza? Nie można ich spammować odnawiajac MP przy save pointcie. Nie można też sobie szybko napakować drużyny na wilkołakach na Gizie na początku gry. Espery teraz zużywają pasek Quicków, nie MP co czyni je znacznie rzadziej używanymi.

Póki co tyle.

Gdyby nie zamieszanie z LB byłby to FF idealny, a tak jest to po prostu lepsza wersja XII. Tak czy siak - warto oblukać.
Obrazek
Awatar użytkownika
Sylvan Wielki
Grand Master
Grand Master
Posty: 881
Rejestracja: 23-03-2008, 12:52

Re: jRPG, cRPG, MMORPG

Post autor: Sylvan Wielki »

DLC z Sebastianem (wyśmienity Dragon Age II)warto mieć (choćby dla postaci z łukiem). "Legacy" jest mocno przereklamowany, ale ciekawie się w niego grało po przeczytaniu Dragon Age : Powołanie. No i te "kilka godzin zabawy" w bajki można włożyć.

100% w ogólnym rozrachunku (z DLC) przeszło, póki co, koło nosa, ponieważ w "Legacy" trzeba mieć w drużynie kogoś z rodziny, a wiadomo co się stało, jak dokonamy takiego, a nie innego wyboru. Chyba, żeby w "Legacy" zagrać od jakiegoś początkowego stanu gry.
Awatar użytkownika
Sylvan Wielki
Grand Master
Grand Master
Posty: 881
Rejestracja: 23-03-2008, 12:52

Re: jRPG, cRPG, MMORPG

Post autor: Sylvan Wielki »

Obrazek

Teraz to jestem forumowym ekspertem w dziedzinie Demon's Souls, nie tylko najlepszego RPG tej generacji (Dragon Age/Dragon Age II walczyły ostro), ale i prawdopodobnie najwspanialszą grą jaka zagościła w naszych konsolach ostatnimi laty.

Wyzwanie dla najtwardszych - szczególnie jeśli chce się zdobyć platynę.

Druga jej cześć dziś rozpoczęta.

Teraz tylko będzie trzeba zakupić Demon's Souls asian ver. i zagrać superszybkim ninja operującym dwoma katanami.
:super:
Awatar użytkownika
Action
Moderator
Posty: 2042
Rejestracja: 10-07-2006, 19:14
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: jRPG, cRPG, MMORPG

Post autor: Action »

Sylvan Wielki pisze:najlepszego RPG tej generacji (Dragon Age/Dragon Age II walczyły ostro)
:D :D :D

http://tinyurl.com/bn9uchq

Naprawdę nie moge sobie przypomnieć kiedy ostatnio wybuchłem tak gromkim śmiechem siedzac przed monitorem, skad ty bierzesz taki rewelacje? :D Nie odpowiadaj.
Awatar użytkownika
Sylvan Wielki
Grand Master
Grand Master
Posty: 881
Rejestracja: 23-03-2008, 12:52

Re: jRPG, cRPG, MMORPG

Post autor: Sylvan Wielki »

Ja tam przy Dragon Age II, jak i książkach z tej serii bawiłem się wyśmienicie - na tyle, że aż w grze zdobyłem platynę, i kupiłem wszystkie DLC. Nie musisz się zgadzać z wyrażona powyżej opinią.
Zresztą, to ja wydaje nań swoje pieniądze, ja spędzam z nimi swój czas i to ja wyrażam swoja opinię.
Przy czym nie każę się nikomu z nią zgadzać ;)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Gry video”