O wyrywaniu z rzutów było już na forum wielokrotnie (np. tutaj), w skrócie można napisać, że z rzutów na 1+3 wyrywamy się 1, z rzutów na 2+4 wyrywamy się 2, a z rzutów na dwie ręce (1+2) poprzez 1+2. Jeśli przyjrzymy się animacji danego rzutu, przykładowo rzutu 2+4, idzie zauważyć, że bardziej wysunięta jest prawa ręka - to sygnał dla nas, że należy wyrwać się właśnie prawą ręką, tzn 2. Podobnie sprawa wygląda z rzutami z których wyrywamy się 1 - bardziej wysunięta lewa ręką oraz wyrwania 1+2 - obie ręce równo wysunięte.
Tyle teorii, przejdźmy do praktyki. Wyrywanie z rzutów na refleks jest możliwe i wielu bardzo dobrych graczy to uskutecznia. W przypadku online sprawa jest o tyle utrudniona, że mogą występować opóźnienia i w zależności od warunków nie zawsze da radę odpowiednio szybko zareagować.
Nauczyć wyrywania z rzutów można się np. w practice albo za pomocą programu stworzonego specjalnie do tego celu. Nazwa się on Tekken Throw Break Trainer i jego najnowsza wersja znajduję się online na tej stronie wraz z instrukcją korzystania po angielsku (bardzo prostą, raczej każdy sobie poradzi). Jeśli ktoś woli to starszą wersję programu pobrać można na kompa tutaj.
Drugim zagadnieniem dotyczącym refleksu i jednocześnie drugim programem jaki chciałem przedstawić jest Tekken Hit Confirmable Move Trainer (do pobrania tutaj).
Zapyta ktoś o co chodzi z tym hit confirmation? Jest to po prostu (jak sugeruje nazwa) możliwość "potwierdzania" (kontynuowania) danej akcji/stringa poprzez wciśnięcie kolejnego hita na refleks. Najlepiej wyjaśnić to na przykładzie 1,1,2 Jina/Devil Jina/Kaza. Nie musimy całej akcji robić na pałę i narażać się na karę na bloku - odpalamy 1,1 i w momencie gdy widzimy, że oba hity wchodzą dokładamy do tego 2 (jeśli 1,1 idzie na blok możemy na tym poprzestać). Oznacza to że akcję, a dokładnie 2 w tej akcji można hit confirmować (więcej confirmowalnych akcji na przykładzie Tekkena 6 znajdziecie tutaj).
Efektywne stosowanie tego typu zagrań w praktyce korzystnie wpływa na skuteczne pozbawianie paska życia przeciwnika lub powstrzymanie przed odebraniem własnego paska, więc jeśli ktoś czuje że ma dobry refleks i jest w stanie się tego nauczyć to warto trenować, tym bardziej gdy przyjdą rezultaty, a przeciwnicy bezradnie będą obserwować jak wyrywacie się im z rzutów;).
Refleks w Tekkenie - wyrywanie z rzutów i hit confirmation
Moderator: ModTeam
- Dumian
- Administrator
- Posty: 2944
- Rejestracja: 20-02-2006, 18:13
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Refleks w Tekkenie - wyrywanie z rzutów i hit confirmation
"Using no way as way, having no limitation as limitation"
IE nadaje się do neta jak klawa do Tekkena, nie zwlekaj - Firefox
IE nadaje się do neta jak klawa do Tekkena, nie zwlekaj - Firefox
- KRELIAN
- Junior Admin
- Posty: 2343
- Rejestracja: 23-02-2006, 17:37
- Lokalizacja: ta pewność?
- Kontakt:
Re: Refleks w Tekkenie - wyrywanie z rzutów i hit confirmati
Warto jeszcze dodać o rzutach specjalnych pod 1 - mają je np. Nina, Anna i King. Z takich również wyrywamy się wciskając 1.Dumian pisze:w skrócie można napisać, że z rzutów na 1+3 wyrywamy się 1, z rzutów na 2+4 wyrywamy się 2, a z rzutów na dwie ręce (1+2) poprzez 1+2. Jeśli przyjrzymy się animacji danego rzutu, przykładowo rzutu 2+4, idzie zauważyć, że bardziej wysunięta jest prawa ręka - to sygnał dla nas, że należy wyrwać się właśnie prawą ręką, tzn 2. Podobnie sprawa wygląda z rzutami z których wyrywamy się 1 - bardziej wysunięta lewa ręką oraz wyrwania 1+2 - obie ręce równo wysunięte.
https://www.change.org/p/from-software- ... on-the-ps4 - wejdź i podpisz jeśli czekasz na powrót 'starego, dobrego Tenchu' na PS4!!!!