Tekken 3 modding tips 'n' tricks
Moderator: ModTeam
- Mr_Editor
- Support
- Posty: 836
- Rejestracja: 26-06-2007, 11:55
- Lokalizacja: Skąd: Skąd: Skąd:
- Kontakt:
Re: Tekken 3 modding tips 'n' tricks
W takim razie musisz źle eksportować plik bns. ja używam do tego celu starego, aczkolwiek wystarczająco dobrego programu, cdmage. nigdy po wyeksportowaniu pliku bns w tym programie nie miałem problemów ze skanowaniem pliku w timviewerze
- asmoroth
- Beginner
- Posty: 20
- Rejestracja: 28-06-2011, 12:46
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: Tekken 3 modding tips 'n' tricks
No widzisz. a ja problem jednak mam. Robię wszystko według wskazówek na tym forum...Najpierw dokładnie poczytałem zanim się za cokolwiek zabrałem. Używam cdmage, wyodrębniam tekken.bns, otwieram go w timviewer i lipa...nie widzi tekstur Nie wiem już co może być tego przyczyną
- Mr_Editor
- Support
- Posty: 836
- Rejestracja: 26-06-2007, 11:55
- Lokalizacja: Skąd: Skąd: Skąd:
- Kontakt:
Re: Tekken 3 modding tips 'n' tricks
Ok.. ja mam za to inną sprawę, raczej do osób, które trochę siedzą w temacie. [repeatto? luc? ]
Czy wy również spotkaliście się z czymś takim, jak utrata jakości po zapisaniu TIMa w photoshopie?
Przykład:
Mam sobie teksturę bryana [powiedzmy twarz], wklejam na nią kominiarkę i zapisuję jako gif w 256 kolorach. Otwieram czystą teksturę ponownie i wczytuję paletę kolorów z zapisanego wcześniej gifa, a później wklejam teksturę z kominiarką. Wszystko pasuje idealnie do momentu zamknięcia i zapisania tekstury. Ale gdy otwieram ją ponownie, to tekstura ma widocznie gorszą jakość. Ktoś się już z czymś takim spotkał?
Na obrazku przykład tekstury przed zapisaniem i po zapisaniu.
http://img832.imageshack.us/img832/8724/unled1fu.jpg
wyprzedzam próby zwalenia tego na ograniczenia związane z paletą kolorów, bo obrazek po lewej też jest w 256 kolorach.
Czy wy również spotkaliście się z czymś takim, jak utrata jakości po zapisaniu TIMa w photoshopie?
Przykład:
Mam sobie teksturę bryana [powiedzmy twarz], wklejam na nią kominiarkę i zapisuję jako gif w 256 kolorach. Otwieram czystą teksturę ponownie i wczytuję paletę kolorów z zapisanego wcześniej gifa, a później wklejam teksturę z kominiarką. Wszystko pasuje idealnie do momentu zamknięcia i zapisania tekstury. Ale gdy otwieram ją ponownie, to tekstura ma widocznie gorszą jakość. Ktoś się już z czymś takim spotkał?
Na obrazku przykład tekstury przed zapisaniem i po zapisaniu.
http://img832.imageshack.us/img832/8724/unled1fu.jpg
wyprzedzam próby zwalenia tego na ograniczenia związane z paletą kolorów, bo obrazek po lewej też jest w 256 kolorach.
- Repeatto
- Beginner
- Posty: 9
- Rejestracja: 08-01-2009, 20:15
Re: Tekken 3 modding tips 'n' tricks
Tak znam to zjawisko, bardzo ono mnie boli :< nie znalazłem jednak na nie "lekarstwa". Plik TIM zapisuje kolory tak jak w semitranie, czyli możliwości ich kombinacji jest bardziej ograniczona, niż w photku czy innym programie. W semitranie kolory w palecie ustawiasz 3 suwakami : red, green i blue, tyle, że każdy z nich ma maksymalną wartość jedynie 31 (w photoshopie max 255), przez to różnica pomiędzy 1 jednostką po przesunięciu suwaka jest bardziej widoczna, kolor zapisany w photoshopie jeżeli nie pasuje do takiego to idzie albo "semitranową" jednostkę wyżej albo niżej xP (patrz spadek jakości) Mam nadzieję, że zrozumiałeś mniej więcej o co mi chodzi xd jak nie to pisz na gadu
EDIT: przykładowo, jeżeli w photoshopie ustawie kolor czarny o jasności 1% (red:3 blue:3 green:3) lub 2% (red:5 blue:5 green:5), czyli nie całkiem czarny, to semitran widzi ten kolor jako całkowicie czarny o 0% jasności (0 0 0), a tekken 3 traktuje to jako przeźroczystość. Dopiero czarny o 3% (8 8 8 ) jasności jest traktowany jako "mniej czarny"
EDIT2: zauważ, że na wstawionym przez ciebie porównaniu tekstur widać, że ta część twarzy bryana wystająca spod kominiary (czyli ta nieedytowana przez ciebie) nie pogorszyła swojej jakości, tylko sama kominiara. Kolory wybrane przez ciebie na kominiarce nie przypasiły formatowi TIM, więc dopasował je do swojego zakresu.
EDIT: przykładowo, jeżeli w photoshopie ustawie kolor czarny o jasności 1% (red:3 blue:3 green:3) lub 2% (red:5 blue:5 green:5), czyli nie całkiem czarny, to semitran widzi ten kolor jako całkowicie czarny o 0% jasności (0 0 0), a tekken 3 traktuje to jako przeźroczystość. Dopiero czarny o 3% (8 8 8 ) jasności jest traktowany jako "mniej czarny"
EDIT2: zauważ, że na wstawionym przez ciebie porównaniu tekstur widać, że ta część twarzy bryana wystająca spod kominiary (czyli ta nieedytowana przez ciebie) nie pogorszyła swojej jakości, tylko sama kominiara. Kolory wybrane przez ciebie na kominiarce nie przypasiły formatowi TIM, więc dopasował je do swojego zakresu.
- Mr_Editor
- Support
- Posty: 836
- Rejestracja: 26-06-2007, 11:55
- Lokalizacja: Skąd: Skąd: Skąd:
- Kontakt:
Re: Tekken 3 modding tips 'n' tricks
no kumam. w takim razie raczej zalecane jest używanie możliwie jak najmniejszej ilości kolorów na palecie. To zmniejszy różnorodność kolorów, szczególnie na 'gładszych' teksturach. spróbuję zmienić odcień tych tekstur. Może to coś da.