Pytanko odnośnie konstruowania combosów i kilka innych

Wszystko o szóstej części "Turnieju o tytuł Króla Żelaznej Pięści".

Moderator: ModTeam

ODPOWIEDZ
G0NZ4LES_RN
Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 23-11-2012, 20:02
Ogrywam: Tekken 6, Fight Night Round 4
Kontakt:

Pytanko odnośnie konstruowania combosów i kilka innych

Post autor: G0NZ4LES_RN »

Witam.
Już od czasów, gdy miałem poczciwego Commodore C64 chciałem mieć konsolę i grać w Tekkena, niestety musiałem się zadowolić International Karate :-)

Konsolę w końcu mam, a od pewnego czasu Tekken 6.

Jakieś blade (albo bardzo blade) pojęcie o tej grze mam, jednak jako początkujący mam kilka pytań:

Czy jest ktoś w stanie w prosty sposób wytłumaczyć zasady tworzenia combosów?
Jak szybko trzeba wciskać klawisze na padzie (PS3) itd.
np. bawiąc się wczoraj Paulem zauważyłem, że robiąc kombinację 1,2,3,1,2, gdy ja kończę ją klepać na padzie to Paul na ekranie jest mniej więcej w połowie Combosa.

Czy jest jakiś bufor np. 3 ciosy/wciśnięcia klawisza do przodu?

Często na forum jest mowa o "karaniu", co to są za ciosy (przypuszczam, że te najszybsze, które można wyprowadzić bo wcześniejszym bloku ciosu przeciwnika, ale jak ktoś może mi to dokładniej wytłumaczyć, to będę wdzięczny).

Czy są jakieś ciosy, których nie można zablokować gardą? (oczywiście pomijam rzuty) Czasami jak walczę przeciwko Eddy'emu Gordo mam takie wrażenie, a może po prostu stosuję nie ten blok?

Jaki jest najbardziej efektywny sposób na podniesienie się z gleby walcząc przeciwko Eddy'emu, który cały czas napiera, lowkickami, saltami, "helikopterami" itd.

Która postać ma najszybszy cios ręką? W większości walk, które gram przeciwnik zaczyna od ręki, ja zresztą też, zauważyłem, że postać która ma szybszą rękę może pierwsza zadać obrażenia przeciwnikowi, pytanie która postać jest pod tym względem najszybsza?

Która postać ma najszybszy cios nogą?

W Practice Mode jak wyświetlę listę ciosów, przy niektórych kombinacjach w sekwencji jest "gwiazdka" co ona oznacza?
Jeszcze nigdy tak nie było, żeby jakoś nie było...
Awatar użytkownika
surkabm12434
Grand Master
Grand Master
Posty: 352
Rejestracja: 16-09-2010, 15:27
Ogrywam: TT2 Scyrim
Kontakt:

Re: Pytanko odnośnie konstruowania combosów i kilka innych

Post autor: surkabm12434 »

Co do karania to dobrze myślisz. Postacie mają ciosy łatwe do skarania,trudne i nie do skarania. załóżmy gdy zablokujesz eddego 3~4,tzn zdążysz się zablokować zanim cię walnie to możesz go w tym momencie wybić w powietrze.
Są ciosy których nie można zablokowac gardą, ale na większość bardzo trudno się złapać. Przy takich przy postaciach pojawiają się "efekty specjalne" wykonują animację, następnie uderzają. Najbardziej efektywny sposób na podniesienie się przy walce z eddym to strzałka w górę, lub kwadrat. Wg. mnie najszybszy cios nogą ma baek do san.
Pozdrawiam.. myślę że jeszcze ktoś się w tym temacie powinien wypowiedzieć, bo moja wypowiedź taka noobska.. ale myślę że troche pomogłem.
PUSTO
Awatar użytkownika
caradolph
Grand Master
Grand Master
Posty: 749
Rejestracja: 23-01-2011, 21:11
Lokalizacja: Pawłowice
Ogrywam: TTT2, GOW: Ascension, KOF XIII (okazyjnie)
Kontakt:

Re: Pytanko odnośnie konstruowania combosów i kilka innych

Post autor: caradolph »

G0NZ4LES_RN pisze:Witam.
Już od czasów, gdy miałem poczciwego Commodore C64 chciałem mieć konsolę i grać w Tekkena, niestety musiałem się zadowolić International Karate :-)

Konsolę w końcu mam, a od pewnego czasu Tekken 6.

Jakieś blade (albo bardzo blade) pojęcie o tej grze mam, jednak jako początkujący mam kilka pytań:

Czy jest ktoś w stanie w prosty sposób wytłumaczyć zasady tworzenia combosów?
Jak szybko trzeba wciskać klawisze na padzie (PS3) itd.
np. bawiąc się wczoraj Paulem zauważyłem, że robiąc kombinację 1,2,3,1,2, gdy ja kończę ją klepać na padzie to Paul na ekranie jest mniej więcej w połowie Combosa.

Czy jest jakiś bufor np. 3 ciosy/wciśnięcia klawisza do przodu?

Często na forum jest mowa o "karaniu", co to są za ciosy (przypuszczam, że te najszybsze, które można wyprowadzić bo wcześniejszym bloku ciosu przeciwnika, ale jak ktoś może mi to dokładniej wytłumaczyć, to będę wdzięczny).

Czy są jakieś ciosy, których nie można zablokować gardą? (oczywiście pomijam rzuty) Czasami jak walczę przeciwko Eddy'emu Gordo mam takie wrażenie, a może po prostu stosuję nie ten blok?

Jaki jest najbardziej efektywny sposób na podniesienie się z gleby walcząc przeciwko Eddy'emu, który cały czas napiera, lowkickami, saltami, "helikopterami" itd.

Która postać ma najszybszy cios ręką? W większości walk, które gram przeciwnik zaczyna od ręki, ja zresztą też, zauważyłem, że postać która ma szybszą rękę może pierwsza zadać obrażenia przeciwnikowi, pytanie która postać jest pod tym względem najszybsza?

Która postać ma najszybszy cios nogą?

W Practice Mode jak wyświetlę listę ciosów, przy niektórych kombinacjach w sekwencji jest "gwiazdka" co ona oznacza?
Są przede wszystkim różne rodzaje wstawania. Np. w bok wciskając 1 bądź d+1, backroll i do przodu, ale trzeba uważać, bo niektóre ciosy podnoszą z rolla na juggle'a jak robisz do tyłu lub do przodu, w bok jest bezpieczniej, ale są też ciosy, zbierające z siderolla, bądź z techrolla tzw. techtrapy. Bufor to nie jest. Raczej prędkość ciosu, którą liczy się w klatkach na sekundę (1 sekunda=60 klatek).

Co do karania. To ciosy mają różne opóźnienia na bloku. Jeśli cios ma -10 klatek, to znaczy, że cios, który ma 10 klatek jest gwarantowany w przypadku zablokowania. Nikt nie ma najszybszego ciosu ręką. W T6 i później piącha każdej postaci ma 10 klatek, więc są tak samo szybkie. To zależy też od priorytetu, ale co do jabów to nie ma jakiegoś stricte znaczenia. Eddy ma dobre okizeme, więc musisz wiedzieć jak na co wstawać, trzeba się na wszystko ograć jeśli chodzi o karania i wstawanie itp. Nieważne czy cios jest zadawany nogą czy ręką ważna jest prędkość ciosu, bo bardziej się chyba opłaca władować 1,2, które ma więcej klatek on hit niż standardowe 4 i jest szybsze, a kopniaki mają od 11 do iluś tam klatek. Zależne to też jest od tego na jaką wysokość cios jest robiony. Mid np. nie może mieć mniej niż 13 klatek. Gwiazdka natomiast oznacza pozycję neutralną, czyli trzeba zrobić naprawdę bardzo małą przerwę w kombinacji, ale naprawdę niewidoczną. Obadaj sobie szkółkę Tekkena dla początkujących. Tam będziesz miał objaśnione podstawy gry.
"Brazuya would be godlike, imagine something like Kazuya with safe mid launcher and CH d/f+2, taunt, b+4, EWGF. This is it."
Awatar użytkownika
blaugrana20
Grand Master
Grand Master
Posty: 543
Rejestracja: 30-11-2009, 05:43
Ogrywam: TTT 2
Kontakt:

Re: Pytanko odnośnie konstruowania combosów i kilka innych

Post autor: blaugrana20 »

najszybszy cios w grze z reki ma Ling ( b+1) trwa 8 klatek reszta ma przewaznie po 10 fr

Na Eddego trzeba uwazac bo ma wiele ciosow trakujacych z pozycji i moze podniesc bez problemy jak turlasz sie do tylu zlapie Cie rlx f+3+4 jak na boki to rlx 2,3 najlepiej robic quick rolla lub polezec chwile dac w tyl i kwadrat musisz to wyczuc bo tu tez odleglosc gra wazna role bo jak odturlasz sie do tylu to mozesz czasem zaliczyc wjazd z bara wszystko muszisz sobie obadac podczas walki , wlacz praktyke przeciwko Eddemu i cwicz :)
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Awatar użytkownika
caradolph
Grand Master
Grand Master
Posty: 749
Rejestracja: 23-01-2011, 21:11
Lokalizacja: Pawłowice
Ogrywam: TTT2, GOW: Ascension, KOF XIII (okazyjnie)
Kontakt:

Re: Pytanko odnośnie konstruowania combosów i kilka innych

Post autor: caradolph »

no dobra zapomniałem o Yoshowym flashu, ale kij z tym, że to ma 6 klatek jak żeby weszło to trzeba być ekstremalnie blisko.
"Brazuya would be godlike, imagine something like Kazuya with safe mid launcher and CH d/f+2, taunt, b+4, EWGF. This is it."
Awatar użytkownika
blaugrana20
Grand Master
Grand Master
Posty: 543
Rejestracja: 30-11-2009, 05:43
Ogrywam: TTT 2
Kontakt:

Re: Pytanko odnośnie konstruowania combosów i kilka innych

Post autor: blaugrana20 »

a b+1 Ling tez sie zapomnialo :p

tu jest taki tutorial o wstawaniu
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
G0NZ4LES_RN
Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 23-11-2012, 20:02
Ogrywam: Tekken 6, Fight Night Round 4
Kontakt:

Re: Pytanko odnośnie konstruowania combosów i kilka innych

Post autor: G0NZ4LES_RN »

Kolejne pytania :-)

Ile punktów damage ma każdy zawodnik na początku walki?

Na stronie avoidingthepuddle są zamieszczone tabelki "frame data" dla poszczególnych postaci z Tekken 6. Domyślam się, że te tabelki mają mi powiedzieć, który cios jaki jest szybki, ile ramek stracę, jeśli cios zostanie zblokowany itd.
Czy może ktoś mi napisać jak odczytywać tą tabelę, tzn. co oznaczają poszczególne kolumny
Kolumny w tabeli są nazwane tak:
Command - to wydaje się oczywiste - cios/kombinacja ciosów
Damage - ile damage powoduje dany cios/kombinacja
Impact -??? - nie jestem pewien (przypuszczam, że ilość ramek potrzebnych do wykonania ciosu)
Block - ??? (ile zyskuję w razie bloku, czy ile tracę czy jak?)
Hit- ???
CH - ???

Wartości w tabeli są ujemne albo dodatnie, czasem w tabeli jest dopisek KD, CR albo NG jak rozumieć te wartości?
Jeszcze nigdy tak nie było, żeby jakoś nie było...
Awatar użytkownika
caradolph
Grand Master
Grand Master
Posty: 749
Rejestracja: 23-01-2011, 21:11
Lokalizacja: Pawłowice
Ogrywam: TTT2, GOW: Ascension, KOF XIII (okazyjnie)
Kontakt:

Re: Pytanko odnośnie konstruowania combosów i kilka innych

Post autor: caradolph »

G0NZ4LES_RN pisze:Kolejne pytania :-)

Ile punktów damage ma każdy zawodnik na początku walki?

Na stronie avoidingthepuddle są zamieszczone tabelki "frame data" dla poszczególnych postaci z Tekken 6. Domyślam się, że te tabelki mają mi powiedzieć, który cios jaki jest szybki, ile ramek stracę, jeśli cios zostanie zblokowany itd.
Czy może ktoś mi napisać jak odczytywać tą tabelę, tzn. co oznaczają poszczególne kolumny
Kolumny w tabeli są nazwane tak:
Command - to wydaje się oczywiste - cios/kombinacja ciosów
Damage - ile damage powoduje dany cios/kombinacja
Impact -??? - nie jestem pewien (przypuszczam, że ilość ramek potrzebnych do wykonania ciosu)
Block - ??? (ile zyskuję w razie bloku, czy ile tracę czy jak?)
Hit- ???
CH - ???

Wartości w tabeli są ujemne albo dodatnie, czasem w tabeli jest dopisek KD, CR albo NG jak rozumieć te wartości?
Impact informuje Cię o tym, od której do której klatki cios ma właściwości "demydżujące". W block jeśli jest np. +3 to znaczy że jak przeciwnik zablokuje to masz 3 klatki przewagi a jak -3 to masz 3 klatki straty. Hit to znaczy ile przewagi bądź straty masz kiedy cios trafi. a CH to ile będziesz miał przewagi bądź straty on hit kiedy twój cios wejdzie podczas animacji ciosu przeciwnika. W TK6 każdy ma 180 punktów.
"Brazuya would be godlike, imagine something like Kazuya with safe mid launcher and CH d/f+2, taunt, b+4, EWGF. This is it."
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tekken 6 oraz Tekken 6 BR”