[color=green]Eddy Gordo & Christie Monteiro 1.1[/color]
Zanim zaczniemy kilka ciekawostek o Caposach
- Eddy Gordo został dodany do gry Tekken3 w roku 1997 ( automaty ) 1998 ( konsola)
- Od samego początku stylem Capoeira miała posługiwać sie żeńska postać , lecz możliwości technologiczne uniemożliwiły Namco stworzenie takiej postaci
- Gordo w jezyku Portugalskim ( ojczysty język Eddego ) oznacza " tłuszcz"
- Ruchy Eddego Gordo , Tigera i Chrystie nagrano podczas sesji motion capture mistrza Mestre Marcelo Caveirinha
- Niewszystkie ruchy pochodza ze stylu capoeira , część pochodzi z gimnastyki
Do historii Eddego Gordo odsyłam an Tekkenwiki Polska -----> http://pl.tekkenpolska.wikia.com/wiki/Eddy_Gordo
Caposy są postaciami mid-low , których największą siłą leżą w setupach , posiadają w swoim arsenale zgadywanki 50/50 dla przeciwnika
jak i mocną ścianę oraz juggle ( po których też można doprowadzić do sytuacji 50/50 ale o tym potem ). Słabościa caposów jest karanie w stójce , a dobrą sprawę do -15fr mamy tylko 1,2 na-10 fr oraz f+2,1 od -12fr , ich 1+2 ( można karać tym od -10fr) ma bardzo słaby zasięg i przeważnie drugi hit nie trafia przeciwnika co zostawia nas w bardzo niefortunnym położeniu , można to używać tylko gdy jesteśmy pewni , żę po zablokowaniu przeciwnik jest wystarczająco blisko wtedy mamy 36 dmg za darmo w innych sytuacjach lepiej karać zwykłym 1,2 .Jeszcze jedna wada caposy nie posiadają sidewalka
Caposy posiadają 2 postawy RLX ( d+3+4) oraz HSp (f+1+2 ) mixowanie tymi postawami oraz poznanie ciosów po których można wejść w owe postawy to podstawa w grze caposami .Jak i w RLX tak i w HSP można wykonać ss a HSP ma dodatkowo zejście do niższej wersji przez wciśnięcie d , umożliwia nam to uniknięcie ciosów midowych które ominą postawe
Caposy to postacie tak znienawidzone przez wielu , wiekszość graczy kojarzy gracza caposem za nobba czy jest w tym prawda ? W moim mniemaniu nie ma , bo by grać dobrze caposem trzeba naprawdę poświecić im czasu , bo na trochu wyższym poziomie ograni przeciwnicy dadzą nam w kośc i to szybko.
1.Karanie
i10 - 1,2 - zabiera ok 28 dmg
i10- 1,3 - -11 na bloku z czego jak wciśniem 1,3~d wejdziemy do rlx i mamy -10 , jak nie wciśniemy nic wchodzimy do hsp , dobre Nc podstawa do mieszania w postawach zwłaszcza gdy trafia
i12- f+2,1 - są to pierwsze hit z combinacji f+2,1,3 z czego całość wchodzi tylko na NCc i daje wallsplata ,na bloku całość ma - 14 więc używać od swięta w w całośći
i12- 1+2 - -2 na bloku po wciśnięciu ~d przechodzimy do rlx , po wciśnięciu 3 do hsp można tym mieszać, nie używać 1+2~3 ma na bloku starte -23
i13- d/f+1,1 - Nc ma tylko -4 , drugi hit na high można sie schylić , popierwszym hicie dajemy ~f i wchodzimy do hsp ,można tym robić fajne zamieszanie , dobry cios pod rzut rodeo (hcf+1+2)
i13- ss+3+4 - wybitka z której możemy kontynuować zaprogramowane combo lub zrobić juggla , w zależności czy trafi jeden hit czy dwa na bloku ma od -12 do -18 przy jednym trafieniu
i14 - d/f+2 - łokieć nie parowalny, niestety tylko na ch daje juggla , na normal hicie mamy gwarantowane qcf+3 , - 10 na bloku
i16 - d/f+3+4 - wreszcie wybitka dość dobry dmg po niej jest wrzuca z bliska na ściane i jest wybitka tagowaną lecz nie ma róży bez kolców na bloku -23 więc tylko jak jest pewność to używać
-19 qcf+3 - -12 na bloku niesamowite właściwości przenikające i ogromny zasięg
Karanie z Ws
i13 - ws+1,3 w sumie nic więcej nie potrzeba już tu pisac wybitka która pozostawia nas w rlx jedno z lepszych narzędzi w zestawie dla caposów z ws
i15 - ws+2 na ch daje juggla lepiej używać opcji powyżej
i19 ws+3 ten sam cios co qcf+3 i te same właściwości
2. Narzedzia
b+1,4 - to jest cios masakra , jak 4 wejdzie mamy combo za 115 dmg bez ściany można mixować z b+1,4,3
lub b+1,4,3,3+4 lub przechodzic do hsp po b+1,4~b i tu mamy +1 fr na bloku po tym przejściu
d/f+2 - jeden znajlepszych ataków caposów , choć jego prędkość to 14 fr i tak z niego czyni główna oś ataku , -10~-9 na bloku plus lekki pushback sprawia iż większość nie potrafi tego zagrania skarać , na normal hicie mamy gwarantowane f,f,~qcf+3 na ch full combo , podnosi rollujących z ziemi
f,f,f+3 - przechodzi nad highami i niektórymi midami , zostawia Nas w rlx , by wykonywać je szybko trzeba nauczyć sie iwr co jest podstawą do użyteczności tego ciosy , trwa on 33 fr i ma -24 na bloku lecz jeśli bo zrobieniu tego na blok nie dostaniemy ch nikt nie może tego fajnie skarać nadużywać
qcf+3_ws+3- -12 na bloku , trwa 19 cudowny cios do karania whiffów , niesamowity zasięg i możliwości "crushujące" (lubi przebijać się przez ciosy ) cios można łaczyć z BD i cancelować do ws
b+2 - trwa 22fr i ma tylko -6 na bloku do tego robi ss w prawo i omijac ciosy , przy ścianie daje nam dyuuże możliwości do mix-up na ziemi także nadużywac
d~3,3 - lepsza wersja b+3,3 trwa 20 klatek i ma -14 na bloku , żadko wykonywany cios przez graczy co daje możliwości zaskoczenia , jak siądzie mamy full combo po tym
ss+4 - dwu hitowy cios na low trwa 21 fr i ma -3 na bloku , umożliwia przejście do hsp przez przytrzymanie ~b lub dokończeniu przez dociśniecie 3 ( czego nie polecam bo zostaniecie w sytuacji gdzie oddacie pole przeciwnikowi na atak )
d+3~4- mało widoczny low tra 20 fr i ma -13 , można denerwować tym przeciwnika w T6 był nieparowalny niestety jak zwykle namco musi coś zepsuć i teraz można parować
RLX ( Negativa: relax ) d+3+4
postawa która pod nogami przeciwnika robi sieczke z mózgu a pod scianą stan zawałowy , przeciwnik musi zgadywac 50/50 i z każdej opcji jest duzy dmg
Rlx 4~3 podcinka na low bardzo cieżka do skontrowania , tra 15 fr i ma -1 na bloku , drugi hit można parować
Rlx 3~4 wymianka z 4~3 , wybitka także trwa 15 fr lecz ma minus -24 na bloku dlatego gracze żadko używają tej opcji wiekszośc podetnie bo przy bloku ma wieksze szanse , że straci mniej energi daje full combo
Rlx 2,3 - Nc zaczynające sie od lowa i dające możliwosci mieszania w postawach tra 16 fr i ma -11 na bloku
Hsp f+1+2
Hsp 2,4 -mid low po którym po wciśnieciu ~b dalej jesteśmy w Hsp można mieszać dobre w mix-upach zaczynając od rlx
Hsp f+1 tra 20 fr i ma 0 na bloku potrafi zrobić zamieszanie także stosować jako element zaskoczenia
Hsp 3+4 - hehe rzucik i do tgo niewyrywalny
Ciosy Bądujące
u+1+2
ch u/f+3
b+1,4
hsp f+3 ( pod ścianą)
3~4,3+4
3+4,3
f+3
u/f+3
hsp,1
rlx,2,4
Tagowalne wybitki
d/f+3+4
ws+1,3
qcf+3_ws+3
b+3,3
d+3~3
d/b+2,3
hsp,d+3+4
rlx,2,3
rlx,3~4
d/f+1+2 (tagowalny rzut )
Rzuty
warte napisania jest rzut chrystie 2+4 po którym mamy gwarantowane d+4
hcf+1+2 ( rodeo) najmocniejszy rzut naduzywać
d/f+1+2 gdyżmożna tagować po nim
Juggle
http://www.tekkenzaibatsu.com/forums/sh … genumber=1 tu macie wszystkie możliwe tańce w powietrzu
https://www.youtube.com/watch?v=prLEoxSU4Ws
Chcą grać caposami musisz wiedzieć jedno , spotkasz się z wieloma oburzeniami iż tylko nooby używają takiej postaci ( dlatego iż wielu ludzi nie wie jak sie na nie gra ) . Jest to postac low-mid pokująca co też wiele osób wyzywa i odmawia pojedynków . Siła caposów sa ich mix-up i element zaskoczenia , nikt nie wie dokładnie co zrobi capos , by nimi grac na wyższym poziomie trzeba poświęcic im dużo czasu , choć nie maja w arsenale szybki wybitek ( prócz z ws ) można nimi grać z każdym ale jest jeden zawodnik który niszczy gre caposów ... Bruce i jego b+2 wbija sie w każdą postawe nawet w rlx jak nic nie robisz , bardzo latwo dostajemy Ch , przy tej postaci bardzożadko powinniśmy używać postaw tu bedzie nudna walka z wyszarpywaniem energi Brucowi .
Caposy jeszcze mają jedna zalete w TTT2 maja jeden z najlepszy backdashy w grze ( za to najgorszy ss) to tez trzeba wykorzystywać do karania whiff lub robienie bd w celu zrobienia małego miejsca na iwr+3
[color=green]Anty- CHREDDY czyli jak przerwać taniec [/color]
Zacznijmy od tego czego ludzie boją się grając przeciwko caposom , podstawą obaw są mix-upy oraz b+1,4 zacznijmy od b+1,4
1. b+1,4 -na bloku ma -18 fr na hicie -7 lecz jest to nieprzydatne wogóle , gdyż każdy gracz capo wykorzystuje b+1,4 do złapania na hita . Gdy zb+1,4 ta 4 siada mamy NC w postaci podcinki (3+4) i nie można tego blokować ani stepować wtedyco jest pocieszające w tej akcji ,że bardzoi mało capo graczy widzie ,że 4 siadło i docisnie 3+4 przeważnie by nie bać się kary ,że ktoś zablokuje 3+4 dajązamiast 3+4 samo 3 ( mid) lub przechodzą do Hsp poprzez b+1,4~b co już jest dla nas korzystne opiszę opcje i co można robić po nich i czego się spodziewać
- b+1,4,3: -13 na bloku na hicie +2 najczęściej używana opcja , jak dostaniecie ją na Ch to dalsza cześć 3+4 jest gwarantowana,jak przeciwdziałać gdy dostaniecie b+1,4,3 stoicie i blokujecie gdy uda się wam zablokować b+1,4,3 robicie od razu 1,2 i przerywacie wszystko dalsze czyli 3+4. Po b+1,4,3 gracdze caposami lubią robić rzut d/f+1+2 (wyrwanie 1+2)
-b+1,4,3,3+4 : tutaj na końcu tej kombinacji jest 2-hitówka jak zablokujecie całą 2-hitówke macie -14 jak pierwszy cios macie -22 dla Was jak przeciwdziałac to zależy od tego czy zablokujecie 3 z tej kombinacji , jak uda się ją zablokowaćod razu robicie 1,2 ewentualnie ss co lepsze zostawiam już to Wam . Lecz jeżeli dostaniecie 3 z tej kombinacji stoicie i blokujecie nie ma sensu kombinować bo możecie zgarnąć 3+4 co nie jest za miłe gdyż znajdziecie się w dośc niekomfortowej sytuacji ( leżycie na ziemi na brzuchu głową do przeciwnika )
-b+1,4~b ( HSp): tutaj po przejściu w postawe capo ma +1fr , tutaj sytuacja jest bardziej skomplikowana bo gracz caposami może zrobić rzut niewyrywalny (Hsp 3+4) zrobić Hsp 4 które jest homingiem i wchodzi od 10~13 fr ( czesto używane pod ścianą ponieważ wbija na ścianę) , może zrobic Hsp b+3 po którym jak trafi ma na hicie +7 i jesteście w zgadywance 50/50 podcinka lub wybitka
Co zrobic w sumie tu jest duży problem bo jest wiele opcji u caposów , najlepsza opcja jest lekki Bd i blokowanie , Bd po to by rzut nie sięgnął a reszta już zależna jest od Twojej rekacji, a jak nie masz reakcji i na to jest sposób potem go opiszę
Teraz NAJWAŻNIEJSZE bywogóle nie dopuścić do tych opcji powyżej opisanych i by wykluczyć b+1,4 z gry przeciwnika jak mix-up wystarczy zrobic ..... .... po przyjęciu b+1 SS stepniecie 4 i nie musicie sie już martwić jak capo zatańczy a jak szybko zareagujecie macie juggle nawet tutaj filmiki jak radzić sobie z b+1,4 oraz b+1,4,3,3+4
Part 1
https://www.youtube.com/watch?v=0g5WD97zPJ0
Part 2
https://www.youtube.com/watch?v=Q70a-X1pq6Y
Dobra no to już zapobiegliśmy b+1,4 i jego mix-up czego się możemy jeszcze obawić:
ss+3 - cios dzięki któremu caposy zmiejszają dystans między przeciwnikiem po zrobieniu ss+3~d jest on pod waszymi nogami w pozycji Rlx z czym to się wiąże wiecie 50/50 a pod ścianą zrobi rlx 4 bo jest szybkie wy pewnie widząc capo pod waszymi nogami kucniecie by Was nie podciął a On wbije Was na ściane 4 , więc co zrobicie widząc ss+3 musicie zrobić zwykłe d+4 by wytracić capo z postawy i to wszystko po samym ss+3 capo ma aż -37 fr
-ss+4 no tu capo ma na hicie +8 fr więc jak dostajecie nie róbcie nic bo po tym może zrobić d/f+2 i na 90% dostaniecie an CH wybitke , tu trzeba obserwować bo przeciwnik może wykorzystać waszą reakcje na ss+4 jak bedziecie chcieli coś robić od razu po dostaniu ss+4 może od razu zrobić b+1,4 i w większości przypadków wejdzie na Ch ci bedzie wiązało się ze stratą Waszą ok 100-136 dmg więc tu lepiej zobaczyć co gracz capo robi po ss+4 i wtedy przeciwdziałać niż od razu pchać sie z łapami
Co dalej słynne postawy , musicie zrozumieć ,że capo wybijacie z każdej postawy poprzez zwykłe d+4 i w tejn sposób minimalizujecie ryzyko ,że capo dojdzie w postawach do 50/50 , po drugie każda postać w grze ma kombinacje które podnaszą capo do góry z postaw i umożliwia juggle więc możecie ich postawy wykorzystać dla siebie
Tu linki do filmów jak grać na capo
https://www.youtube.com/watch?v=h83qxMjC58E
https://www.youtube.com/watch?v=M0gQUWR ... &t=2h52m9s
Dalsza częśc nastąpi w razie czego pytać
Eddy Gordo & Christie Monteiro ver. 1.0 Blaugrana
Moderator: ModTeam
- blaugrana20
- Grand Master
- Posty: 543
- Rejestracja: 30-11-2009, 05:43
- Kontakt:
Eddy Gordo & Christie Monteiro ver. 1.0 Blaugrana
Ostatnio zmieniony 16-06-2014, 10:16 przez blaugrana20, łącznie zmieniany 2 razy.
- Dumian
- Administrator
- Posty: 2945
- Rejestracja: 20-02-2006, 18:13
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Re: Eddy Gordo & Christie Monteiro ver. 1.0 Blaugrana
Świetny poradnik, dzięki za wrzucenie, dodałem info na głównej
"Using no way as way, having no limitation as limitation"
IE nadaje się do neta jak klawa do Tekkena, nie zwlekaj - Firefox
IE nadaje się do neta jak klawa do Tekkena, nie zwlekaj - Firefox
- blaugrana20
- Grand Master
- Posty: 543
- Rejestracja: 30-11-2009, 05:43
- Kontakt:
Re: Eddy Gordo & Christie Monteiro ver. 1.0 Blaugrana
ver. 1.1 myślę ze pojawi się do tygodnia
- K'
- Support
- Posty: 805
- Rejestracja: 19-09-2006, 13:34
- Kontakt:
Re: Eddy Gordo & Christie Monteiro ver. 1.0 Blaugrana
Świetny poradnik Jeszcze przydałby się dodatkowy "jak na nie grać"
- blaugrana20
- Grand Master
- Posty: 543
- Rejestracja: 30-11-2009, 05:43
- Kontakt:
Re: Eddy Gordo & Christie Monteiro ver. 1.0 Blaugrana
Właśnie to też ma się znaleźć w wersji 1.1
[ Dodano: 16-06-2014, 14:10 ]
Ver 1.1 dodana a w niej poradnik jak grac przeciwko caposom
[ Dodano: 16-06-2014, 14:10 ]
Ver 1.1 dodana a w niej poradnik jak grac przeciwko caposom