Odpowiedz do tematu
Przyszłość Tekkena. Czy seria trafi na PC?
Autor Wiadomość
Dumian 
Administrator


PSN ID: DumianPL
Zagram w: Tekken 7 (PC, PS4), MKX (PC)
Steam ID: Dumian
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 20 Lut 2006
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 27-02-2014, 10:55   Przyszłość Tekkena. Czy seria trafi na PC?

Dawno temu poza automatami Tekken związany był wyłącznie z konsolami Sony. Taki stan rzeczy jest już nieaktualny od dawna, a ekspansja serii na różnych platformach trwa w najlepsze. Jaka jednak przyszłość rysuje się przed Turniejem o tytuł Króla Żelaznej Pięści?

Temat zakładam w następstwie artykułu na stronie, który serdecznie polecam:
- Tekken na PC dzięki Steam - przyszłość serii czy marzenie ściętej głowy?

Zapraszam wszystkich do komentowania powyższego tekstu na stronie jak i snucia własnych przypuszczeń odnośnie przyszłości Tekkena w tym temacie. Wydaje mi się, że cross-platform w pełnoprawnej odsłonie Tekkena uwzględniający także PC, czyli możliwość sponiewierania konsolowców przez PeCetowców i odwrotnie byłby wielkim krokiem na drodze do miana Tekkena idealnego, o którym mowa była w innym wątku na forum;).
_________________
Tekken 7 na PC oficjalnie!
"Using no way as way, having no limitation as limitation"
IE nadaje się do neta jak klawa do Tekkena, nie zwlekaj - Firefox
Kaillera P2P Client
 
 
 
 
Fury 
Grafik


Steam ID: ReFury
Dołączył: 29 Lis 2006
Skąd: Wrocław
Wysłany: 27-02-2014, 13:30   

Sam cross-platform byłby trudny do osiągnięcia. Skoro dla T6 i TTT2 nie ma możliwości grania pomiędzy konsolami, to PS3 (czy 4 już) i PC? Inne biblioteki graficzne, inne rozwiązania programistyczne. Ciężko, ciężko.

Co do samego przeniesienia, kiedyś, kiedy tytuł był exclusivem dla PlayStation, miało sens go tam zatrzymywać. Na wzór Halo na Xbx. Natomiast sama ekspansja na inne konsole musi poskutkować w końcu przeniesieniem również na PC. To by się opłacało.

Teraz, można tylko czekać i mieć nadzieję. Pograć w TTT6 czy nową już odsłonę na steam? Pozycja must-be. ;)
 
 
 
blaugrana20 
Grand Master



PSN ID: blaugrana20_PL
Zagram w: TTT 2
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 30 Lis 2009
Wysłany: 27-02-2014, 14:51   

Według mnie to nie wyjdzie , bijatyki nie sprzedają się najlepiej na pc , ich czasy świetności od pojawienia się Mk Trilogy dąża ku dołowi .

Zresztą wiadomo nie od dziś , ze pc stał sie platformą do gier fpp, mmorpg oraz rts , tytuły z tych tematyk przynoszą najwięcej kasy , przyciągają graczy do klawiatur i budowania społeczności wokół tych gier . Jak wiadomo w dzisiejszych czasach najważniejsza jest kasa dla wydawcy a z tego co wiadomo ostatni tekken ( pomijam TR) sprzedał się słabo , na dziś dzień myślę , że następna wersja ominie nawet Wii U
_________________


Uploaded with ImageShack.us
 
 
 
KRELIAN 
Junior Admin


PSN ID: KrelianTK
Zagram w: Tenchu: Burning Shadows,Ronin Blade Crusade,Gex Origins
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 23 Lut 2006
Skąd: ta pewność?
Wysłany: 27-02-2014, 19:57   

Cytat:
bijatyki nie sprzedają się najlepiej na pc


Bijatyki nie sprzedają się najlepiej bez względu na platformę, natomiast na PC jakiekolwiek gry nie sprzedają się najlepiej ;].

A co do tematu 'przyszłość serii' to już lepiej by z tego zrobili jakiegoś pseudo RPG bo widać, że ich nosi od szóstki.
_________________


https://www.change.org/p/...game-on-the-ps4 - wejdź i podpisz jeśli czekasz na powrót 'starego, dobrego Tenchu' na PS4!!!!
 
 
 
Action 
Moderator
Get serious!


PSN ID: ActionPL
GamerTag: ActionPL
Steam ID: ActionPL
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 10 Lip 2006
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 27-02-2014, 22:45   

Odpalcie Steama i zobaczcie jaka tam "bieda" z bijatykami. PC nigdy nie stał tak dobrze pod tym względem a wszystko wskazuje na to, że będzie jeszcze lepiej. Mnie tam sam Tekken ni grzeje ni ziębi (ale fakt pojawienia się na Steamie jakiegoś z dupy Naruto od Namco daje do myślenia), czekam na VFa bo SEGA lubi robić Steamowe niespodzianki swoimi sztandarami więc może i to się uda.:P
 
 
KRELIAN 
Junior Admin


PSN ID: KrelianTK
Zagram w: Tenchu: Burning Shadows,Ronin Blade Crusade,Gex Origins
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 23 Lut 2006
Skąd: ta pewność?
Wysłany: 27-02-2014, 23:24   

Ogólnie rynek bijatyk już dawno nie miał tak fajnie - w ciągu ostatnich 3-4 lat wyszło wiele tytułów zarówno na konsole i PC (2d i 3d). Szkoda tylko, że nie przekłada się to na sprzedaż. Gatunek w oczach graczy po prostu umiera, ludziom (z wyjątkiem niszy zapaleńców, którzy nie mają znaczenia dla rynku) nie chce się grać w to na poważnie i uczyć systemów bo mają ciekawsze zajęcia - Namco już o tym wie, dlatego poszło w kierunku F2P z fajerbolami i w sumie chyba tylko w tym modelu bym widział kolejnego Tekkena na PC - i nawet Steam, który ciągnie jeszcze sprzedaż ku uciesze pecetowców niewiele by tu pomógł ;].

Serio niech zmienią gatunek, bo nawet pełnoprawny Tekken na PS4/XO nie sprzeda się nawet w połowie tak dobrze jak części z PSX/PS2.
_________________


https://www.change.org/p/...game-on-the-ps4 - wejdź i podpisz jeśli czekasz na powrót 'starego, dobrego Tenchu' na PS4!!!!
 
 
 
Action 
Moderator
Get serious!


PSN ID: ActionPL
GamerTag: ActionPL
Steam ID: ActionPL
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 10 Lip 2006
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 28-02-2014, 11:33   

Nie zgadzam się a propos nieznaczenia bijatyk dla rynku. Wtłaczasz tu przykład nieopłacalności i braku zainteresowania, ale to wciąż... bijatyki. Gra 1v1, mała arena, dwie postacie, system wklepywania klawiszy - przy obecnych standardach nie potrzeba do wyprodukowania tego nie wiadomo jakiego przedsięwzięcia jak w czasach PSX/PS2 właśnie. Idąc dalej każda nisza znajdzie swoich odpowiednich odbiorców, już od paru lat jesteśmy zasypywani grami retro, które powinny zniknąć 20 lat temu i największymi odbiorcami takich klasyków są właśnie PCciarze.

Dużo bardziej ryzykowny byłby projekt Tekkena RPG. Ja tego w ogóle nie widzę, albo inaczej, nie wiem co masz na myśli. Coś jak bardziej pokręcony Revolution, czy może Virtua Quest? Bo w jRPG Tekken nie wierzę, nie to uniwersum, za duża bieda fabularna.
 
 
KRELIAN 
Junior Admin


PSN ID: KrelianTK
Zagram w: Tenchu: Burning Shadows,Ronin Blade Crusade,Gex Origins
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 23 Lut 2006
Skąd: ta pewność?
Wysłany: 28-02-2014, 19:52   

Action napisał/a:
Nie zgadzam się a propos nieznaczenia bijatyk dla rynku.


Nie napisałem bijatyk dla rynku, tylko gracze czekający na nowe ambitne systemy, których będą uczyć się przez kolejne lata, są niszą.

Cytat:
Wtłaczasz tu przykład nieopłacalności i braku zainteresowania, ale to wciąż... bijatyki. Gra 1v1, mała arena, dwie postacie, system wklepywania klawiszy - przy obecnych standardach nie potrzeba do wyprodukowania tego nie wiadomo jakiego przedsięwzięcia jak w czasach PSX/PS2 właśnie.


No właśnie, to co opisałeś idealnie pokazuje przykład TK Revolution. Nieopłacalne było tworzenie czegoś wielkiego, pojechali najmniejszym nakładem sił, dodali jakieś supery i wystarczyło, aby gra zarobiła więcej niż choćby TTT2 na PS3/X360 włącznie - kolejny dowód, że to casuale dyktują warunki, a nisza Graczy nie ma znaczenia.

Cytat:
Idąc dalej każda nisza znajdzie swoich odpowiednich odbiorców, już od paru lat jesteśmy zasypywani grami retro, które powinny zniknąć 20 lat temu i największymi odbiorcami takich klasyków są właśnie PCciarze.


Przykład gier retro w odniesieniu do tematu przyszłości Tekkena jest mocno chybiony. Gry retro sprzedają się dziś lepiej niż bijatyki, rpgi czy strategie - nawet ktoś z tej okazji wypromował termin 'indyki' ;].

Cytat:
Dużo bardziej ryzykowny byłby projekt Tekkena RPG. Ja tego w ogóle nie widzę, albo inaczej, nie wiem co masz na myśli. Coś jak bardziej pokręcony Revolution, czy może Virtua Quest? Bo w jRPG Tekken nie wierzę, nie to uniwersum, za duża bieda fabularna.


Spokojnie, to akurat było ćwierć serio ;]. Chociaż połączenie VQ, Tekken Force z TK3, Weapon Mastera z SC2 czy innego Ehrgeiza bym pewnie łyknął w ciemno - i to już nieważne czy na PC czy Commodore ;].
_________________


https://www.change.org/p/...game-on-the-ps4 - wejdź i podpisz jeśli czekasz na powrót 'starego, dobrego Tenchu' na PS4!!!!
 
 
 
mg1987 
Support


Zagram w: Jestem otwarty na propozycje
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 18 Lis 2009
Wysłany: 28-02-2014, 20:34   

KRELIAN napisał/a:
Nie napisałem bijatyk dla rynku, tylko gracze czekający na nowe ambitne systemy, których będą uczyć się przez kolejne lata, są niszą.

W BlazBlue i Ougon Musou Kyoku były dwa tryby sterowania - "jestem_noob_ale_chcę_robić_super_komba" i normalny. Można też tak.
KRELIAN napisał/a:
Gry retro sprzedają się dziś lepiej niż bijatyki, rpgi czy strategie - nawet ktoś z tej okazji wypromował termin 'indyki' ;].

Indyki to niekoniecznie retro. Sporo gier indie jest robione właśnie w tym stylu, bo tak jest taniej.
 
 
TeeVar 
Support


PSN ID: TeeVar
P2P Mode: Host & Client
Zagram w: all Capcom SNK MK
Steam ID: robmit
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 19 Gru 2010
Wysłany: 02-03-2014, 19:16   

Czytam tak te wasze wypociny i w zasadzie każdy ma po części rację. Trendy się zmieniają, to co kiedyś było popularne dzisiaj już nie jest. Widać to gołym okiem, że bijatyki od kilku lat mają tendencję spadkową jeśli chodzi o całe community. Ich sprzedaż maleje, ludzie odchodzą, nowych nie ma. Teraz na topie jest Lol, Dota2. WoT. Co będzie za kilka lat, trudno powiedzieć.

Blaugrana, nie można powiedzieć, że bijatyki sprzedają się źle skoro praktycznie nie było ich na PC nie licząc kilku dziwnych konwersji. Wszystko praktycznie pojawiało się na konsolach, zresztą sam to napisałeś. To było/jest główne źródło dochodu wydawców i deweloperów. Można zauważyć, że ostatnimi czasy coś się rusza w kwestii pc ale w zasadzie dostajemy ochłapy. Kiepskiej jakości konwersje wydawane kilka, kilkanaście miesięcy po oficjalnej premierze, o której deweloperzy zapominają wraz z uzyskaniem statusu gold. Dobrym przykładem jest MK. Masa dziur i błędów i zero jakiejkolwiek aktualizacji. Podobnie chyba jest przy Injustice. Jedynie ludzie odpowiedzialni za SkullGirls trzymają poziom. Cały czas pracują nad grą.

Jeżeli chodzi o TK to widać, że wpadł on w podobną dziurę co MK. Fabuła z dupy, multum postaci. Teraz nikomu nie chce się siedzieć i godzinami rozpracowywać każdą postać, nie licząc fanów. Chociaż to dotyczy każdej gry. Można powiedzieć, że deweloperzy mają problem bo z jednej strony muszą tak opracować grę aby była ona przystępna i jednocześnie dotarła do jak największej ilości ludzi dzięki czemu maja $ a z drugiej strony aby nie odrzuciła osób już grających. Ewidentnie widać, że TR jest eksperymentem. Cała wampirzyca jest przecież przymiarką do TxSF ale testowane są też inne rzeczy jak chodź by model biznesowy F2P. Zresztą gdzieś pisało nawet, że gra dalej widnieje w planie wydawniczym Namco na 2014. Pchanie TK w stronę jakiejś tam wariacji RPG jest trochę bez sensu. Nie jestem sobie w stanie wyobrazić jak by to miało wyglądać. Pojawienie się serii na PC było by miłym zaskoczeniem ze strony Namco ale pozostaje kwestia co dostaniemy. Kolejne ochłapy czy pełnoprawny produkt. Namco zrobi zapewne ciekawe kalkulacje i porównania opłacalności wydawania gry. Teraz liczy się kasa i wszystko musi być przemyślany by się zgadzała.
_________________
MK Ranking, Spar & On-line Tournaments - dostepny zawsze w godzinach 20-23, no prawie zawsze.
 
 
 
DzikiBen 
Beginner


Dołączył: 02 Mar 2014
Wysłany: 04-03-2014, 02:29   

Cytat:
No właśnie, to co opisałeś idealnie pokazuje przykład TK Revolution. Nieopłacalne było tworzenie czegoś wielkiego, pojechali najmniejszym nakładem sił, dodali jakieś supery i wystarczyło, aby gra zarobiła więcej niż choćby TTT2 na PS3/X360 włącznie - kolejny dowód, że to casuale dyktują warunki, a nisza Graczy nie ma znaczenia.


Masz jakieś dane, informacje o zyskach i sprzedaży etc? No offence czy coś, po prostu mnie to zaintrygowało. Łatwo sobie to wyobrazić, kiedy zdasz sobie sprawę, że TTT2 sprzedał się znacznie gorzej od T6. To przykre tym bardziej, że szóstka to dużo słabsza odsłona.

Swoją drogą jakiś czas temu spotkałem się z gościem, który posądził Tekkena Tag 2 o odcinanie kuponów. Dlaczego? Ponieważ jest głupim spinnoffem i nie ma fabuły, jakakolwiek historia zawarta jest właściwie tylko w samouczku z Lee i Combotem. Rozbawiło mnie to, ponieważ od czwórki fabuła była właściwie tylko pretekstem do powstawania kolejnych części i od bardzo dawna nie gra w tej serii większej roli. Heichachi, który przetrwał wybuch Jack'ów, Kazuya, który wpadł do wulkanu i przetrwał odtworzony w jakimś biolaboratorium, stawka wojowników, która rzekomo umarła w starciu z Ogrem i której nie powstrzymało to w regularnym pojawianiu się w kolejnych odsłonach serii. Myślę, że twórcy doskonale zdają sobie sprawę z tych niedorzeczności i widać to chociażby w endingu Wanga z Tekkena Tag Tournament 2 ;) (chyba jeden z najlepszych końcowych filmików w historii serii). W ogóle odnoszę wrażenie, że seria sama nie traktuje siebie poważnie (jeśli chodzi o historie ofc). Nie widzę przeszkód, żeby kolejne odsłony serii pojawiały się bez żadnej fabuły, jako niepowiązane ze sobą spinoffy. Wole solidny system walki niż głupią i naiwną historię ciągniętą na siłę i z każdą kolejną odsłoną coraz bardziej bzdurną i niedorzeczną. Na końcu trybu scenerio w Tekkenie 6 Jin rzekomo ginie w starciu z Azazelem - chyba nikt nie jest tak naiwny, żeby w ogóle dawać wiarę tym mrzonkom. Historia uczy.

Co do cross-platform'u to cóż, to tylko marzenia. Chyba wystarczająco dobrze określił to Fury. Nie liczyłbym na to nawet w bardzo odległej przyszłości.

Z kolei pełnoprawna odsłona Tekkena na PC wydaje mi się całkiem prawdopodobna. Rynek wciąż się zmienia, a słowa Harady napawają optymizmem. Popatrzcie zresztą jaką ekspansję zatoczyła seria na przestrzeni lat powoli poszerzając grono platform docelowych. Tak jak powiedział Dumian w artykule - Namco konsekwentnie kontynuuje ten trend przy każdej kolejnej części, więc naiwne gdybania i rojenia niektórych z nas są jak najbardziej uzasadnione. :D
 
 
Dumian 
Administrator


PSN ID: DumianPL
Zagram w: Tekken 7 (PC, PS4), MKX (PC)
Steam ID: Dumian
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 20 Lut 2006
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 04-04-2014, 13:22   

6 milionów pobrań Tekken Card Tournament

Kto by pomyślał? ;)
_________________
Tekken 7 na PC oficjalnie!
"Using no way as way, having no limitation as limitation"
IE nadaje się do neta jak klawa do Tekkena, nie zwlekaj - Firefox
Kaillera P2P Client
 
 
 
 
mg1987 
Support


Zagram w: Jestem otwarty na propozycje
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 18 Lis 2009
Wysłany: 04-04-2014, 23:38   

Ta liczba może niekoniecznie przekonać Namco o opłacalności wydawania gier na PC, co raczej o opłacalności modelu "f2p z mikropłatnościami". Więc na razie nie ma co robić za dużo nadziei.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   

Podobne Tematy
Refleks w Tekkenie - wyrywanie z rzutów i hit confirmation
Czy da się zaimportować postacie z Tekken Tag Tournament??
Jaką wybrać postać w Tekken 7 - cechy postaci i styl gry
Galeria Tekkena - arty, tapety, ciekawe grafiki itp.
Jak nagrać tekkena z honmaru na cd?
 
Udostępnij: Udostępnij na Facebook  Udostępnij na Sledziku  Udostępnij na Wykop  Udostępnij na Gadu Gadu Live  Udostępnij na Twitter
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group