Wysłany: 10-06-2017, 14:45 Tekken 7 Online Cup - pierwszy turniej w TK7 na Honmaru!
Tekken 7 na dobre zagościł w czytnikach i dyskach naszych konsol, a teraz także komputerów! Z tej okazji czas ruszyć z pierwszym turniejem na Honmaru. Zapraszam wszystkich do udziału, gdyż zapowiada się sporo emocji i rywalizacji na najwyższym poziomie!
Podstawowe Informacje:
Tekken 7 wyszedł na platformy PlayStation 4, Xbox One oraz PC, stąd każdy może przystąpić do rozgrywek turniejowych. Poniżej znajdują się linki do zapisów na odpowiednią platformę.
Póki co nie przewiduję żadnych banów czy innych ograniczeń – jeśli jednak macie jakieś sugestie w tym temacie to piszcie śmiało!
Prosiłbym, aby po każdej walce wpisywać wyniki zarówno na forum, jak i w systemie turniejowym – w razie pytań/problemów z dodawaniem wyników piszcie w temacie.
Ustawianie się na mecze – najlepiej bezpośrednio przez PSN/XBL/Steam – jeśli odzywaliście się do jakiegoś przeciwnika, a ten kilka dni nie odpowiada to zgłaszajcie to w tym temacie, aby w razie przekroczenia terminu było wiadomo komu dać walkowera.
Prosiłbym wszystkich zainteresowanych turniejem, aby uzupełnili swoje dane w profilu - znacznie ułatwicie w ten sposób kontakt innym graczom.
Po zalogowaniu klikacie PROFIL na samej górze forum i dalej wpisujecie w odpowiednim polu swój nick (PSN ID, GamerTag lub Steam ID).
Regulamin:
Zasady pojedynów:
Pojedynki do pięciu wygranych walk, 3 rundy, 60s, energia: 100%, guard damage: OFF, Item moves: zbanowane.
Character lock: Tylko przegrany może zmienić postać!
Finały drabinki wygranych i przegranych do pięciu wygranych walk. W wielkim finale finalista z drabinki przegranych musi pokonać finalistę z drabinki wygranych dwa razy (dwa sety do pięciu wygranych).
Planowana jest najpierw faza grupowa, a później Double Elimination.
Zbanowane postacie: brak
Wszystkie walki nagrywamy - nie ma konieczności ich wrzucania od razu na YouTube, ale opcja ta jest wskazana jako dowód w razie ewentualnych nieścisłości. W przypadku finałów nagrywanie będzie mocno wskazane, żeby nie pisać obowiązkowe.
Nie ma ograniczeń co do rzutów.
Co robimy w przypadku bardzo słabego połączenia uniemożliwiającego grę (co najwyżej 3 paski, duże lagi)?
W przypadku lagów uniemożliwiających przyzwoite rozegranie pojedynku dopuszcza się przerwanie gry, jednak wskazane jest aby gracze uzgodnili warunki przerwania przed walką. Jeśli przyczyna lagów leży po stronie jednego z graczy, a mimo starań warunki do gry nadal są niezadowalające pojedynek taki może decyzją organizatora rozstrzygnąć się walkowerem. - https://www.honmaru.pl/dzial.php?id=regulamin
Zazwyczaj lagger laguje też innym graczom, dlatego takie przypadki warto zgłaszać na bieżąco na forum, w ten sposób można zidentyfikować kto jest winny i np. wpisywać walkowery na tej podstawie. Jeśli kilka osób przerwało walki z danym graczem z powodu lagów to wszystko jest jasne. Screeny z ilością kresek to też dobry pomysł. Jak dojdzie do takiej sytuacji to będziemy rozstrzygać.
Wszelkie formy agresji słownej, wyzwiska itp. w trakcie turnieju będą nagradzane walkowerem z osobą, która została obrażona.
Ze względu na małe zainteresowanie wersją na konsolę Xbox One, rezygnujemy z turnieju w tę wersję. Turniej odbędzie się wyłącznie w wersji na konsolę PlayStation 4 oraz PC.
Nagrody
PS4:
1. Komiks Tekken 7, koszulka TK7, brelok TK7
2. Klucz z grą do wyboru na PC*, opaska TK7
3. Klucz z grą do wyboru na PC
PC
1. Koszulka TK7, klucz z grą do wyboru na PC, opaska TK7
2. Klucz z grą do wyboru na PC, opaska TK7
3. Klucz z grą do wyboru na PC
*Pierwszeństwo w wyborze gry ma osoba która zdobyła najwyższe miejsce
Dostępne gry:
- Dead Space (Origin)
- Command & Conquer: Red Alert 3 - Uprising (Origin)
- Prince of Persia: The Sands of Time (Uplay)
- Vanguard Princess (Steam)
- Assassin's Creed Chronicles: China (Uplay)
Fundatorem nagród jest Cenega oraz Honmaru.pl.
--
Rozpoczynamy fazę grupową!
Czas na rozegranie wszystkich pojedynków - do wtorku 11 lipca do godz.23:59. Przypominam, że w przypadku problemów z ustawką z drugim graczem zgłaszajcie to w tym temacie.
Dostęp do systemu turniejowego, wszystkich linków, terminów i potrzebnych informacji macie zawsze z poziomu strony głównej w nawigacji: Turnieje > System turniejowy
Zachęcamy również do dołączenia do społeczności, aby ułatwić odnajdywanie się i komunikację na odpowiednich platformach:
- Steam: Grupa Honmaru
- Klub na Xbox One: Honmaru
- Społeczność na PlayStation Network: Honmaru
Przy okazji witam też wszystkich nowych i powracających graczy (czasem po kilku latach przerwy!) na Honmaru!
_________________ Tekken 7 na PC oficjalnie! "Using no way as way, having no limitation as limitation" IE nadaje się do neta jak klawa do Tekkena, nie zwlekaj - Firefox Kaillera P2P Client
Czas: 60 sek.
Plansza: Pierwsza random, dalej wybiera przegrany!
Character lock: Tylko przegrany może zmienić postać!
Ban: Item moves
Rundy: Finały do 5-ciu, reszta do 3 wygranych!
W sumie jak dla mnie ok, faktycznie tak jest na standardzie, ale znajomi przyzwyczaili mnie do 99 offline więc tak napisałem .
Cytat:
Plansza: Pierwsza random, dalej wybiera przegrany!
Tak chyba jest normalnie jak gramy w trybie Player Match.
Cytat:
Character lock: Tylko przegrany może zmienić postać!
Tej zasady w sumie nigdy nie czaiłem. Jak jeszcze jeździłem na turnieje w TK5 to nie kojarzę żeby była taka zasada, a zauważ, że wtedy gracze siedzieli obok siebie i widzieli kto wybiera - tutaj takiej opcji nie ma. Niech ktoś jeszcze potwierdzi czy faktycznie się tak gra bo wypadłem trochę z obiegu ;].
Cytat:
Ban: Item moves
Ok.
Cytat:
Rundy: Finały do 5-ciu, reszta do 3 wygranych!
W czasach TK6/TTT ludzie woleli więcej dlatego tak zostało, ale ja się mogę dopasować. Proszę zatem o aktywność w temacie i własne sugestie, żeby później nie było że ktoś będzie narzekał na zasady - tutaj każdy ma realny wpływ na zmiany które poprawią wszystkim zabawę.
Alik91 napisał/a:
w jakich dniach turniej ma się odbyć?
To pytanie wymaga szerszego omówienia i nawiązuje nie tylko do powyższej osoby, bo tu było już sporo pytań a nawet pretensji.
1. Zdaje sobię sprawę, że 24 czerwca jest turniej offline w Lesznie.
2. Nikt tu nie robił dla nikogo żadnej konkurencji, jesteśmy wręcz otwarci na wszelkie formy współpracy.
3. W pierwszym poście wyraźnie podkreśliłem "wstępnie sobota 24 czerwca – więcej szczegółów wkrótce". Oznacza to, że data rozpoczęcia turnieju nie została ustalona, a chyba nawet w momencie pisania tego turnieju nie było informacji/nie doszła do mnie o turnieju offline.
Teraz najważniejsze: turniej online organizowany przez Honmaru nie działa na takiej samej zasadzie jak Tournament Mode w TK7, czyli nie jest rozgrywany na żywo. Najpierw standardowo będą grupy - na ich rozegranie każdy będzie miał minimum tydzień czasu (jak pokazuje życie i tak praktycznie zawsze zdarzały się walkowery bo ktoś nie wyrabiał). Później będzie znana już z TK7 faza DE, tylko że w zależności od liczby uczestników może być na 8,16, 24 lub 32 osoby. Planuję każdemu dać wówczas ok 2 dni na rozegranie walki. Są od tego wyjątki które ustalam indywidualnie - po prostu wiem kto poważnie podchodzi do turnieju a kto go olewa i mogę wówczas dać dodatkowy dzień.
To tak w skrócie info dla nowych graczy, bo wiem że trochę osób wciąż ma wątpliwości co do zapisów.
Odpowiadając już bezpośrednio na pytanie: turniej planuję przesunąć na sobotę 1 lipca z powodu sugestii kilku osób + kwestii dogrania nagród, które to postaram się już oficjalnie ogłosić pod koniec przyszłego tygodnia.
W przypadku lagów uniemożliwiających przyzwoite rozegranie pojedynku dopuszcza się przerwanie gry, jednak wskazane jest aby gracze uzgodnili warunki przerwania przed walką. Jeśli przyczyna lagów leży po stronie jednego z graczy, a mimo starań warunki do gry nadal są niezadowalające pojedynek taki może decyzją organizatora rozstrzygnąć się walkowerem.
_________________ Tekken 7 na PC oficjalnie! "Using no way as way, having no limitation as limitation" IE nadaje się do neta jak klawa do Tekkena, nie zwlekaj - Firefox Kaillera P2P Client
W przypadku lagów uniemożliwiających przyzwoite rozegranie pojedynku dopuszcza się przerwanie gry, jednak wskazane jest aby gracze uzgodnili warunki przerwania przed walką. Jeśli przyczyna lagów leży po stronie jednego z graczy, a mimo starań warunki do gry nadal są niezadowalające pojedynek taki może decyzją organizatora rozstrzygnąć się walkowerem.
No spoko, rozumiem i brzmi to logicznie. Jednak pozostaje kwestia tego jak rozstrzygnąć po czyjej stronie leży wina złego połączenia. Czy dowodem na to, że np laguje mój przeciwnik mogłoby być zdjęcie ekranu, gdzie ja mam 5 pasków a on 3? Druga kwestia, jak skłonić przeciwnika do przyznania się, że to jego wina.
Pytam, bo przynajmniej jeden z uczestników turnieju tak laguje, jak z nim gram, że ewidentne ciosy na low, widoczne i blokowalne w normalnej grze, stają się nie do zablokowania, a on twierdzi, że tylko ja mam z nim złe połączenie i zwala winę na mnie.
Pytam asekuracyjnie, bo może, przy odrobinie szczęścia, nie trafię na niego. Z drugiej strony, może się trafić inny lagger
Zazwyczaj lagger laguje też innym graczom, dlatego takie przypadki warto zgłaszać na bieżąco na forum, w ten sposób można zidentyfikować kto jest winny i np. wpisywać walkowery na tej podstawie. Jeśli kilka osób przerwało walki z danym graczem z powodu lagów to wszystko jest jasne. Screeny z ilością kresek to też dobry pomysł. Jak dojdzie do takiej sytuacji to będziemy rozstrzygać, do tej pory raczej nie mieliśmy w turniejach sytuacji bez wyjścia .
_________________ Tekken 7 na PC oficjalnie! "Using no way as way, having no limitation as limitation" IE nadaje się do neta jak klawa do Tekkena, nie zwlekaj - Firefox Kaillera P2P Client
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach