Tekken 3 modding tips 'n' tricks

Wszystko na temat gier z serii Tekken. Forum dotyczy wszystkich części Turnieju Króla Żelaznej Pięści.

Moderator: ModTeam

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Aserot
Support
Posty: 1900
Rejestracja: 23-02-2006, 17:50
Lokalizacja: Silent Hill
Ogrywam: kof 2k2, VF5 (ps3)
Kontakt:

Re: Tekken 3 modding tips 'n' tricks

Post autor: Aserot »

Trzeba mi pugin do Adobe Photoshop 7.0 by można było pracować na grafice zapisanej w formacie TIM, link z ISS online wygasł :(. A jedyne jakie znalzałem to całe paki pluginów na licencji :/.
Nikt nie wie, gdzie był człowiek, zanim się urodził, ale kiedy już się urodzi, dość szybko odkrywa,
że przybył z skasowanym biletem powrotnym.
Awatar użytkownika
SubZero
Moderator
Posty: 3785
Rejestracja: 14-04-2006, 16:51
Lokalizacja: Myslovitz
Ogrywam: Killer Instinct, WWF Wrestlemania, SuperSidekicks
Kontakt:

Re: Tekken 3 modding tips 'n' tricks

Post autor: SubZero »

Tutaj znalazłem, nie wiem do jakiej wersji bo nie mam Photoshopa :P A masz może jakiś programik żeby te grafiki 'wypruć' z Tekkena ? Bo z tego co widzę to wszystko tu jest w jednym pliku.
Awatar użytkownika
Aserot
Support
Posty: 1900
Rejestracja: 23-02-2006, 17:50
Lokalizacja: Silent Hill
Ogrywam: kof 2k2, VF5 (ps3)
Kontakt:

Re: Tekken 3 modding tips 'n' tricks

Post autor: Aserot »

Sub może to ci pomoże, na tej stronie http://www.snesedit.de/eng/index.html powinien być taki programik jak Snesedit w nim można przeszukać obraz gry w poszukiwaniu plików tim.
W grach na PlayStation często można się spotkać z grafiką w formacie TIM. By sprawdzić czy nasza gra posiada takie pliki i jak one wyglądają, należy mając załadowane w SnesEdit iso gry nacisnąć klawisz F4, a następnie T. Program przeskanuje nasze iso (to może potrwać dłuższą chwilę) i jeśli takowe znajdzie, wyświetli pliki TIM w różnych trybach. Standardowo pierwszym wyświetlanym trybem jest 4 bitowy, ale możemy też przełączać się na 8, 16 oraz 24 bitowe (klikając myszą na odpowiednie ikony). Skanowanie na obecność TIM-ów to proces jednorazowy, program zapisze informacje o nich w katalogu nazwa_naszego_iso.SE/TIM/ i przy każdorazowym uruchomieniu SnesEdit nie będzie ich już szukał.

Zapisuję sobie na kartce następujące dane (z tabelki po prawej stronie):
nazwę obrazka - jest ona jednocześnie adresem tego obrazka, u mnie np. 0033586Ch
Clut Nr - czyli liczbę palet, tu akurat wartość wynosi 1 (maksymalnie powinna być do 16, ale spotykałem się z większą ich ilością, CLUT powyżej 16 może powodować problemy przy edycji, ale można to ominąć konwertując TIM na BMP, za pomocą TimUtil)
Palette X (u mnie 768)
Palette Y (259)
Image X (960)
Image Y (80)
(Wszystkie powyższe informacje można też uzyskać otwierając plik TIM w TimUtil.)
Będąc jeszcze w SnesEdit wybieram opcję Save as TIM. Program zapisze obrazek we wspomnianym wcześniej folderze TIM, dodając rozszerzenie .t04 (dla 8bitowych będzie to rozszerzenie .t08 itd.). Sprawdźmy czy nazwa pliku zgadza się z tą, którą spisaliśmy w SnesEdit (powinna być taka sama, ale program zwykle błędnie ją zapisuje), jeśli nie, to zmieńmy ją. Np. u mnie plik miał nazwę 00336498.t04, to zmieniłem ją na 0033586C.tim (zauważcie że rozszerzenie też zmieniamy na .tim, potem wyjaśnię czemu).
Info pochodzi z Nintendencja PL :)
Jak już zapiszesz grafike w formacie Tim czas włączyć Photoshop.
Bo w sumie narazie jestem zielony jeśli chodzi o te klimaty ale planuj posiedzieć nad tym przez weekend ;). No i prawie zapomniałem dziękówka za linka do pluginu.

Wiecej na temat romhacking'u powiniście znaleść tu http://romhacking.net
Nikt nie wie, gdzie był człowiek, zanim się urodził, ale kiedy już się urodzi, dość szybko odkrywa,
że przybył z skasowanym biletem powrotnym.
Awatar użytkownika
SubZero
Moderator
Posty: 3785
Rejestracja: 14-04-2006, 16:51
Lokalizacja: Myslovitz
Ogrywam: Killer Instinct, WWF Wrestlemania, SuperSidekicks
Kontakt:

Re: Tekken 3 modding tips 'n' tricks

Post autor: SubZero »

Ja znalazłem to. Co prawda najpierw znalazłem progsa a potem tutorial no ale to szczegół :P . Poza SnesEditem jest tam jeszcze drugi programik, TIMViewer, który dodatkowo ma jeszcze opcję konwersji plików TIM na BMP i odwrotnie, co powinno nieco uprościć edycję :)
Jak będę miał trochę więcej czasu to się pobawię. Grzebałem też trochę w edycji modeli 3D, ale to już nie będzie takie proste bo nie mają one standardowego formatu :(
Awatar użytkownika
luc_october
Friend
Posty: 339
Rejestracja: 07-11-2006, 22:39
Lokalizacja: libiąż called liban

Re: Tekken 3 modding tips 'n' tricks

Post autor: luc_october »

siemka wszyscy. fajnie sobie popatrzeć jak walczycie z teksturkami :) cierpliwości. wszystkiego się dowiecie w swoim czasie.

tak przypadkiem wyszło że DuMiaN znalazł mnie przez youtube'a i wpadł na pomysł żeby ten zmodowany tekken stał się oficjalną wersją online, a przy okazji okazało się że wersja zmodowana nie koliduję z normalną wersją podczas rozgrywek po sieci. więc wkrótce prawdopodobnie każdy będzie mógł mieć każdą postać z wyglądem jaki mu się wymarzy. co do modyfikacji modeli to niestety nie udało mi się tego rozgryźć, bo są to modele w jakimś dziwnie przerobionym formacie tod.

ciekawostką jest że tego moda zrobiłem ok. 5 lat temu (stroje plus podmieniona muza)

pozdrawiam
Awatar użytkownika
SubZero
Moderator
Posty: 3785
Rejestracja: 14-04-2006, 16:51
Lokalizacja: Myslovitz
Ogrywam: Killer Instinct, WWF Wrestlemania, SuperSidekicks
Kontakt:

Re: Tekken 3 modding tips 'n' tricks

Post autor: SubZero »

No jak widzisz z modyfikacją tekstur sobie nawet radzimy :) przydał by się tylko jakiś spis które do czego (przeszukiwać te ponad 8000 plików to niezła zabawa :P ). W każdym razie witamy osobę, która się na tym zna :)
Ciekawe czy w innych grach też by się dało tak bawić (SE :hyhy: )...
Awatar użytkownika
Aserot
Support
Posty: 1900
Rejestracja: 23-02-2006, 17:50
Lokalizacja: Silent Hill
Ogrywam: kof 2k2, VF5 (ps3)
Kontakt:

Re: Tekken 3 modding tips 'n' tricks

Post autor: Aserot »

No to pozostało mi jedynie powitać cię Luc i uzbroić się w cierpliwość :).
Nikt nie wie, gdzie był człowiek, zanim się urodził, ale kiedy już się urodzi, dość szybko odkrywa,
że przybył z skasowanym biletem powrotnym.
Awatar użytkownika
luc_october
Friend
Posty: 339
Rejestracja: 07-11-2006, 22:39
Lokalizacja: libiąż called liban

Re: Tekken 3 modding tips 'n' tricks

Post autor: luc_october »

zobaczcie tutaj:


http://forums.ngemu.com/everything-else-psx/77966-there-playstation-texture-replacing-program.html


bardzo ładnie można przerobić ridge racera 4 :) ale tak naprawdę to większość gier korzysta z formatu tim.
pozdro
Awatar użytkownika
Aserot
Support
Posty: 1900
Rejestracja: 23-02-2006, 17:50
Lokalizacja: Silent Hill
Ogrywam: kof 2k2, VF5 (ps3)
Kontakt:

Re: Tekken 3 modding tips 'n' tricks

Post autor: Aserot »

Luc mam taką tyci sprawe masz jeszcze na HDD probramik o którym wspomniałeś na tamtym forum. A mianowicie "multi rip by loser 2000" bo nie moge się do niego nigdzie dogrzebać.

P.S>

Świetny filmi z AvsP (arc) myślałem że z kumplem dobrze w to gramy, ale jak zobaczyłem wasz akcje to wymiekam. Choć system na Królową też znałem. Masz jeszcze jakieś filmik możę z Warriors of Fate :D.
Nikt nie wie, gdzie był człowiek, zanim się urodził, ale kiedy już się urodzi, dość szybko odkrywa,
że przybył z skasowanym biletem powrotnym.
Awatar użytkownika
luc_october
Friend
Posty: 339
Rejestracja: 07-11-2006, 22:39
Lokalizacja: libiąż called liban

Re: Tekken 3 modding tips 'n' tricks

Post autor: luc_october »

http://personales.ya.com/rodtraducciones/utilidades/TIMRIP2.ZIP

rzeczywiście ciężko teraz niektóre rzeczy znaleźć na necie.
tu jest programik timrip. działa identycznie .



a co do aliena. ta gra rządzi. goście z capcomu napewno nie wiedzieli że na tej grze da się takie cyrki odwalać :) z królówką to taka zwała miała być. heheh bo to banalne jest. czasami się zastanawiałem czy w ogóle ktoś zkuma ossochossi w tych filmikach?
pozdro
Awatar użytkownika
LobsterMan
Beginner
Beginner
Posty: 14
Rejestracja: 19-11-2006, 13:37
Lokalizacja: HELL

Re: Tekken 3 modding tips 'n' tricks

Post autor: LobsterMan »

yo wam, mam pytanie odnośnie tej kwestii:
plikow TIM w obrazie płyty można szukać za pomocą TIMRIP, oglądać i konwertować na bmp można TIMviewer, edytować bmp byle czym choćby paintem, skonwertować z powrotem na TIM też TIMviewer, ale jak spakować przerobione pliki do obrazu płyty??
proszę doświadczonych w tym temacie o odpowiedź
z gory wielkie dzięki ;]
Bryan, Yo-man, Ogre, Dr.B, King, Eddy
Awatar użytkownika
SubZero
Moderator
Posty: 3785
Rejestracja: 14-04-2006, 16:51
Lokalizacja: Myslovitz
Ogrywam: Killer Instinct, WWF Wrestlemania, SuperSidekicks
Kontakt:

Re: Tekken 3 modding tips 'n' tricks

Post autor: SubZero »

Ten programik, który podałem wyżej (TIMViewer) ma też opcję zapisu (pakowania) plików z powrotem do jednego pliku.
Awatar użytkownika
LobsterMan
Beginner
Beginner
Posty: 14
Rejestracja: 19-11-2006, 13:37
Lokalizacja: HELL

Re: Tekken 3 modding tips 'n' tricks

Post autor: LobsterMan »

dzięki za pomoc SubZero, ale niestety nadal nie moge tego wykonać :(
mogłbys podać dokładnie ostatni etap, dokładnie podmiana tego zmodyfikowanego pliku do ISO, krok po kroku.
naprawdę byłbym wdzięczny :)
pozdrawiam
Bryan, Yo-man, Ogre, Dr.B, King, Eddy
Fotoszop
Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 22-11-2006, 19:03

Re: Tekken 3 modding tips 'n' tricks

Post autor: Fotoszop »

Ktoś wie jak wrzucić texture (nie defaultową z innymi kolorami) do gry?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tekken”