Tekken 3 modding tips 'n' tricks
Moderator: ModTeam
- Aserot
- Support
- Posty: 1900
- Rejestracja: 23-02-2006, 17:50
- Lokalizacja: Silent Hill
- Kontakt:
Re: Tekken 3 modding tips 'n' tricks
Trzeba mi pugin do Adobe Photoshop 7.0 by można było pracować na grafice zapisanej w formacie TIM, link z ISS online wygasł . A jedyne jakie znalzałem to całe paki pluginów na licencji .
Nikt nie wie, gdzie był człowiek, zanim się urodził, ale kiedy już się urodzi, dość szybko odkrywa,
że przybył z skasowanym biletem powrotnym.
że przybył z skasowanym biletem powrotnym.
- SubZero
- Moderator
- Posty: 3785
- Rejestracja: 14-04-2006, 16:51
- Lokalizacja: Myslovitz
- Kontakt:
Re: Tekken 3 modding tips 'n' tricks
Tutaj znalazłem, nie wiem do jakiej wersji bo nie mam Photoshopa A masz może jakiś programik żeby te grafiki 'wypruć' z Tekkena ? Bo z tego co widzę to wszystko tu jest w jednym pliku.
- Aserot
- Support
- Posty: 1900
- Rejestracja: 23-02-2006, 17:50
- Lokalizacja: Silent Hill
- Kontakt:
Re: Tekken 3 modding tips 'n' tricks
Sub może to ci pomoże, na tej stronie http://www.snesedit.de/eng/index.html powinien być taki programik jak Snesedit w nim można przeszukać obraz gry w poszukiwaniu plików tim.
Jak już zapiszesz grafike w formacie Tim czas włączyć Photoshop.
Bo w sumie narazie jestem zielony jeśli chodzi o te klimaty ale planuj posiedzieć nad tym przez weekend . No i prawie zapomniałem dziękówka za linka do pluginu.
Wiecej na temat romhacking'u powiniście znaleść tu http://romhacking.net
Info pochodzi z Nintendencja PLW grach na PlayStation często można się spotkać z grafiką w formacie TIM. By sprawdzić czy nasza gra posiada takie pliki i jak one wyglądają, należy mając załadowane w SnesEdit iso gry nacisnąć klawisz F4, a następnie T. Program przeskanuje nasze iso (to może potrwać dłuższą chwilę) i jeśli takowe znajdzie, wyświetli pliki TIM w różnych trybach. Standardowo pierwszym wyświetlanym trybem jest 4 bitowy, ale możemy też przełączać się na 8, 16 oraz 24 bitowe (klikając myszą na odpowiednie ikony). Skanowanie na obecność TIM-ów to proces jednorazowy, program zapisze informacje o nich w katalogu nazwa_naszego_iso.SE/TIM/ i przy każdorazowym uruchomieniu SnesEdit nie będzie ich już szukał.
Zapisuję sobie na kartce następujące dane (z tabelki po prawej stronie):
nazwę obrazka - jest ona jednocześnie adresem tego obrazka, u mnie np. 0033586Ch
Clut Nr - czyli liczbę palet, tu akurat wartość wynosi 1 (maksymalnie powinna być do 16, ale spotykałem się z większą ich ilością, CLUT powyżej 16 może powodować problemy przy edycji, ale można to ominąć konwertując TIM na BMP, za pomocą TimUtil)
Palette X (u mnie 768)
Palette Y (259)
Image X (960)
Image Y (80)
(Wszystkie powyższe informacje można też uzyskać otwierając plik TIM w TimUtil.)
Będąc jeszcze w SnesEdit wybieram opcję Save as TIM. Program zapisze obrazek we wspomnianym wcześniej folderze TIM, dodając rozszerzenie .t04 (dla 8bitowych będzie to rozszerzenie .t08 itd.). Sprawdźmy czy nazwa pliku zgadza się z tą, którą spisaliśmy w SnesEdit (powinna być taka sama, ale program zwykle błędnie ją zapisuje), jeśli nie, to zmieńmy ją. Np. u mnie plik miał nazwę 00336498.t04, to zmieniłem ją na 0033586C.tim (zauważcie że rozszerzenie też zmieniamy na .tim, potem wyjaśnię czemu).
Jak już zapiszesz grafike w formacie Tim czas włączyć Photoshop.
Bo w sumie narazie jestem zielony jeśli chodzi o te klimaty ale planuj posiedzieć nad tym przez weekend . No i prawie zapomniałem dziękówka za linka do pluginu.
Wiecej na temat romhacking'u powiniście znaleść tu http://romhacking.net
Nikt nie wie, gdzie był człowiek, zanim się urodził, ale kiedy już się urodzi, dość szybko odkrywa,
że przybył z skasowanym biletem powrotnym.
że przybył z skasowanym biletem powrotnym.
- SubZero
- Moderator
- Posty: 3785
- Rejestracja: 14-04-2006, 16:51
- Lokalizacja: Myslovitz
- Kontakt:
Re: Tekken 3 modding tips 'n' tricks
Ja znalazłem to. Co prawda najpierw znalazłem progsa a potem tutorial no ale to szczegół . Poza SnesEditem jest tam jeszcze drugi programik, TIMViewer, który dodatkowo ma jeszcze opcję konwersji plików TIM na BMP i odwrotnie, co powinno nieco uprościć edycję
Jak będę miał trochę więcej czasu to się pobawię. Grzebałem też trochę w edycji modeli 3D, ale to już nie będzie takie proste bo nie mają one standardowego formatu
Jak będę miał trochę więcej czasu to się pobawię. Grzebałem też trochę w edycji modeli 3D, ale to już nie będzie takie proste bo nie mają one standardowego formatu
- luc_october
- Friend
- Posty: 339
- Rejestracja: 07-11-2006, 22:39
- Lokalizacja: libiąż called liban
Re: Tekken 3 modding tips 'n' tricks
siemka wszyscy. fajnie sobie popatrzeć jak walczycie z teksturkami cierpliwości. wszystkiego się dowiecie w swoim czasie.
tak przypadkiem wyszło że DuMiaN znalazł mnie przez youtube'a i wpadł na pomysł żeby ten zmodowany tekken stał się oficjalną wersją online, a przy okazji okazało się że wersja zmodowana nie koliduję z normalną wersją podczas rozgrywek po sieci. więc wkrótce prawdopodobnie każdy będzie mógł mieć każdą postać z wyglądem jaki mu się wymarzy. co do modyfikacji modeli to niestety nie udało mi się tego rozgryźć, bo są to modele w jakimś dziwnie przerobionym formacie tod.
ciekawostką jest że tego moda zrobiłem ok. 5 lat temu (stroje plus podmieniona muza)
pozdrawiam
tak przypadkiem wyszło że DuMiaN znalazł mnie przez youtube'a i wpadł na pomysł żeby ten zmodowany tekken stał się oficjalną wersją online, a przy okazji okazało się że wersja zmodowana nie koliduję z normalną wersją podczas rozgrywek po sieci. więc wkrótce prawdopodobnie każdy będzie mógł mieć każdą postać z wyglądem jaki mu się wymarzy. co do modyfikacji modeli to niestety nie udało mi się tego rozgryźć, bo są to modele w jakimś dziwnie przerobionym formacie tod.
ciekawostką jest że tego moda zrobiłem ok. 5 lat temu (stroje plus podmieniona muza)
pozdrawiam
- SubZero
- Moderator
- Posty: 3785
- Rejestracja: 14-04-2006, 16:51
- Lokalizacja: Myslovitz
- Kontakt:
Re: Tekken 3 modding tips 'n' tricks
No jak widzisz z modyfikacją tekstur sobie nawet radzimy przydał by się tylko jakiś spis które do czego (przeszukiwać te ponad 8000 plików to niezła zabawa ). W każdym razie witamy osobę, która się na tym zna
Ciekawe czy w innych grach też by się dało tak bawić (SE )...
Ciekawe czy w innych grach też by się dało tak bawić (SE )...
- Aserot
- Support
- Posty: 1900
- Rejestracja: 23-02-2006, 17:50
- Lokalizacja: Silent Hill
- Kontakt:
Re: Tekken 3 modding tips 'n' tricks
No to pozostało mi jedynie powitać cię Luc i uzbroić się w cierpliwość .
Nikt nie wie, gdzie był człowiek, zanim się urodził, ale kiedy już się urodzi, dość szybko odkrywa,
że przybył z skasowanym biletem powrotnym.
że przybył z skasowanym biletem powrotnym.
- luc_october
- Friend
- Posty: 339
- Rejestracja: 07-11-2006, 22:39
- Lokalizacja: libiąż called liban
Re: Tekken 3 modding tips 'n' tricks
zobaczcie tutaj:
http://forums.ngemu.com/everything-else-psx/77966-there-playstation-texture-replacing-program.html
bardzo ładnie można przerobić ridge racera 4 ale tak naprawdę to większość gier korzysta z formatu tim.
pozdro
http://forums.ngemu.com/everything-else-psx/77966-there-playstation-texture-replacing-program.html
bardzo ładnie można przerobić ridge racera 4 ale tak naprawdę to większość gier korzysta z formatu tim.
pozdro
- Aserot
- Support
- Posty: 1900
- Rejestracja: 23-02-2006, 17:50
- Lokalizacja: Silent Hill
- Kontakt:
Re: Tekken 3 modding tips 'n' tricks
Luc mam taką tyci sprawe masz jeszcze na HDD probramik o którym wspomniałeś na tamtym forum. A mianowicie "multi rip by loser 2000" bo nie moge się do niego nigdzie dogrzebać.
P.S>
Świetny filmi z AvsP (arc) myślałem że z kumplem dobrze w to gramy, ale jak zobaczyłem wasz akcje to wymiekam. Choć system na Królową też znałem. Masz jeszcze jakieś filmik możę z Warriors of Fate .
P.S>
Świetny filmi z AvsP (arc) myślałem że z kumplem dobrze w to gramy, ale jak zobaczyłem wasz akcje to wymiekam. Choć system na Królową też znałem. Masz jeszcze jakieś filmik możę z Warriors of Fate .
Nikt nie wie, gdzie był człowiek, zanim się urodził, ale kiedy już się urodzi, dość szybko odkrywa,
że przybył z skasowanym biletem powrotnym.
że przybył z skasowanym biletem powrotnym.
- luc_october
- Friend
- Posty: 339
- Rejestracja: 07-11-2006, 22:39
- Lokalizacja: libiąż called liban
Re: Tekken 3 modding tips 'n' tricks
http://personales.ya.com/rodtraducciones/utilidades/TIMRIP2.ZIP
rzeczywiście ciężko teraz niektóre rzeczy znaleźć na necie.
tu jest programik timrip. działa identycznie .
a co do aliena. ta gra rządzi. goście z capcomu napewno nie wiedzieli że na tej grze da się takie cyrki odwalać z królówką to taka zwała miała być. heheh bo to banalne jest. czasami się zastanawiałem czy w ogóle ktoś zkuma ossochossi w tych filmikach?
pozdro
rzeczywiście ciężko teraz niektóre rzeczy znaleźć na necie.
tu jest programik timrip. działa identycznie .
a co do aliena. ta gra rządzi. goście z capcomu napewno nie wiedzieli że na tej grze da się takie cyrki odwalać z królówką to taka zwała miała być. heheh bo to banalne jest. czasami się zastanawiałem czy w ogóle ktoś zkuma ossochossi w tych filmikach?
pozdro
- LobsterMan
- Beginner
- Posty: 14
- Rejestracja: 19-11-2006, 13:37
- Lokalizacja: HELL
Re: Tekken 3 modding tips 'n' tricks
yo wam, mam pytanie odnośnie tej kwestii:
plikow TIM w obrazie płyty można szukać za pomocą TIMRIP, oglądać i konwertować na bmp można TIMviewer, edytować bmp byle czym choćby paintem, skonwertować z powrotem na TIM też TIMviewer, ale jak spakować przerobione pliki do obrazu płyty??
proszę doświadczonych w tym temacie o odpowiedź
z gory wielkie dzięki ;]
plikow TIM w obrazie płyty można szukać za pomocą TIMRIP, oglądać i konwertować na bmp można TIMviewer, edytować bmp byle czym choćby paintem, skonwertować z powrotem na TIM też TIMviewer, ale jak spakować przerobione pliki do obrazu płyty??
proszę doświadczonych w tym temacie o odpowiedź
z gory wielkie dzięki ;]
Bryan, Yo-man, Ogre, Dr.B, King, Eddy
- SubZero
- Moderator
- Posty: 3785
- Rejestracja: 14-04-2006, 16:51
- Lokalizacja: Myslovitz
- Kontakt:
Re: Tekken 3 modding tips 'n' tricks
Ten programik, który podałem wyżej (TIMViewer) ma też opcję zapisu (pakowania) plików z powrotem do jednego pliku.
- LobsterMan
- Beginner
- Posty: 14
- Rejestracja: 19-11-2006, 13:37
- Lokalizacja: HELL
Re: Tekken 3 modding tips 'n' tricks
dzięki za pomoc SubZero, ale niestety nadal nie moge tego wykonać
mogłbys podać dokładnie ostatni etap, dokładnie podmiana tego zmodyfikowanego pliku do ISO, krok po kroku.
naprawdę byłbym wdzięczny
pozdrawiam
mogłbys podać dokładnie ostatni etap, dokładnie podmiana tego zmodyfikowanego pliku do ISO, krok po kroku.
naprawdę byłbym wdzięczny
pozdrawiam
Bryan, Yo-man, Ogre, Dr.B, King, Eddy
-
- Użytkownik
- Posty: 2
- Rejestracja: 22-11-2006, 19:03
Re: Tekken 3 modding tips 'n' tricks
Ktoś wie jak wrzucić texture (nie defaultową z innymi kolorami) do gry?
- Action
- Moderator
- Posty: 2042
- Rejestracja: 10-07-2006, 19:14
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Re: Tekken 3 modding tips 'n' tricks
6.) Chcąc z powrotem włożyć wszystkie pliki, przechodzimy na zakładkę "File" i wybieramy "Insert TIM file(s)". Podajemy ww. plik i TMV powinien powkładać wszystkie pliki na swoje miejsce.LobsterMan pisze:dokładnie podmiana tego zmodyfikowanego pliku do ISO
lub sciagnij TO
...chyba o to chodzilo