Przy okazji rozmowy ze znanym tu i tam ciągle aktywnie grającym Dismasterem ( ) pojawił się pomysł stworzenia właśnie takiego tematu. W jakim celu? W skrócie chodzi o to aby każdy niezależnie od stopnia zaawansowania mógł znaleźć tutaj pomocną dłoń. Niech to będzie temat wolny, przeznaczony do zadawanie najróżniejszych, nawet banalnych pytań.
Zanim jednak zdecydujesz się napisać w tym temacie zapoznaj się z dalszą częścią tego posta. O wszystko z wykluczeniem tego co tutaj się znajdzie możesz pytać śmiało bez obaw
Jak grać w Tekkena?
Na początek postaram się zarzucić bardzo podstawowe rzeczy, które trzeba wiedzieć aby czynić postępy w grze. Aby nie przytłoczyć początkujących graczy natłokiem dziwnych znaczków i symboli przedstawię teraz absolutne minimum jeśli chodzi o oznaczenia ciosów w Tekkenie.
b) Kierunki - oznaczenia uniwersalne z języka angielskiego.
Kod:
u/b u u/f
\ | /
b---n---f
/ | \
d/b d d/f
f - przód (forward)
d - dół (down)
b - tył (back)
u - góra (up)
Zapisanie wielką literą: F, D, B, U oznacza przytrzymanie danego kierunku,
np.
F - przytrzymać przód.
Jednoczesne wciśnięcie dwóch kierunków (czyli skosy) zapisujemy przy pomocy ukośnika / np. u/f - oznacza jednoczesne naciśnięcie kierunków góra i przód. Analogicznie jak w kierunkach podstawowych wielkie litery oznaczają przytrzymanie danych kierunków.
Odnośnie kierunków warto jeszcze znać:
qcf - ćwierć kółka w przód (quarter circle forward) - d,d/f,f
qcb - ćwierć kółka w tył (quarter circle backward) - d,d/b,b
hcf - pół kółka w przód (half circle forward) - b,d/b,d,d/f,f
hcb - pół kółka w tył (half circle backward) - f,d/f,d,d/b,b
2. Dodatkowe oznaczenia.
Garść dodatkowych często spotykanych oznaczeń, które warto znać:
FC - pełne kucnięcie
WS - podczas wstawania z kucnięcia
SS (side step) - krok w bok
CH (counter hit) - Twój cios przerywa cios przeciwnika i wchodzi ze zwiększonymi obrażeniami
N - pad w pozycji neutralnej (przez chwilę nie wciskasz żadnych przycisków)
, - jedno po drugim, np. 1,2,1,2
+ wciśnij jednocześnie (np. 1+2)
B! - cios powoduje bound (dotyczy tylko Tekkena 6)
F! - cios powoduje pęknięcie podłoża (dotyczy tylko Tekkena 6)
To by było na tyle podstawowych oznaczeń, po pełną legendę odsyłam tutaj.
3. Kilka ważnych kwestii...
Podstawą systemu Tekkena są tzw. juggle, czyli nic innego jak zadawanie przeciwnikowi obrażeń, gdy ten jest w powietrzu. Podobnym pojęciem jest okizame z tym że tutaj obrażenia zadajemy leżącemu/wstającemu przeciwnikowi (w żadnym wypadku nie jest to gra nie fair play tylko nieodłączna część systemu Tekkena). Cios wybijający przeciwnika w powietrze to juggle starter, po nim jak łatwo się domyśleć możemy odpalać juggle.
Ok, myślę, że tyle na początek wystarczy. Celowo nie opisuję teraz innych ważnych aspektów gry aby nie było tego za dużo na raz (Tekken jest na tyle rozbudowany, że o systemie można by się rozpisywać i rozpisywać). W miarę pojawiających się tu pytań i odpowiedzi postaram się aktualizować posta uzupełniając go o istotne rzeczy.
Mając już opanowane podstawy systemu i przede wszystkim legendę warto odwiedzić forum Tekkena i odpowiednie działy postaci (w pierwszym poście każdego tematu postaci znajdziecie spis ciosów), w którym to można wymieniać doświadczenia na temat poszczególnych postaci i nauczyć się czegoś od innych graczy oraz samemu przedstawić swoje pomysły. Prócz strategii gry itp. znajdziecie tam też przy okazji sporo użytecznych juggli, zarówno tych bardziej zaawansowanych jak i podstawowych, idealnych na początek do gry online. Jeśli nie znajdziecie tematu swojej postaci dotyczącego danej części, zwyczajnie załóżcie nowy temat.
Dla tych, którzy chcą czegoś więcej, polecam rozbudowany artykuł na temat systemu gry Tekken (poradnik) na stronie Tekken Poland.
_________________ "Using no way as way, having no limitation as limitation" IE nadaje się do neta jak klawa do Tekkena, nie zwlekaj - Firefox Kaillera P2P Client
Ostatnio zmieniony przez Dumian 12-02-2018, 20:23, w całości zmieniany 21 razy
_________________ "Using no way as way, having no limitation as limitation" IE nadaje się do neta jak klawa do Tekkena, nie zwlekaj - Firefox Kaillera P2P Client
Aby wyrwać się ze stuna wystarczy nacisnąć odpowiednio szybko f.
_________________ "Using no way as way, having no limitation as limitation" IE nadaje się do neta jak klawa do Tekkena, nie zwlekaj - Firefox Kaillera P2P Client
Apeluje do poczatkujacych graczy i nie tylko aby nie uczyli sie grac zaczynajac od kapy (czyli uzywania gora 4-3 ciosow na krzyz) starajcie sie aby gra byla naprawde ciakawa i interesujaca tworzcie swoja wlasne juggla a nie oklepane standardy niech wasza gra cieszy oko a napewno tego nie pozalujecie i odkryjecie jaka ta gra jest piekna co wiecej ludzie beda chetniej z wami grali sprawdzilem to na sobie
PS. wiem przesadza juz z ta "zabawa gra" ale to naprawde mnie najbardziej kreci w tk3 i chcialbym zeby wszyscy zrozumieli jakie to jest super
_________________ Before you see the light you must die...
mam pytanie czy którys z zawodników nauczyłby mnie ciosów ; kingiem paulem hwoarangiem lub jinem. Wiem ze napiszecie ze mam prubowac w praktike mode ale sie ucze ale jakos nie moge dojsc z tym do ładu dusze co trzeba a wychodzi jakis zwykły cios prosze o pomoc jkak by był chetny to pisac na gg 798666
z góry dziekuje
ps. jakby chciał ktos inną postaciom to nie ma problemy ale t w/w to nimi dosc duzo umiem ale ciosów i chwytów to jakies mysle 60% moze mniej
W sub forum TK3 Postacie każda postać ma swój temat a w nim są linki do całej move listy, prócz tego Practice i command list, nikt inny za ciebie się tego nie nauczy ani inaczej nie wytłumaczy.
_________________ "Using no way as way, having no limitation as limitation" IE nadaje się do neta jak klawa do Tekkena, nie zwlekaj - Firefox Kaillera P2P Client
To ja też mam pytanko:
Jak bardzo opłaca się przeskakiwać nad leżącą postacią ?? Zauważyłem ze w takiej sytuacji jeśli gracz wstający z ziemi wykona jakiś atak będziemy za jego plecami ...
Na początku pomyślałem, że to śmieszne ale się sprawdza przyznawać się kto to stosuje
_________________ jah jah sweet light is shining in my heart ....
To ja też mam pytanko:
Jak bardzo opłaca się przeskakiwać nad leżącą postacią ?? Zauważyłem ze w takiej sytuacji jeśli gracz wstający z ziemi wykona jakiś atak będziemy za jego plecami ...
Na początku pomyślałem, że to śmieszne ale się sprawdza przyznawać się kto to stosuje
Kiedys byla taka moda na honmaru ze spora czesc graczy przeskakiwala nad lezaczym bo czesto to skutkowalo, teraz juz nie bardzo to dziala, tzn mozna to stosowac z zaskoczenia wtedy wychodzi najlepiej. W sumie chyba nie ma duzych konsekwencji z przeskoczenia gdy lezacy sie jorknie ze cos knujesz, najwyszej dostaniesz jakiegos marnego kopa
_________________ Before you see the light you must die...
Mam pytanko. Otóż dopiero zaczynam swoją przygodę z tekkenem. Tzn w czasach psx trochę pykałem, ale to już lata temu... Niedawno ściągnąłem ze strony TK3 online i zacząłem trochę ćwiczyć. Ale mimo to udają mi się najprosstsze combosy, wcale nie udają mi się juggle. Mam więc pytanie. Czy ktoś mógłby trochę poduczyć mnie w te klocki?
_________________ "Now... Make me feel it! Make me feel alive agian!!!"
Ostatnio zmieniony przez Tolek 10-10-2007, 17:23, w całości zmieniany 1 raz
Prywatnego korepetytora raczej nigdzie nie znajdziesz a o dorywczą pomoc to jak napisał Tygrys najlepiej na IRCu.
Poza tym jak już wspomniałem wcześniej, nikt za nikogo grać się nie nauczy więc najlepiej zacznij sam od pierwszego posta w tym temacie
_________________ "Using no way as way, having no limitation as limitation" IE nadaje się do neta jak klawa do Tekkena, nie zwlekaj - Firefox Kaillera P2P Client
Z godzinę próbuję wklepać Paulem Ultimate Punishment (tamte walenie z łokcia w żebra chyba w parterze), ale nie wychodzi mi ostatnia część - (N+4~1~1+2). Wiem, że nikt się za mnie tego nie nauczy, ale ma może ktoś wskazówki, w którym momencie mam nacisnąć dany przycisk? ;/
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach