


• Stare, zapomniane, ale wciąż „jare” tytuły w których o dziwo znajdziemy tryb Online (taki Virtua Cop 2 np.)
• Gry które „znamy i kochamy” lecz, w które nigdy nie graliśmy online.
• Lub wręcz przeciwnie, gry w które nigdy nie graliśmy czy też o których nigdy nie słyszeliśmy a gdy na nie wpadamy, okazuje się, że posiadają Tryb Online.

• Czyli ogólnie coś nowego/oryginalnego/niepowtarzalnego z trybem Online.

Niżej wymienię to co przetestowaliśmy, przy okazji będąc na tyle trzeźwi by pamiętać jak nam poszło


Fierce Gear (PC) (Action & SubZero)
Programik, który miał na celu dodać tryb Online do kilku bijatyk w tym Guilty Gear XX#Reload… twórcom nie za bardzo to wyszło, wprawdzie połączyliśmy się ze sobą aczkolwiek sterowanie zostało wyłączone (dosłownie). Zresztą sam twórca napisał iż „może działać, ale nie musi”.

Melty Blood: Re-ACT - Final Tuned (PC) (Action & SubZero)
Świetna bijatyka offline, online się już sprawuje troszke gorzej… chyba nigdy nie chodziła szybciej niż 50FPS… za to wartość FPS zawsze jest stała wiec grać się da.

Ehrgeiz: God Bless the Ring (Sony Playstation/ePSXe) (Action & SubZero)
Gierka to czysta zabawa, masterować jej niema sensu, za to raz na jakiś czas można porywalizować.

Duke Nukem 3D: Atomic Edition (PC) (Action & SubZero)
Stary dobry Duke z odświeżoną grafiką, Multiplayer dalej daje rade.


Tekken 2 (Sony Playstation/ePSXe) (Action & SubZero)
Tak, tak… Tekken 2, niby nic nowego, lecz było to jakiś rok temu, gdy praktycznie nikt w to nie grał… i od razu się online-memorkę zrobiło.

Little Fighter 2 (PC) (Action & SubZero)
Grało się przyjemnie, ale po dłuzszej grze wychodzi na wierzch najwiekszy minus... brak jakiegokolwiek zbalansowania postaci, dzięki czemu nie opłaca się grać vs... ale od czego jest co-op?

Rival Schools (Sony Playstation/ePSXe) (Action & SubZero)
Niewiele z tego pamiętam, ale chyba dobrze było.

Destrega (Sony Playstation/ePSXe) (Action & SubZero)
Gierka „oryginalna” i niesamowicie grywalna… dziwie się, że nie zdobyła zbytniej popularności.
Wu-Tang: Shaolin Style (Sony Playstation/ePSXe) (Action & Baro)
Jedna z tych gier, które na pierwszy rzut oka wydają się niezłe, jednak nudzą się szybciej niż niż trwa ich ładowanie.

Thrill Kill (Sony Playstation/ePSXe) (Action & Baro)
Po prostu “ostrzejsza” wersja Wu-Tanga.

WWF Smackdown! 2: Know Your Role (Sony Playstation/ePSXe) (Action & Baro)
Kolejna gierka, którą przetestowałem razem z Barem, tym razem perełka w swoim gatunku czyli najlepszy Wrestling, w którego można zagrać na PC.

Street Fighter Ex 2 Plus (Sony Playstation/ePSXe) (Action & Aserot)
Sam nie wiem co mam o tym tytule napisać… może to – działa

Capcom vs. SNK Pro (Sony Playstation/ePSXe) (Action & Aserot)
Jedna z najlepszych bijatyk Capcomu w jaką mi było dane zagrać, chociaż obaj nie pokazaliśmy nic specjalnego.

Tony Hawk’s Pro Skater 3 (Sony Playstation/ePSXe) (Sub & Ren)
MIEJSCE NA KOMENTARZ SUBA

Komentarz Suba

Tony jak tony, grało się fajnie, co prawda to nie to samo co na konsoli


Star Gladiator (Namco System 11/Zinc) (Action & Aserot)
Grało się średnio – ogromny spadek FPS, ale możliwe, ze zawiniła moja Winda… trzeba będzie przetestować jeszcze raz.

Taekwon-do (SNES/Snes9K) (Action & SubZero)
Według mnie jest to Taekwondo’wa wersja IK z lepsza grafiką i wnerwiającymi japońskimi krzaczkami w menu, bardzo grywalne.

Akatsuki: Blitzkampf (PC) (Action & SubZero)
Online spisuje się nieźle (przemyślane menu, zapisują się statystyki graczy) jedynym mankamentem było to iż musieliśmy troszkę powiększyć FrameSkip.

Jazz Jackrabbit 2 (PC) (Action & SubZero)
Jazz vs. Lori, straszenie wyrzutnia rakiet a następnie ucieczka przed „bubble shield” by na końcu wykorzystać Bug z jetpackiem… trzeba by było zagrać jeszcze raz.

Need For Speed: Hot Pursuit 2 (PC) (Action & SubZero)
Mustang Cobra R vs. Corvette ZO6, 2 okrążenia, nerwy biorą góre, ale ostatecznie wygrałem wyścig na ostatnim odcinku


Need for Speed 2: Special Edition (PC) (Action & SubZero)
Tym razem role się odwróciły


Get Medieval (PC) (Action & SubZero)
Gierka z ’98… krótko i na temat - Crimsonland w świecie fantasy… polski dubbing rlz!

Dave Mirra Freestyle BMX (PC) (Action & SubZero)
Według Gier-online ta gra ma tryb online… my takiego nie zauważyliśmy.

Good Game, Peace Out (Capcom Play System 2/GGPO/FinalBurn) (Action & SubZero)
GGPO to netplay client do (jak na razie) Final Burna (emulator arcade)… ma wielkie predyspozycje by konkurować z kaillerą a to dzięki jednemu, banalnemu rozwiązaniu… lagi w żaden sposób nie wpływają na input kontrolera.

Virtua Cop 2 (PC) (Action & SubZero)
Sama grę chyba wszyscy znają dla online są przewidziane 2 tryby, co-op (2 celowniczki rozwalające wszystko co ruchome i nie woła o pomoc


NullDC Online (Sega Dreamcast) (Action & SubZero)
Emulator Dreamcasta tym razem online… testowany tytuł to SF3, maxymalna szybkość to 14FPS… fajnie się Parry’owało.

Puyo Puyo Fever (PC) (Action & SubZero)
Wszystko fajnie, tylko trzeba pierw, przebijając się przez krzaczki założyć konto na SEGA… na tym się zakończyła nasza przygoda z testowaniem Puyo Puyo.

StarCraft (PC) (Action & SubZero & S4m)
Dobra… to może niezbyt oryginalne... ale gierka stara, nikt z nas wcześniej online nie grał (no oprócz S4ama)… trzeba było spróbować a przy okazji nieźle wciągnęliśmy w to paru userów Honmaru (pozdro AK

WinUAE Online (Amiga 500/600) (Action & SubZero)
Komentarz zostawiam Subowi, jedyne co mogę powiedzieć to to, że cholernie trudno to skonfigurować, za to Online gra sie nieźle (jak na kaillere

Komentarz Suba

Konfiguracja o tyle skomplikowana, że wersja online emulatora nie umożliwia zmiany dyskietek więc trzeba było kombinować z 'instalowaniem' gier na 'hdd' Amigi. No ale co to dla EOTTa

No i (cytat by Action)"cziterski wiatr"(koniec cytatu) w Lotus 3 rlz

Spy vs. Spy (Commodore 64/CCS64) (Action & SubZero)
Drobne problem z konfiguracją sterowania… oprócz tego “cud miód”. (mimo, iż to także kaillera xP)
GTA 2 (PC) (Action & Pattrick)
Ogrooomna ilość zabawy i śmiechu. Do końca życia nie zapomnę pewnej akcji z taksówką i Żółwiami.


Guilty Gear XX #Reload Online (PC) (Action & Aserot & Dumian & Jo-Jo & SubZero)
Co tu dużo pisać… świetny tryb Online do świetnej gry… a wszystko stracone przez próbę ulepszenia tego co dobre… poczekamy może kolejne patche wreszcie przywrócą gry walność temu tytułowi.
Nestopia (NES) (Action & SubZero)
Konfiguracja jest banalnie prosta, dzięki czemu w prosty sposób można zagrać w świetne tytuły z przed lat.

Jazz Jackrabbit 3D (PC) (Action & SubZero)
Taaak, nie przewidziało wam się




Splinter Cell: Chaos Theory – Versus (PC) (Action & Baro & SubZero)
Gierka znana i ceniona na świecie ma swój klimat i to szczególnie Online (chociaż to naprawde 2 rózne gry). Naprzeciw siebie stają Spy (agenci przypominający Sama Fishera) i Merc (najemnicy przypominający wyglądem żołnierzy z GRAW). Gra jest o tyle fajna, ze obydwie strony róznia się praktycznie WSZYSTKIM… i wcale tu nie przesadzam. Grając Spy mamy do dyspozycji kamerę TPP i masę gadżetów jak i zdolności do cichego przemykania za plecami przeciwników (jak i do cichych zabójstw



Metal Slug (1-6hack) (NeoGeo/Kawaks) (Action & S4m)
Mieliśmy zagrac tylko w "trójkę"... no ale wiecie jak to jest z MS... zagrasz chwile i nie spoczniesz, póki nie przejdziesz całej serii.

Marvel vs. Capcom: Clash of Super Heroes (4P) (Capcom Play System 2/HK²ailleraV5) (Action & Dumian & Oen & Pattrick)
Po prostu najlepsza bitka, w która można zagrać w 4P na PC... Action & Pattrick (PATeam) vs. Dumian & Oen (Admins Team), mój Gambit vs. Gambit Oena, Pattrick'owa kapa Spiderem vs. reszta świata i jedyny Dumian, który probował coś "wynieść" z tej gry.



SpellForce: The Order of Dawn (PC) (Action & Fury)
Oryginalne połączenie RTSa z cRPG, godziny przygotowań by stoczyć ostateczny bój... aż wreszcie ruszyłem... Fury bronił się dzielnie w przesmyku niczym 300 spartan w bitwie pod termopilami.


Carmageddon II Carpocalypse Now (PC) (Action & SubZero)
Testowaliśmy... nie udało nam się ze sobą połączyć a to za sprawa tego, iż gra sie crashuje po wejściu w opcje internetowe (Może to wina WinXP).

Na razie tyle, poczekamy na Suba, aż wróci z kądśtam… na pewno dopisze do tego wszystkie coś od siebie… a i jeszcze jedno… w tej liście NA PEWNO nie znalazły się wszystkie tytuły, które testowaliśmy, po prostu nie jestem w stanie sobie przypomnieć wszystkiego.

Update: 29.09.2007
Motorhead (PC) (Action & SubZero)
Po pewnych drobnych komplikacjach z patchami, crackami, ripami itp. gierkę udało się uruchomić i okazała się wyjątkowo miodna (bączki i wskakiwanie na most rlz


Action: Ty mi dawaj cynk, ze update robisz


Freak Out: Extreme Freeride (PC) (Action & SubZero)
Taki SSX, tyle że na nartach



Action: Cos wydawca nie spieszy sie z udostępnieniem mi tego za pośrednictwem sieci sklepów torrent. xP
Melty Blood Act Cadenza ver.B (PC) (Action & SubZero & Aserot & Pattrick & Sil3nt)
Zapomnijcie o wszelkich Fierce Gearach, GGXX#netach czy innych badziewiach


Captain Tsubasa J - Get in Tomorrow (Sony Playstation/ePSXe) (Action & SubZero)
Gierka niby japońska, ale co to dla nas



Action: Speciale są przegięte bardziej niż w Pet Soccerze.

Circuit Breakers (Sony Playstation/ePSXe) (Action & Cargo)
Klon Micro Mashines z NESa, tyle ze w 3D... zabawa przednia tylko troszke razi brak analogowego sterowania (bez różnicy czy przechyle kierownice o 5° czy 90°, i tak pojazd zawsze skręca "na maxa").
Update: 14.10.2007
Heroes of Might & Magic II (PC) (Action & Aserot & SubZero)
Jak na razie z powodu problemów z Hamachi (ostatnio coś strajkuje) udało nam się tylko połączyć. Raport z samej rozgrywki w późniejszym terminie

Last Bronx (PC) (Action & SubZero)
Pecetowa konwersja 3D bijatyki od Segi podobnie jak VF2 posiada tryb online

Good Game, Peace Out (Capcom Play System 2/GGPO/FinalBurnAlpha) (Action & SubZero)
Zmiana emulatora z FB na FBA przyniosła poprawę


Virtua Fighter 2 (PC) (Dumian & SubZero & Action)
Dziwne, że Act zapomniał napisać o tej grze, która przecież już jakiś czas na Honmaru gości. Pecetowa konwersja gry Segi z exclusive trybem online

Update: 18.12.2007
FlatOut 2 (PC) (Action & SubZero)
Druga część gry, która przedefiniowała pojęcie samochodówki



Trackmania United (PC) (Action & SubZero)
Ktoś pamięta Stunts ? No to to coś podobnego, tyle że w odświeżonej wersji. Co prawda online nieszczególnie udało się przetestować (znowu problemy Hamachi?) ale gierka ogólnie spoko.
Serious Sam (PC) (Action & SubZero)
FPP to nie moja dziedzina, więc damy Actionowi się wypowiedzieć

Komentarz Actiona: Nie przetestowaliśmy jeszcze najważniejszego trybu, czyli co-opa... jak przetestujemy to się wypowiem:p
Unreal Tournament 2004 (PC) (Action & SubZero & kilku innych playerów na serwie

Niby gierka stara, ale miodu co nie miara, szczególnie w większej ekipie. Niestety zainteresowanie ze strony Honmaru było nikłe, więc nie udało nam się przetestować trybu Onslaught (no dobra Act coś tam testował we własnym zakresie

IL-2 Sturmovik (PC) (Action & SubZero)
Symulator ruskich latadeł




KKnD Xtreme (PC) (Action & SubZero)
Klasyczny RTS, ludzie vs mutanty itd. itp. swego czasu dość popularny. Testom online niestety przeszkodziło to, że gra obsługuje jedynie protokół IPX...
MONSTER (PC) (Action & SubZero)
Dość ciekawy doujin fighter. Netplay... grywalny choć 'nieco' lagujący

Justice League Task Force (Nintendo SNES/Snes9k & Sega Genesis/Gens) (Action & SubZero)
Dość wiekowa bijatyczka 2D z postaciami z komiksów DC (Superman, Batman...), do której przetestowania przekonało nas to, że została zrobiona przez... Blizzard


Update: 11.03.2008
Mortal Kombat 4 (Sony Playstation/ePSXe) (Action & SubZero)
MK4 jaki jest, każdy widzi

Shogo: Mobile Armor Division (PC) (Action & SubZero)
"Mangowy" FPP o mimo wszystko dość dużej popularności chociaż z braku supportu ostatnio mało o nim słychać. Przyciemniana mapa, 'czitowe' transformacje i kapa na 'kto pierwszy dobiegnie do Red Riota' rlz

One Must Fall: Battlegrounds (PC) (Action & SubZero)
Nieco 'inne' podejście do bijatyki (widok zza pleców) z naciskiem na tryb online.
Street Fighter III: 3rd Strike (Capcom Play System 3/FinalBurn Alpha Enhanced) (K' & Action & SubZero)
Dzięki dodaniu do FBAe drivera CPS3 złom Actiona



Dziękuję też K' za pomoc w przetestowaniu wersji dla MAME.
Claw (PC) (Action & SubZero)
No patrz, kto by pomyślał, że platformówki też mają tryb online

Soul Calibur (Sega Dreamcast/nullDC) (Krelian & Mastach & SubZero)
Niestety oba podejścia do testów zakończyły się niepowodzeniem, później okazało się że nullDC nie obsługuje jeszcze Soul Calibura przy grze online (tak to jest jak się nie czyta README

SiN (PC) (Merc & Action & SubZero)
Kolejny FPP zaliczony

Kensei: Sacred Fist (Sony Playstation/ePSXe) (Action & SubZero)
Bitka na PSXa z systemem nieco podobnym VF, chociaż nieco 'wolniejsza'. Z kolei duża część postaci jest bazowana na postaciach z innych bijatyk.
Vs. (Sony Playstation/ePSXe) (Action & SubZero)
Ciężko coś o tym tytule napisać. Kolejna bijatyka 3D na PSXa z nieco dziwnym systemem i przegiętymi przechwytami

Super Dodgeball (NeoGeo/Kawaks) (Dumian & Action & SubZero)
Jedna z licznych gier z Kuniem (poza nią przelotnie testowaliśmy także kilka innych), nieco 'brutalniejsza' odmiana popularnego dodgeballa (u nas się to chyba Dwa Ognie nazywa) wzbogacona o 'ciosy specjalne' i 'ataki drużynowe'


Update: 12.05.2008
Mtp Target (PC) (Action & SubZero)
Ciekawa zręcznościówka, która polega na szybowaniu pingwinem w kierunku danej kry. Gierka naprawdę wciąga no i muzyczka rządzi.

FIFA 2002 (PC) (Action & SubZero)
Gierka podczas testów nieźle krytykowana przez pewnych "znawców" (pfff fifa ble, pes rlz), ale widać młodzi nie wiedzą, że do edycji 2K2 FIFA nie probowała się robić na siłę realistyczna (co jej wyszło, tak jak wyszło


Sub: dawno nie miałem takiej polewki przy żadnej grze online czy offline

DEFCON (PC) (Action & SubZero)
DEFCON to skrót od sformułowania Defense Condition używanego w USA na określenie 5-stopniowego stanu pogotowia sił zbrojnych, gdzie 5 oznacza stopień najniższy (stan pokoju). Sama gra jest oryginalnym RTSem, w którym podejmujemy działania mając wgląd na całą mape świata (cos jak Europa Universalis tyle, ze bez ekonomii) i sprowadza się do jak najszybszego zbombardowania obszaru przeciwnika za pomocą broni masowego rażenia. Co do rozgrywki online, tak się złożyło, że mieliśmy okazje zdobyć z Subem dwa oryginalne cd-keye i muszę powiedzieć, że gra naprawdę wciąga (i nie tylko tych, którzy lubują w strategiach typu "a teraz siedź cicho i wyczekuj na ruch przeciwnika").
Sub: zapomniałeś wspomnieć, że muza wymiata

1 on 1 Basketball (PSX/ePSXe) (Action & SubZero)
Idiotyczna gierka zrobiona przez idiotycznych japońców, którzy widocznie o baskecie wiedza niewiele więcej niż o "poczuciu dobrego smaku", o!

Bootfighter Windom XP sp-2.NET (PC) (Action & Merc)
Doujinowa bijatyka trzecioosobowa, która opiera się na walce różnych systemów operacyjnych w formie mechów (wyobraźnia japońców nigdy nie przestanie mnie zadziwiać


Red Baron Arcade 2008 (PC) (Action & SubZero + Aserot, który zarzucił pomysł lecz sprzęt mu odmówił posłuszeństwa)
Gierka w sumie fajna, fanom starszych części na pewno się spodoba, lecz tryb multi na dłuższą mete nudzi.
Aliens vs. Predator 2 (PC) (Action & Aserot & SubZero)
Zaprawdę powiadam wam, AvP2 posiada najklimatyczniejszy tryb online ze wszystkich FPSów w jakie grałem. Zawodzi trochę balans (np. żadna rasa nie ma najmniejszych szans sam na sam z Predatorem, który nie musi się wtedy bawić sie w zmianę trybów widzenia), lecz gdy gra się pełną gamą klas to balans powraca i problem znika. Co buduje ten cały klimat? Oprócz dokładnego wzorowania się na filmach i komiksach z uwzględnieniem najdrobniejszych detali, zapewne różnica klas. Całkiem różna filozofia gry zależna od danej rasy. Grając Predatorem rozgrywka skupia się na kampieniu i stealth killu, za to już grając alienem sytuacja zmienia się o 180° gdyż nacisk kładziony jest na szybkie rushe. Gierka jest świetna i na pewno jeszcze nieraz do niej powrócimy.

Tiger Woods PGA Tour 07 (PC) (Action & Aserot & SubZero)
Fajny golf, fajny... eee... jeżeli ktoś jest w stanie przez dłuższy okres czasu irytować się tj. "jakim cudem nie moglem trafic do dołka?!" to przy odpowiednim "asortymencie" (tym wiecej % tym lepiej) może się nieźle bawić. Dodam, że udało mi się z Aserotem rozegrać pełny mecz - 18 dołków (trwało to jakieś 2godz. jak nie więcej, ale spoko:P).
Mortal Kombat Trilogy (PC) (Action & SubZero)
W kwestii technicznej była niezła jazda, ale pozostawiam opisanie problemu Subowi, a sam od siebie napisze, że MKT tak jak MK3 nie umywa się do MK2.

Sub: kwestie techniczne sprowadziły się do tego, że gra działa tylko przez modem i IPXa, ale co to dla EOTTa


Update: 19.09.2008
Halo (PC) (Action & SubZero & Tobiash)
Pierwsza odsłona znanego konsolowego FPP, które doczekało się także portu na PeCety. Wprowadzenie pojazdów (mimo ich niewielkiej ilości) okazało się świetnym pomysłem (Scorpion+Blood Gulch=win

F-22 Raptor (PC) (Action & SubZero)
Pseudo-symulator najlepszego (na tamte czasy) amerykańskiego myśliwca stworzony przez firmę Novalogic (która na swoim koncie ma też serię F-22 Lightning). Mimo drobnych problemów z połączeniem udało się wylatać kilka pojedynków, ale jednak w 2 osoby to nie ta zabawa

Interstate '76 (PC) (Action & SubZero)
Dość już wiekowa gierka (1997 rok), którą można opisać jako Quake na kółkach


Daytona USA (Sega Model 2/Model 2 Emulator) (Action & SubZero)
Po tym jak Elsemi zaemulował 'podwójne' automaty Segi (Daytona, Sega Rally itp.) oczywiście trzeba było przetestować




Real Bout: Fatal Fury 2 - The Newcomers (NeoGeo/Kawaks) (Action & SubZero)
Kiedyś wzięło mnie na przypominanie sobie klasyków i padło na serię Fatal Fury, po czym pomyślałem że można by pograć online. Act stwierdził, że jeśli grać to tylko w 'wersję' Real Bout. KoF to nie jest (system dość prosty, nieduża liczba ciosów) ale grało się całkiem przyjemnie, po czym Act oczywiście stwierdził, że kapię/czituję/turtluję itp.

Race Driver GRID (PC + Xbox 360) (Action & SubZero)
Miał być pierwszy w historii EOTT test międzyplatformowy, jednak... Codemasters nie pomyślało o tym, że ludzie mający grę na różne sprzęty chcieli by pograć ze sobą, co zaowocowało tym, że gracz na PC może grać tylko z innymi graczami PC itd.

Fight Night Round 3 (Xbox 360) (Action & Komandos)
Tutaj pozwolę się wypowiedzieć uczestnikom testu

Action: Cóż mogę rzec... po prostu najlepsza gra bokserska na rynku. Po kilku sparach doszliśmy z Komandosem do wniosku, że standardowe sterowanie (ciosy wyprowadzane prawym analogiem) jest naprawdę do niczego i po paru minutach (czy też godzinach, ale whatever:P) prawdziwa gra się zaczela (config3, ciosy wyprowadzane zwyklymi buttonami, o wiele przyjemniejsza rozgrywka). To mnie kilka razy rozwalałem Komandosa Alim lub Toneyem, to później komandos rewanżował się Frasierem czy innym DeLaHoya... ogólnie grało się super i doszedłem do dwóch znaczących wniosków -gra jest naprawdę rozbudowana i róznica miedzy wersja na X360/PS3 a ta na PS2/X1 to przepaść pod każdym względem.

Gears of War (Xbox 360) (Action & Komandos)
J.w.
Action: Sweet... i wszystko jasne.


League Bowling (NeoGeo/MAME 0.67) (Action & Aserot & SubZero)
Spontan rlz





Update: 26.11.2008
Z (PC) (Action & Aserot & SubZero)
W sumie to Z+, czyli wersja kompatybilna z XP ale to taki drobny szczegół

Standardowe metody grania (Hamachi) zawiodły z powodu braku obsługi protokołu IPX, więc trzeba było kombinować inaczej. Z pomocą przyszedł po raz kolejny wirtualny modem, niestety co prawda połączyć się udało, ale gra wysypywała się w momencie załadowania planszy...
Soul Calibur IV (XBox 360) (Action & SubZero)
Pierwszy tytuł który testowałem online na 360. Ogólnie wrażenie dość pozytywne, tylko kod netplayowy chyba nieco niedopracowany bo gra potrafiła nieprzyjemnie przylagować.
Virtua Fighter 5 (XBox 360) (Action & SubZero)
Action stwierdził, że po 'masherce' w SC4 trzeba zagrać w coś bardziej 'technicznego'


Dead or Alive 4 (XBox 360) (Action & SubZero)
Po 'technicznym' VF czas na nieco mniej wymagającą rozrywkę (fani DoA zaraz mnie pogryzą



Dune 2000 (PC) (Action & Aserot & SubZero)
Kolejny z klasyków obsługujący jedynie grę po sieci lokalnej za pomocą protokołu IPX, przez co Hamachi okazało się bezużyteczne. Pozostało... postawić własny serwer Westwood Online

Pro Evolution Soccer 2009 (XBox 360) (Action & SubZero)
Po FIFie (2002) przyszedł czas na test konkurencji. Pierwsza (a właściwie druga) część PESa na X360 umożliwia bezproblemową rozgrywkę na XBL. Grało się dość znośnie mimo okresowych 'Matrixów' (teleportujący się zawodnicy, nagle przerwane akcje - spowodowane moim nieco zapchanym netem w weekend). Gra ma ciekawy system uproszczonego chatu (po zakończeniu akcji np. bramce, naciśnięcie przycisku LB i jednego z przednich (A,B,X,Y) daje w efekcie określony komunikat (coś na kształt tauntów ustawianych w FPSach)), jednak po rozegraniu spotkania doszliśmy do wniosku, że należało by go uzupełnić o pozycje typu 'WTF?' oraz 'LOL XD', szczególnie przy kilku samowolnych akcjach Actionowego bramkarza

Crucis Fatal+Fake (PC) (Action & Zachariasz)
Testował Action, więc jego poprosimy o wypowiedź
Action: W sumie sam nie wiem co napisać. Nie znaliśmy kompletnie gry, wiec masherka (oczywiscie skillowa:P) a do tego lagowało. I tak dobrze, ze nie nadzialiśmy się na żadnego buga.

Hinokakera fragment: Eclipse (PC) (Aserot & SubZero)
Testy online przeprowadził Aserot, ale nie pamiętam z kim więc prosimy jego o wypowiedź

Aserot: Test przeprowadzony wraz z Sub'em nie odbyło się bez paru zgrzytów, ale w końcu się udało. Co prawda zagraliśmy tylko jedną ale za to długą walkę. Z powodu lagów Matrix dał się w znaki.
Sub: lol

Need for Speed: Undercover (XBox 360) (Action & SubZero)
Jak to stwierdził Akcja "Dać nam samochodówkę do przetestowania"



Mortal Kombat vs. DC Universe (XBox 360) (Action & SubZero)
Pojawiła się nowa gra z serii MK, netplay included więc oczywiście trzeba było przetestować




Tatsunoko Fight (Sony Playstation/ePSXe) (NMChris & Aserot)
Tutaj także poprosimy testerów właściwych o wypowiedź

Aserot: Tutaj muszę troszkę sprostować bo test był przeprowadzony offline na drobnym zgrupowanku. To co mogę powiedzieć to że gra jest zdeczka sztywna, a i słowo balans jest temu tytułowi obce. Nie mniej jednak można zagrać typowo dla zabawy bo niektóre ciosy zwalają z nóg.
Update: 23.03.2009
Forza Motorsport 2 (XBox 360) (Action & SubZero)
Odpowiedź Microsoftu na Gran Turismo



Quake 2 (PC) (Action & Aserot & SubZero & Zachariasz)
A tak jakoś wyszło



Unreal Tournament (PC) (Action & Aserot & SubZero & Zachariasz)
Po Gwoździu 2 czas na konkurencję






Tetris Attack (Nintendo SNES/Snes9k 0.07z) (Action & SubZero)
Pierwszy EOTT-test na zamówienie


Street Fighter IV (XBox 360) (Action & SubZero & other players

SF4 chyba opisywać nie muszę, bo większość jeśli nie grała to przynajmniej widziała

Battle Fantasia (XBox 360) (Action & SubZero)
Bitka Arc System Works więc czego można się spodziewać? Pokręconych postaci i świetnego systemu. O ile to pierwsze założenie spełnione jest (ziomal z piłą łańcuchową, cat-girl kelnerka, czy królik(!) to kilka przykładów

Tenchu Z (XBox 360) (Action & Aserot & Komandos & SubZero)
Kolejna część sagi Tenchu, pierwsza na XBoxa 360. Nie kierujemy tutaj jedną ze standardowych postaci, ale zaraz na początku tworzymy swojego własnego ninja, którego potem możemy ulepszać za kasę z misji. Tryb multi to standardowy co-op (można grać max w 4). wybieramy misję u Rikimaru i śmigamy ją wypełnić. Misje są rózne: wycięcie w pień wszystkich przeciwników, zabicie konkretnej osoby czy znalezienie jakiegoś przedmiotu. Ogólnie poza pierwszym typem zawsze ownował Action, bo skubaniec trenował i wszystkie misje zna na pamięć

Update: 07.04.2010
Dragon Ball Z: Burst Limit (Xbox 360) (Action & SubZero)
Szybki test, nie ma o czym za bardzo pisać. Gra systemowo podobna do trzech części Budokai na PS2 (czyli standardowa naparzanka 1v1, nie mylić z syfem pod tytułem Budokai Tenkaichi), postacie do Cell Saga włącznie (no Videl? blah).
Revenant (PC) (Aserot & Action & SubZero)
Pomysła na przetestowanie tego klasyka ('99 rocznik) zarzucił Aserot. Ogólnie gierka to takie zmodyfikowane Diablo II. Poszukaliśmy, zaopatrzyliśmy się, czas na testy. No to jako że zarzucił pomysłem pytanie do Aserota - jak w to się gra?
Odpowiedź: "sam grałem 5 min"

'wysypanie' się całej gry.
Diablo II (PC) (Zachariasz & Action & SubZero)
Jak już bawiliśmy się w stawianie serwera Battle.netu to padł pomysł, żeby śmignąć w Diabła. Zachu się postarał i postawił nam serwer po czym zaczął się speedrun gry


Splinter Cell: Double Agent (Xbox 360) (Komandos & Action & SubZero)
Szybki i krótki test, z którego pamiętam tylko to, że gra (multi) niestety nie dorównuje miodnością Chaos Theory.
Mortal Kombat: Deception (Xbox @ Xbox 360) (Action & SubZero)
Stwierdziliśmy z Actionem, że wypadało by w końcu przetestować jakąś grę z pierwszego X-pudła. Pierwszy wybór padł na CvS2, niestety gra nie chciała działać na X0, więc trzeba było zadowolić się Mortalem. Ogólnie nawet nas połączyło, ale gra chyba ma niezłe wymagania co do łącza, bo praktycznie natychmiast po rozpoczęciu gry (nawet 'szachów') nas rozłączało.
Serious Sam (PC) (Zachariasz & Action & SubZero)
Testowaliśmy singla, ale Act stwierdził że coop to podstawa więc gdy znalazł się trzeci fan gry - Zachu, postanowiliśmy spróbować. Tu znowu współgracze okazali się expertami w grze, więc szło szybko, ale znowu nie dobrnęliśmy do końca. Sama gra w singlu już jest dość interesująca głównie ze względu na dość humorystyczne podejście, a w coopie jest jeszcze lepiej.
Vanguard Princess (PC) (Zachariasz & SubZero)
Chyba nie ma sensu się rozpisywać
The King of Fighters XII (Xbox 360) (Aserot & Action & SubZero)
KoFa chyba opisywać nie muszę, 'mięcha' jakie leciało podczas testów gdy próbowałem na refleks odpalać Psycho Sword Atheny na padzie z X-a też

Street Fighter IV (PC) (szostakfm & SubZero)
Wersję na konsole chyba testowaliśmy wcześniej, a że grzebiąc po necie natknąłem się na mod 'made in China', który umożliwia granie online na 'nie całkiem legalnej' wersji PC, to wypadało przetestować. Szostak na IRCu wyraził chęć pomocy i nawet dało się dzięki temu modowi dość znośnie pograć.
Need for Speed: Shift (Xbox 360) (Action & SubZero)
NFS jaki jest, każdy widzi, stwierdziliśmy tylko, że drift w tej grze jest dziwny

Update: 25.04.2011
SuperMaze (PC) (Action & SubZero)
Co to takiego? SuperMaze to remake MIDI Maze, jednego z pierwszych (jeśli nie pierwszego) FPSa z możliwością gry po sieci, wydanego na Atari ST wydanego w 1987 roku (o Doomie wtedy jeszcze nikt nawet nie marzył


X-wing vs. Tie Fighter (PC) (Action & SubZero)
Trzecia z serii kosmicznych symulatoro/strzelanek osadzonych w świecie Gwiezdnych Wojen. Po sieci da się grać całkiem przyjemnie, jednakże Action miał drobne problemy ze sterowaniem, przez co nie bardzo umiał nawiązać walkę

Serious Sam HD Second Encounter (PC) (Action & SubZero)
Kolejna promocja na Steamie = kolejny test

Power Stone (Sega Dreamcast/Demul?) (Action & SubZero)
Ktoś rzucił plotą, że podobno wersja DC Power Stone obsługuje grę na 4 graczy. Niestety nasze testy zaprzeczyły istnieniu takiej opcji.
Ultimate Mortal Kombat Trilogy hack (Sega Genesis/Gens) (Action & SubZero)
Hack UMK3 na Segę Genesis, dodający postacie z wszystkich części MK (od 1 do U3), wraz z ich ciosami specjalnymi itp. podobno lepiej zbalansowany niż oryginalna Trilogy (w co nie trudno uwierzyć). Niestety z powodu rozległości modyfikacji nie działa na oryginalnej konsoli oraz większości emulatorów.
Demul netplay (Sega Dreamcast/Demul) (Action & SubZero)
Jak już wyszła wersja Demula z obsługą netplaya to i trzeba było przetestować, szczególnie że wersja ta dodawała także obsługę Guilty Gear XX Accent Core i kilku innych gier z Naomi. Testowane gry 2D (ggac, mvc2) działały całkiem płynnie, niestety 3D (vf4ft) chodził dość wolno.
Source SDK (PC) (Action & SubZero)
Zaopatrzyłem się w końcu w Orange Boxa, więc Act natychmiast wyszukał jakieś dziwne mody do HL2 do testowania

Z tych co sprawdziliśmy:
Neotokyo - mod silnie bazowany na serii Ghost in the Shell. Akcja dzieje się jakieś 30 lat w przyszłości w Japonii. Mamy dwie grupy (rządowa NSF i anty-rządowa JINRAI), które wzajemnie ze sobą konkurują.
ios - próba stworzenia gry piłkarskiej na silniku Source, niestety wyszła dość średnio (może w dalszych wersjach będzie lepiej)
Goldeneye - dość ciekawy mod w realiach Bonda. Rozgrywka ma interesujący patent - mamy tylko jedną broń, która zmienia się na lepszą po zdobyciu fraga (z kolei gdy to nas sfragują, wracamy do podstawowej broni - pistoletu).
Moto Racer (PC) (Action & SubZero)
Zawsze chciałem wypróbować motorki po sieci, więc gdy GoG wydało wersję (podobno) działającą na nowych systemach trzeba było przetestować. Okazało się, że co prawda gra działa, ale czasami nie wykorzystuje kart graficznych, przez co na niektórych bardziej wymagających trasach potrafiła przyciąć. Poza tym drobnym mankamentem online grało się całkiem spoko.
Ougon Musou Kyoku (PC) (Zach & SubZero)
Nowy (ok, teraz już może nie tak nowy) doujin fighter, bazowany na uniwersum VN Umineko no Naku Koro ni. Tagowa walka 2v2, szybka i widowiskowa akcja (jak to 2D) i bardzo przyzwoity netplay daja całkiem interesującą pozycję. W planach część druga oraz port na X0.
Update: 03.04.2012
Grief Syndrome (PC) (Zachariasz & mg1987 & SubZero)
aka Metal Slug Madoka, chodzony "shooter" podobny nieco do właśnie serii Metal Slug, w uniwersum anime Mahou Shoujo Madoka Magica. Rozgrywka dość standardowa - tłuczemy moby przez całą planszę (przy okazji levelując postać, co przydaje się później) a na końcu boss. Różnica taka, że po pełnym przejściu gry (tzw. lap)... zaczynamy od nowa z silniejszymi przeciwnikami (i tu przydaje się levelowanie postaci).
Pokemon Type Wild (PC) (Zachariasz & SubZero)
Jak Zachu stwierdził: 'a trafiłem na filmik YT na jakiejś losowej stronie', a ze przy okazji okazało się, ze w paczce jest lunaport = trzeba było sprawdzić. Gierka to bijatyka z pokemonami (jak można się domyślić po nazwie) z helperami jak w KoFach, ogólnie całkiem miodna.
Melty Blood: Actress Again (Sony Playstation 2/PCSX2Online) (Zachariasz & SubZero)
Gdy pewien gość o nicku sat0ri nie mogąc się doczekać na pecetową wersję MBAA (wtedy jeszcze z niepotwierdzonym netplayem) stworzył moda emulatora PCSX2 z trybem online przetestować trzeba było, szczególnie że emulacja AA szczególnie wymagająca pod względem sprzętu nie jest. Samej gry chyba opisywać nie muszę, zainteresowani znają. Netplay spisywał się całkiem nieźle, desynców prawie nie uświadczyliśmy.
Melty Blood: Actress Again Current Code (PC) (Zachariasz & SubZero)
Gdy w końcu pojawiła się wersja PC (jednak z wbudowanym trybem online) test był obowiązkowy. Wbudowany netplay miał swoje humory i działał co najmniej randomowo, dopiero lekki tuning przez graczy doprowadził go do używalnej postaci (chociaż poziom Castera to jeszcze nie jest).
X-Men 6 players (Arcade/MAME32k) (Zachariasz & SubZero & mg & TeeVar)
Gadaliśmy na kanale o starych dobrych salonach i gierkach multi, kiedy to TeeVar rzucił, że widział automat na 6 graczy. Po krótkich poszukiwaniach udało się ustalić co to za gra i przeszliśmy do testów. Pierwotnie na 4 bo nie było tylu chętnych - grało się znośnie, chociaż widać wiek gry (krótka i nieco drętwa). Dzień później udało się zebrać ekipę 5 graczy i można było przetestować limity możliwości kaillery. Niestety okazało się, że równocześnie grać może max 4 graczy (chociaż mg, któremu przypadła rola 5p uparcie twierdził, że gra z nami

King of Fighters XI (PS2/PCSX2) (Zachariasz & SubZero)
Jak już sprawdzaliśmy online na PS2 to pomyślałem o KoF-ie. Niestety, gierka ma dość 'losowy' sposób losowania plansz do vs. co owocowało tym, że po pierwszej walce praktycznie zawsze trafialiśmy na różne areny = OOS.
Suggoi! Arcana Heart (PS2/PCSX2) (Zachariasz & SubZero)
Bo tak. Tutaj w przeciwieństwie do KoF-a grało się całkiem fajnie.
Update: 08.04.2012
Kunio Kun Nekketsu Soccer League (Nintendo NES/różne) (SubZero & mg)
Kunia już kiedyś testowaliśmy przy okazji sprawdzania ogólnie netplaya na NES-a, ale tylko na 2p. A że gra ma całkiem miodny tryb na 4 graczy, trzeba było wypróbować. Niestety okazało się, że żaden z emulatorów NESa nie obsługuje gry po sieci na więcej niż 2 graczy.
Ninja Baseball Batman (Irem M92/MAME32k) (Zachariasz & mg)
No sami powiedzcie, jak można nie zagrać w grę o takim tytule?

Gierka ogólnie to klasyczny beat-em up, więcej info dla zainteresowanych tutaj.
Wielkie dzięki dla Aserota, Fury'ego, Bara, Rena, S4ma, Oena, Pattricka, Merca, Dumiana, Jo-Jo i innych wymienionych powyżej za pomoc w testowaniu niektórych tytułów.
