Zasady przeprowadzenia turnieju

Chcesz sprawdzić się w roli organizatora, poprowadzić własny turniej i zrealizować swoje pomysły? Chcesz dać od siebie coś dla innych? Jeśli tak to jest miejsce dla Ciebie!

Moderatorzy: ModTeam, Support

Zablokowany
Awatar użytkownika
Dumian
Administrator
Posty: 2944
Rejestracja: 20-02-2006, 18:13
Lokalizacja: Bydgoszcz
Ogrywam: Tekken 7 (DJ, Xiao), DOA5 i 6 (Jann Lee), VF (Jacky)
Kontakt:

Zasady przeprowadzenia turnieju

Post autor: Dumian »

Zasady przeprowadzenia turnieju Tekken 3 Online

Przedstawię tutaj pokrótce zasady i wymagania jakie musi spełniać potencjalny kandydat na organizatora turnieju oraz kwestie, których musi dopilnować aby jego pomysł został zaakceptowany.


1. Dyspozycyjność, odpowiedzialność i systematyczność.
Te trzy podstawowe cechy w dużej mierze mogą zapewnić przeprowadzenie dobrego turnieju. Ważne jest aby organizator prowadził turniej a nie tylko go rozpoczął. Należy pamiętać o odpowiednio częstej aktualizacji tabeli, sporządzeniu listy graczy itp. Najlepiej przejrzeć dział turnieje i zobaczyć jak to wszystko wygląda w praniu.

2. Regulamin turnieju.
Każdy turniej musi posiadać regulamin i zasady, których powinni przestrzegać uczestnicy. Regulamin turniejów z którego zawsze korzystamy znajduje się tutaj. W pierwszym poście należy wyraźnie wskazać link do tego tematu oraz podać ewentualne dodatkowe postanowienia lub odstępstwa od wymienionych zasad (np. preferowana forma rozgrywania meczów: P2P czy serwer).
Dopuszczalne jest oczywiście sporządzenie własnego regulaminu na potrzeby swojego turnieju.

3. Czarna lista.
Jest to lista osób, które w jakiś sposób podpadły podczas turniejów m.in. utrudniały rozgrywanie walk, nie dotrzymywały terminów itp. Zalecane jest aby nie zapisywać graczy aktualnie odbywających karę zakazu uczestnictwa w turach jednak jako, że turnieje użytkowników powinny być w miarę niezależne dopuszczam przyjmowanie takich graczy na odpowiedzialność organizatora.
Osoba przebywająca na czarnej liście nie może być jednak organizatorem.

4. W tym samym czasie mogą odbywać się maksymalnie 2 turnieje prowadzone przez użytkowników. Reszta musi czekać na swoją kolej chyba, że zainteresowanie graczy kolejnymi rozgrywkami jest duże a prawdopodobieństwo znalezienia kompletu uczestników wysokie.

5. Plan rozgrywek.
Każdy użytkownik chcący przeprowadzić swój turniej musi mieć ogólny plan rozgrywek (szacowaną ilość uczestników, system turnieju - grupy, zwykła pucharówka/double elimination/inne - itp.) który należy później przedstawić na forum w temacie "Zgłoszenia turniejów".

6. Już gotowy spisany projekt turnieju w postaci pierwszego, organizacyjnego i otwierającego rozgrywki posta należy umieścić w tym temacie i po zaakceptowaniu przez kogoś z redakcji Honmaru można przystąpić do działania czyli sporządzenia tematu organizacyjnego dla danego turnieju.

7. Aby zachować porządek na każdy turniej przewidziany jest jeden temat.
W wyjątkowych sytuacjach na prośbę organizatora w przypadku turniejów z większą liczbą uczestników możliwe jest utworzenie osobnego subforum.

Jeśli dany użytkownik dobrze sprawdzi się w roli organizatora i będzie zamierzał pełnić tą funkcję dłużej niż przez jeden turniej to oczywiście spotkają go jakieś wyróżnienia typu ranga redakcyjna, funkcja moda jakiegoś subforum itp.

To by było na tyle ogólnych zasad. Z czasem pewnie zostanie to wszystko uzupełnione większą liczbą konkretów.
"Using no way as way, having no limitation as limitation"
IE nadaje się do neta jak klawa do Tekkena, nie zwlekaj - Firefox
Obrazek
Zablokowany

Wróć do „Turnieje użytkowników”